Senator z paragrafem na karku
Henryk Stokłosa został senatorem mając 21 zarzutów prokuratorskich w toczących się sądach sprawach.
Sprawy niezgodnej z prawem działalności Stokłosy zostały zbadane przez prokuraturę po tym jak w 2005 roku nie zdobył on mandatu w wyborach do Senatu. W 2007 r. Stokłosa uciekł za granicę. W listopadzie został na podstawie Europejskiego Nakazu Aresztowania zatrzymany przez niemiecką policję.
Prokuratura zbadała 21 zarzutów dotyczących, według śledczych, przestępczej działalności Stokłosy. W akcie oskarżenia liczącym 600 stron są wątki m.in. korumpowania urzędników Ministerstwa Finansów i sędziego Sądu Administracyjnego.
Według oskarżenia Stokłosa miał wręczać urzędnikom Ministerstwa Finansów łapówki w postaci alkoholu i wędlin wartości od kilkuset do kilku tysięcy złotych oraz gotówki w wysokości od 5 tys. do 100 tys. zł, w zależności od kwoty umorzeń podatkowych, które otrzymywał. Proces urzędników z Ministerstwa Finansów toczy się przed sadem Okręgowym w Warszawie.
Wśród wielu wątków podczas procesu rozpatrywana jest sprawa umorzeń podatkowych z lat 90-tych ubiegłego wieku, kiedy to firmy Stokłosy miały zapłacić zaległy podatek w wysokości ok 1,3 mln złotych. Zaległości te zostały umorzone w 2001 roku decyzją sędziego Sądu Administracyjnego, który jest współoskarżonym w procesie toczącym się przed sądem w Poznaniu. Ryszard S. w zamian za 20 tys. złotych łapówki miał wydać korzystną dla firm byłego senatora decyzję w sprawie niepłacenia zaległego podatku.
Oprócz zarzutów korupcyjnych ma także zarzuty bezprawnego więzienia i bicia swoich pracowników, utrudniania pracy policji w sprawie postępowania dotyczącego zatrucia środowiska naturalnego i wyłudzenia pieniędzy z funduszy Unii Europejskiej.
Nie będę się tutaj rozpisywał o szczegółach, bo to bez sensu. Jest 21 zarzutów? Jest. Toczą się sprawy w sądach? Toczą się. To wystarczy!
Postępowania wszczęte przed dniem wyborów, będą oczywiście toczyły się dalej. Ciekawe jest natomiast to, że w okresie, gdy Stokłosa pełnić będzie mandat senatora istnieje możliwość zawieszenia postępowań (na podst. art. 105 ust. 3 Konstytucji). Jeśli Stokłosa poprosi Senat o objęcie go immunitetem również w zakresie dawnych spraw, który postępowania karne zostały już wszczęte, Senat może podjąć taką decyzję.
A na koniec mam kilka pytań, na których odpowiedzi może uzyskam od blogerów. Pomijam przy tym całkowicie bezczelność Henryka Stokłosy w zabiegach o immunitet senatorski. Ale spokoju mi nie daje jednak podstawowa kwestia:
Co za debile głosowały na człowieka, którego od szeregu lat ścigała prokuratura i który ma na karku wymiar sprawiedliwości?
I czy w okręgu, gdzie startował Stokłosa są sami debile? W to jednak nie uwierzę.
Więc dlaczego ludzie tak głosują? To nie jest jednak normalne.
Wiem, wiem. Konstytucja mówi też, że człowiek jest niewinny póki nie ma wyroku sądowego. Ale tutaj nazbierało się tego tyle, w różnyn gatunku, że nie sposób, by Stokłosa za coś nie został skazany.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 3229 odsłon
Komentarze
Normalne nie jest,ale staje się normą.(niestety)
7 Lutego, 2011 - 18:12
Obecnie polski przeciętny (wykszt,z dużego miasta)wyborca głosujacy na ten przykład na takiego Pana kojarzy mi sie z palaczem papierosów ....Palaczem ,który palił juz wszystkie papierosy światowych marek,palił je w kinie,pubie,toalecie,na dworcu,w pociagu,przeciagu,Zawichoście i na moście.Ale dupą...dupą jeszcze nie palił.Tak więc zaczął i póki co podoba mu sie to.
