Niezwykłe miejsca w Polsce, których nie znajdziesz w przewodnikach

Obrazek użytkownika kasiks
Kraj
biebrza

Od wielu lat spędzam wakacje w Polsce. Nie dlatego, że nie stać mnie na zagraniczne wycieczki ani nie dlatego, że nie znam obcych języków. Po prostu uważam, że Polska jest krajem pięknym, mamy niezwykłe góry, piękne, urocze zakątki i wspaniałe morze i wciąż tak wiele do odkrycia! Nie mówię tu tylko o architekturze, krajobrazach czy zabytkach, ale też o ludziach, którzy są tak różni w zależności od tego, gdzie żyją i jednocześnie tak podobni i bliscy! Nie zadowolam się popularnymi destynacjami, nie jeżdżę do Zakopanego ani do Międzyzdrojów. Miejsca, które odwiedzam, położone są na uboczu. Czasem jedziemy przed siebie i zatrzymujemy się tam, gdzie nam się podoba. Mój tegoroczny urlop trwał aż miesiąc i zwiedziłam wiele niezwykłych zakątków, głównie na wschodzie Polski. Przedstawię Wam dwa.

Cudze chwalicie, swego nie znacie! Oto miejsca, które odwiedziłam podczas tegorocznego lata i w których jestem bezgranicznie zakochana.

1. Biebrzański Park Narodowy

Biebrzańskie bagna, pola i wody absolutnie mnie zachwyciły. To miejsce, w którym można się zresetować, nie widzieć nikogo przez 3 dni i po prostu odpocząć. Biebrza meandruje jak Amazonka, a na jej brzegach mamy prawdziwe safari - sarny, jelenie, łosie, rysie. Z pewnością usłyszymy orlika krzykliwego, a wieczorami - sowy. Spędzając noc nad Biebrzą możemy obserwować niebo tak piękne, jak nigdzie indziej. Wynika to z tego, że tego wyjątkowego spektaklu nie zakłócają żadne światła domostw. Miliony gwiazd, mgły, wschodzący księżyc - to trzeba zobaczyć. Spytacie - jak to nocować w Parku Narodowym? Przecież to nielegalne! Niepoprawne! :)  Otóż da się, i to całkiem legalnie! Nad Biebrzą działają jedyne chyba w Polsce wypożyczalnie tratew. Tratwę można wypożyzyć na jeden dzień albo na dni kilkanaście. Otrzymujemy pływający domek, w którym jest sypialnia i jadalnia oraz najlepsze - drabinka na dach, z którego rozpościera się kapitalny widok. Wieczorem wystarczy zacumować przy brzegu, a rano można kontynuować spływ albo dalej byczyć się na pokładzie. Koniecznie trzeba zabrać ze sobą lornetkę. Jak to wygląda?

Zdjęcie ze strony ]]>Biebrza24]]>

2. Piaski k. Krynicy Morskiej

Kiedyś Piaski były zupełnie odludnym zakątkiem wybrzeża, teraz przyjeżdża tam więcej turystów, ale nadal nie ma tłumów na plaży. Piaski położone są na samym końcu Mierzei Wiślanej. Dojeżdżamy do Krynicy Morskiej i dalej jedziemy 10 km lasem. Po przejechanie 10 km dojeżdżamy do ostatniego punktu po polskiej stronie, czyli do Piasków. Plaże są tam czyste i szerokie. Nawet na strzeżonej plaży nie ma tłoku. Znajdują się tu smażalnie z rybkami prosto z morza, a nie prosto z zamrażarki. Idąc plażą w stronę Krynicy Morskiej trafimy na plażę naturystów. W Piaskach możemy natrafić też na...dziki, które są oswojone i bez krępacji spacerują po mieście. Nie wolno ich dokarmiać.

Plaża w Piaskach

Twoja ocena: Brak Średnia: 4.9 (17 głosów)

Komentarze

Nasz kraj to miejsce magiczne, pełne cudownych niespodzianek jak te opisane powyżej. Zapraszam do mojej części Dolnego Śląska - warto....

Yagon 12

POLSKA jest w Europie,

Warszawa to jej stolica.

Ma góry, rzeki, jeziora

I każdy się nią zachwyca.

Jej główna rzeka to Wisła

- od gór do morza płynie.

W górach żyją Górale,

Z południa są Czechy z Pragą

I z Bratysławą Słowacja

Dzielą nas od nich góry

(To też słowiańska nacja).

Na wschodzie za rzeką Bugiem

Jest Ukraina z Kijowem,

Wyżej Białoruś z Mińskiem

- dziś to są państwa nowe.

