MATERIAŁY Z PREZENTACJI DR. K. NOWACZYKA, BRUKSELA 28.03.12: "Głównymi przyczynami katastrofy były dwie eksplozje"
Poniżej prezentuję część graficzną prezentacji doktora Kazimierza Nowaczyka z Uniwersytetu Maryland na forum Parlamentu Europejskiego.
1. Analiza raportów MAK i KBWL LP
Kazimierz Nowaczyk, dr fizyki, Uniwersytet Maryland
2. Części prezentacji:
- pierwsze wrażenia
- wyniki analiz:
- trajektoria pozioma,
- prawdopodobieństwo obrotu w lewo,
- TAWS#38,
- Możliwe przyczyny: wstępne ustalenia
3. Właściwie zabezpieczone miejsce katastrofy?
Fotografia z 10.04.2010
2 lata później: marzec 2012
5. Pozycja lewego statecznika poziomego na zdjęciach satelitarnych:
12 kwietnia 2010
11 kwietnia 2010
Lewy statecznik poziomy został przeniesiony około 20 metrów w stronę wraku
6.
Pozycja lewego statecznika poziomego (33) w Raporcie MAK- identyczna z lokalizacją na zdjęciu satelitarnym 12 kwietnia 2010.
7.
Analiza ostatnich sekund lotu:
Raport KBWL LP
Zdjęcie rosyjskiego fotoamatora Siergieja Amielina
8. Rejestratory parametrów lotu:
1. Czarna skrzynka MŁP-14-5 (Rosja)
2. Rejestrator szybkiego dostępu ATM-QAR (Polska)
3. System zarządzania lotem FMS
System ostrzegania przed zbliżaniem do ziemi TAWS (USA)
9. Różnice między raportami MAK i KBWL LP: kąt natarcia
Wartości kąta natarcia wzięte odpowiednio z rosyjskiego i polskiego rejestratora. Oba urządzenia są jedynie urządzeniami do rejestracji danych, a nie pomiaru.
10. Wnioski:
Ostateczne raporty MAK i KBWL LP nie zawierają żadnej informacji co do metodologii analizy ani żadnych danych które mogłyby umożliwić powtórzenie analizy.
Dane odzyskane z pokładowych rejestratorów były przedmiotem arbitralnych zmian, a część danych (logi FMS i TAWS) nie zostały zawarte w analizach.
11.
Wnioski z ekstrakcji danych:
Ilość surowych danych binarnych która została odzyskana elektronicznie jest bardzo duża. Inżynieria programowa UASC umożliwia konwersję dodatkowych parametrów do formatu zrozumiałego dla człowieka, jeśli będą potrzebne dla śledztwa.
12.
MAK dodał 3 sekundy do rzeczywistego czasu UTC zarejestrowanego w logach, polska komisja dodała 6 sekund do większości z czasów logów FMS i TAWS- obie nie podały żadnych dodatkowych szczegółów.
13.
Trajektoria pozioma samolotu w pobliżu brzozy.
Zgodnie z logami TAWS#37 i #38, samolot nie zmienił kursu magnetycznego przez 140 metrów za brzozą, co jest sprzeczne z informacjami z obu raportów: MAK i KBWL LP.
14.
Obliczona prędkość zmiany kursu w stopniach na sekundę. Jest używana do stwierdzenia, czy samolot skręca.
15. Niekontrolowane przechylenie w lewo.
Czy parametry lotu podane przez MAK są dowodem na niekontrolowane przechylenie, zgodne z tym co wiemy o aerodynamice tego konkretnego typu samolotu?
16. Krytyczne fazy lotu Tu-154M w konfiguracji przelotowej
17. Współczynniki siły nośnej i oporu dla Tu-154M w konfiguracji do lądowania
18. Parametry kąta pochylenia i przechylenia (wg MAK)
Biorąc pod uwagę efekt przechylenia na lewe skrzydło związanego z utratą znaczącej części powierzchni nośnych, możemy stwierdzić że krytyczny kąt natarcia zostałby przekroczony jedną sekundę po uderzeniu lewym skrzydłem w brzozę.
19.Wektory przepływu powietrza
Zachowanie samolotu po stracie części skrzydła zostało także przeanalizowane przez zespół badaczy kierowanych przez prof. Brawn z Uniwersytetu Akron.
20.
Lewe skrzydło porusza się w dół z początkowym przyspieszeniem -23,9, które zmniejsza się do -2,5 st./s2 z powodu oporu indukowanego przez ruch obrotowy.
W efekcie samolot przechyla się w lewo (3,0 do 0,55 st./s2)
Nos gwałtownie opada (1,3 do 6,1 st./s2)
21. Wnioski.
1. Pozioma trajektoria Tu-154M, zrekonstruowana z logów TAWS, nie zmienia się przez 140 metrów za brzozą. Uderzenie w drzewo, skutkujące oddzieleniem części skrzydła i niekontrolowanym przechyleniem powinno także skutkować zmianą poziomej trajektorii samolotu. Taka zmiana trajektorii jest niespójna z logiem TAWS#38.
2. Parametry lotu w raportach MAK i KBWL LP opisują przechylenie w lewo co jest niespójne z własnościami aerodynamicznymi tego typu samolotu.
