Szczere wyznanie
"W historii katastrof lotniczych takiego zespołu jak nasz jeszcze nie było. To wielkie ryzyko, bo oczekiwania społeczne są bardzo duże. Nie mam pewności, że jesteśmy w stanie przekonać większość Polaków. Ale powiem brutalnie: co z tego, jeśli opinia publiczna nie będzie wierzyć ustaleniom komisji Millera?"
To wyznanie dr Laska wisiało na SG na onet.pl jeszcze dziś z rana pod tytułem „W historii katastrof lotniczych takiego zespołu jak nasz jeszcze nie było”. Po dwóch godzinach spadło z SG i można je odszukać w na kolejnych stronach ale pod tytułem „Komisja wytłumaczy Polakom katastrofę”.
Warto się pochylić nad tym szczerym wyznaniem. Bo rzeczywiście w historii wypadków lotniczych nie było takiej państwowej komisji do ustalenia przyczyn katastrofy lotniczej, w której ginie prezydent państwa, która nie miała dostępu do oryginalnych czarnych skrzynek, nie domagała się poskładania resztek wraku na szkielecie samolotu tak ja się to robi w analizie katastrof. Nie przeprowadziła analiz zmęczeniowych części samolotu w miejscach pęknięcia aby specjaliści mogli ocenić jaki charakter miały siły powodujące rozerwanie kadłuba na drobne kawałki. To będzie pierwszy taki przypadek, ze po katastrofie nie przeprowadzono analizy na obecność materiałów wybuchowych a zrobiono to w prawie 3 lata po katastrofie znajdując ich ślady, którym następnie zaprzeczono. Niesamowite. To będzie pierwszy taki przypadek w historii katastrof lotniczych, że państwo zrezygnowało z samodzielnego wyjaśnienia katastrofy samolotu wojskowego (bez żadnych kwitów, jedynie na gębę premiera kraju!) i pozwoliło aby obce państwo przejęło elementy jego wyposażenia wojskowego. To pierwszy raki przypadek w historii katastrof lotniczych aby komisja rządowa podpisała się pod haniebnym wyrokiem na swojego generała. Warto mieć na uwadze jak władze Rosji zareagowały na podobny przypadek gdy rozbił się ich samolot w Indiach i władze Indii oskarżyły pilotów o popełnienie błędów.
"W historii katastrof lotniczych takiego zespołu jak nasz jeszcze nie było”. To święta prawda. Myślę, że będzie to wzorcowy przykład jak się nie powinno robić analiz katastrofy lotniczej.
„Nie mam pewności, że jesteśmy w stanie przekonać większość Polaków”. Gdyby podobne zdanie wyraził trener drużyny piłkarskiej przed ważnymi rozgrywkami to następnego dnia już mógłby pakować walizki i szukać nowej pracy.
„…co z tego, jeśli opinia publiczna nie będzie wierzyć ustaleniom komisji Millera?”. Dochodzenie przyczyn katastrofy to nie jest kwestia wiary. Dlatego trzeba było dążyć do powołania międzynarodowego śledztwa. Nie zrobiliście tego. Mało tego, nie dopuszczaliście do jego powołania. A tylko ono było gwarantem bezstronności. Wasza zła wola w tej kwestii daje bardzo dużo do myślenia.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 1746 odsłon
Komentarze
"W historii katastrof
4 Maja, 2013 - 23:15
"W historii katastrof lotniczych takiego zespołu jak nasz jeszcze nie było.
Do tego trzeba dodać, że takiego Rządu jak obecny też w historii państwowości nie było
To ya.
To ya.
Cały wywiad Laska dla rzepy :
5 Maja, 2013 - 04:49
http://www.rp.pl/artykul/2,1005758-Smolenski-odgromnik-rzadu.html?p=1
Jeden wielki bełkot i wykręcanie kota ogonem.
Co ciekawe - na podstawie czego powstał raport Millera jeśli do oglądu wraku, brzozy, innych pomiarów doszło dopiero rok i więcej po katastrofie ? Na dodatek są one dokonane metodą "pi razy drzwi" bo na więcej albo Rosjanie nie pozwalają, albo "eksperci" Millaska nie mają pojęcia o czynnościach, które powinni wykonać ?
Broniona jak Częstochowy brzoza nagle okazała się :
"Brzoza nie jest kluczowa z punktu widzenia przyczyn katastrofy. Ona jest tylko symboliczna. Dla mnie problem jest inny — należy odpowiedzieć na pytanie dlaczego samolot znalazł się tak nisko."
3 lata minęły i ci "unikalni eksperci" do dziś nic nie wiedzą ? No, śmiechu warte ! Lasek ma czelność latać z wywiadami po redakcjach ale mizdrzeniem się do dziennikarzy katastrofy nie wyjaśni. Najwyżej pogłębi i tak już gigantyczną nieufność.
A co do wątpliwości Laska względem ekspertów ZP A.Macierewicza to przecież są w nim konstruktorzy samolotów, a konstruktor, który buduje samolot, nie może nie wiedzieć jak by taki samolot rozpadał się w razie wypadku.
Spadaj Lasek na drzewo !
Pozdrawiam.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Contessa, a to "dobre"! Symboliczna brzoza!
5 Maja, 2013 - 09:17
Tego jeszcze nie słyszałam...
Ossala - a przecież jeszcze niedawno w wywiadzie dla GW
5 Maja, 2013 - 12:35
mówił, że "dla komisji zderzenie samolotu z brzozą było i jest oczywiste.".
Co się dzieje ? Ale wrócą jeszcze nie raz do brzozy bo to ich koło ratunkowe.
Warto archiwizować takie "kwiatki". Jeszcze nie raz się pośmiejemy z tego niepowtarzalnego zespołu ekspertuff od 7 boleści !
Pozdrawiam.
contessa
_______________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być".
Lech Kaczyński
_______________
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten aldd meg a Magyart
"Urodziłem się w Polsce" - Złe Psy :
http://www.youtube.com
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński