Pytania o Katyń 10.04.2010 III

Obrazek użytkownika box2008
Kraj

W dniu 07.12.2010 r w Brukseli odbyło się w PE wysłuchanie przedstawicieli rodzin ofiar Tragedii Smoleńskiej oraz parlamentarnego zespołu ds. katastrofy smoleńskie pod przewodnictwem Antoniego Macierewicz. Niezwykle ciekawa okazała się część ekspercka ww. dotycząca rekonstrukcji ostatnich chwil lotu z Tu-154 M nr 101 z dnia 10.04.
http://niezalezna.pl/artykul/smolensk_ekspercka_analiza_wojskowego_kontrolera/42287/1
Bazując na udostępnionych przez MAK materiałach, głównie stenogramach nagrań rozmów zarejestrowanych w kokpicie maszyny, dokonano analizy lotu na przestrzeni ostatnich 10 km od progu pasa startowego lotniska Sewiernyj, jak też poddano krytyce podawane przez czynniki Rosyjskie informacje.
Najistotniejszą rzeczą jest ujawnienie, na podstawie wyliczeń zestawionych z zapisem stenogramu, błędnego naprowadzania samolotu przez kontrolerów. Błąd dotyczył „przesunięcia”, o ok. 800 m, progu pasa startowego, co w skutkach doprowadziło do zejścia maszyny do pułapu kolizyjnego (z ziemią) w miejscu gdzie samolot nie mógł bezpiecznie wylądować. Załoga otrzymując fałszywe dane była przekonana iż prawidłowo wykonuje manewr lądowania, utwierdzał ją w tym naprowadzający, powtarzając wielokrotnie „na kursie i ścieżce” choć tak nie było. http://wyborcza.pl/1,76842,8004383,Najwazniejsze_slowa___Na_kursie_i_sciezce_.html
W rzeczywistości samolot znajdował się w odległości większej o 800 metrów od pasa i ok. 40 m niżej niż wynikało z informacji podawanej przez kontrolera. Tym samym, na podstawie stenogramów, można stwierdzić, że podchodził do lądowania w miejscu gdzie nie było pasa startowego!!! Jak wynika z analizy, prowadzący samolot pilot został wprowadzony również w błąd przez urządzenia naprowadzające lotniska, tzw. bliższej NDB, której sygnał markera odzywający się w odległości ok. 1,9 km od progu pasa (wg stenogramów) potwierdzał dane przekazywane przez kontrolera (odległość i wysokość 80-100 m). Był to krytyczny moment przesadzający o dalszym losie maszyny. Niewyjaśniona pozostaje kwestia systemu GPS, którego wskazania, sprzeczne z informacjami pochodzącymi od kontrolerów i stacji NDB, powinny zaalarmować pilota (jak twierdzi ekspert) jednak nie mamy żadnych informacji odnośnie ww. urządzenia które znajduje się w rekach Rosjan.

Podsumowując.
Jest to pierwsza, niezależna od Rosjan, próba rekonstrukcji ostatnich kilometrów lotu feralnego Tu 154 M. I pierwsza która pozwala nam odpowiedzieć na kluczowe pytanie: dlaczego samolot znalazł się tak nisko w odległości ok. 1-1,5 km od pasa. Mocną stroną tej hipotezy jest potwierdzenie w innych znanych faktach, jak choć by ten, że piloci otrzymali niekompletne i nieaktualne dane podejścia: http://www.naszdziennik.pl/index.php?typ=po&dat=20101009&id=po52.txt
Wprawdzie sporo rzeczy musi zostać jeszcze wyjaśnione (patrz GPS), jednak co najważniejsze, potwierdzenie takiego scenariusza zdarzeń wskazywało by na bezpośredni i świadomy udział strony trzeciej. Nie jest możliwe przypadkowe przestawienie o 800 m stacji NDB. Niezbędnym wydaje się w takiej sytuacji powołanie międzynarodowej komisji do wyjaśnienia katastrofy, ani rząd Polski ani tym bardzie FR, jako ewentualne strony zaangażowane, nie dają żadnych tego gwarancji.
Jeszcze jedno, trafność przedstawionej na wysłuchaniu analizy nie tłumaczy w żaden sposób podwodów, dla których doszło do śmierci 96 osób i całkowitego prawie zniszczenia maszyny.

PS
Główną zaletą przedstawionej analizy jest jej weryfikowalność, zajmuje to wprawdzie trochę czasu z kalkulatorem w ręku, ale jeżeli ktoś chce zapraszam do liczenia.
Podaję pomocne linki:
http://lubczasopismo.salon24.pl/prezydentdlawarszawy/post/250290,katastrofa-tu-154m-zdjecie-satelitarne-11-kwietnia-2010
http://picasaweb.google.com/118355005473258703478/DropBox?authkey=Gv1sRgCM3S1LTe7LejIQ#5516457823641696882
http://s.v3.tvp.pl/repository/attachment/a/3/6/a36e77bad50ace0bd32c0d43f30e412a1275399951398.pdf
http://picasaweb.google.com/Amlmtr/MWzNeJ#5463382095850818914

JESZCZE JEDNO, WIELKIE BRAWA I PODZIĘKOWANIA DLA MAENEK, NDB2010, REX TURBO, GRECZYN I WSZYSTKICH TYCH, KTÓRZY PRZYCZYNILI SIĘ DO TEJ ANALIZY!!!!!! ŚWIETNA ROBOTA!!!!!!

Brak głosów