3. Gdyby Tu-154M 101 stracił część lewego skrzydła od uderzenia w drzewo, musiałby przechylić się w lewo, opuścić nos w dół i uderzyć w ziemię nie później niż sekundę po uderzeniu w drzewo.
22.
Obrazy satelitarne obszaru gdzie miał miejsce ostatni TAWS (kwiecień i czerwiec 2010)
23.
Rys.46 z raportu MAK, pokazujący trajektorię samolotu na podstawie logów TAWS: #34 do #37 (linia fioletowa), oraz rekonstrukcja wysokości radiowej (linia niebieska).
Niebieska linia nie zawiera żadnej jawnej informacji z TAWS#38 ani żadnego z logów FMS. Widzimy że linia fioletowa i niebieska krzyżują się w jednym punkcie. Wszystkie logi TAWS i FMS były znane MAK i KBWL LP na wczesnym etapie śledztwa.
24. Raport KBWL LP pomija logi TAWS#38 i FMS.
Slajd pokazuje metodę użytą przez KBWL LP do ukrycia istnienia tych danych. Fakt ich ukrycia świadczy, że KBWL LP jest w pełni świadoma, że te dane są nieprzystające do jej ostatecznych wniosków.
25. Parametry z rejestratora lotu (Raport MAK)
Dwa nagłe załamania przyspieszenia pionowego (linia czerwona) pojawiają się na wykresach zarówno MAK, jak i KBWL LP. Żaden raport nie wspomina o nich w analizie.
26.
Korelacja czasowa między ekstremami przyspieszenia pionowego (MAK) i przechylenia w lewo (KBWL LP).
27. NIEKTÓRE TECHNICZNE I STRUKTURALNE ASPEKTY KATASTROFY SMOLEŃSKIEJ
Autor: dr Grzegorz Szuladziński
Niezależny Doradca Techniczny Zespołu Parlamentarnego Antoniego Macierewicza
Dr Grzegorz SZULADZIŃSKI otrzymał stopień magisterski z inżynierii mechanicznej na Politechnice Warszawskiej w 1965 roku i doktorat z mechaniki strukturalnej na Uniwersytecie Południowej Kalifornii w 1973 roku.
Od 1981 roku do dziś pracuje w Australii w dziedzinach związanych z przemysłem lotniczo-kosmicznym, kolejowym, energetycznym, samochododowym, a także mechaniką skał, wybuchami podziemnymi i wdrożeniami w przemyśle zbrojeniowym. Szczególnie, od wczesnych lat 90-tych wykonywał symulacje komputerowe gwałtownych zjawisk, jak łamanie skał za pomocą ładunków wybuchowych, fragmentacja obiektów metalowych, zniszczenia budynków od wstrząsów, katastrofy strukturalne, interakcje pomiędzy budynkami a cieczami, ochrona przed wybuchami oraz uderzeniem przez samoloty. Jest autorem wielu wybitnych prac z dziedziny fragmentacji budynków i innych obiektów.
Jest członkiem Australijskiego Instytutu Inżynierów (w tym Katedry Strukturalno-Mechanicznej), członkiem Amerykańskiego Stowarzyszenia Inżynierów-Mechaników oraz Amerykańskiego Stowarzyszenia Inżynierów Lądowych.
28.
Dane do analizy udostępnił Zespół Parlamentarny.
Zmiana kierunku magnetycznego przez samolot po TAWS#38 na wysokości barometrycznej 37,5 m
Lewe skrzydło, widok od dołu. Rekonstrukcja złożenia części na podstawie zdjęć z dnia katastrofy.
29
Faza I: wewnętrzna lub zewnętrzna eksplozja z przodu lewego skrzydła
Faza II: Wewnętrzna eksplozja w centralnej części samolotu
Utrata krawędzi natarcia w pobliżu kadłuba oraz całej lewej końcówki płata skutkuje dwoma efektami aerodynamicznymi: utratą siły nośnej z lewej strony i wzrostem oporu. Pierwszy efekt powoduje przehylenie w lewo, podczas gdy drugi- zmianę kierunku magnetycznego.
30.
Faza III: tylna część płatowca ze skrzydłami i statecznikiem pionowym obraca się w lewo niezależnie od dziobu, który utrzymuje się w naturalnym położeniu
Faza IV: uderzenie w ziemię: tylko tylna część płatowca jest odwrócona. Moment obrotowy wokół osi obrotu łamie całkowicie kadłub, oddzielając przód od tyłu, w czasie gdy tylna część cały czas obraca się w lewo.
31.
Kokpit i przednia część kadłuba nie są odwrócone.
Tylne części kadłuba są w pozycji odwróconej.
32. Podsumowanie wyników.
Głównymi przyczynami katastrofy były dwie eksplozje, mające miejsce tuż przed lądowaniem.Jedna z nich miała miejsce na lewym skrzydle, w pobliżu jego środka, w efekcie łamiąc płat na dwie części. Druga, wewnątrz kadłuba, spowodowała jego rozległe uszkodzenia i rozczłonkowanie, jak również rozłączenie lewego skrzydła i kadłuba. Lądowanie w zadrzewionym terenie, nieważne jak nieszczęśliwe i pod jakim kątem, nie mogło spowodować udokumentowanej fragmentacji samolotu.
