26 tys. publikacji o Katarzynie W. Czyli jakie tematy kochają media.

Obrazek użytkownika Kowalsky
Artykuł

W okresie od 24 stycznia 2012 do 10 marca 2013 w sprawie Katarzyny W. (matki Madzi) ukazało się 26 tys. publikacji – informuje PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

26 391 publikacji w ciągu niecałych 14 miesięcy, czyli 64 informacji dziennie. W Internecie 20 100, w prasie 3 500 (w tym na okładkach 703), a w telewizji i radiu 166 godzin czasu antenowego. Nazwisko Krzysztofa Rutkowskiego pojawiło się w tytułach 2581 razy. Szacunkowa wartość wszystkich informacji to 253 mln zł.

Według autorów raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów: „Analiza medialna prowadzi do jednoznacznej konkluzji - sytuacja wymknęła się mediom spod kontroli. Doniesienia medialne na temat Katarzyny W. oderwały się wizerunku bohaterki i żyją własnym życiem. Media stały się zakładnikami stylu tabloidowego – w przekazie dominuje pogarda, niezdrowa sensacja i ferowanie wyroków przed zakończeniem sprawy. Niekwestionowanymi liderami publikacji są „Super Express” i „Fakt”. Tylko nieliczni dziennikarze dociekają przyczyn tragedii, pozostali donoszą z pierwszej linii frontu. Odbiorcy informacji wchodzą w rolę dziennikarzy, dziennikarze w rolę sądu, sąd stara się zadowolić media, a media przestają kształtować postawy odbiorców oraz ich opinie, zasłaniając się żądaniami czytelników.”

http://www.sdp.pl/Medialna-Katarzyna-W

www.press-service.com.pl/pl/firma/pressroom/informacje-prasowe/art316,sprawa-katarzyny-w-gdzie-lezy-granica-kreowania-rzeczywistosci.html

Brak głosów