Tarcza antyrakietowa wg Komorowskiego...
Kandydat SPD na kanclerza Niemiec Peer Steinbrueck stawia na partnerstwo z Rosją. Chce wspólnego systemu bezpieczeństwa poprzez utworzenie struktur łączących NATO, UE i Rosję. I ostrzega, że tarcza antyrakietowa w Europie, w tym w Polsce, narusza interesy Federacji Rosyjskiej.
Moje pytanie. Ten wspólny system bezpieczeństwa z Rosją kogo i przed kim będzie bronił?
Komorowski podpisuje w W Szypliszkach na Suwalszczyźnie ustawę o modernizacji technicznej i finansowaniu projektu budowy polskiej tarczy antyrakietowej.
Sekretarz stanu USA Jon Kerry potwierdza zobowiązania Waszyngtonu co do realizacji do 2018 roku w Polsce III fazy projektu obrony przeciwrakietowej.
Sikorski mówi o pełnej wzajemności i przejrzystości w sferze systemu tarczy antyrakietowej z Rosją. Ma to zwiększyć wiedzę i zaufanie do instalacji wojskowych w obu krajach. ???????
Szef BBN, gen.Koziej mówi o zdolności zwalczania rakiet krótkiego, najwyżej średniego zasięgu, czyli takim które zagrażają bezpośrednio Polsce. Budowane ma to być modułowo, czyli do ochrony poszczególnych obiektów. Aż do momentu stworzenia systemu gwarantującymi równowagę między potrzebami a możliwościami państwa.
Komorowski mówi, że Polska musi budować własną tarczę. Przy zmianie prezydenta w USA zmienia się bowiem koncepcja i czas powstania tarczy przesuwa się w czasie. „Niezawisimaja Gazieta” odczytuje to jako zapowiedź rezygnacji z amerykańskich rakiet przez Polskę.
Eksperci wojskowi popierają tą inicjatywę modernizacji polskiego systemu obrony w oparciu o grupę Bumar. A więc środki wykrywania celów, dowodzenia i łączności dostarczała by grupa Bumar. Polska miałaby tylko importować pociski rakietowe zdolne przechwytywać rakiety balistyczne. ????????
Moja uwaga. Zaraz, będziemy importować same pociski rakietowe. A z czego będą odpalane, potrzebne są wyrzutnie, jak będą naprowadzane, potrzebne są zestawy rakietowe technologicznie dostosowane do wykorzystania w/w pocisków.
Dlaczego wmawia nam się głupoty.
Jedyną tarczą rakietową mogliśmy mieć w oparciu o technologię amerykańską. Albo przyjąć inną koncepcję obrony kraju. Nie ma rozwiązań połowicznych.
Polska tarcza antyrakietowa. Koszt 12 mld zł. Czas modernizacji do 2023 roku.
I znowu Polacy są oszukiwani. Nie tak dawno Tusk mówił o polskich kłach. Kilkadziesiąt F16 ma wystraszyć kraj posiadający tysiące samolotów.
Teraz mówi się nam o własnej tarczy antyrakietowej, zapowiadając wprowadzenie zestawów niszczących cele powietrzne do wysokości 5 km. A co z tymi powyżej tej wysokości, i co z faktem, że zaatakować nas mogą tysiące samolotów i rakiet?
Co z faktem że przestarzałe zestawy Wołchow, Newa, Wega są całkowicie wyprodukowane w byłym ZSRR. Co z faktem, że są to zestawy bardzo awaryjne, brak części zamiennych, brak odpowiedników polskich tych części. Zakłócenie radioelektroniczne tych zestawów pozwala na całkowite ich wyeliminowanie z użycia.
Jesteśmy bezbronni. Wydanie tak wielkich pieniędzy na „chory pomysł”, który w ogóle Polski nie broni jest działaniem na szkodę kraju i jego obywateli.
Państwo ma chronić i bronić naród.
Trzeba całkowicie zmienić koncepcję obrony terytorium Polski. Znane jest powiedzenie, że złamać jedną gałązkę jest bardzo łatwo, ale złamanie wiązki takich gałązek niemożliwe. Koncepcja Lecha Kaczyńskiego wspólnej obrony państw byłego bloku wschodniego oderwanego od „wiecznego przyjaciela” miała największy sens.
Nasza armia musi się zreorganizować, przebudować. Skoro nie jesteśmy w stanie obronić się sami, musimy to robić w koalicji z krajami które są w podobnym położeniu.