Pozdrawiam.
> labrat555: "ale staje się normą.(niestety)"
7 Lutego, 2011 - 19:05
Co w dalszym ciągu uważam za nienormalne, bo cóż to za norma? Może od razu znieść wszystkie zasady i normy.
Niektórzy wyborcy jednak są żałośni, bo za byle gównianą obietnicę głosują na takich ludzi.
pozdr
Koteusz
Koteusz
=======
Polacy domagają się prawdy o Smoleńsku!
Mówcie, co chcecie, ale mnie się bardzo podobało dziś
7 Lutego, 2011 - 19:18
zdanie, które Stokłosa wygłosił, że on, znów jako senator, to ostateczny koniec IV RP!
No, kuźwa! Coś pięknego i niedrogo!
PO oburzone, SLD się zapluło, PSL się zdenerwowało, PiS szydzi. Nie ma formacji zadowolonej z takiego obrotu sprawy. Nawet towarzysz Rolicki, jako gość TVP INFO, wyraził swoje oburzenie.
Zaraz, zaraz. Chwila. Z czym walczyła IV RP? Co nam w niej tak najbardziej nie pasowało, drogie lemingi? Atmosfera strachu, aresztowań, podsłuchów, tak? W walce z czym? No? Śmiało.
Nie mówię, że bez błędów i wypaczeń, ale...
A tu Stokłosa nam zasadność tej walki przypomniał. Niechcący, rzecz jasna!
Bo w IV RP nie miałby czego szukać. Dalej by pewnie spieprzał.
Tylko III RP Tuska jest taka zdolna!
> ossala: "Bo w IV RP nie miałby czego szukać"
7 Lutego, 2011 - 19:28
Otóż to, a ja w pierwszej chwili oceniłem tę jego wypowiedź jako debilną. A on nic innego nie zrobił, jak stwierdził fakt. W IV by nie mógł, ale w III lody będzie kręcił.
pozdr
Koteusz
Koteusz
=======
Polacy domagają się prawdy o Smoleńsku!
Hop, hop... Ziemia do ossali.
7 Lutego, 2011 - 19:37
Co acani pleciesz? To nie Rzeczpospolita o kolejnym numerze Stokłosie pobłaża lub go ściga, lecz debilny elektorat dał mu mandat i immunitet. Co ma do tego Ziobro, czy Tusk?
pozdrawiam
@ OSSALO......
8 Lutego, 2011 - 11:20
....... wiesz Ossalo, czuję się jak palant, który doszedł do ściany i wie , żeby przeżyć i nie zwariować musi to "kurestwo" przebić swoją głową. dlaczego ?? no jak to możliwe, gdzie ja żyję taki KRYMINALISTA będzie Senatorem ..
Wiesz Ossalo, zjeżdziłem pracując, połowę Świata / byłem muzykiem / nigdy nawet nie pomyślałem aby wybrać tzw."wolność", ale teraz coraz częściej podczas golenia... mówię do tego "frajera" w lustrze - ale jesteś głupi. ?!!
.... wiem, wiem Ossalo " przykleiłem się do Ciebie", ale wiesz , lubię mądre Kobiety.
.... wiesz ten syndrom STOKŁOSY... chyba coś we mnie -przełamał.... wracam do mojej Muzy , a Tobie dedykuję :
...... acha, mieliśmy podobnych Dziadków .
Ten utwór jest tylko dla Ciebie.
http://www.youtube.com/watch?v=hq2KgzKETBw&feature=related
Maruś?
8 Lutego, 2011 - 11:38
Czy czasami nie pomylileś polityki z portalem randkowym???
