Hołdys zamknął wieko... nad Wałęsą czyli "Lechu, jak można tak łgać?!"
"Po 33 latach wspierania Wałęsy i stania za nim murem - dziś, po insynuacjach, jakie rzucił pod adresem Borusewicza, zamykam nad nim wieko. Dosyć kitu, kłamstw, przekręcania, odzierania z godności, k... ich mać wszystkich. Są granice obszczekiwania innych w obronie własnego ego. Podłość" - napisał na Twitterze słynny muzyk Zbigniew Hołdys.
Tak emocjonalne słowa byłego lidera zespołu Perfect to efekt kolejnej kontrowersyjnej wypowiedzi byłego prezydenta. "On mi wiele złego narobił. (...) Należy wyjaśnić, jaka była rola Borusewicza. Prowokator? Agent czyjś? Czy po prostu nie znający się na rzeczy?" - powiedział Wałęsa w rozmowie z dziennikarzem "Faktów" TVN.
Legendarny lider "Solidarności" odniósł się w ten sposób do wypowiedzi Andrzeja Kołodzieja i Henryki Krzywonos dla "Wprost". Oboje mówili, że to Borusewicz dowodził strajkiem w Stoczni Gdańskiej. Wałęsa przyznał, że Bogdan Borusewicz był wprawdzie pomysłodawcą strajku i autorem pierwszych postulatów, ale z drugiej strony zasugerował, że jego pomysły mogły być skierowane przeciwko strajkującym.
Hołdys zachęca wszystkich do obejrzenia słynnego już filmudokumentalnego "Robotnicy '80". Jego zdaniem, to "lektura obowiązkowa na dziś", która pokazuje, kto był kim podczas strajku w Stoczni Gdańskiej w sierpniu 1980 roku.
"Widać rolę Wałęsy, wspaniałą rolę Andrzeja Gwiazdy, Bogdana Borusewicza, widać napięcie, jak wyglądały negocjacje. Zero kitu, nagi zapis z tamtego czasu. Film w 1981/82 zdjęty przez cenzurę, powinien być lekturą obowiązkową w szkołach na lekcjach historii" - przekonuje.
"Lechu, jak można tak łgać?! Jak może łgać Gwiazda!? Jak może łgać Kołodziej?! Co się z nimi porobiło? STRASZNE TO JEST, UWIERZCIE MI" - pisze dalej muzyk.
Trzy dni temu Lech Wałęsa w rozmowie z Onetem powiedział, że ma żal do Borusewicza, że milczeniem daje przyzwolenie, by to aktualnemu marszałkowi Senatu przypisywano przywództwo strajku, podczas, gdy to Wałęsa czuje się jego liderem.
Były prezydent Polski przyznał za to, że to Borusewicz wybrał datę rozpoczęcia strajku i "pracował na zapleczu technicznym".
- Prowadzenie strajku było działaniem zespołowym. Każdy miał w tym udział - miał udział Lech Wałęsa, miał Bogdan Borusewicz. Perspektywa tego, kto co robił, zawsze jest kwestią indywidualnej oceny. Nie sądzę, żebym kogokolwiek musiał przepraszać. A Lecha Wałęsę pozdrawiam - mówił z kolei Onetowi Bogdan Borusewicz.
http://www.fronda.pl/a/holdys-zamknal-wieko-nad-walesa-czyli-lechu-jak-mozna-tak-lgac,28269.html
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 3815 odsłon
Komentarze
G... z mózgu
21 Maja, 2013 - 06:08
pana Hołdysa. Od dawna, zresztą.
alchymista
===
Obywatel, który wybiera królów i obala tyranów
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Witaj Ursa
21 Maja, 2013 - 07:52
A niech się piorą te ubeckie czerwone ryje,borsuk i bolek.
To może bolek coś wreszczie POwie z nerwów,
A celebryta Hołdys już dawno POkazuje POprawność POlityczną,jak się chce dalej bywać na salonie,to musi ujadać jak oni.
pozdrawiam
Buldogi wyszły spod dywanu :-))
21 Maja, 2013 - 07:59
Należy się cieszyć z tej "wolnoamerykanki". Wreszcie coś będzie wiadomo z pierwszej ręki.