Materiały w formacie jpg:
picasaweb.google.com/115545907835495457471/PREZENTACJAKNOWACZYKABRUKSELA28032012
Plik pdf z prezentacją:
Proszę o dalsze rozpowszechnianie materiałów, wyłącznie za podaniem linku/źródła.
__
Data zmieniona -> Max (oryginalna data: 28.04.2012, g. 10:44)
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 51001 odsłon
Komentarze
Maerk Dąbrowski
28 Marca, 2012 - 10:57
Dzięki za materiały. Po wysłuchaniu będzie można przeanalizować na spokojnie.
Głównymi przyczynami
28 Marca, 2012 - 11:04
W imieniu Zespolu, autora, redakcji i wlasnym prosze o rozpowszechnianie tej informacji, z podaniem zrodla!
Pozdrawiam
jest to zbieżne
28 Marca, 2012 - 11:33
z ZEZNANIAMI pilotów JAKA-40 którzy w prokuraturze mówili o wybuchach które usłyszeli bedąc na płycie lotniska Siewierny.
dalej potwierdza to dr. Marek Czachor,
28 Marca, 2012 - 11:38
analizując odkształcenia części kadłuba, które wg. specjalistów nie mogły powstać na skutek uderzenia w ziemię, ale w konsekwencji wybuchu.
serdeczne dzięki,tylko dychą mogę się odwdzięczyć
28 Marca, 2012 - 11:50
gość z drogi
a teraz siadam do czytania i ogladania
i niech mi nikt nie zamula dnia,"awanturami typu,kogo bardziej kochasz,czyli
palącego koty,czy Leszka Millera" :)
serd pozdri 10 z !
gość z drogi
Prawda Smoleńska,musi być UJAWNIONA,MUSI !
28 Marca, 2012 - 11:59
gość z drogi
i nic tuskoPOdobnym nie pomoże zamulanie polskich umysłów....
Autorze,RAZ jeszcze podziękowanie za udostępnienie Materiałów
10,jako Priorytet w omawianych tematach
gość z drogi
Właśnie słucham Prezesa Jarosława Kaczyńskiego
28 Marca, 2012 - 12:05
gość z drogi
i Jego Pytań...Pytań,z którymi solidaryzuję się w 100%
a gdy przypomina mi się niedawna Sekcja Zwłok ś.p P.Gosiewskiego
to ....przepraszam,ale włosy na głowie stają,DWA LATA Wielkiego KŁAMSTWA,Kłamstwa nie tylko w Polsce ,ale i na Świecie
"Wielka tajemnica,Wielka Odpowiedzialność..."
i Bruksela...???
gość z drogi
Nurni :)
28 Marca, 2012 - 12:10
gość z drogi
serd pozdrowienia :)
10
gość z drogi
Na podstawie danych z FMS
28 Marca, 2012 - 12:10
tych, które są niebywale wiarygodne, prawdziwe do bulu, wynikają ciekawe spostrzeżenia :
http://blogpress.pl/node/12190
Ad 30
28 Marca, 2012 - 12:21
Przypomne:
Już rok temu ustalono że przednia cześć samolotu od kokpitu pod śródpłacie upadła dołem na ziemie.
Antomi Macierewicz mówił o tym na spotkaniu w Monachium.
Rosyjsko-milerowe filmy możemy sobie wsadzić w buty.
Samolot nie spadł tak jak chcieliby nam wmówić Rosjanie i ich pomocnicy w Polsce.
Re: Ad 30
28 Marca, 2012 - 12:31
Teraz trzeba o tym krzyczec, bo beda chcieli to totalnie zamilczec i wysmiac. Dlatego jeszcze raz apeluje o rozpowszechnianie tej informacji. Mejle, sms-y, tweety, publikacje na FB, czy na innych portalach spolecznosciowych. To dziala, wierzcie mi. Wyslalem ok. 50 sms-ow, tyle samo mejli, nawet do ludzi, z ktorymi zyje jak pies z kotem, i odzew jest naprawde pozytywny. Wiec do dziela!
Pozdrawiam
-------------------------------
Samotny wilk w biegu
to co zwraca uwagę to postęp prac.
28 Marca, 2012 - 12:38
Niedawno nasi naukowcy mówili że samolotem targneły dwa duże wstrząsy. Dzis mówią juz wyraźnie: to były dwa wybuchy.
Słówko od Redakcji. Ze
28 Marca, 2012 - 12:32
Słówko od Redakcji.
Ze względu na wagę zaprezentowanych wyżej materiałów, opracowanych przez Zespół Parlamentarny, prosimy o przestrzeganie przyjętych form. Polemiki czy wątpliwości będą mile widziane na innych blogach. Liczymy na zrozumienie.
pozdrawiam
Re: Słówko od Redakcji. Ze
28 Marca, 2012 - 12:36
A kazde zdanie nt. dziesieciu samolotow, pieciu lotnisk, oblakanym klamczuchu Macierewiczu i polskich swiadkach-lgarzach, bedzie wycinane. Zarty sie skonczyly.
Pozdrawiam
-------------------------------
Samotny wilk w biegu
Nurniflowenola
28 Marca, 2012 - 20:59
Żartem jest chyba zapowiedź cenzury.
Pozdrawiam
jwp
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp
29 Marca, 2012 - 17:40
Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję, ale wczoraj przegapiłem Twój komentarz.