No... ale...jest wojna! Milość na wojnie jest naprawdę podniecająca!!!
Stokłosa senatorem
7 Lutego, 2011 - 19:26
Sympatyczka p.p. Kaczyńskich
To skandal, ale rzeczywiście śmieszne i może, koniec końców, nie ma tego złego, choć dla niektórych wkraczanie ludzi Ziobry/Kamińskiego "bladym świtem" do domów przestępców pozostanie dużo większą zbrodnią! A jak się ma posłanka Sawicka? bo o Mira i Rycha nawet nie ma co pytać i co z beatyfikacją ofiary faszyzmu Blidy?
Sympatyczka p.p. Kaczyńskich
> bbebcia: "wkraczanie ludzi Ziobry/Kamińskiego bladym świtem"
7 Lutego, 2011 - 19:32
Rozdmuchali to tak, że stało się to niemal "grzechem pierworodnym", ale taki Stokłosa, to nawet nie pisnąłby, tylko siedział gdzieś grzecznie w krzakach, a nie kandydował do Senatu.
pozdr
Koteusz
Koteusz
=======
Polacy domagają się prawdy o Smoleńsku!
Re: > bbebcia: "wkraczanie ludzi Ziobry/Kamińskiego bladym świte
7 Lutego, 2011 - 20:03
Jeśli głosowali na niego tylko pracownicy i ich rodziny?
A reszta nie uznała za stosowne iść głosować? PIS nie wystawiło kandydata, to dlaczego teraz szydzi, zamiast kajać się za lekceważenie. Jak to jest możliwe, ludzi nic nie obchodzi?
Niueste
Ci m.in. głosowali na Stokłosę
7 Lutego, 2011 - 21:07
Obibok na własny koszt ====================================================== Nunquam sapiens irascitur.
Obibok na własny koszt
> obobok...: "Ci m.in. głosowali na Stokłosę"
7 Lutego, 2011 - 23:30
Tak, a Stokłosa zatrudnia ponoć 7500 ludzi + członkowie rodzin i jest 15 tys. głosujących. Czy Stokłosa "wypominałby" pracownikom, że nie głosowali na niego, gdyby miał znacznie słabszy wynik - nie wiem. Ale jeśli tak - to to jest zwykłe upadlanie tych ludzi.
pozdr
Koteusz
Koteusz
=======
Polacy domagają się prawdy o Smoleńsku!
Stokłosa wygrał
7 Lutego, 2011 - 21:15
bo ma największy zakład pracy w regionie i jego pracownicy bali się nie pójść na głosowanie aby nie utracić pracy. I jak ktoś w TV słusznie zauważył, to jest przykład na to jak będą wyglądały wybory przy jednomandatowych okręgach. Ten wygra kto będzie miał kasę.
Inna rzecz, że PiS nie wystawił swojego kandydata, nie promował go, to Stokłosa miał sprawę ułatwioną. A poza tym siedzenie w domach elektoratu i nie pójście na głosowanie też o czymś świadczy.Ludzie nie mają zaufania do żadnych struktur związanych z władzą, to po co mają iść do urny. Takie są powszechne odczucia.
Szpilka
> Szpilka: "Ludzie nie mają zaufania"
7 Lutego, 2011 - 23:33
Bo tak po prawdzie władza nie stara się zdobyć tego zaufania. Nakłamią w wyborach, obietnice później mają w dupie, to jak zaufać. Sam Tusk przyznał, że zawód polityka, to nie jest zawód uczciwy, to jak ufać politykom, gdy takie rzeczy mówią?
pozdr
Koteusz
Koteusz
=======
Polacy domagają się prawdy o Smoleńsku!
Oto Polska w całej krasie!
7 Lutego, 2011 - 21:39
Ale dożyliśmy czasów. Nie ma co. Wróciło stare i okopało swoje tłuste komunistyczno-złodziejskie dupsko w okopach. Teraz zaczyna wypuszczać kłącza.Cięzko będzie to gówno wyplenić.Pozdrawiam.
pozostaje mieć nadzieję,
7 Lutego, 2011 - 21:48
że ...wyginą jak dinozaury.