Bolek, Borsuk i ten zapyziały Hołdys to "noworodki" hodowane
w inkubatorach Kiszczaka i Jaruzela.
A swoja drogą, ciekaw jestem czy Henia Podgarlanka...
tak sama z siebie czy ktoś ją inspiruje do tych zadań specjalnych ?
Napuścić Bolka na Borsuka .... to Szechterowska robota ?
Hójdys mógł pójść dalej... Po "Robotnicy'80" mógł zaproponować
21 Maja, 2013 - 09:32
"Człowieka z marmuru" i jego żelazną odsłonę.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Re: Z wyjątkiem Gwiazdy
21 Maja, 2013 - 12:27
Wolność słowa jest wartością niezwykle ważną. Nie jest jednak wartością absolutną, a więc ma swoje granice, których przekraczanie jest dla niej samej szkodliwe. Przekazuję sprawę tego komentarza Działowi Naruszeń.
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
----------------------------------------------
*Reszta nie jest milczeniem, ale należy do mnie.*
*Ale miejcie nadzieję; bo nadzieja przejdzie z was do przyszłych pokoleń i ożywi je; ale jeśli w was umrze, to przyszłe pokolenia będą z ludzi martwych.*
Administracja
21 Maja, 2013 - 12:22
Widzę, że ktoś to zgłosił.
Świeże doświadczenia uczą, że ta wypowiedź może być z powodzeniem zacytowana na jakimś innym portalu jako przykład tego, co się na niepoprawnych o Andrzeju Gwieździe wypisuje.
Kolega bloger, który lubi ten portal tak bardzo, że nie tylko wiele pamięta, ale sporo takich kwiatków sobie archiwizuje na wszelki wypadek, serwując powyższe nieznającym portalu czytelnikom, lojalnie nie wspomni kto był autorem komentarza zwieńczonego wnioskiem "Gwiazda Żyd ale dobry Żyd".
Moim zdaniem nie wystarcza oflagowanie takiego bydła. Andrzej Gwiazda to postać klasy Anny Walentynowicz. Uważam, że to wstyd dla szanującego się portalu, aby tak chamskie treści pod jego adresem mogły sobie spokojnie na portalu pozostać. On nie zasłużył sobie na to, aby być obrażanym przez byle gnoja.
Zgadzam się w zupełności
21 Maja, 2013 - 09:43
Zgadzam się w zupełności z tym co piszesz, z jednym wyjątkiem. Piszesz o Hołdysie per " słynny muzyk". To że w zamierzchłej przeszłosci popełnił kilka piosenek nie czyni go słynnym muzykiem. Teraz to słynny opluwacz, bo nawet nie celebryta. A do tego obrzydliwy fizycznie typ.
Pozdrawiam, Hela61
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Gwiazda jest Polskim katolikiem i patryiotą
21 Maja, 2013 - 11:09
A żydowski talmud,zabrania być katolikiem,talmud nakazuje opluwanie katolików,i innych nacji,
Więc Gwiazda jest Polskim katolikiem,a nie żydem
Kogo i lu jeszcze opsmarujesz prawych Polaków
21 Maja, 2013 - 11:31
Marsze złe,PIS be,i wszystko nie dobre.
Tylko wysyłanie Polaków pod lufy karabinów jest twoim sztandarowym pomysłem,dobrym,tylko dla kogo.
By ojciec strzelał do syna,a syn do matki,a brat zabijał brata.
Żeś Polaków przez Polaków,o to twój chory wkład myślenia o wolności
Re: Hołdys zamknął wieko... nad Wałęsą czyli "Lechu, jak można t
21 Maja, 2013 - 11:24
To, jakie kto ma pochodzenie, jest sprawą trzecio albo nawet czwartorzędną. Liczy się przede wszystkim postawa, słowa i czyny - po tym możemy ocenić człowieka.
Ludzie przede wszystkim dzielą się na mądrych i głupich, na przyzwoitych i nikczemnych, na honorowych i niegodziwców, a w koncu na patriotów i zdrajców.
Czy taki podział nie jest sprawiedliwy i klarowny?