Ta droga, którą forsuje Komorowski i Tusk prowadzi nas do bezradności i całkowitego podporządkowania sowietom. Ma być przejrzystość co do intencji Polski dla Federacji Rosyjskiej. Zaraz kto komu zagraża. Tarcza oferowana przez USA to system obrony kraju a nie broń ofensywna. Już chyba to jest samo w sobie przejrzyste co do intencji Polski.
Więc jaką jeszcze przejrzystość mamy tworzyć dla „sąsiadów” z północy i wschodu. Wprawdzie na wschodzie graniczymy z Białorusią ale co to za przeszkoda dla Federacji Rosyjskiej.
Wojsko ćwiczy wg doktryny wojennej jaką ma dany kraj. Ćwiczenia Federacji Rosyjskiej z Białorusią jasno pokazują jaka jest doktryna wojenna Putina. Czy coś trzeba dodawać?
Ta wojna odbywa się dzisiaj na innym froncie, gospodarczym. Polska musi jak najszybciej odbudowywać gospodarkę. I Polska musi wiązać się w koalicję by powstała wiązka „drobnych patyczków”.
USA powiedziały wprost, że są w stanie w ramach NATO udzielić Polsce wsparcia po 3 miesiącach. A zdolność obronna polskiej armii to maksymalnie 2 dni.
A więc komu NATO udzieli wsparcia jak kraju już nie będzie?
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 5398 odsłon
Komentarze
Autor
9 Czerwca, 2013 - 16:33
"Chce wspólnego systemu bezpieczeństwa poprzez utworzenie struktur łączących NATO, UE i Rosję".
To jest ostatni akt dramatu, rozpoczętego wybuchami w
Smoleńsku.
Domyka się współczesny pakt Ribbentrop - Mołotow.
"Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
wśród serdecznych przyjaciół, psy zająca zjadły"
Pozdrawiam
My nie milczymy, my rośniemy, zmieniamy w siłę gorzki gniew - i płynie w żyłach moc tej ziemi jak sok w konarach starych drzew. Autor-Yuhma
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
Tak Leniwiec Seed
9 Czerwca, 2013 - 16:41
To kolejny akt dramatu po Smoleńsku. Boję się, że nie ostatni. Oni kombinują dalej. To wszystko co się dzieje zamyka się w pewną całość. Gospodarkę zniszczyli, dzieci przeszkadzają im w rządzeniu krajem (bo to koszty), emerytów chcą poddać eutanazji, obronność leży. Tylko trzeba dopilnować, żeby się nie odrodziło coś co nas może uchronić od najgorszego.
Stąd i nagonka na PiS, wszędzie gdzie tylko można.
Pozdrawiam
Polak2013
Polak nie pyta ilu jest wrogów, tylko gdzie oni są!
Polak nie pyta ilu jest wrogów, tylko gdzie oni są!
Polak2013
9 Czerwca, 2013 - 17:00
Stąd i obecna ofensywa w powoływaniu nowych "trzecich dróg",
z tylnej kanapy sterowanych przez JKMów i jemu podobnych
wtyk agentury.
Pozytywem jest tylko, że w necie rozsyłają wyjątkowe prymitywy do agitacji.
Obawiam się tylko o ludzi młodych, którzy nie nauczyli się porównywać treści na początku i końcu przemówień.
Oby nie wylądowali tak, jak my z bolkiem i jego kamarylą.
Pozdrawiam
My nie milczymy, my rośniemy, zmieniamy w siłę gorzki gniew - i płynie w żyłach moc tej ziemi jak sok w konarach starych drzew. Autor-Yuhma
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
Po co nam tarcza ?
9 Czerwca, 2013 - 17:13
Prezydent Bul osłoni nas własna piersią
Nathanel
Nie da się iść dwiema drogami na raz.
Re: Nathanel
9 Czerwca, 2013 - 17:34
Tak, święta racja, Komorowski osłoni piersią, Tusk pokaże kły.
Pozdrawiam
Polk2013
Polak nie pyta ilu jest wrogów, tylko gdzie oni są!
Polak nie pyta ilu jest wrogów, tylko gdzie oni są!
finlandyzacja?
9 Czerwca, 2013 - 17:46
Swego czasu Finlandia wsławiła się bohaterskim oporem stawianym Armii Czerwonej. No, ale to były czasy Mannerheima....
Potem zwyciężyła nowa koncepcja obrony narodowej. Po co armia, skoro wystarczy jeden aparat telefoniczny. Żeby się poddać.
-------------------------
"Dixi et salvavi animam meam"
------------------------- "Dixi et salvavi animam meam"
tak dixi masz rację
9 Czerwca, 2013 - 17:54
A czytałem dzisiaj o fińskiej armii. Także mieli sprzęt radziecki, wymieniają go sukcesywnie na zachodni i swój rodzimy. Ale oni mają inną strukturę armii i jak widać sowieci dalej się ich boją po słynnym laniu jakie dostali.