Potrzebny więc nam będzie meteoryt!
7 Lutego, 2011 - 22:16
Jak walnie to z PO śladu nie będzie. Pytanie tylko kto lub co będzie naszym meteorytem ? :) Pozdrawiam cieplutko.
> Amelia: "kto lub co będzie naszym meteorytem ?"
7 Lutego, 2011 - 23:38
Otóż to! To jest kwestia do wyjaśnienia.
pozdr
Koteusz
Koteusz
=======
Polacy domagają się prawdy o Smoleńsku!
> Sybilla: "że ...wyginą jak dinozaury"
7 Lutego, 2011 - 23:36
A my mamy na to czekać bezczynnie? Przecież to można czekać do usranej śmierci, bo to jest wielce odporne i samo zdechnąć nie chce.
pozdr
Koteusz
Koteusz
=======
Polacy domagają się prawdy o Smoleńsku!
Koteuszu...
8 Lutego, 2011 - 10:23
to, ze zacytowałam słowa publicznie nam znane - nie znaczy, że my mamy czekać - w żadnym wypadku! Przecież każdy z nas - jak kropla - drąży skałę - każdy z nas - na ile może, na tyle walczy - słowem, postawą, choćby taką blogerską solidarnością. To była przecież tylko aluzja. Chociaż - jakby nie patrzył - niektórzy "młodzi" piewcy PO mają na ciele zaawansowane starcze plamy wątrobowe - a w tym przypadku - pozostaje jednak trochę poczekać....chyba nie jestem zbyt brutalna? Pozdrawiam.
> Amelia: "Cięzko będzie to gówno wyplenić"
7 Lutego, 2011 - 23:34
Tak, tu nawet wóz do wywozu zawartości tego szamba nie pomoże.
pozdr
Koteusz
Koteusz
=======
Polacy domagają się prawdy o Smoleńsku!
Re: Senator z paragrafem na karku
8 Lutego, 2011 - 00:34
Zamiast tak przeżywać, spójrzcie na dane o frekwencji, moim skromym zdaniem są one o wiele ciekawsze, niż sam fakt wyboru największego pracodawcy w rejonie na senatora. Kto musiał lub po prostu miał w tym interes, ten poszedł i oddał głos. To oczywiście nic godnego pochwał, ale jakoś tam zrozumiałe. O wiele ciekawsze (i bardziej niepokojące) jest to, że mając w perspektywie wybór Stokłosy na senatora, prawie 95% wyborców nie uznało w ogóle za stosowne ruszyć się z domu. W ten sposób mniej niż co dziesiąty wyborca zdecydował o wyborze mocno podejrzanego Stokłosy, zaś reszta uznała, że tak naprawdę nie ma znaczenia, czy ich reprezentantem zostanie Stokłosa, czy polityk dowolnej partii politycznej. Cieszenie się, że ktoś wygrał z Platformą, w takiej sytuacji i przy takiej frekwencji, co robi gdzieś obok Nathanel jest moim zdaniem nieuzasadnione. Wyobraźmy sobie okręg wyborczy, w którym znajduje się ubeckie osiedle, stanowiące jedną dziesiątą okręgu wyborczego X. Wyobraźmy sobie dalej sytuację, kiedy jednym z kandydatów jest pan Grzegorz Piotrowski, kandydat niezależny, popierany przez APP Racja. W dniu wyborów okazuje się, że poza ubekami z osiedla nikomu nie chciało ruszyć się na głosowanie, w efekcie czego wygrywa pan Piotrowski, zaś pozostali kandydaci, w tym kandydat PO przegrywają sromotnie. Czy prześcigamy się w zachwytach, że ktoś pokazał, że PO jest, delikatnie mówiąc, przeszacowane? Wiem, inna proporcja, ale pytanie zasadne.