Z północy – Litwa z Wilnem,

Gdzie widać północne zorze,

Dalej kawałek Rosji

I nasze Bałtyckie morze.

To napisany dawno temu wierszyk autorstwa mojej mamy.

ość

-----------------------------------

gdy prawda ponad wszystko, życie bywa piękne

wtedy żyć się nie boisz i śmierci nie zlękniesz

#1520554

... które tu opisałaś. Są piękne. Zapewne w przyszłym roku pojadę tam z mężem Satyrem, ale będziemy musieli podpiąć do auta "Grubą Bertę", tj. potężną przyczepę kampingową, którą mój mąż zbudował przed czterema laty.

W tym roku byliśmy na Wielkopolsce, między innymi we Wrześni, także w jej stolicy - Poznaniu,... i to 2-krotnie, gdzie byliśmy gośćmi naszego Niepoprawnego kolegi o nicku "Jestem jakim jestem".

Odwiedziliśmy także urocze, zalesione zakątki pod Warszawą na skraju Wołomina.. Nawet większość Warszawiaków nie wie, że mają blisko swego miasta tak piękne okolice.

Polecam Tobie piękne okolice Ziemi Golubsko-Dobrzyńskiej nad rzeką Drwęcą. Też tam byłam parę tygodni temu. A zamek księżnej Anny Wazówny wart jest zwiedzenia i zapoznania z jego historią.

Ale koronnym naszym tegorocznym wyjazdem był, co prawda krótki wyjazd w Beskidy na Kubalonkę koło Istebnej, z noclegiem w Wiśle-Malince (500 m za skocznią narciarską im. Adama Małysza). Na Kubalonce mieliśmy tę przyjemność być goszczonymi przez naszego Niepoprawnego Poetę - Kazimierza Józefa Węgrzyna (nick: Lwow47). A potem jeden dzień w moim rodzinnym mieście - czeskim Brnie i... powrót do domu.

Jednak - jak do tej pory - najbardziej polubiłam... Ciechocinek. Byliśmy w nim kilkanaście razy, ale staramy się "nie mieszać z tłumem" w centrum uzdrowiska, a spacerować wśród pięknych kwiatowych dywanów z dala od strefy handlu. Aerozol z tężni - jako naturalna inhalacja zrobił swoje. Polecam.

Pozdrawiam i zapraszam Ciebie
do częstej obecności na Niepoprawnych,
bo ciekawe są Twoje wpisy,

#1520557

Świetny pomysł; proszę o więcej.

Wiele lat temu, gdy otworzyly się granice, postanowiliśmy z mężem zwiedzić wymarzone miejsca w Europie. Polskę zostawiliśmy sobie na deser: gdy sił już będzie mniej i trzeba będzie bardziej liczyć się z groszem. Ten czas  już nadszedł.

W ubiegłym tygodniu zwiedzaliśmy pałac i park w Śmiełowie. Według zaprzyjaźnionego przewodnika jest to najważniejsze muzeum mickiewiczowskie. To tam Mickiewicz pisał inwokację do Pana Tadeusza, mając przed oczami pola majątku żerkowskiego. Pałac wzorowo utrzymany, meble z  epoki. Spędziliśmy miło dzień zaglądając również do parku.

Dzisiaj wybraliśmy do Lubostronia, do zwiedzenia jest również pałac i park. Obiekt również dobrze utrzymany, choć nie udało nam się wszędzie zajrzeć, bo wieczorem ma się tam odbyć impreza. Park uroczy.

#1520559

o stałej rubryce (może, na początek, o komentarzach do powyższego wpisu Kasiks'a) z doniesieniami (jakby to nie zabrzmiało) o najpiękniejszych i mało znanych polskich atrakcjach turystycznych.

Serdecznie pozdrawiam

#1520568

... pt.: "Cudze chwalicie, swego nie znacie"

Minął już prawie sezon urlopowy i niemal każdy z zaangażowanych Użytkowników naszego sewisu zapewne miałby coś ciekawego do przekazania Koleżankom i Kolegom Niepoprawnym ze swoich urlopowych wojaży po pięknej Polsce.

Zatem jeśli ktoś z naszych Użytkowników chciałby podzielić się tym, gdzie był i co jego oczy widziały (filmik i foto mile widziane), to pisząc, niech w tytule ujmie pierwej to wytłuszczone powyższe hasło, a dalej dopisze dwa-trzy słowa od siebie.

Pozdrawiamy,

Janek & Eva

___________________________
"Pisz, co uważasz, ale uważaj, co piszesz".