Hit XXI wieku - bawar

Obrazek użytkownika Bacz
Idee

Problemem, który dotyczył silników parowych i spowodował wyparcie ich przez silniki ze spalaniem wewnętrznym była konstrukcja kotła. Aby kocioł tradycyjny rozgrzać potrzeba kilkunastu minut albo i więcej. W elektrowniach czas rozruchu nie jest problemem i dlatego tam napędy parowe generatorów prądu pracują do dziś. W samochodzie zależy nam aby był on gotowy do jazdy w krótkim czasie od jego uruchomienia. Mój pomysł kotła komórkowego czyli bawaru niesamowicie skraca rozruch silnika parowego tak że zapewne silnik będzie mógł pracować w ciągu 5 minut od startu, albo i szybciej.
Bawar składa się z bębna, paleniska i osłony z izolatora cieplnego, która kieruje spaliny dookoła bębna w kierunku przeciwnym do kierunku obracania się bębna. Bęben jest metalowy, w jego grubej ścianie są wzdłużnie zrobione kanały, każdy kanał zamknięty jest z dwóch swoich końców zaworami. Kanał jest napełniany wodą w pobliżu ujścia spalin, dwa zawory są po to aby napływająca woda wypchała parę z kanału i zajęła jej miejsce. Po zamknięciu zaworów woda podgrzewa się do coraz większej temperatury gdyż bęben obraca się, największą temperaturę osiąga nad paleniskiem, wtedy następuje otwarcie jednego z zaworów i z kanału wypływa pod dużym ciśnieniem para para, która jest kierowana do silnika parowego lub do turbiny parowej. Woda może być używana w obiegu zamkniętym.

Bacz
Bawar może być używany w kombinacji z napędem elektrycznym z bażyrem: http://niepoprawni.pl/blog/404/rewolucja-w-trasporcie-bamobil

Brak głosów