Jeśli faktycznie ktoś chciałby wprowadzać cenzurę na Niepoprawnych, to byłby to żart. Zgadzam się. Kiepski żart, trzeba dodać. Nic takiego jednak nie ma miejsca. Jest bowiem zasadnicza różnica między cenzurą, a pracą moderatora, który ma za zadanie m.in. pilnowania wątku ws. ewentualnego trolowania. Polega ona na tym, że przykładowo komentarz Artisto, jakkolwiek debilny, został nietknięty, gdyż na swój prymitywny sposób autor chciał prowadzić dyskusję. Natomiast komentarze typu: "Macierewicz jest obłąkany" i/lub "TYLKO teoria FYM-a jest spójna i logiczna" wykluczają jakąkolwiek dyskusję. Dodatkowo, biorąc pod uwagę treść powyższego wpisu, są to komentarze off-topic, które nie wnoszą niczego nowego do dyskusji, ani tym bardziej nie są polemiczne w odniesieniu do tekstu, badań i ich wyników.
Reasumując: na Niepoprawnych nie ma cenzury. Dowodem na to jest choćby promocja Twojego tekstu, który poniekąd dotyka tego tematu.
Zapewne pamiętasz jak jakiś czas temu zachowałem się niegrzecznie wobec Ciebie. Ale wówczas przecież też chodziło de facto o temperowanie użytkowników, którzy atakują ad personam i nie wnoszą nowej jakości. Usuwanie ich komentarzy nie ma nic wspólego z cenzurą, a jest jedynie moderowaniem dyskusji.
Pozdrawiam serdecznie
P.S. Dodatkowo proszę przeczytać komentarz Kukiego: http://niepoprawni.pl/blog/2140/materialy-z-prezentacji-dr-k-nowaczyka-bruksela-280312-glownymi-przyczynami-katastrofy-byl#comment-278678
-------------------------------
Samotny wilk w biegu
Ponad rok temu
28 Marca, 2012 - 12:50
predzej w jakimś polemicznym zapale niz mając ku temu jakiekolwiek dane pisałem że sprowadzając samolot w smoleńską mgłę - tamże Rosjanie mogli zrobic z nim juz co chcieli, chocby zupełnie "na chama" go zestrzelić.
Czytam:
Głównymi przyczynami katastrofy były dwie eksplozje, mające miejsce tuż przed lądowaniem.
Jedna z nich miała miejsce na lewym skrzydle, w pobliżu jego środka, w efekcie łamiąc płat na dwie części. Druga, wewnątrz kadłuba, spowodowała jego rozległe uszkodzenia i rozczłonkowanie, jak również rozłączenie lewego skrzydła i kadłuba.
Autorzy badań co prawda wola nie wskazywać na tym etapie co było przyczyna wybuchów. Czynnik zewnetrzny czy wewnętrzny - ergo zestrzelenie czy eksplozja na pokładzie.
Niemniej pierwszy wybuch ma miejsce w okolicach skrzydła....
rad bym by ktos spróbował to objasnić
28 Marca, 2012 - 14:38
Kano jeszcze w Brukselii, więc nie predko.
Opinie ekspertów cechuje zrozumiała ostrozność, stad dlatego mówili długo o wstrząsach, a dopiero dziś jednoznacznie o wybuchach.
Dzis jednak odmawiają jednoznacznej opinii co do natury tych wybuchów, wskazuja na przycvzyny czy to zewnetrzne: czyli atak na samolot, bądź wewnętrzne: działanie jakiejś wielkiej siły która zdezintegorowała kadłub samolotu.
Z pozycji laika:
Pierwszy wybuch ma naturę zewnetrzną...
Drugi jakby wewnętrzną.
Czy leci z nami Autor wątku? :)
@nurni
28 Marca, 2012 - 15:06
Na chwilę obecną mam zbyt mało danych żeby opisać miejsce tych wybuchów.
Marek Dąbrowski
Marek Dąbrowski
tak własnie przypuszczałem i napisałem
28 Marca, 2012 - 15:23
Ale z pozycji laika - jest mocno watpliwe by pierwszy wybuch miał naturę wewnętrzną. Dalej z pozycji laika: po co strzelac do czegos co i tak ma na pokładzie materiał wybuchowy....
Dlatego:
"Tę technologię można wykorzystywać do zwalczania celów latających, przede wszystkim na niskiej wysokości."
Ponad rok temu Nasz Dziennik przedstawił bardzo frapujący wywiad.
http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20110108&typ=sw&id=sw05.txt
Ja oczywiście rozumiem że zespół parlamentarny potrzebuje pewności, przypominam ten artykuł przy okazji najnowszych ustaleń.
@nurni
28 Marca, 2012 - 15:27
Marek Dąbrowski
natura tego co wczoraj nazywaliśmy wstrząsami
28 Marca, 2012 - 21:08
a dziś jednocznanie wybuchami, nie jest jasna.
Tak czy siak morderca został przyłapany, dla potrzeb procesowych ustalamy czy skorzystał z magnum czy innego narzędzia.
Prokurator Seremet swego czasu dziarsko ogosił że nia ma dowodów na udział osób trzecich, błazem wczoraj powiedział że w sekcjach moskiewskich są drobne uchybienia.
Bardzo wątpie by Seremet pgłosił jutro że pojawiły się informacje na udział osób trzecich, skoro skandal z sekcjami ogłosił rosyjskimi uchybieniami.