Co do samego Stokłosy? Skoro w 1989 wygrał z Solidarnością, to wygra zawsze z każdym. Jego wynik nie nadaje się na potwierdzenie jakiejkolwiek tendencji.
O wyborze decyduja w takim przypadku
8 Lutego, 2011 - 01:16
nie ci co glosowali , a ci co nie przyszli. Ich głosy zawsze nalez dopisac zwycięzcy, bowiem nie sprzeciwili sie takiemu wyborowi.
To trzeba ludziom uświadomić.
Zostając w domu legitynujesz zwycięzcę.
Nathanel
WYŁĄCZ TVN, WŁĄCZ ROZUM.
stokłosa i głosowanie
8 Lutego, 2011 - 01:45
Wiesz, merytorycznie masz większość racji, natomiast chciałabym obronić ludzi nazywanych potocznie określeniem "debilami"."Debil" to wg. nieeleganckiej definicji w wikipedii: osoba upośledzona psychicznie w stopniu lekkim.A jakoby oczywiste jest, iż wyborcy pana Stokłosy są albo obkupieni przez niego albo upośledzeni w stopniu ciężkim.Stąd nie porównujmy "debili" do wyborców pana Stokłosy,gdyż z góry plasujemy tych ostatnich do osób mających większą możliwość analizowania, przemyślenia i oceniania rzeczywistości.O ile choroba nie wybiera, o tyle "wyborcy" na pana Stokłosę zagłosowali, co jawi się jako kolejna słabość naszego państwa.Patologia znowu w grze.
victor_ia
trzy powody
8 Lutego, 2011 - 02:44
1.wkład buraka Ćwiąkalskiego w przewlekłość postępowania prokuratury ,zapewne zresztą byli i inni skoro tak skrajny przykład nikogo nie interesuje .
2.wybory - w Polsce niesposób się skompromitować,ludzie nie interesują się ,nie chodzą na wybory ,głos jest tani - jak to było w Wałbrzychu - 10-30zł sztuka, a jeszcze pozostają naciski w miejscu pracy - niedawno w ogólnopolskiej telewizji jeden z dyżurnych ekspertów sugerował że to normalne hm..
3.mamy niepraktyczne prawo - jeśli jest wielu świadków i poszkodowanych,wiele zarzutów to sprawy się niemiłosiernie wloką bo trzeba wszystkich przesłuchać ,zgromadzić tomy akt- szkoda że nie tak jak w USA - jeden wiarygodny świadek czy dowód i reszty się nie docieka gdy to wystarczy do skazania.
chyba zdajecie sopie sprawę...
8 Lutego, 2011 - 09:57
..... to wszystko poszło tak daleko,że ratunkiem będzie "wielki ogień " i może z popiołu powstanie ŁAD... ?
obrońcą tego sukinsyna o żydowskiej facjacie, jest Pierwszy Minister POpaprańców niejaki ĆWIĄKALSKI - chłopak z bużką psychopaty ,też rzeżnika..
ps.
..... jedyne wyjście - Madagaskar...
a na razie, proszę posłuchajcie :
http://www.youtube.com/watch?v=DDD61Mq5KlY
Koteusz
8 Lutego, 2011 - 11:43
Mam takie przeczucie że POpaprani na chama tego stokłosę wepchneli na ten stołek. Widać że POpy się sypią. Bo nie ma chętnych, tylko przestępcy zostali.