Oczywiście, że korzenie są ważne, ale nikogo nie powinno oceniać się pod kątem tego, czy ma przodka Słowaka, Niemca, Żyda, Tatara czy Pigmeja, bo co to ma do rzeczy, jeśli człowiek ów czuje się Polakiem, pracuje dla Polski i Polaków, a w razie potrzeby gotów bronić swej ojczyzny, włącznie z oddaniem za nią życia? Do osądu tylko postawa (czyny) jest, moim skromnym zdaniem, najważniejsza i ona właśnie przesądza o reputacji oraz szacunku (bądź jego braku).
Pozdrawiam wszystkich i życzę dobrego dnia.Ursa Minor
Ursa Minor
"Ludzie przede wszystkim dzielą się na mądrych i głupich,"
21 Maja, 2013 - 13:23
gość z drogi
Dokładnie TAK...zli i głupi i podli bywają w każdej nacji...
mam szacunek dla człowieka prawego ,honorowego i uczciwego a dla sprzedawczyka tylko pogardę,nawet jesli jest i polakiem...polakiem celowo z małej litery..bo ci niby polacy sprzedają Polske często tylko dla chwili sławy,dla Keszu i dla stanowiska...
napatrzyłam się nich do "pełna " w czasie tzw Transformacji." PO POlsku......
Dla Pana Andrzeja Gwiazdy pełny szacunek i podziw i dla Jego Żony...
nie wiem,kto zgłosił pewien post na czerwono,ale dołączam do Niego...
lekkość słów i nonszalancja od dawna zaczyna i mnie dokuczać...
jestem z pokolenia,ciężkiego zdobywania wszystkiego własnymi rękami,nikt nam z mężem nic nie podarował za darmo...nie bylismy w zms ani w partii "dla stanowisk wyjazdów ...ani dla przydziału na mieszkanie,czy samochód ...więc nie mam poczucia humoru i lekkości osądów...
szanuję Ludzi za to co robią,a nie kim są z pochodzenia ...przykład Ks Zaleski ,czy Czesław Bielecki...
pozdrowienia dla zgłaszającego na czerwono,kim/kolwiek jest....
Jak mamy rozmawiać o Polsce ,gdy takie mamy "kwiatki..."
pozdrowienia
gość z drogi
Pozdrawiam Ursa Minor
21 Maja, 2013 - 12:49
900 lat! Po drodze epidemie, wojny i inne. Swego czasu czytałem (nie przesądzam, że to musi być prawdą), że gdyby każdemu białemu mieszkańcowi Europy namalować drzewo genealogiczne, to okazałoby się, że spośród mężczyzn żyjących w XIV wieku, tylko sześciu "odniosło sukces", przekazując swoje geny aż po wiek XXI.
Sześciu! Jaka jest szansa, że w żyłach pierwszego lepszego współczesnego Szermierza Czystości Rasy płynie 100% słowiańskiej (germańskiej, frankońskiej celtyckiej) krwi? Zwłaszcza że panie też miały coś do powiedzenia w tej materii...
A poza konkursem proponuję pytanie: "Kim jest dla polskiego patriotyzmu Redbad Klijnstra"? Można napisać w formie wypracowania, na kanwie porównań z innymi mieszkańcami Polski, którzy posiadają takie same inicjały.
<p>ro</p>
Dobry.......
21 Maja, 2013 - 13:46
To Gwiazda nie jest pochodzenie żydowskiego ?
To coś nowego, nie wiedziałem. Z tego co pamiętam nie wypierał się swojego pochodzenia.
I od kiedy nie można powiedzieć "dobry Żyd" ?
Żydzi podobnie jak Polscy są dobrzy, źli albo niejacy.
Jak określam Gwiazdę (w przeciwieństwie do Bolka, Hujdasa i Borsuka) jako DOBREGO i jego pochodzenie ma mniejsze znaczenie.
P.S. Słowo "Żyd" też już jest obraźliwe ?
Nie dajmy się zwariować.
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
Własnie nie dajmy się zwariować..Żyd,Polak Węgier,Rosjanin
21 Maja, 2013 - 13:49
gość z drogi
itd...
jakie jest pochodzenie pana Andrzeja Gwiazdy,nie obchodzi mnie
TO człowiek szlachetny i wiarygodny, przynajmniej dla mnie i mojego otoczenia....coś nie coś pamiętam z jego historii . Znałam wiele Polek i Polaków, ktorzy jako dzieci syberyjskie czy te z łagrów... wracając do Polski całowali Polską Ziemię...
opowiadali z jaką tęsknotą czekali na ten moment...często juz jako sieroty przygarnięte przez obcych...
Skomplikowane są nasze polskie losy...losy tułacze,losy prześladowanych tylko za to że urodzili się Polakami...
gość z drogi
gość z drogi
21 Maja, 2013 - 13:55
Oczywiście, że to nie ma znaczenia.
Ale ja nie byłbym zadowolony gdyby ktoś napisał, że jestem Cyganem, z tych dobrych Cyganów, a poza tym to nie ma znaczenia:-)
Geremek, Mazowiecki, Frasyniuk, Kuroń............
21 Maja, 2013 - 14:53
A mnie jednak trochę obchodzi narodowość, mając na uwadze z jakiej nacji Kiszczak sklecił tzw. przywódców "Solidarności"
Geremki, Frasyniuki, Mazowieckie, Kuroń, itd.
Gwiazda jako jedyny z nich zasługuje na szacunek i jako jedyny jest od początku do końca wiarygodny.
Dlatego w odróżnieniu od wymienionej wyżej "wybranej" zgnilizny nazywam go DOBRYM .....
NIEPOPRAWNY INACZEJ
NIEPOPRAWNY INACZEJ
Przypomnij,proszę,gdzie się przyznawał
21 Maja, 2013 - 13:51
To raz.
Nie będzie trudno, bo pamiętasz.
Jego ojciec spędził wojnę w oflagu, ale pewnie się Niemcy nie zorientowali, a polonica.net jeszcze nie zafunkcjonowało.
Dobrze To ująłeś,celniej ode mnie
21 Maja, 2013 - 14:53
gość z drogi
pozdrawiam...Polak ,ktory ma Polskie Obywatelstwo jest
Polakiem
pozdr
gość z drogi
A to Widlasty nie jest pochodzenia ukraińskiego?
21 Maja, 2013 - 15:10
To coś nowego, nie wiedziałem. Z tego co pamiętam nie wypierał się swojego pochodzenia.
A przecież ma w herbie TRYZUB! I pija białą bieszczadzką!
I do spowiedzi widlasty nie potrzebuje księdza, tylko spowiada się przed swymi braćmi, bo mu to, jak sam pisał, wystarcza.
Nazwisko Gwiazda skojarzyło mu się zapewne z gwiazdą Dawida, więc trzeba mu wybaczyć to drobne nieporozumienie ;-)
**********************************
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
********************************** Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Tomek
21 Maja, 2013 - 15:42
To jestem w domu.
Daj Boch szczoby rizat Lachiw,a pop poświęci sikierę
"Daj Boch..." Chyba Boh?
21 Maja, 2013 - 16:34
"Daj Boch..." Chyba Boh? Poza tym, czy to ironia, czy serio? (pochodzenie)
Stasiek
Stanislawos
21 Maja, 2013 - 17:01
Przeczytaj wszystkie komentarze,a nie po łepkach,to ci się rozjaśni
Czym się podniecać?...
21 Maja, 2013 - 16:34
Jeden agent Kiszczaka, opluwa drugiego agenta Kiszczaka. O to idzie, który w hierarchii ważniejszy. W 1968 roku nakazano żydom emigrować. Ale tylko tym, którzy nie pracowali dla SB. Ci którzy pracowali, stworzyli mit opozycji i podzielili Polskę przy okrągłym stole. Mit opozycji, ponieważ byli w opozycji wyłącznie do Polaków!. Dzielił oczywiście szef, a oni tylko rwali ochłapy. Jeden urwał Agorę, inny prezesurę rady ministrów, inny jeszcze stołek ministra od zupy, inna Bank PKO. Dziwnym i zupełnie czystym przypadkiem, wszyscy oni łącznie z rebe Kiszczakiem, urodzili się pod gwiazdą Dawida. Czysty przypadek prawda?...
wlodeusz...
21 Maja, 2013 - 17:00
To nie Ty przypadkiem pisałeś ostatnio o tym, że Polska zrabowała Niemcom ich tereny po II wojnie?
Teraz kolejna ciekawa teoria. Przy okazji marca 1968 musieli opuścić Polskę dobrzy Żydzi, co nie współpracowali z SB. To ci dopiero nowina!
A Kiszczak to nie tylko Żyd, ale nawet rebe...
Traube witaj
21 Maja, 2013 - 17:22
Skąd ten Wodeusz pochodzi skoro dla niego,Wielkopolska Pomorze,Mazury,Śląsk,to Niemieckie.
pozdrawiam
No właśnie!
21 Maja, 2013 - 17:33
I ta fascynująca teza o dobrych Żydach wygonionych z Polski w roku 1968.
Specjalnie dla wlodeusza doskonały przykład takiej dobrej Żydówki, co to się współpracą nie zhańbiła i za to skazano ją na banicję:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Helena_Woli%C5%84ska
Kiepsko cytujesz Traube...
21 Maja, 2013 - 19:59
Napisałem jasno. Ziemie tzw. "odzyskane" zrabował Niemcom Stalin, w zamian za nasze Kresy. Też bestialsko zrabowane, a wcześniej krwawo z Polaków wyczyszczone!. Pobitym łatwo zabrać!. To nie ciekawe tezy, ale prawda historyczna. Co do żydów, nie ma dobrych i złych. Generalnie kanalie!. Wyjeżdżali ci, których nie interesowała polityka i gierki polityczne. Interesował ich zgniły zachód i mamona. Zostawali ci, którzy za donosy otrzymywali SB-ckie srebrniki i mieli nadzieję na sowitą nagrodę. Masz wątpliwości co do Kiszczaka?. Spojrzyj człowieku na tę fizjonomię, nazywaną twarzą i powiedz, Chińczyk, Murzyn czy Semita?. Za trzecim razem zgadniesz!. Możesz się zgadzać lub nie, ale kpić sobie nie wypada!. Wystarczy, zgłosić zdanie odmienne...Ilu Polaków tyle zdań?.
wlodeusz...
21 Maja, 2013 - 20:13
Po pierwsze, niczego nie cytowałem.
Teraz cytuję:
"Nasze tzw. ziemie odzyskane, w rzeczywistości zrabowane Niemcom, zostały ogołocone przez sowietów w 1945 roku."
Teraz widzę, że w tamtej dyskusji pisałeś dalej o Stalinie itd. Nie śledziłem tego jednak.
To, co piszesz o Żydach, którzy wyjechali z Polski w marcu, to brednie wołające o pomstę do nieba. Widzę, że nawet przykład Wolińskiej do Ciebie nie dociera. Jeśli nie wiesz kim była, to sobie przeczytaj choćby ten tekst z wikipedii, który zalinkowałem. Ona nie była żadnym wyjątkiem. Wielu spośród najgorszych ubeckich oprawców też wtedy z Polski wyjechało. Jeśli jednak chcesz, może sobie wierzyć w te bzdety, który sobie wymyśliłeś.
Nie znam bliżej życiorysu Kiszczaka i jego rodowodu. Dla mnie te są to rysy białoruskiego czy ukraińskiego wieśniaka raczej niż Żyda, ale się nie upieram.
Re: Hołdys zamknął wieko... nad Wałęsą czyli "Lechu, jak można t
21 Maja, 2013 - 20:17
"Krzywonos nie ma mózgu, a łajdacy i kłamcy są bohaterami". Lech Wałęsa kontynuuje dyskusję na temat strajku w Stoczni Gdańskiej w 1980 roku
http://wpolityce.pl/wydarzenia/54066-krzywonos-nie-ma-mozgu-a-lajdacy-i-klamcy-sa-bohaterami-lech-walesa-kontynuuje-dyskusje-na-temat-strajku-w-stoczni-gdanskiej-w-1980-roku
Ursa Minor
Ursa Minor
Z Polski wyjechało wtedy ponad...
21 Maja, 2013 - 21:11
piętnaście tysięcy osób z pochodzeniem żydowskim. Wolińska i kilkoro emerytowanych ubeków, to kropla w morzu emigracji....Doskonale wiem kim była W. i dlaczego skorzystała z okazji, by dać drapaka. Ale większość to byli moi rówieśnicy studenci, maturzyści i synowie oficjeli. Znałem wielu z nich, więc wiem o czym piszę. Nie będę więcej drążył tematu, szanuje cudze zdanie, ale podtrzymuje własne. Dość jałowej i nic nie wnoszącej, dyskusji!.