Beton wygrywa przetargi GDKKiA. Polskie drogi znów "skręcone"?
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) oświadczyła niedawno, że duża część autostrad, ekspresówek i obwodnic, które chce zbudować w latach 2014-2020, będzie mieć nawierzchnię betonową. Bardzo zaskoczyła tym branżę drogową, szczególnie polskie firmy.
Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa (OIGD) alarmuje, że polskie firmy, budujące drogi, nie są do tego przygotowane. Że odpowiednim sprzętem, technologiami i doświadczeniem w budowie dróg betonowych dysponują u nas głównie firmy zagraniczne. Że doprowadzi to do drastycznego ograniczenia konkurencji wśród wykonawców. Skończyć się więc może tym, że planowane przez GDDKiA do 2020 r. drogi betonowe - o łącznej długości ponad 800 km (będzie to stanowić 27 proc. wszystkich budowanych w tym czasie przez „Gdakę” dróg) - będą budować tylko firmy zagraniczne. I że wybudują je bardzo drogo i najprawdopodobniej z dużym opóźnieniem.
(...)
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 275 odsłon
Komentarze
beton
30 Grudnia, 2014 - 11:34
To pokazuje,że PO-szutści i zbetonu są w stanie wycisnąć pieniądze, oczywiście jako "gratyfikacje", " doradztwo" itd...i znów - żyje sie lepiej. Ta przestępcza sitwa już w żaden sposób nie kamufluje swych złodziejstw...
Yagon 12
beton
30 Grudnia, 2014 - 11:35
To pokazuje,że PO-szutści i zbetonu są w stanie wycisnąć pieniądze, oczywiście jako "gratyfikacje", " doradztwo" itd...i znów - żyje sie lepiej. Ta przestępcza sitwa już w żaden sposób nie kamufluje swych złodziejstw...
Yagon 12