Wojska amerykańskie na stałe w Polsce.
Polska dąży do ustanowienia na terytorium kraju stałej obecności wojsk amerykańskich, podkreślając, że silna obecność wojsk sojuszniczych na wschodniej flance NATO może skutecznie odstraszyć agresje ze strony Rosji.
Propozycja Ministerstwa Obrony, by na terytorium Polski na stałe stacjonowała amerykańska dywizja pancerna została nieprzychylnie przyjęta przez członków NATO. Oferta złożona Waszyngtonowi przez Warszawę jest poza strukturami NATO. Polska chce wydać na ten cel 2 mld dol.
Warszawa stawia na sojusz z Waszyngtonem, co w kontekście zaogniającej się sytuacji na Bliskim Wschodzie miedzy koalicją Izraela, USA i Arabii Saudyjskiej a Iranem i Syrią wspieranych przez Rosję może stać się iskrą zapłonową do eskalacji konfliktu, który swym zasięgiem obejmie również Europę.
Jeżeli wojska NATO są podprowadzane coraz bliżej granicy z Rosją, co więcej wojska amerykańskie mają stacjonować na stałe na terenie Polski, a są to wojska ofensywne Polska może stać się drugą Syrią.
Naiwne jest myślenie, że wojska amerykańskie będąc w Polsce będą tutaj tylko po to żeby bronić nas przed imperialistycznymi zapędami Rosji. Armia USA jest przede wszystkim egzekutorem polityki Waszyngtonu, w której nacisk w obecnej sytuacji nastawiony jest przede wszystkim na wyeliminowanie krajów wrogich polityce USA, wśród których na liście widnieje też Rosja angażująca się w konflikt syryjski. Co więcej, warto zadać sobie pytanie jaki będzie stosunek stacjonujących wojsk do ustawy 447, która ma być instrumentem nacisku na Polskę?
W interesie Polski jest zachowanie na tyle na ile jest to możliwe neutralności. Gwarantem tego nie jest sprowadzanie kolejnych wielotysięcznych kontyngentów obcych wojsk tylko silna, nowoczesna polska armia ,której sprawność bojowa zniechęci potencjalnych najeźdźców. Wzorem do naśladowania w tym zakresie jest armia izraelska.
W 1964 roku prezydent Stanów Zjednoczonych Lyndon B. Johnson wydał polecenie zwiększenia obecności militarnej w Wietnamie Południowym. Wysłano więc kolejnych doradców wojskowych , zwiększając liczebność wojska w tym kraju do 21 tys. 31 lipca 1964 roku operujący na wodach Zatoki Tonkińskiej niszczyciel USS Maddox został zaatakowany przez trzy północnowietnamskie kutry torpedowe. Incydent został uznany za agresje ze strony Wietnamu Północnego i stał się oficjalną przyczyną przystąpienia USA do wojny wietnamskiej. Konflikt trwał do 1975 roku. Wojna w Wietnamie pozostawiła zrujnowaną gospodarkę, wypaloną napalmem ziemie i kilka milionów ofiar, w przeważającej mierze cywilów. W 1971 roku odtajniono dokumenty znane jako Pentagon Papers zawierające materiały na temat incydentu. Wynikało z nich że raporty na temat wydarzenia zostały sfałszowane. W 2005 NSA (National Security Agency), potwierdziła, iż administracja prezydenta Johnsona otrzymała nieprawdziwe informacje na temat incydentu, innymi słowy incydent w Zatoce Tonkińskiej nie miał miejsca.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 7593 odsłony
Komentarze
W całej rozciągłości, nie zgadzam się z Panem Łukaszem
3 Czerwca, 2018 - 22:06
W całej rozciągłości, nie zgadzam się z Panem Łukaszem.
Zaogniająca się sytuacja na Bliskim Wschodzie, to jeden z ważniejszych argumentów, żeby opowiedzieć się po którejś stronie. Jakby co, to Europa nam nie pomoże.
Wojska amerykańskie to jeden z elementów systemu obronnego NATO, to wojaska NATO a Amerykanie tylko dotrzymują umowy w ramach tego paktu. Niemiecka armia na pewno nie będzie bronić Polaków.
Nasza lokalizacja nie pozwala na utrzymanie neutralności - neutralność doprowadziła do rozbiorów i 150 lat okupacji.
Porównanie Izraela do Polski jest trochę naiwne - Izrael finansują najbogatsi ludzi z całego świata.
"Adaś"...
6 Czerwca, 2018 - 19:10
"...a Amerykanie tylko dotrzymują umowy w ramach tego paktu."...