Miejmy tego krętacza na oku.
"strzelac do czegos co i tak ma na pokładzie materiał wybuchowy"
28 Marca, 2012 - 15:50
to wcale nie sprzecznośc - jeżeli to był zorganizowany zamach to musiał się udać, czytaj bylo w pogotowiu kilka wariantów.
Być może sekwencja była taka:
1) sprowadzanie w pułapkę - udało sie
2) rozbicie się Tu154 o zbocze jaru (idealny wariant pasujący do oficjalnej narracji medialnej o marnej załodze i "ląduj dziadu") - nie udane
3) zdalne zdetonowanie ładunku w centropłacie - pojawił się problem, nie zadziałało, jeszcze 13s i Tu byłby nad pasem gotowy do ladowania - dano rozkaz zestrzelenia Tu154-101
4) rakieta eksplodowała niszcząc skrzydło, w chwile po tym ładunek w centropłacie jednak zdetonował
pytanie - skoro przód samolotu opadł w błoto, to powinien w miare zachować swój kształt - a tu też był rozerwany w drobny MAK - były też inne sprzężone ładunki??
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a Magyart
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, a*ldd meg a Magyart
trafia do mnie argument
28 Marca, 2012 - 18:36
że to musiała się udac, wszak wysiłkiem urzędników Tuska skład w jednym samolocie był kuszący dla mordercy, recydywisty, pułkownika Władymira P.
Zgaduje jedynie że ostrożność, płynaca z odpowiedzielności tych którzy badaja wydarzenia z 10.04 - na tym etapie każe im zawiesić pytanie co było naturą tych, juz nie wstrząsów, ale wybuchów.
Wszystko pięknie
28 Marca, 2012 - 13:11
ale mam niestety wrażenie, że ci sami europarlamentarzyści, włączą niebawem TV i na Discovery oglądną sobie oficjalną. "prawdziwą" wersję "katastrofy"...
pozdrawiam,
Harpoon
pozdrawiam,
Harpoon
jesli nawet włączą ....,to nigdy nie mają prawa powiedzieć,że
28 Marca, 2012 - 13:49
gość z drogi
prawda ma wiele TWARZY i to nie tylko MAK....u
ma Twarz Córki
urzędującego Prezydenta,który zginął nad Smoleńskiem
Twarze wdów Polskich
Generałow,Wysokich Urzędników Państwowych,
a Twarze Wdów,Sierot,to wielkie obciązenie nawet dla Brukseli...
10 dla Autora,niezmiennie
gość z drogi
w tej sprawie jest również cos robione
28 Marca, 2012 - 13:48
http://niezalezna.pl/25912-sikorski-milczy-my-nie-musimy
Natomiast niewątpliwie wydźwiel dzisiejszej konferencji w Brukselii będzie starało sie wyciszyć czy osmieszyć.
nie Discovery...
28 Marca, 2012 - 16:07
tylko National Geographic.
Co nie zmienia faktu, ze "swiat" bedzie ogladal rosyjska wersje (zaplanowanych) wydarzen.
Dzieki za ten material !
baca.
Re: MATERIAŁY Z PREZENTACJI DR. K. NOWACZYKA, BRUKSELA 28.03.12:
28 Marca, 2012 - 15:32
Nareszcie konkrety, dwa lata czekałem, ale się doczekałem, może sądu dla kłamców z rządu-nierządu też się doczekam.
jer
jer
28 Marca, 2012 - 21:42
Doczekamy się i ich widoku za kratami też.
germario
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
germario
POLSKOŚĆ to NORMALNOŚĆ !!!
Panie Marku
28 Marca, 2012 - 15:54
Dzięki za materiały.
"Proszę o dalsze rozpowszechnianie materiałów, wyłącznie za podaniem linku/źródła."
Dodałam zgodnie z życzeniem do dzisiejszych wiadomości z Brukseli.
http://hej-kto-polak.pl/wp/?p=44566
Pozdrowienia.
Dziękuję,
28 Marca, 2012 - 17:30
pozdrawiam Panią
Marek Dąbrowski
Marek Dąbrowski
strasznie sie napracowales
28 Marca, 2012 - 20:46
Dzis ,jestem wykonczona, ale jutro bede czytac , dokladnie )))
pozdrawiam
Ntemat, ale włączcie TRWAM!
28 Marca, 2012 - 20:48
Właśnie mówi Palikotowiec! Ale jaja!
Chodzi o debatę w Sejmie
28 Marca, 2012 - 20:50
na temat reformy edukacyjnej. Co za prymityw!
Dziwni eksperci amerykańsko-polscy...
28 Marca, 2012 - 21:01
Samolot prawdopodobnie koiołkował,jak to czesto dzieje się z samochodami formuły 1 ! W tym czasie rejestratory zapisały owe 2 "wybuchy". Tylko,że to nie były wybuchy,lecz 2 uderzenia w fazie owego koziołkowania ! Że na wysokości 15-18 m ? Zgadza sie ! Taką rozpietość ma skrzydło Tu-154 !!
Pierwszy "wybuch",to uderzenie skrzydłem, drugie to uderzenie nosem (czy "dziobem" jak kto woli )...