I zobacz, Tusk grożąc "kłami" miał na myśli kilkadziesiąt F16. A Finowie mają już F18.
My mamy zestawy rakietowe technologicznie z lat 50 tych i to "made in CCCP" a Finowie zestawy amerykańskie.
Pozdrawiam
Polak2013
Polak nie pyta ilu jest wrogów, tylko gdzie oni są!
Polak nie pyta ilu jest wrogów, tylko gdzie oni są!
F-16 są latającymi atrapami
9 Czerwca, 2013 - 18:41
Uzbrojone zostaną dopiero w 2018r. To ciekawe dlaczego akurat w tym roku. Może dlatego, że w 2017 wypada 100-lecie rewolucji październikowej zwanej Wielką. Rosjanie kochają okrągłe rocznice. Możliwe, że kombinują jakiej spektakularny ruch.
Polecam zwartą relację ze spotkania z R. Szeremetiewem na temat obronności (czy raczej bezbronności - przerażające).
Nigdzie tak wyraźnie nie ujawnia się działanie agentury jak w obronności!
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=i1-7Zd2Ai40
Leopold
Re:Leopold
9 Czerwca, 2013 - 18:57
Tak słuchałem tego. Faktycznie, poraża stan polskiego wojska, brak jakiejkolwiek doktryny na obronę kraju.
Pozdrawiam
Polak2013
Polak nie pyta ilu jest wrogów, tylko gdzie oni są!
Polak nie pyta ilu jest wrogów, tylko gdzie oni są!
Możeł Bronek chyba kombinuje jak wyprowadzić Polskę z NATO
9 Czerwca, 2013 - 21:15
- Wy, tawariszcz Bronek, nie bieritie amerykańskich tarcz bo wujek Putin da wam lepsze, sowieckie ale musicie wyprowadzić Polskę z NATO żeby nie szpiegowało naszych tarcz.
- Taaaa jest, tawariszcz Putin ! Wasza prośba jest dla mnie rozkazem.
- Nu !
Pozdrawiam.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Re: Contessa
9 Czerwca, 2013 - 21:38
Coś jest na rzeczy. Może nie do końca odbyło się jak piszesz,
ale to tak wygląda. W sumie to smutne a nie wesołe.
Ale zobacz, to się jakoś wiąże. "Kły" Tuska, "tarcza" Komorowskiego a wojska z prawdziwego zdarzenia nie ma. Pomysłu na obronę Polski także.
Pozdrawiam
Polak2013
Polak nie pyta ilu jest wrogów, tylko gdzie oni są!
Polak nie pyta ilu jest wrogów, tylko gdzie oni są!
Polak2013
9 Czerwca, 2013 - 22:03
Pomysł na obronę Polski?
Taki sam jak zawsze.
My.
I czas się z tym zacząć oswajać.
Jak setki pokoleń przed nami.
Pozdrawiam
My nie milczymy, my rośniemy, zmieniamy w siłę gorzki gniew - i płynie w żyłach moc tej ziemi jak sok w konarach starych drzew. Autor-Yuhma
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
Re: Leniwiec Seed
9 Czerwca, 2013 - 23:13
Tak, ale można to zmienić i trzeba zmienić. I mam nadzieję, że się uda.
Pozdrawiam
Polak2013
Polak nie pyta ilu jest wrogów, tylko gdzie oni są!
Polak nie pyta ilu jest wrogów, tylko gdzie oni są!
Polak2013
9 Czerwca, 2013 - 23:22
Ja zaś mam inną nadzieję.
Że kiedy przyjdzie chwila na pożegnanie z Rodziną i
ruszenia na najeźdźców, to nie spotkam się jedynie z garstką
Patriotów.
Zgnuśnieli nam Rodacy okrutnie, i jak za komuny czekają,
że ktoś coś za nich zrobi.
A ja powtarzam:
Jedyna sprawiedliwość, na którą można liczyć, to ta,
którą wymierzy się samemu.
Pozdrawiam
My nie milczymy, my rośniemy, zmieniamy w siłę gorzki gniew - i płynie w żyłach moc tej ziemi jak sok w konarach starych drzew. Autor-Yuhma
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
Finowie mają już F18.
9 Czerwca, 2013 - 22:50
Finowie mają już F18. Wyjaśnij proszę w czym F18C/D są lepsze of F16 C/d Block 52+ które posiada Polska ?