A możesz dać przykład, kiedy amerykanie dotrzymali umowy ?.
To ostatni kraj któremu można zaufać.
Prowokują wojny.
Zdradzą każdego, jeśli będzie to w ich interesie.
Fałszywie oskarżają...
Napadają i mordują bezwzględnie ludność cywilną.
Manipulują faktami dla usankcjonowania swoich bandyckich agresji.
Rabują kraje z ich bogactw naturalnych, pod debilnym pretekstem obrony demokracji.
Pytam: Kim są członkowie (niby) polskiego rządu, którzy instalują na terenie naszej ojczyzny wojska najbardziej agresywnej, skrajnie bezwzględnej i nieobliczalnej armii świata ???.
Kim są?...
Z tymi ofensywnymi SZ USA w Polsce to na dwoje babka wróżyła!
3 Czerwca, 2018 - 23:14
cyt. "W interesie Polski jest zachowanie na tyle na ile jest to możliwe neutralności."
To znaczy ile? I kto będzie gwarantem naszej neutralności?
Neutralność w pierwszej kolejności prowadziłaby do wystąpienia z NATO.
Dalej - nastąpiło by rozbrojenie SZ RP.
Czy Polskę stać na neutralność? NIE.
PS
Belgia była neutralna i co? Zgwałcono Belgię dwa razy...
https://www.polskieradio.pl/39/156/Artykul/1545827,Szwajcaria-wolnosc-i-neutralnosc
casium
@Autor
4 Czerwca, 2018 - 03:53
Wyjątkowo nieprzemyślany tekst.
Armia amerykańska stacjonująca w Ramstein od 1948, licząca około 53000 ludzi jakoś dotychczas na nikogo nie ruszyła. Natomiast ten stosunkowo nieliczny oddział w Polsce aż się pali, by napaść na Rosję. To klasyczna kremlowska interpretacja. A dzisiaj Amerykanie tylko czyhają, by komuś skórę przetrzepać. Ja w Syrii, czy Korei Płn.
USA ma tak poważną przewagę militarną, ze sama ich obecność jest trzonem polityki odstraszania. Przywoływanie Wietnamu po 50 latach, czy nawet Iraku jest dowodem na kompletne nierozumienie polityki światowej.
JK
Przepłynąłeś kiedyś sam ocean? Wokół tylko morze. Stajesz oko w oko ze swoim przeznaczeniem.
Re: @ Autor
4 Czerwca, 2018 - 15:11
Wyjątkowo durny komentarz, ukazujący skrajną głupotę, arogancję i całkowity brak orientacji geopolitycznej. Kretynizm do n- tej potęgi.
chris
Polityka nie ma nic wspólnego z sentymentami
21 Marca, 2020 - 22:38
Młynarski śpiewał ( jak żył) - róbmy swoje.
I tak trzeba robić. Jesteśmy w NATO. Wzmacniamy nasze Siły Zbrojne. Obecność rotacyjna wojsk USA w Polsce nic nie zmienia. Oczywiście , że USA nie ma zamiaru wywoływać wojny o Polskę. Ani o Europę. Raczej rozgrywa swoją politykę z Rosją , Chinami - bo trwa budowa nowego ładu światowego. Być może koronawirus ma w tym swoje miejsce jako sposób na przemeblowanie świadomości Europy. Stałych baz w Polsce nie będzie.
Polska jako członek NATO czy chce - czy nie chce musi opierać swoje przynajmniej propagandowe cele na współpracy z USA. Bo z kim ma to robić? Z Niemcami , którzy prowadzą swoją politykę w stosunku do USA i wcale nie jest ona zgodna z "niby celami " tworzenia równoległego NATO-bis pod wodzą Niemiec i Francji. Bo Anglia z oczywistych powodów jest ścisłym partnrem i gospodarczym i wojskowym USA. Poza tym Niemcy zawsze dogadają się z Rosją naszym kosztem.
Dlatego dozbrojenie naszego wojska, wzmocnienie jego siły odstraszającej, tworzenie pomostu państw Europy Śr. Wschodniej jest naszym celem. Jeśli nie z USA to z kim mamy to robić. USA nie będzie naszym okupantem a Rosja jak zawsze ma jeden cel - podporządkować sobie Polskę.
USA rozgrywają w Polsce swoje cele w ukladance strategicznej. Rosja nie jest celem USA i nie będzie wszczynała z nią wojny bo po co. Rosja równiez widząc przygotowane do obrony państwo (RP) nie zaatakuje w zwykły konwencjonalny sposób naszego kraju. Obecność USA u nas ma znaczenie głównie psychologiczne.
A więc nie mamy wyjścia. Musimy robić swoje, czyli wzmacniać Siły Zbrojne pod enigmatycznym co prawda parasolem NATO ( czytaj USA). Oczywiście lepiej byłoby gdyby Wojska USA stacjoniowały na Litwie czy Łotwie. Ale to nie jest możliwe. Z oczywistych powodów. USA nie ma zamiaru zetknąć się z Rosją twarzą w twarz. Ukrainę traktują jako poligon doświadczalny. Wszyscy jak w pokerze patrzą na sąsiadów w grze i spokojnie oglądają karty. USA nie chce być zakładnikiem Polski w tym robieniu pokerowych min.
Polska nie jest głównym zainteresowaniem USA. Są nimi Chiny i Rosja. USA czeka na nieuchronne osłabienie Rosji i dogadanie się z Chinami. To cele strategiczne. My jesteśmy tylko przedmiotem tej gry. Nie możemy być neutralni ale w tej grze musimy grać swoją rolę. Bo jesteśmy przedmiotem gry Rosja USA. I to nie znaczy , że będziemy wierzyć święcie w mityczną opiekę USA. Oczywiście, że nam pomogą jeśli ich cele zgrają się z naszymi. I tutaj leży pies pogrzebany. USA na pewno nie chcą nas okupować jak CCCP po II wojnie. Ale i nie pozwolą nam na rolę petenta , ktorego będą bronić bez naszego udziału. Musimy być na tyle silni sami by USA i inni chcieli nam pomóc i mogli znaleźć na to argument. Jak zwykle opłacalny również dla siebie. ( By inni "biegli na pomoc zwycięzcy").
Najgorzej jest wytłumaczyć państwom bałtyckim, że nie ruszymy im sami bez nikogo więcej z pomocą. Pozyskanie przynajmniej rzeczywistej neutralności Białorusi mocno rozwiązało by nam ręce. Polska nie musi dzisiaj jak za czasów Sobieskiego deklarować co uczyni. Rosja słabnie. Chiny rosną w siłę. Amy powinnismy ciagle odświeżać stare rady Piłsudskiego. Czyli wzmacniajmy swoje pozycje i nie wyrywajmy się do przodu, zanim sytuacja się nie wyklaruje.
Bo jako Polska nie mamy wpływu na decyzje największych graczy. Możemy jednak przytomnie wykorzystywać odpowiedni czas i miejsce. Bez hura zapewnień i nieprzemyslanych deklaracji.
Nie mamy wpływu na kształtowanie się nowego ładu. Nie jesteśmy mocarstwem. Ale i nie jesteśmy także siłą , która nawet Rosja może lekceważyć. Nigdy tego nie robiła i nie zrobi.
Mozets
ŁAKOMY KĄSEK
4 Czerwca, 2018 - 04:33
może TO -
http://niepoprawni.pl/blog/poeta/polska-najbogatszym-krajem-na-swiecie-pierwsze-czytanie-na-niedziele
jest celem tej stałej obecności obcych wojsk na Naszj Polskiej Świętej Ziemi ??? Wiadomo nie od dziś, że amerykańskie żydostwo rządzi tym łez padołkiem. To oni finansowali ruską bolszewię ! To oni finansowali Niemcy Hitlera i wcześniejszych agresorów. To oni wszędzie na świecie się rozpełzli, i to oni kradną wszystko wszędzie grabiąc co tylko się da, i gdzie tylko się da. Ciekaw jestem jaką odpowiedź miałby Nasz Generał św. Pamięci Ryszard Kukliński ???
W sprawie tego stałego stacjonowania Amerykanów, czyli obcych wojsk na Polskiej Ziemi. To amerykanie wymordowali od 19 do 100 milionów Indian, Prawowitych Właścicieli w których domu gośćmi byli TYLKO koloniści. Okazali się największymi w historii świata mordercami.
Planują nowy skok, tym razem na Polską Własność ???
Łakomy kąsek............