A że część skrzydła poleciała za daleko ? Mogła polecieć
jeszcze dalej !!! Eksperci ze swoim komputerkiem nie
rzucali nigdy dyskiem lub innym wirującym, płaskim przedmiotem ??? To sadzenie sie z firmą NASA to czysta dziecinnada; katastrofę promu kosmicznego wyjaśniał dopiero
zawodowy fizyk FEYNMAN,a nie "krakowiacy i górale"...
wolisz wierzyć dziw...
28 Marca, 2012 - 21:13
... (i tak dalej) sowieckim. Twoja sprawa. Dezinformacja i dezintegracja to specjalność wschodnich przyjaciół Tuska i Komorowskiego, a także rosyjskich agentów w Polsce (w tym agentów wpływu).
Samolot niewątpliwie spadł, może nawet przekoziołkował (tu wystarczy eksperyment z zabawką i znajomość fizyki na poziomie podstawówki. Pytanie brzmi: DLACZEGO?
-------------------------
"Dixi et salvavi animam meam"
------------------------- "Dixi et salvavi animam meam"
@ Aristo - ho ho
28 Marca, 2012 - 21:37
Niedawno oglądałam palikociarza w Sejmie wypowiadającego się o reformie edukacji. Kompromitacja. Myslałam, że już nikt go nie przebije. A jednak Ty to zdołałes co najmniej mu dorównać. Gratulacje ;-)
A moze Ty też od Palikota?
@Aristo
28 Marca, 2012 - 21:55
Ekhm..khm...
Dziękuję za wizytę.
Marek Dąbrowski
PS. proszę zwrócić uwagę że załamania przyspieszeń pionowych są równoważne uderzeniom OD GÓRY. Jeśli drzewa rosną w powietrzu, 40 metrów nad ziemią, koronami w dół, to naturalnie ma Pan rację.
Proszę tu już nie trollować.
Marek Dąbrowski
Aristo
29 Marca, 2012 - 23:38
Jan Bogatko
...urwanym na brzozie skrzydłem? Czyli koziołkował już przed urwaniem skrzydła?
Pozdrawiaam,
Jan Bogatko
Panie Marku, dziękuję za materiał i chylę czoła przed jego
28 Marca, 2012 - 22:21
autorami. Moje emocje, podejrzenia, przeczucia, często też elementarna wiedza, zaszłości historyczne, sympatia do śp. Lecha Kaczyńskiego i wielu innych członków tej delegacji, niechęć do Sowietów, wszystko to każe jedynie bluzgać, wyzywać ich morderców, kłamców i zdrajców, czasem też, na brednie wygłaszane hypkim Tomaszem - pluć w stronę ekranu.
Wiem jednak, że w taki sposób nie da się nikomu niczego udowodnić. Trzeba, jak autorzy opracowania - konkretnie, krok po kroku, z mozołem, łapać za rękę na gorącym uczynku i udowadniać kłamstwa a nie bluzgać. Stąd podziw i podziękowanie.
Materiał wraz z linkami dostałam na skrzynkę i rozsyłam tam, gdzie podejrzewam ludzi o posiadanie kilku szarych komórek i zainteresowanie tym, w jakim kraju żyją.
@ossala
28 Marca, 2012 - 22:23
Bardzo dziękuję. To niestety dopiero początek drogi.
Pozdrawiam
Marek Dąbrowski
PS. Co do Hypkiego to pamiętam ;-)
Marek Dąbrowski
@niepoprawni
28 Marca, 2012 - 23:32
Widzę, że tu niewiele lepiej niż na salonie, a rozwiązania techniczne gorsze (wąski pas textu po srodku). Wiec bym sie zastanowił...
Czy komuś udało się nagrać pełną prezentacje z Brukselii?
28 Marca, 2012 - 23:26
Musiałem dziś udawać że pracuje, jak czytam w sieci omineło mnie nie mało.
Re: Czy komuś udało się nagrać pełną prezentacje z Brukselii?
28 Marca, 2012 - 23:49
A to co jest na Yutube widziałeś?
tak
29 Marca, 2012 - 00:03
ale to są urywki po 20 minut. Pytam czy ktoś ma całość.
Re : Podsumowanie wyników
29 Marca, 2012 - 01:02
cyt:"Głównymi przyczynami katastrofy były dwie eksplozje, mające miejsce tuż przed lądowaniem."
To należy przy każdej nadarzającej się okazji niedowiarkom-lemingom wykrzyczeć !
Obowiązkowo należy wysłać protest do Kanady i Holandii.Wersja w języku angielskim została umieszczona w dzisiejszej GPC.
To walka o prawdę, którą musimy stoczyć z kłamstwami Rosyjskiego MAK u.
Na protest zdradka z MSZ nie mamy co liczyć. ______________________________________________________________ Sukces nigdy nie jest ostateczny,porażka nigdy nie jest totalna.Liczy się tylko odwaga./W.Churchill/
Churhill
29 Marca, 2012 - 01:17
miał gratis pilotów , którzy utracili kraj . My sami musimy posprzątać w kraju , powinniśmy wiedzieć że świat ma nas w d gdy sami siebie nie szanujemy, nie obronimy, nie oczyścimy.
czy tylko ja mam wrażenie
29 Marca, 2012 - 01:41
że ustalenia naszych ekspertów to z jednej strony ogromny postęp - z drugiej nowe pytania.
Czy uda się na podstawie tego co mamy określić naturę tych już nie wstrząsów, ale właśnie wybuchów?