Re: Senator z paragrafem na karku
8 Lutego, 2011 - 12:51
Mało ludzi głosowało, bardzo mało, frekwencja wyborcza z tego co wiem w tym okręgu, gdzie przeprowadzono te wybory uzupełniające, osiągnęła 6% (!), porażające, z tego Stokłosa dostał dopiero jakiś procent. Na to głosowanie poszły widocznie tylko rodziny zainteresowanych, pracownicy zatrudnieni w zakładach Stokłosy i przyboczni poszczególnych kandydatów politycznych. Przy takiej frekwencji wybory uzupełniające powinny być unieważnione, zresztą każde inne również, jednak nie ma takiego zapisu w polskiej ordynacji wyborczej, w takim razie frekwencja może osiągnąć 1% uprawnionych, którzy poszli do głosowania a i tak będzie jakiś wygrany i potem będzie mówił, że sprawuje rządy w imieniu większości polskiego społeczeństwa i na dodatek będzie podejmował strategiczne decyzje w sprawie państwa polskiego bez konsultacji tego z narodem, na przykład podpis pod traktatem lizbońskim albo wysłanie polskich żołnierzy na jakąś wojnę sprawiedliwą lub mniej sprawiedliwą, no bo przecież naród go wybrał ;))) Przecież niepójście na głosowanie może oznaczać bojkot wyborów społeczeństwa albo to, że żaden kandydat nie odpowiada wyborcom, jednak nasze polskie elity polityczne takimi drobnostkami nie przejmują się w ogóle. Oni idąc do Sejmu oraz do Senatu nie sprawują tych urządów w imieniu polskiego społeczeństwa tylko w imieniu sponsorów, służb specjalnych, służb specjalnych innych krajów, innych narodowości, mniejszości narodowych, układów biznesowych, układów mafijnych, koterii i swoich własnych prywatnych interesów. ;)) Teraz wymiar sprawiedliwości w Polsce senatorowi Stokłosie będzie mógł nagwizdać. ;) Pewnie dojdzie w między czasie do przedawnienia...
W jaki sposób w ogóle doszło do akceptacji Stokłosy przez ludzi odpowiedzialnych za sprawdzanie poszczególnych kandydatów na posła czy senatora RP? Przecież chyba ktoś tych kandydatów sprawdza od strony zgodności takiej kandydatury od strony prawnej?
Jak człowiek, który ma 21 zarzutów prokuratorskim w tym korupcyjne, porwania, zmuszanie do głosowania, podejrzenie o tortury, m. in. odcinanie palców przez jego zbirów ludziom, którzy przeciwstawiali się jego poczynaniom w tym rejonie Polski może być w ogóle dopuszczony do list politycznych i do urządów publicznych i państwowych, jak może jakaś komisja takiego człowieka w ogóle zaakceptować na potencjalnego przyszłego senatora Najjaśniejszej Rzeczypospolitej Polskiej, który nasz kraj będzie reprezentował na świecie?
Pracownicy Stokłosy głosują na Stokłosę, ponieważ w tym rejonie wszystkie zakłady są w rękach Stokłosy, trzeba z czegoś żyć. Ci, którzy tak narzekają na tych ludzi co poszli głosować na Stokłosę, zapewne będąc jego pracownikami tego, by nie zrobili? ;))
Jak kiedyś ktoś był w wojsku, to pewnie też nie poszedł na głosowanie, na wybory, mam na myśli czasy, gdy w Polsce komunizm był obowiązującą oficjalną doktryną polityczną, a w wojsku polskim nie było psychologów, ale byli oficerowie polityczni, a samo odbycie służby wojskowej było obowiązkiem każdego obywatela Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej. :)) W podobnej sytuacji znajdują się pracownicy zatrudnieni w zakładach należących do Stokłosy, wystarczy włączyć odrobinę wyobraźni, zanim się na tych ludzi zacznie narzekać i zrzucać na nich całą winę za to, że w ogóle poszli na Stokłosę zagłosować. Ci, co to tak na nich narzekają niech tych ludzi zatrudnią w swojej firmie w takim razie albo niech, im zaproponują jakąkolwiek pracę?
Jak w komisji wyborczej też są ludzie Stokłosy, jak Stokłosa ma tam wszędzie swoich ludzi, pewnie i w sądach i w policji, w straży pożarnej, w władzach regionalnych i samorządowych i wojewódzkich...Ech. Kolejne dobre rady zza...