łatwiej im będzie jak się wcześniej "zadomowią"
Amerykańskie wojsko
4 Czerwca, 2018 - 12:03
Amerykańskie wojsko w Polsce jest gwarantem interesów zydowskich. Ma chronić Polskę przed sąsiadami? Tak, ale dla zydów nie dla Polaków. I ma bronić "tego kraju" przed Polakami, którym zachciałoby się rządzić u siebie. Swiatowy rząd dobrze to wykoncypował. Ustawa 1066 wiecznie żywa. Organizacje cudzoziemskie w Polsce pod wodzą danielsów i sorosów mają się dobrze i sprawnie pilnują swoich pryncypiów. Polska ze swoimi zasobami naturalnymi to łakomy kąsek i łatwo nie odpuszczą.
ość
-----------------------------------
gdy prawda ponad wszystko, życie bywa piękne
wtedy żyć się nie boisz i śmierci nie zlękniesz
Neutralność, to utopia
4 Czerwca, 2018 - 07:07
Witam! Bez NATO w Polsce, mielibyśmy w kraju za chwilę drugą Ukrainę. Nie stać nas na neutralność, a tym bardziej na spolegliwość mieszkając między drapieżcami. Obecność NATO, to gwarancja naszej wolności. Pozdrawiam!
ronin
czemu i komu to służy?
4 Czerwca, 2018 - 08:15
Witam! Mamy obecnie manewry wojsk NATO w Polsce i w krajach bałtyckich. Uczestniczy w tym także Izrael. Mam pytanie, kto zaprosił Izrael, przecież Izrael nie należy do NATO???
ronin
Jak to kto?
4 Czerwca, 2018 - 09:09
Przecież oni są u siebie !
Verita
ronin
4 Czerwca, 2018 - 15:05
Jeżeli Usrael rządzi hAmeryką , to cóż dopiero NATO ...? A cóż to jest , to dzisiejsze NATO ? h..d..i kamieni kupa...
To taka sama wydmuszka jak i ta cała polityka...
Liczy się to co pod kreską... A co tam widzimy ? Ponownie obce wojska stoją w RP... I to jest fakt bezsporny... podobno mają nas bronić... oby , gdy przyjdzie co do czego , nie przed nami samymi..., bo na to to wygląda...żydowski scenariusz... okraszony naszymi lokalnymi szumowinami...post- komusze śmiecie przefarbowane na demokratów ...
chris
@ Zdecydowany amator
4 Czerwca, 2018 - 20:18
Witaj! Komu taki bajkowy tekst. Izrael rządzi NATO? Jakoś krzyżaków do dzisiaj upilnowali i upilnują zakusy na IV Rzeszę. Obce wojska, to okupowały Polskę do 1993 r.- Wojska Sowieckie. Nie mieszaj NATO z Żydami. To kacapy kwiczą, bo plany wojny hybrydowej do kosza.
ronin
odpowiadam
7 Czerwca, 2018 - 20:25
Pytasz Roninie kto zaprosił ???
odpowiadam - zaprosił g ówny zapraszacz i rządziciel w polinie - były żołnierz armii izraelskiej,
(a może nie tylko były ale i obecny - tylko bez munduru, a z przyszywanym uśmiechem)
niejaki Jonathan D. przed którym na kolanach czołgają się wszystkie POPy, czyli te wszystkie myckowate farbowane lisy, co
P ełnią O bowiązki P olaka w pięknym Kraju nad Wisłą
A tutaj jeszcze trochę o tych zaproszonych, uzbrojonych mordercach, którzy tylko czekają na.....
:
https://www.youtube.com/watch?v=9gL2NJDOFmU&feature=youtu.be
Zamiasta opowiadać...
4 Czerwca, 2018 - 13:43
Zamiast opowiadać stare kacapskie kawały o potrzebie neutralności Polski, proponuję coś, co przyczyniłoby się w sposób rzeczywisty do zmniejszenia napięć w tej części Europy. A pierwszym krokiem do tego jest uczynienie przez Rosję z obwodu kaliningradzkiego strefy neutralnej i wolnocłowej, w której stacjonowałyby niewielkie siły, głównie porządkowe. W krótkim czasie stałby się on prawdziwym, a nie neobolszewickim rajem na ziemi.
Pozdrawiam
jan patmo
Kaliningrad strefa wolnocłowa?
22 Marca, 2020 - 16:27
cytuję urywek wypowiedzi: /// uczynienie przez Rosję z obwodu kaliningradzkiego strefy neutralnej i wolnocłowej, w której stacjonowałyby niewielkie siły, głównie porządkowe.///
******************************************************************
To chyba jakiś żart. Rosja nigdy nie odda tego terenu, ani nie zamieni go na Rivierę. Rosja musiałaby upaść całkowicie by ten lotrniskowiec lądowy komukolwiek oddać. Chińczycy bardzo możliwe, że nawet podarowali by RP ten kawałek starej polskiej krainy. Ale najpierw musieli-by bez przeszkód ustanowić granicę na Uralu.
Z kim granicę? Także żart.
Jednak historia potrafiła pisać scenariusze tak nieprawdopodobne, że aż prawdziwe. Tu posługuję się słowami Herlinga-Grudzińskiego.
Mozets
Wraz z przyjaciółmi...
4 Czerwca, 2018 - 13:50
Wraz z zaprzyjaźnionymi krajami w Europie Środkowej i tymi, z którymi nam po drodze, musimy dążyć do tego, by jak najszybciej wejść w posiadanie broni jądrowej wraz z środkami jej przenoszenia, od pocisków manewrujących, przez rakiety średniego zasięgu, do artylerii z amunicją atomową. Wtedy będziemy mogli zacząć rozmawiać o neutralności!
jan patmo
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika kontrik nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
ruska propagandą z typowymi6 Czerwca, 2018 - 08:34
ruska propagandą z typowymi wrzutkami. a to na siłę sklecenie sytuacji na BW z polskim postawieniem na USA, co ma wywołac konflikt w Europie, wyszło jako turbodebilizm (zapewne niezamierzenie). taa, druga Syria towarzyszu, bo NATO za blisko Rosji (po co wspominać, że i WP jest w NATO, co nie?). niestety, nawet niesamowicie słabo napisano, tylko te znane wrzutki.
„Od rewolucji światowej dzieli nas tylko Chrystus” J. Stalin
"Łukasz Kuk"...
6 Czerwca, 2018 - 18:39
"Armia USA jest przede wszystkim egzekutorem polityki Waszyngtonu, w której nacisk w obecnej sytuacji nastawiony jest przede wszystkim na wyeliminowanie krajów wrogich polityce USA... ".
Przeczytałem kilkanaście lat temu w (podobno) polskiej gazecie, że tego to a tego dnia senat amerykański nie funkcjonuje, bo tego właśnie dnia obchodzone jest jakieś żydowskie święto...
Stawiam pytanie... Czyja jest Ameryka, czyje wojska stacjonują w Polsce i czyich interesów mają za zadanie bronić ???.
Amerykanie szykują wojnę w Polsce ?
7 Czerwca, 2018 - 09:22
https://youtu.be/4gDOgmDayNc
Proszę zwróćcie uwagę na dwa zdjęcia centrum Trypolisu (min. 7:17) - pierwsze sprzed najazdu USA na Irak, a drugie zdjęcie po - walce o "demokrację" made in USA......
Czy taką przyszłość chcą nam zgotować ? Cztery tysiące amerykańskich żołnierzy - 1000 czołgów i innych ciężkich pojazdów pancernych. Będą mordować Polaków jak mordowali Irakijczyków ? Kobiety, starców i dzieci ???!
Niech nie podskakują amerykańskie icki:
https://www.youtube.com/watch?v=9tEm_lCFXTM
Uwazam, ze Autor
22 Marca, 2020 - 04:14
chce zwrocic uwage na tragiczny stan wyposazenia i ilosci polskiego wojska w Polsce. Zamiast budowac i rozwijac wlasny przemysl wojskowy i liczna armie jestesmy skazani na sojusznikow, ktorzy zazwyczaj nas zdradzali. Wojska US nie podlegaja dowodctwu polskiemu, wiec tak jak we Wloszech, czy Niemczech sa wojskami okupacyjnymi. Dodatkowo nie wiemy czy beda bronic ustawy 447, czy tez aktualnej do tej pory (dlaczego?) ustawy 1066. Naturalnie, ze Amerykanie sa dla nas najlepszym wyborem, wsrod innych sojusznikow, jako sily odstraszajaej Rosje. Ale oprocz wiary w ich dobre intencje, powinnismy myslec o wlasnej powaznej sile zbrojnej. Chociazby na wzor izraela - jak juz ktos tu wspomnial.
Tyle, ze to sa tylko marzenia. Utopia ktora sie nigdy nie spelni.
Chyba nie trzeba nikomu tlumaczyc - dlaczego?
Pozdrawiam.
To się zaczeło od likwidowania polskości, od wyśmiewania i lżenia naszej przeszłości, naszych bohaterów i naszej wiary. To jest pierwszy krok, drugim będzie likwidacja Polski. J.M.Rymkiewicz
My Polacy dobrze się rozumiemy z Amerykanami i szanujemy ich -
22 Marca, 2020 - 06:40
- bo tak jak oni ponad wszystko kochamy wolność za którą wielokrotnie przelewaliśmy wspólnie krew !!!
Zaborcze i agresywne bestie będziemy wspólnie trzymać na muszce M-16 bo tylko stalowa pięść na mordzie komunisty i faszysty robi z niego potulnego baranka.
Motto na dziś: "Lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć".