BARDZO DOBRE POŁĄCZENIE

Obrazek użytkownika Lara
Kraj

Zastanawialiście się jak daleko posunięty jest matrix w Polsce? Na przykład z dojazdami na stadiony w trakcie EURO 2012? Drogi niby są. Tyle że, żeby gdzieś dojechać, to trzeba mieć anielską cierpliwość i kupę czasu. Nie dziwię się, że na odcinku Warszawa - Gdańsk Tusk wozi dupę samolotem za naszą kasę.
Ale nie muszę szukać daleko. Coś z mojego podwórka - 4 lata temu poznańscy urzędnicy od transportu wpadli na pomysł (zresztą dobry), żeby Poznań Franowo połączyć linią tramwajową z miastem. Czyli kibice zjeżdżając z autostrady A2 mogliby spokojnie zaparkować na parkingach na Franowie, a potem wsiąść w tramwaje i dojechać do stadionu na Bułgarskiej (na marginesie - na autostradzie A2 w okolicach Wrześni są dożywotnie remonty).
Na EURO 2012 miało być git. Tymczasem na Franowie zero parkingów, zero pętli tramwajowej! Wiem to, bo mieszkam obok i widzę od 4 lat kupę piachu i bezrobotny dźwig, na który czają się złomiarze. Barometrem robót są też robotnicy, którzy więcej czasu spędzają pod osiedlowym sklepem zalewając robala, niż na budowie pętli.

Tymczasem Grobelny ma wszystko w pompie, albo jak kto woli - w nosie. Został prezydentem na kolejną kadencję, bo wybrały go palanty. Tyle że te palanty nie usiądą z Grobelnym na stadionie w sektorze VIP (na marginesie – na stadionie przy Bułgarskiej dożywotnio gnije murawa). Palanty będą się tłukły z Franowa na Bułgarską na hulajnodze.

Wszystkim odwiedzającym Poznań podczas EURO 2012 współczuję i dedykuję im mistrza Bareję:

„Ja to proszę pana mam bardzo dobre połączenie. Wstaję rano, za piętnaście trzecia. Latem to już widno. Za piętnaście trzecia jestem ogolony, bo golę się wieczorem, śniadanie jadam na kolację, więc tylko wstaję i wychodzę.
-No ubierasz się pan
-W płaszcz jak pada. Opłaca mi się rozbierać po śniadaniu?
- Aaaa...fakt.
-Do PKS mam pięć kilometry. O czwartej za piętnaście jest PKS.
-I zdanżasz pan?
-Nie, ale i tak mam dobrze, bo jest przepełniony i nie zatrzymuje się. Przystanek idę do mleczarni, to jest godzinka. Potem szybko wiozą mnie do Szymanowa. Mleko, wiesz pan, ma najszybszy transport, inaczej się zsiada. W Szymanowie zsiadam, znoszę bańki i łapię EKD. Na Ochocie w elektryczny, do Stadionu. A potem to mam już z górki, bo tak: 119, przesiadka w trzynastkę, przesiadka w 345 i jestem w domu. To znaczy w robocie. I jest za piętnaście siódma. To jeszcze mam kwadrans. To jeszcze sobie obiad jem w bufecie. To po fajrancie już nie muszę zostawać, żeby jeść, tylko prosto do domu i góra 22.50 jestem z powrotem. Golę się, jem śniadanie i idę spać.”

Tym optymistycznym akcentem kończę i życzę Wam spokojnej niedzieli :)

Ocena wpisu: 
Brak głosów

Komentarze

Ja jebe:). Jak rzikal Josef Szwejk.

10/10.

edward
"Pan miłuje prawo i sprawiedliwość".
Psalm nr 33,5.

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0

edward
"Pan miłuje prawo i sprawiedliwość".
Psalm nr 33,5.

#261093

gdyby nie ten odruch wymiotny...

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#261151

sposób opisania ........:D

nie za połączenia .

pozdrawiam stara czarownica xana

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0

pozdrawiam
stara czarownica
xana

#261184

jak podają mendia, ul. Słowackiego, czyli najkrótszy dojazd z lotniska do stadionu, w dni "meczowe" będzie zamykana dla motłochu i dostępna tylko dla "dygnitarzy UEFA".

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#261232

 Nie chodzi o to ,że bronię Pana Rysia G. bo jest dla mnie skończony w Poznaniu,(dziwne,że ktoś na niego głosował...),ale niestety ,ktoś tu chyba mija się z prawdą.

Otóż nawet dziś t.j. 3.06.2012 przejeżdżając obok M1 ul.Kurlandzką widziałem pracowników budowlanych na placu budowy,pod w/w ulicą -czyli w tunelu.

Na zewnątrz widać już przystanki, a za sławetnym M1 rzeczywiście widać front robót, które nabierają kształtu zajezdni na Franowie.

W tunelu są prowadzone prace z ułożeniem torów, a nie co dalej powstaje duży przystanek w kierunku miasta.

Nie wiem, co Laura widzi ze swego okna, ale to kompletna bzdura ,co pisze i mogę to śmiało udowodnić- gdyż prace pod ulicą Kurlandzką były wykonywane między innymi ,przez mojego znajomego z Lubina ,który pracuje w PeBeKa-to Ci co budowali metro w W-wie-górnicy z Dolnego Śląska.

Na pętli tramwajowej na Franowie za M1 pracują nie tylko ekipy Polskie, ale również z Czech i Niemiec.

Dlatego śmiem twierdzić,że "Bardzo Dobre Połączenie" jest przesadzoną opinią,która nijak ma się do rzeczywistości. 

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#261243

Dlatego śmiem twierdzić,że "Bardzo Dobre Połączenie" jest przesadzoną opinią,która nijak ma się do rzeczywistości.

Jak nalezy rozumieć zatem tę informację zamieszczoną dwa dni temu na WP?
"W Poznaniu najprawdopodobniej nie powstanie już ważna ul. Roosevelta. Nie będzie połączenia tramwajowego między stadionem Lecha a Franowem, gdzie umiejscowione miały być parkingi Park&Ride. Nieskończona do mistrzostw będzie przebudowa jednego z najbardziej ruchliwych skrzyżowań w Poznaniu - Ronda Kaponiera. Poza tym na Euro gotowa będzie tylko jedna jezdnia ulicy Grunwaldzkiej."

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#261251

powstaje,co jest widoczne gołym okiem  obok M1 i sklepu IKEA!

Nie jestem przekonany,czy owa inwestycja ,czyli pętla na Franowie miała być oddana na Euro (gdyż późno rozpoczęto inwestycję)-ale jest to sprawdzenia i to uczynię,ale wiem jedno,że opisana inwestycja rzeczywiście staje się faktem, gdyż  widać torowiska i przystanek końcowy, tunel i dalsza część w kierunku miasta....

Nie zgadzam się z tym,że nic się nie robi,pracowników można spotkać tylko pod sklepem ( tak jak pisałem-widziałem dziś pracowników w środku tunelu, którzy pracowali-a druga prawda jest taka, czy pracownicy mogą sobie pozwolić na skok w do sklepu po wiadome trunki wspomagające w chwili tak wysokiego bezrobocia?)  No i ten nieszczęsny dźwig- gdzie OWY jest?  Ja go nie widziałem.... co można sprawdzić.

Prawdą jest natomiast,ze planowanie przez urzędników miasta remonty nie są silną stroną magistratu.Przebudowa zachodniej części miasta jak i centrum Poznania były nieprzemyślane i błędne,gdyż skutecznie paraliżują miasto obecnie jak i zimą,jesienią w ubiegłym roku. Dużo dało oddanie do użytku węzła na Antoninku, w kierunku Swarzędza,ale by nie było pięknie, ul.Jana Pawła II paraliżuje ruch w kierunku autostrady,czy też ronda Rataje. Dojazd ze sławetnego Franowa w kierunku centrum miasta w stronę ronda Rataje również jest utrudniony,przez zablokowanie części dojazdowej ul.Katowickiej.

Rondo Kaponiera jest faktem - nie skończone,ale...podziemna część dla pieszych została  oddana i  odświeżona pod modłę Euro. Ulica Bukowska  w kierunku ul. Polskiej mimo oddania do użytku( po remoncie chodnika-część ulicy była zamknięta) powoduje korki,gdyż źle poprowadzono  i zmieniono ciąg komunikacyjny powodując uciążliwość dla mieszkańców.

Ulica Grunwaldzka w kierunku ronda Kaponiery rzeczywiście jest nie skończona ze względu na źle zaplanowany remont torowiska w kierunku Junikowo.

Ale twierdzenie,że na Franowie nic się nie dzieje , że robotnicy mają zlew i panuje niczym za komuny porządek spod budki z piwem  jest przesadzone i wątpliwe,co mogę udowodnić wspólnym spacerem w tej okolicy.

Nawet na upartego parkingi,które są obok wielkich centr handlowych na tzw. Franowie od biedy mogły by pomieścić część aut przyjezdnych,choć musiały by być wspomagane parkingami buforowymi umiejscowionymi między IKEA, a M1-choć tramwaje jeszcze nie jeżdżą...

To kwestia tylko błędnych i spóźnionych decyzji i realizacji urzędników , jak i samej decyzyjności Pana Rysia G.-Prezydenta Poznania

 

 

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#261271

powstaje,co jest widoczne gołym okiem  obok M1 i sklepu IKEA!

Nie jestem przekonany,czy owa inwestycja ,czyli pętla na Franowie miała być oddana na Euro (gdyż późno rozpoczęto inwestycję)-ale jest to sprawdzenia i to uczynię,ale wiem jedno,że opisana inwestycja rzeczywiście staje się faktem, gdyż  widać torowiska i przystanek końcowy, tunel i dalsza część w kierunku miasta....

Nie zgadzam się z tym,że nic się nie robi,pracowników można spotkać tylko pod sklepem ( tak jak pisałem-widziałem dziś pracowników w środku tunelu, którzy pracowali-a druga prawda jest taka, czy pracownicy mogą sobie pozwolić na skok w do sklepu po wiadome trunki wspomagające w chwili tak wysokiego bezrobocia?)  No i ten nieszczęsny dźwig- gdzie OWY jest?  Ja go nie widziałem.... co można sprawdzić.

Prawdą jest natomiast,ze planowanie przez urzędników miasta remonty nie są silną stroną magistratu.Przebudowa zachodniej części miasta jak i centrum Poznania były nieprzemyślane i błędne,gdyż skutecznie paraliżują miasto obecnie jak i zimą,jesienią w ubiegłym roku. Dużo dało oddanie do użytku węzła na Antoninku, w kierunku Swarzędza,ale by nie było pięknie, ul.Jana Pawła II paraliżuje ruch w kierunku autostrady,czy też ronda Rataje. Dojazd ze sławetnego Franowa w kierunku centrum miasta w stronę ronda Rataje również jest utrudniony,przez zablokowanie części dojazdowej ul.Katowickiej.

Rondo Kaponiera jest faktem - nie skończone,ale...podziemna część dla pieszych została  oddana i  odświeżona pod modłę Euro. Ulica Bukowska  w kierunku ul. Polskiej mimo oddania do użytku( po remoncie chodnika-część ulicy była zamknięta) powoduje korki,gdyż źle poprowadzono  i zmieniono ciąg komunikacyjny powodując uciążliwość dla mieszkańców.

Ulica Grunwaldzka w kierunku ronda Kaponiery rzeczywiście jest nie skończona ze względu na źle zaplanowany remont torowiska w kierunku Junikowo.

Ale twierdzenie,że na Franowie nic się nie dzieje , że robotnicy mają zlew i panuje niczym za komuny porządek spod budki z piwem  jest przesadzone i wątpliwe,co mogę udowodnić wspólnym spacerem w tej okolicy.

Nawet na upartego parkingi,które są obok wielkich centr handlowych na tzw. Franowie od biedy mogły by pomieścić część aut przyjezdnych,choć musiały by być wspomagane parkingami buforowymi umiejscowionymi między IKEA, a M1-choć tramwaje jeszcze nie jeżdżą...

To kwestia tylko błędnych i spóźnionych decyzji i realizacji urzędników , jak i samej decyzyjności Pana Rysia G.-Prezydenta Poznania

 

 

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#261272

Otóż inwestycja  pod znamienną nazwą- Zajezdnia na Franowie-nie była uwzględniona na  Euro,gdyż zgodnie z harmonogramem oddanie hali postojowej na terenie zajezdni Franowo ma odbyć się w lipcu 2012 roku(sic!). Do września miały natomiast potrwać prace związane z budynkiem zaplecza infrastruktury. Choć dziś już wiadomo,że oddanie  pierwszego etapu( lipiec br.) będzie miało poślizg i zostanie przesunięte na wrzesień 2012. Cała inwestycja zakończy się w 2013 roku.

