PREZENTACJA EKSPERTÓW PRZED ZESPOŁEM PARLAMENTARNYM, 08.09.2011
Przedstawiam materiały źródłowe z prezentacji
prof. Kazimierza Nowaczyka (University of Maryland) oraz
prof. Wiesława Biniendy (University of Akron, członka Grupy Ekspertów ds Wypadków Lotniczych FAA / NASA)
przed Zespołem Parlamentarnym ds zbadania przyczyn katastrofy Tu-154M z 10 kwietnia 2010 w dniu 08.09.2011 roku.
EDIT 12.09.2011
Plik multimedialny (FLV, 166 MB)
picasaweb.google.com/lh/photo/5pMSl_tdorlZVEEpWLrIZg
Prof. K. Nowaczyk:
„Wiarygodność raportów MAK i KBWL LP”
Prezentacja w postaci plików jpg (pozostałe pliki znajdują się w galerii):
picasaweb.google.com/115545907835495457471/PREZENTACJAPROFKNOWACZYKA08092011
Prezentacja (format PowerPoint):
Prof. W. Binienda:
„Wirtualny eksperyment: uderzenie skrzydła Tu-154M w brzozę (program obliczeniowy LS-DYNA 3D, metoda elementów skończonych)”
Wniosek: skrzydło Tu-154M przecina brzozę. Uszkodzenie skrzydła nie zmniejsza jego powierzchni nośnej ani stabilności samolotu.
Obliczenia i wnioski prof. W. Biniendy zostały zweryfikowane przez specjalistów z FAA i NASA.
Prezentacja w postaci plików jpg (pozostałe pliki znajdują się w galerii):
picasaweb.google.com/115545907835495457471/PREZENTACJAPROFWBINIENDY08092011
Prezentacja (format PowerPoint):
https://docs.google.com/present/edit?id=0AQPwbhnBMeraZGdzdnBjZ2ZfMGRjdnA4eGhw&hl=pl
Animacje:
Niniejsze materiały można rozpowszechniać bez ograniczeń.
Prof. Biniendawbinienda@uakron.eduprosi o komentarze (kulturalne) i dyskusję na poziomie matematyczno-fizycznym.
Materiał filmowy zostanie udostępniony w miarę możliwości technicznych.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 9214 odsłon
Komentarze
Pytanie
8 Września, 2011 - 17:53
Czy znana nam ze zdjęć Amielina brzoza została złamana założonym ładunkiem wybuchowym?
Re: Pytanie
8 Września, 2011 - 18:01
a dlaczego nie skrzydłem?
Bardzo dziękuję
8 Września, 2011 - 18:47
Po moich doświadczeniach z obróbką duraluminium, dokładnie takich wyników się spodziewałem.
Skrzydło to nie grill samochodowy, bo i siły w locie na pełnym ciągu nieporównywalne.
Pozdrawiam myślących.
Brzoza i Skrzydlo
8 Września, 2011 - 20:29
Do filmow, dla ilustracji przydalby sie szkic konstrukcji skrzydla oraz info, czy w miejscu uderzenia jest zbiornik. Ciekawe, czy "front spar" zostaje naruszony w tej symulacji? Czy w tej sekcji skrzydla sa "slats" - nalezaloby wyjasnic.
Demokracja to rzady hien nad oslami.
Nie czytałem całego...
8 Września, 2011 - 21:41
raportu komisji Milera. Więc pytanie retoryczne: Czy komisja Milera zajmowała się wogóle sprawą kształtu, rodzaju rozdarcia metalu i odkształceń, resztek roślinnych jakie niewątpliwie musiały pozostać i wogóle czym tylko można sobie wyobrazić w związku z badaniem obu krawędzi rozdarcia skrzydła? Czy wogóle w jakikolwiek sposób była tym zainteresowana i badała to? Jestem laikiem w tych sprawach, ale pytanie mam chyba prawo zadać?
I teraz mamy ten oto dowód, przprowadzony na podstawie obliczeń i symulacji. Czy jeszcze są jakiekolwiek wątpliwości kto powinien zawisnąć jeszcze dziś na najbliższej jemu latarni?
Wnoszę o powołanie Trybunału Ludowego Rzeczypospolitej.
Re: Nie czytałem całego...
8 Września, 2011 - 21:52
Nie, KBWL LP nie zajmowała się charakterem zniszczeń skrzydła. Nie zamieściła nawet w Raporcie zdjęcia zbliżenia miejsca w którym miało się złamać i wyglądu poszycia oraz konstrukcji w tymże miejscu.
pozdrawiam
Marek Dąbrowski
Marek Dąbrowski
@Marek Dąbrowski
8 Września, 2011 - 22:21
Nie mogli.Ze zdjęć pojawiających się w necie wynikało, że już w kilka dni po katastrofie, ten fragment skrzydła został całkowicie obdarty z poszycia.
Interesowałem się tym szczególnie, bo na jednym z pierwszych zdjęć, od strony drzewa, na tym fragmencie widać było wiele otworów, które przypominały przestrzeliny(jednakowa średnica).
Pozdrawiam myślących.
Re: @Marek Dąbrowski
8 Września, 2011 - 23:16
Dokładnie. Są takie zdjęcia z otworami przypominającymi ślady po pociskach. Pozdrawiam
skrzydło?
8 Września, 2011 - 22:09
Czytając opinie różnych specjalistów, myślę, że NAPEWNO brzoza nie "stąciła" Tupelewa, tego typu twierdzenia oparte są na przekonaniu o naszym generalnie, jako Narodu IQ pozwalającym na,powiedzmy, swobodne operowanie łyżką,a to boli. Boli, bo to nasi rządzący mają takie przekonanie, miłym jest to,że są na swiecie i nie tylko, bo w kraju także Polacy, którzy nie wahają się podeprzeć prawdę swoim niewątpliwym autorytetem. Niestety jest to rzucanie grochem o ścianę, błędy chyba nie są do naprawienia, gdyż zaufanie buduje się długo, traci błyskawicznie a nie sądzę by po Smoleńsku, Polskę traktowało poważnie jakiekolwiek państwo na świecie, nie mówiąc już o Europie.Cały czas zastanawiam się nad tym,jaka siła jest zdolna zabrać choć odrobinę zdrowego rozsądku naszym rządzącym, by być serwilistami dla wszystkich, którzy tego zapragną, jakie pieniądze czy inne profity są w stanie coś takiego spowodować...Ciekawe też jest dla mnie ilu Polaków już zaczęło wstydzić się swojej przynależności narodowej...Pozdrawiam.
Thomas555 Może Pan
8 Września, 2011 - 22:23
Ciekawe też jest dla mnie ilu Polaków już zaczęło wstydzić się swojej przynależności narodowej..
Ja nie. Ani wcześniej, ani teraz, i nie widzę powodów żeby potem...
Prawda
8 Września, 2011 - 22:40
...To budujące, tyle, że to także Polacy doprowadzili do sytuacji,która w historii Polski, z wyjątkiem okresu przedrozbiorowego, jest bez precedensu.Skoro to powód do dumy, to ,przepraszam, ale ja z tego dumny nie jestem.Ba, powiem, że jest mi wstyd za, podobno, mój kraj, moje państwo.
@Thomas555 Szanuję
8 Września, 2011 - 23:14
Pański pogląd. Ubolewam nad tymi mniej "ładnymi" kartami naszej historii.
Jednak wstydu z tego powodu nie odczuwam. Całe swoje życie robię co do mnie należy i z tego będę rozliczony. Nie ja wybrałem tych ludzi ani wcześniej, ani teraz, ani nie wybiorę ich później. Będę się wstydził i jestem skłonny przyznać się do tego publicznie jeśli formacja, na którą oddam swój głos się skompromituje.
Dziękuję za odpowiedzi i serdecznie pozdrawiam.
@Thomas555
8 Września, 2011 - 23:50
A ja jestem dumny z bycia Polakiem.I z Biało-Czerwonej, dla której mój Pradziad dał się rozpruć bagnetem, i z Orła Białego, który do dziś nie dał się przerobić na czerwoną gwiazdę. I z tego,że dzięki najczęściej garstce Patriotów, na Wiśle nie ma germańsko-ruskiej granicy pokoju.
Mierzi mnie za to, że jakieś kanalie,miernoty,szołmani, tak otumanili ogół uśmiechem numer siedem, że dostali pozwolenie na rządy w tym pięknym kraju.
Pozdrawiam myślących.
Tą drogą
8 Września, 2011 - 22:17
dojdziemy do prawdy. Może nawet wcześniej niż się spodziewamy.
Pozdrawiam i 10 za wykonana pracę
@rospin
9 Września, 2011 - 00:14
Wszystko to prawda i jestem przekonany, że jest niewiele POLSKICH rodzin, w których czy Dziad czy Ojciec nie przelali krwi...Kogo nie spytać, to niewielu przyzna się do głosowania na neoPZPR... To wobec tego kto na nich głosował?
@Thomas555
9 Września, 2011 - 00:29
Miernoty, zgromadzone wokół beneficjentów wielokantowego mebla,złodzieje, oszuści,degeneraci, podstołowe pieski łase na ochłapy i cała rzesza ich rodzin i znajomych, liczacych na "państwowe posady".
To wszystko uzupełnione w potomków całych dywizji sowieckich, pozostawionych Nam w prezencie po 45 roku przez stalina.
Pozdrawiam myślących.
Zdjecia brzozy
9 Września, 2011 - 11:11
Z symulacji wynika, ze brzoza powinna zostac stosunkowo równo przecieta, bez wystających szczap oraz upaść w kierunku przeciwnym do kierunku lotu.
Na zdjeciach widac, ze brzoza lezy o 90 stopni w prawo od osi ladowania oraz, ze zostala przełamana duzo szerszym obszarze, widac wystajace długie kawałki drzewa. Czy to oznacza, ze brzoza została przełamana z duzo nizsza niz na symulacji predkoscia?
Re: Zdjecia brzozy
9 Września, 2011 - 19:28
Pluszaczek dał to na swoją strone już we czwartek
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Polskie ośrodki naukowe
10 Września, 2011 - 16:47
Dziekuje za wpis.
Jestem ciekawy z czego wynika fakt, że żaden z polskich ośrodków naukowych nie podjął się oficjalnie stworzenia takiej symulacji. Strach, mają w pamięci dr Wróbla? Może w zaciszu gabinetu są naukowcy, którzy naukowo podeszli do potwierdzenia bądź wykluczenia "oficjalnej" trajektorii lotu?
Musimy przekazać wiarę naszych przodków i pamięć o 10 kwietnia następnemu pokoleniu, może ono będzie zdolne do walki o prawdę, bez której nigdy nie będziemy wolni .
Na obecną chwilę w naszym narodzie zbyt dużą rolę odgrywa "własna miska" i ignorancja...
T_Chr
T_Chr
Re: Polskie ośrodki naukowe
12 Września, 2011 - 10:47
Odpowiedź na Pana pytanie jest w wywiadzie jakiego prof.Binienda udzielił NDz:
"- Wczoraj otrzymałem e-mail z Polski od osoby, która pytała o szczegóły mojej analizy. Na pytanie, dlaczego do tej pory takiej analizy sami nie zrobili, dostałem odpowiedź, że jest rzeczą "nieroztropną" zajmować się obecnie tym tematem w Polsce."
http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20110912&typ=po&id=po41.txt
Marek Dąbrowski
Marek Dąbrowski
Re:Marek Dąbrowski
14 Września, 2011 - 07:40
Zero zdziwień- patrz casus inż. Wróbla poćwiartowanego przez własnego syna!