Bez wraku, bez rzetelnych sekcji ciał ofiar?
nie wiem czy się uda
29 Marca, 2012 - 09:02
na razie nie ma żadnych widoków na solidne badanie ważnych dowodów. dodatkowo czas działa na szkodę - wyjaśnienie wszelkich aspektów katastrofy jest z każdym dniem trudniejsze.
Tłumaczenie slajdu 20
29 Marca, 2012 - 05:30
Zwracam sie z prosba o przetlumaczenie zdania na slajdzie 20, zaczynajacego sie od slow "As the aircraft..."
Pozdrawiam
T_Chr
T_Chr
tłumaczenie slajdu 20
29 Marca, 2012 - 13:05
Gdy samolot traci część lewego płata, pojawia się siła przeciwdziałająca obrotowi wzdłuż osi równoważna sile wiatru ok 5m/s działającej na wierzch prawego płata i spód lewego.
Lewe skrzydło porusza się w dół z początkowym przyspieszeniem -23,9, które zmniejsza się do -2,5 st./s2 z powodu oporu indukowanego przez ruch obrotowy.
W efekcie samolot przechyla się w lewo (3,0 do 0,55 st./s2)
Finalnie nos gwałtownie opada (1,3 do 6,1 st./s2)
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a Magyart
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, a*ldd meg a Magyart
Re: tłumaczenie slajdu 20
29 Marca, 2012 - 14:56
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
T_Chr
T_Chr
Zastanawia mnie jedno
29 Marca, 2012 - 09:32
Skoro dowody na wybuch są nie podważalne, dlaczego nikt się dalej tym nie zajmie, jest chyba jakaś komisja międzynarodowy, która po sprawdzeniu tych dowodów może się wypowiedzieć nawet nie oficjalnie co o tych dowodach sądzi. Chyba że to jest ogólnie jakaś dezinformacja, sam już nie wiem co o tym myśleć.
nikt się nie zajmie, bo "Polska jest krajem suwerennym"...
29 Marca, 2012 - 11:30
Tak przynajmniej twierdzi Niesiołowski, a jemu możemy wierzyć:):):)
Ostatecznie kablował z własnej, nieprzymuszonej woli:):):)
-------------------------
"Dixi et salvavi animam meam"
------------------------- "Dixi et salvavi animam meam"
Re: nikt się nie zajmie, bo "Polska jest krajem suwerennym"...
29 Marca, 2012 - 14:07
Kto ma się zająć? Nasi? Alez od dwóch lat robią wszystko, żeby sprawę zatuszować.
Unia? NATO? Amerykanie?
powinna się zająć Unia, skoro już w niej jesteśmy i NATO.
29 Marca, 2012 - 14:31
Na naszych zdrajców oczywiście nie możemy liczyć (policzymy się jeszcze z nimi!),choćby dlatego, że za daleko zabrnęli i grają już (może dosłownie?) o życie.
Powinniśmy się modlić, żeby wybory w Stanach wygrał Romney, który uważa Rosję za "wroga numer jeden". Przydałby się nam i Światu nowy Reagan.
-------------------------
"Dixi et salvavi animam meam"
------------------------- "Dixi et salvavi animam meam"
Re: powinna się zająć Unia, skoro już w niej jesteśmy i NATO.
29 Marca, 2012 - 15:58
Jeśli w ogóle ktos - to chyba rzeczywiscie Stany Zjednoczone, po zmianie na stanowisku prezydenta.
nie ma na to szans
30 Marca, 2012 - 13:54
Po pierwsze to Obama wygra najprawdopodobniej wybory, po drugi wątpię aby USA zajęły się sprawą smoleńska.
wyjaśnienie ingerencji administracji
29 Marca, 2012 - 11:42
opublikowanie powyżego materiału przez Marka Dąbrowskiego na naszym portalu wiązało się ze spełnieniem warunku, że dyskusja pod nim będzie dotyczyła wyłącznie prezentacji. wszelka merytoryczna krytyka i kontrargumentacja teorii i dowodów przedstawionych w materiale jest dozwolona.
a zatem: wszystkie inne hipotezy, opinie, komentarze, które nie dotyczą prezentacji, powinny być publikowane nie tutaj, a na własnym blogu.
.......
29 Marca, 2012 - 18:22
Materiały
29 Marca, 2012 - 19:50
Pozowoliłem sobie, korzystając z materiałów, trochę zmodyfikować prezentację przerabiając na film z lektorem.
i umieszczejąc na youtubie:
http://www.youtube.com/watch?v=9LPRDljiVjQ&feature=youtu.be
Oczywiście do szerokiego wykorzystania.
pozdrawiam
swietny pomysł
29 Marca, 2012 - 22:28
Brawo!
bardzo wazny wywiad z Kazimierzem Nowaczykiem i
30 Marca, 2012 - 11:16
Wiesławem Biniendą.
http://wpolityce.pl/wydarzenia/25692-zamach-wywiad-z-prof-binienda-i-dr-nowaczykiem-jezeli-eksplozja-nastepuje-w-powietrzu-to-jest-to-wskazanie-na-wklad-osob-trzecich
bardzo ważny wywiad z Kazimierzem Nowaczykiem i ...
30 Marca, 2012 - 11:33
gość z drogi
dzięki za adres... :)
10
gość z drogi
zapis programu Bliżej - Jana Pospieszalskiego
30 Marca, 2012 - 17:42
http://www.tvp.pl/vod/audycje/publicystyka/jan-pospieszalski-blizej/wideo/29032012/6694610
A gdyby ktos pisał spoza Polski i nie mógł odtworzyć, bloger Nicked z forum IVRP.pl i rebelya.pl przygotował zapis:
https://www.wetransfer.com/dl/p0983lWC/401c8b77003af1d3f514e85d55b473b65d634708b6edfbfe1c504ea394f323da1340c32e2e52b34
zamiast komentarza
30 Marca, 2012 - 22:12
Panie Prezesie
Krzycz Jarosławie
Zabili Ci Brata
Twój krzyk jest krzykiem
Rozpaczy
Krzycz Jarosławie
Masz do tego prawo
Zachować godność
I honor
Krzycz Jarosławie
By wyjawić prawdę
Zamkniętą w smoleńskich
Lasach
Krzycz Jarosławie
A Swoim wezwaniem
Otworzysz serca
Polaków
Krzycz Jarosławie
Niech Twoje cierpienie
Rozniesie echo
Po świecie
Krzycz Jarosławie
Krzycz
Jeres
@ do Marek Dąbrowski
30 Marca, 2012 - 22:17
Witam! Bardzo dziękuję za ten materiał.Można w spokoju przeanalizować te tak ważne informacje.
Pozdrawiam!
Jesli Faza I i Faza II to...
30 Marca, 2012 - 22:46
Jesli faza I to - wszelkie mozliwe fragmenty lewego skrzydla powinny byc obfotografowane i przebadane
podobnie z miejscem przelamania kadluba w wyniku Fazy II:
- ewentualna obecnosc materialow wybuchowych
- badania metaloznawcze co do destrukcji elementow skrzydla i kadluba.
Sa tylko dwa ale:
- dwa lata deszcze i sniegi wyplukiwaly ewentualne slady chemiczne
- dowody w postaci zniszczonych fragmentow konstrukcji nadal sa w rekach Stalina i jego pogorbowcow.
Jednak polaczenie tego typu badan byloby kapitalnym uzupelnieniem analiz dotychczasowych NIEMATERIALOWYCH.
Re: Jesli Faza I i Faza II to...
30 Marca, 2012 - 23:15
Dobrze, że ktoś udowodni to, o czym wiemy od początku. Cały świat musi wiedzieć czym jest Rosja i durni politycy.
To był zamach. Idiota lub zdrajca ma złudzenia.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Niestety tylko badania na wraku
2 Kwietnia, 2012 - 12:05
na filmiku
http://vod.gazetapolska.pl/1442-polscy-naukowcy-chca-badac-katastrofe-smolenska
mowi tez o tym prof Czachor z Gdanska,
szczegolnie czas 6:56 do 8:43, gdy dokladnie mowi
o WYWINIECIU POSZYCIA KADLUBA NA ZEWNATRZ,
co niestety wskazywaloby na
WEWNETRZNY WYBUCH.
Dalej mowi tez o.... problemach z silnikami w ostatniej fazie
co widac na wykresach i moze wskazywac na
ODCIECIE DOPLYWU PALIWA ( wybuch czy uruchomionne zatrzymanie przeplywu paliwa )
Szkoda tylko, ze tych badan nie zrobiono juz 2 lata temu.
Pan Marek Dabrowski
31 Marca, 2012 - 01:37
Dziekuje Panu za ten material.
Naturalnie przekazuje dalej.
Chcialbym w tym miejscu napisac cos rozsadnego,
ale w tej chwili nie potrafie...
Tragedia tego Morderstwa ponownie ozyla...chociaz nie przespalem tego czasu, ale czuje sie tak samo jak krotko po uslyszeniu o tym Zamachu.
Czasami sa takie chwile w zyciu,
ze bol i rozgoryczenie poprostu paralizuja.
Klamstwa zwiazane z Mordem Smolenskim, jak rowniez obojetnosc Swiata na ta tragedie, a przede wszystkim skandaliczne zachowanie rzadu uniemozliwiaja dotychczas
normalna zalobe...uniemozliwia rzeczywiste pozegnanie Zmarlych...
Dlatego tak waznym jest,
by wykrzyczec calemu swiatu ogrom tej zbrodni.
Wykrzyczec wlasnie poprzez rzeczowe dowody.
Dlatego jeszcze raz calkiem zwyczajnie bardzo Panu dziekuje.
serd.pzdr.
chris
Autor
31 Marca, 2012 - 06:34
Zacieranie śladów katastrofy trwa od 1o kwietnia 2010 w Rosji i gdzie indziej. Czy to nie jest czasem zastanawiająca wspólnota interesów kata i ofiary po obcięciu głowy ? Ale może ta głowa został odcięta jeszcze długo przed 10 kwietnia.
t
Marek Dąbrowski
31 Marca, 2012 - 16:04
Link do Pańskiego wpisu na Nowym Ekranie :
http://contessabalcanese.nowyekran.pl/post/57871,materialy-z-prezentacji-dr-k-nowaczyka-bruksela-28-03-12
Pozdrawiam serdecznie.
contessa
PS. Proszę dać znać jeśli powinnam coś zmienić.
_________________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński