skrzydło

Obrazek użytkownika W kapeluszu Panama
Kraj

   Ponoć 10 kwietnia 2010 samolot TU-154 uderzył lewym skrzydłem w brzozę mając w momencie zderzenia prędkość poziomą około 280 km/h. Ponoć odpadła końcówka lewego skrzydła o powierzchni około 13 m2 i masie około 100 kg.

   Na stronie: faktysmolensk.gov.pl/dokumentacja-zdjeciowa/articles/koncowka-skrzydla

znajduję się zdjęcie oderwanej końcówki skrzydła w miejscu jej przyziemienia....

0
Brak głosów
Obrazek użytkownika Nathanel
Blog

Taki obraz wmawiają nam od ponad trzech lat. Ale może być inaczej. Samolot  linii British Airways wbił się skrzydłem w murowany budynek. Samolot nie przewrócił się na plecy.

 Skrzydło samolotu British Airways, Boeing 747, wbiło się w budynek na lotnisku w Johannesburgu,  lekko raniąc cztery osoby personelu naziemnego.

Wypadek w Johannesburgu do którego doszło późnym wieczorem w niedzielę...

0
Brak głosów
Obrazek użytkownika Marek Dąbrowski
Kraj

 

Tematem tej notki jest prezentacja wniosków wypływających z mojej analizy stanu zachowania slotów zewnętrznej części lewego skrzydła i dyskusji pod notką poprzednią. Merytorycznych argumentów obalających moje wyniki w dyskusji na Salonie24 zasadzie nie było. Nie zdefiniowano mechanizmu dematerializacji części slotu przy zetknięciu z pancerną brzozą i ponownej materializacji po drugiej stronie...

0
Brak głosów
Obrazek użytkownika Marek Dąbrowski
Kraj

 27.12.2011 na blogu FYM-a (http://freeyourmind.salon24.pl/374828,medytacje-smolenskie-5-okecie-warszawa#comment_5487528) internauta Vlad-Igorev zamieścił zdjęcia (1-3) krawędzi urwania lewego skrzydła. Widać na nich że slot nie jest wgięty od uderzenia, a ponadto nie został odcięty równo z krawędzią OCzK, lecz najprawdopodobniej rozwarstwił się na krawędzi sekcji.

(1)

images.vfl.ru/ii/1324751303...

0
Brak głosów
Obrazek użytkownika kokos26
Blog

   W świecie naukowym, a zwłaszcza wśród fizyków wkrótce się zagotuje. Opublikowana w internecie symulacja zderzenia się skrzydła rządowego TU-154 ze słynną tytanową brzozą zapewne wywoła ożywiony spór. 

Ciężko będzie ośmieszyć czy podważyć coś, pod czym podpisali się wybitni profesorowie naukowcy, a wszystkie skomplikowane obliczenia zostały zweryfikowane przez specjalistów z NASA i FAA.

Mamy,...

0
Brak głosów
Obrazek użytkownika Marek Dąbrowski
Kraj

Przedstawiam materiały źródłowe z prezentacji

prof. Kazimierza Nowaczyka (University of Maryland) oraz

prof. Wiesława Biniendy (University of Akron, członka Grupy Ekspertów ds Wypadków Lotniczych FAA / NASA)

przed Zespołem Parlamentarnym ds zbadania przyczyn katastrofy Tu-154M z 10 kwietnia 2010 w dniu 08.09.2011 roku.

EDIT 12.09.2011
Plik multimedialny (FLV, 166 MB)


picasaweb.google.com/lh/...

0
Brak głosów