Mogę Ci troszkę pomóc. F18 jest samolotem dwusilnikowym, ma nieco większą prędkość maks. (małó istotne praktycznie) i większy udźwig. . Ceną jest większe zużycie paliwa, masa i ogólnie koszty eksploatacji. Sam F16 jest też tańszy
Awionika o ile wiem w Block 52+ jest znacznie nowocześniejsza , Fińskie 18tki pochodzą z lat 90-tych , nieco zmodernizowane w 2005
W polskich realiach samolot typu F16 (mniejszy, lżejszy ale takze wielozadaniowy) jest bardziej odpowiedni niz ciezki myśliwiec przewagi powietrznej F18/F15. Pamietać należy ze orygionalnie jest to samolot pokładowy który w US Navy zastąpił Tomcata.
Co do systemu antyrakietowego (de facto przeciwlotniczego z możliwoscią zwalczania rakiet krótkiego/sredniego zasiegu) to rozwiązania amerykańskie (Patriot) nie są jedynymi . Włochy własnie wdrażają rozwiazanie oparte na europejskich rakietach Aster 15/30 . Te systemy moga zestrzelić SCUD-a czy Iskandera ale strategivczny Topol jest poza zasiegiem
Na systemy zwalczania rakiet ICBM w rodzaju THAAD/SM3 nigdy nas stać nie bedzie podobnie jak chyba żadnego państwa EU samodzielnie
Re: polaku mału
9 Czerwca, 2013 - 23:33
F-18 ma lepsze parametry przestrzenne (zasięg), zabiera więcej uzbrojenia, jest zwrotniejszy od F-16, dysponuje lepszym radiolokatorem o większym zasięgu (szczególnie, jeżeli jest to najnowsza wersja z AN/APG-79 z AESA.
F16 i F18 przenoszą natomiast pokrywające się gamy uzbrojenia, mają dość zbliżone wyposażenie WRE i EZE, tak samo rozpoznawcze.
Dodatkowo F/A 18E/F jest lepszym (niewiele, ale zawsze) samolotem wielozadaniowym od F16, po trzecie, zakup bodaj 48 F-16 nie spełnia wymogu pełnego zaopatrzenia naszych SZ.
Powołując się na Finów, wskazałem tylko na uznanie przez nich wyższości osiemnastki nad szesnastką.
A co do obrony przeciwrakietowej, polskie SZ nic nie mogą zestrzelić, ani Scud-a ani żadnej innej rakiety. Obrona rakietowa przed nalotem potencjalnego npla z tym rodzajem zestawów jest praktycznie czystą fikcją. Na mapach możemy sobie kreślić kółka zasięgów poszczególnych zestawów, zmieniać ich położenia, a dobre zakłócenia częstotliwości na jakich pracują te radzieckie zestawy spowodują ich bezużyteczność - czyż nie polaku mału?
Mam na myśli zestawy Newa, Wołchow, Wega.
Polak2013
Polak nie pyta ilu jest wrogów, tylko gdzie oni są!
Polak nie pyta ilu jest wrogów, tylko gdzie oni są!
Finowie nie posiadają
10 Czerwca, 2013 - 10:10
Finowie nie posiadają wersji E/F tylko C/D generacyjnie starsze od naszych Jaszczembi. F 16 też może mieś antenę ze skanowaniem fazowym, a ze względu na mniejsze wymiary jest później wykrywany przez przeciwnika.
Większy zasięg o czym pisałem w naszych warunkach (stosunkowo niewielkie terytorium)) ma znaczenie drugo lub trzeciorzędne. Foza tym nasze szesnastki mają dzieki zbiornikom konforemnym zacięg bardziej niż wystarczajacy.
Według mnie nei można mówić o wyższosci F18 na d F16 , wszystko zależy od zadań jakie sie przed nimi stawia i doktryny obronnej kraju. A na wiecej samolotów nas po prostu nie stać
Co do obrony p-lot . Oczywiście że obecnie wykorzystywane zestawy radzieckie o których wspomniałeś są niewiele warte (nawet po modernizacji Newy do standardu SC) i żadnej rakiety nie zestrzelą . Dlatego inicjatywa budowy polskiej tarczy jest bardzo dobrym pomysłem który moze zmienić tą bardzo niedobra sytuację.
Ja po prostu nie rozumiem że te same środowiska które biadająnad stanem polskiej armii kwestionują projekt. "tarczy". Oczywiście samo słowo tarcza jest chwytem marketingowym bo chodzi o odbudowanei systemu obrony przeciwlotniczej z ograniczoną fuinkcją obrony przeciwrakietowej.