Wystarczyło tylko sprawdzić...... jakie to proste- nie wiem skąd autorka wzięła pomysł oddania zajezdni na Euro?

 

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#261280

nie wiem skąd autorka wzięła pomysł oddania zajezdni na Euro?

Dzięki za wszystkie wyjaśnienia :)
Spróbuję jednak wziąć autorkę w obronę.
Mieszkałam w Poznaniu dobre ćwierć wieku, a najbliższą rodzinę mam tam nadal. Od nich także słyszałam, że Franowo miało być gotowe na EURO. Skąd ta informacja? Tego nie wiem. Może pojawiła się kiedyś w lokalnych mediach, a może tylko tak wieść gminna głosi?

Natomiast poznański Ken - pełna zgoda. Jest równie sprawnym włodarzem miasta jak nasza bufetowa.

Pozdrawiam :)

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#261283

 Ja jestem tzw. osiedleńcem z Dolnego Śląska,który mieszka blisko Poznania i przygląda się co raz bardziej ,czy wybór miejsca na dalszą część życia był właściwy.Jednocześnie dalekim jestem od POpierania "Siwogrzywca" ,które nie jedno ma za uszami:) 

Zrobiłem to tylko dlatego,aby przy pisaniu takich niesprawdzonych opinii być rzetelnym i posiłkować się faktami,które ciężko będzie podważyć. Bazowanie na plotkach,czy też informacji z miało wiarygodnego portalu Wp jako źródła  informacji jest jak dla mnie- samo w sobie wątpliwe-by napisać informację,która miała podważyć dokonania  "ekypy Fachowców".

Jest wiele sprawdzonych wiadomości,które gładko uwidocznią niekompetencję i brak "sławnego"  wszechstronnego wykształcenia i powołania danych osobników z Partii Optymizmu społecznego.Wystarczy dobrze patrzeć i wyciągać wnioski.

Czego i Wam życzę:)

 

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#261292

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#261309

No to nalezy mieć nadzieję, by to wszystko budowane w takim pospiechu nie rozwaliło się zaraz po otwarciu, niczym najdroższy w świecie Stadion Narodowy, z którego niedawno odpadła część dachu nad juednym z wejść.
I żeby było mądrzej pomyslane, niż bramki wjazdowe na autostradę, z których jedną musiał dziś staranowac i rozwalić ambulans wiozący reanimowanego człowieka do szpitala.

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#261314

dość często przypomina to pudrowanie g****

oby tylko nie było nieszczęścia z pseudo autostrad, pseudo stadionów, pseudo stref kibica 

 z tym się zgodzę:)

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#261346

Że tak się zapytam: w tunelu? ;D
Zapraszam na wycieczkę za browar od strony Kobylegopola. Znajdzie się i dźwig i kupa piachu. Zapraszam też pod sklep na os. Przemysława :D
Trasa na Franowo z pętlą była planowana na Euro 2012, dostali kasę z UE. Inwestycja była o tyle ważna, że to na Franowie miały być wyznaczone parkingi dla kibiców.
Jeśli widzisz tam te parkingi, to musisz mieć bujną wyobraźnię i różowe okulary.

pozdrawiam serdecznie :)

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#261386

 Lara przejdź się obok IKEA i jeśli to nie jest tunel, to ja jestem Turecki....

Czy Ty naprawdę nie widzisz go? Wyżej zamieściłem odpowiedź z linkami  z  internetowego wydania Głosu Wlkp. Mam pytanie- co tam widzisz? Jeśli to nie jest tunel,to chyba jednak oślepłaś. Piszesz o pętli za browarem obok Kobylegopola???

Lara, Kobylepole to nie ta dzielnica-to Franowo! I z miłą chęcią umówię się z Tobą na spacer by pokazać Ci pętlę za M1 ,tuż przed głównym węzłem PKP, za którym zaczyna się dzielnica Szczepankowo i Kobylepole! Zwróć uwagę na link ,który zamieściłem wyżej.Jeśli to nie jest ta pętla wybudowana na Franowie- to chyba mieszkasz w innym mieście. I ten dźwig? Skąd go wytrzasnęłaś????

Ja po prostu nie rozumiem ,czemu miał służyć Twój wpis?Po co kłamiesz i zaprzeczasz, jak nie masz racji? Z miłą chęcią przejdę się pod ten sławetny sklep, gdzie jakoby robotnicy od rana do wieczora przesiadują.Powtarzam inwestycja miała być oddana na lipiec, co łatwo sprawdzić- ale będzie miała poślizg i będzie oddana na wrzesień. Jednak część odcinka ma być oddana na Euro ,stąd pośpiech  w pracach , który widziałem wczoraj. Lara- proponuję spotkanie i sama zobaczysz,że piszesz  bzdury!

Może wtedy rzeczywiście zdejmę różowe okulary i zobaczę Twój Poznań...bo mieszkamy w dwóch różnych miastach.

 

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#261492

Ha! Chyba się nie zorientowałeś, ale piszemy o tej samej budowie! Tylko Ty opisujesz odcinek os. Lecha - Ikea, ja widzę budowę z drugiej strony -dokładnie przy starej stacji PKP Franowo! Tam ma powstać ostatni przystanek oraz zajezdnia, a za Słodownią miały być te sławne parkingi (oprócz tych przy M1, bardziej dla kupujących chyba). A o ten przystanek, mieszkańcy osiedli Folwarczna, Przemysława i Kobylegopola walczą z urzędnikami. Czyli sytuacja jest taka - linia tramwajowa dla pasażerów kończy się przy centrach handlowych, ale w praktyce (czego może jeszcze nie widać, chociaż już stoi dźwig ;) ciągnięta jest dalej aż do zajezdni, czyli aż do osiedli, o których pisałam powyżej. Tyle że stamtąd nie zaplanowano zabierać pasażerów, chociaż jest tu wokół kilka osiedli i są od lat kłopoty z dojazdem do miasta! (Autobusy na Dymka i Baraniaka tak są przepełnione, że jak podskoczysz, tak zawiśniesz)!  W tej chwili, na ostatnim odcinku budowanej trasy, nie ma ani parkingów ani zajezdni, gdzie tramwaje miały zawracać, za to jest konflikt urzędników z okolicznymi mieszkańcami (ale to już jest inny temat!)

Na focie po lewej w głębi M1, z przodu - aktualny stan budowy za browarem, ciągnącej się w prawo aż po osiedla na Folwarcznej i Przemysława.

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#261516

 Napisałaś tylko,że nie ma nic... pracownicy piją , dźwig stoi, nie ma nic.....

Zdjęcie jakie zamieściłaś, z tego co widzę  jest z przełomu lutego,lub marca- czyli późna zima nawet nie wiosna. Ostatnio przejeżdżałem  z tyłu obok węzła PKP tam rzeczywiście już jest pętla. Jeśli chodzi o przystanki dla osiedli z tyłu za Browarem Lecha , to rzeczywiście tam nie było zaplanowanych przystanku dla mieszkańców  i rzeczywiście słyszałem o protestach  mieszkańców i przepychankach z UM Poznania. Przystanki są doprowadzone do Centrów Handlowych , jak i pętla z tyłu . Stąd też moja reakcja,że nie wszystko co opisałaś jest prawdą, bo od strony  os. Lecha,rzeczywiście prace są na ukończeniu.

Natomiast jeśli chodzi o w/w osiedla za Browarem Lecha to jest prawda ,nie mają połączenia komunikacyjnego z miastem,bo komunikacja autobusowa nie jest w stanie obsłużyć takiej ilości mieszkańców w godzinach rannych , popołudniowych. Tu szczera racja jest po Twojej stronie. Ale to jest inny temat, niż ten co opisałaś.Połączenie z M1- Franowem ma być oddane do piątku- zajrzyj na Głos Wlkp.-relacja z prac(jest do dziś) Jeśli chodzi o parkingi...no to wygląda na to,że myślą o ..parkingach obok marketów.  Czyli idą po  łatwiźnie, bo zaplanowane inwestycje parkingi za Browarem na 100% nie powstaną.Najważniejszą obecnie sprawą  tych "mundrych" z magistratu jest linia do M1 - a reszta jakoś tam będzie....

www.gloswielkopolski.pl/artykul/589147,trasa-na-franowo-z-inspektorami-zdjecia,7,id,t,sg.html#galeria-material

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#261533