Katastrofa TU-154M – przycisk „Uchod” – zagadki

Obrazek użytkownika Pluszak
Kraj

Kolejne zestawienie informacji różnych, tym razem dotyczące przycisku „uchod”.

Dane:

1. Przycisk „uchod” działa bez względu na to czy na lotnisku jest system ILS czy go nie ma, potwierdziły to eksperymenty przeprowadzone na TU-154M 102.

2. Działanie przycisku „uchod”

a) nie jest rejestrowane przez „czarne skrzynki”
b) jest rejestrowane przez czarne skrzynki,

1. Zadziałanie przycisku „uchod” wymaga aktywacji:

a) Aktywacja przycisku „uchod” za pomocą przycisków naciśnięcia przycisków "zachod" i "glis"
b) Aktywacja przycisku „uchod” wymaga uprzedniej aktywacji paneli (przystawek) nawigacyjnych PN-5 i PN-6.

Zagadka nr 1

W jaki sposób aktywuje się w samolotach przycisk „Uchod”?

a) Za pomocą przycisków „zachod” i „glis”
b) Za pomocą uprzedniej aktywacji paneli (przystawek) nawigacyjnych PN-5 i PN-6.

Zagadka nr 2

Czy naciśniecie przycisku „uchod” jest rejestrowane przez „czarne skrzynki” czy nie jest?

Zagadka nr 3

Jakie informacje dotyczące przycisku „uchod” znajdują się w instrukcji TU-154M?

„...Najpierw jednak trzeba go aktywować , czyli nacisnąć przycisków "zachod" i "glis", dzięki czemu samolot sam wyznacza sobie ścieżkę odejścia. Problem w tym, że piloci mogli tego nie wiedzieć, bo takich informacji nie było w oficjalnej instrukcji TU-154M. Piloci mogliby się o tym dowiedzieć podczas szkoleń na symulatorach, ale niestety takich szkoleń nie mieli - ujawnił tygodnikowi jeden z członków komisji...”

„...Samo naciśnięcie przycisku "zachod" i "glisada" w trakcie procedury odejścia w reżimie automatycznym nie aktywuje "uchodu". Co więcej, jest niezgodne z instrukcją Tu-154M - mówi w rozmowie z "Naszym Dziennikiem" pilot, do niedawna żołnierz 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego, który w lewym fotelu dowódcy wylatał na tupolewie setki godzin...”

15 kwiecień 2011

Eksperyment z drugim Tu-154M: Przycisk UCHOD zadziałał. Załoga prezydenckiego tupolewa powinna podnieść samolot

„...Nad wojskowym lotniskiem w Powidzu woj. wielkopolskie) trwa drugi eksperyment z udziałem ekspertów z komisji Millera. Lot Tu-154M o numerze bocznym 102 ma dać odpowiedź na pytanie jak zachowywał się prezydencki samolot tuż przed katastrofą. Pierwszy eksperyment zakończył się sukcesem. Załoga po wciśnięciu przyciska „UCHOD” wzniosła maszynę do góry w autopilocie na lotnisku bez systemu precyzyjnego naprowadzania do lądowania ILS...”

"Niestety czarne skrzynki nie rejestrują naciśnięcia przycisku."

źródło: SE, Eksperyment z drugim Tu-154M: Przycisk UCHOD zadziałał. Załoga prezydenckiego tupolewa powinna podnieść samolot

18 lipca 2011

Katastrofa Tu-154: Przycisk "uchod" nie zadziałał, bo nie został aktywowany

„...Na wolancie samolotu Tu-154M znajduje się przycisk "uchod", który powoduje automatyczne odejście samolotu na drugi krąg, czyli przerwanie lądowania. Teoretycznie działa on tylko na lotniskach posiadających system ILS, wspomagający lądowanie w trudnych warunkach. A takiego systemu nie było na lotnisku w Smoleńsku.

Według ustaleń komisji Millera - która przeprowadziła eksperymenty na drugim polskim Tupolewie - przycisk automatycznego odejścia zadziałałby także na lotnisku bez ILS.

Najpierw jednak trzeba go aktywować , czyli nacisnąć przycisków "zachod" i "glis", dzięki czemu samolot sam wyznacza sobie ścieżkę odejścia. Problem w tym, że piloci mogli tego nie wiedzieć, bo takich informacji nie było w oficjalnej instrukcji TU-154M. Piloci mogliby się o tym dowiedzieć podczas szkoleń na symulatorach, ale niestety takich szkoleń nie mieli - ujawnił tygodnikowi jeden z członków komisji...”

źródło: RMF, Katastrofa Tu-154: Przycisk "uchod" nie zadziałał, bo nie został aktywowany

20 lipca 2011

"Nasz Dziennik" cytuje doświadczonych pilotów: nie można nacisnąć przycisku "uchod", wcześniej go nie uzbrajając.

„...Samo naciśnięcie przycisku "zachod" i "glisada" w trakcie procedury odejścia w reżimie automatycznym nie aktywuje "uchodu". Co więcej, jest niezgodne z instrukcją Tu-154M - mówi w rozmowie z "Naszym Dziennikiem" pilot, do niedawna żołnierz 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego, który w lewym fotelu dowódcy wylatał na tupolewie setki godzin.

Warunkiem zadziałania systemu jest aktywacja paneli (przystawek) nawigacyjnych PN-5 i PN-6. Komisja Jerzego Millera badająca katastrofę na Siewiernym powinna m.in. ustalić i podać do publicznej wiadomości informację o kącie położenia maszyny i jej prędkości na wznoszeniu...”

źródło: W Polityce, "Nasz Dziennik" cytuje doświadczonych pilotów: nie można nacisnąć przycisku "uchod", wcześniej go nie uzbrajając.

26 lipca 2011

„Ostatnie chwile Tu-154M: system "odejście" nie zadziałał

„...- Kwestia niesprawności technicznej samolotu została wyeliminowana - dodał gen. Krzysztof Parulski.
Pułkownik Szeląg powiedział również, że określono również precyzyjny czas katastrofy. Określono go na godzinę 8.41 i 0,4 sekundy czasu polskiego, biorąc pod uwagę opóźnienia rejestratorów względem czasu astronomicznego.

Śledczy poinformował także, że według zapisów z rejestratora system automatycznego odejścia nie został aktywowany. - Parametry dotyczące inicjacji systemu "odejście" są dwustanowe. Nie tyle tu chodzi o zarejestrowanie włączenia systemu, co o inicjację działania całego sytemu. Rejestruje się właśnie inicjację całego systemu. Wskaźnik dwustanowy wskazuje, że nie był aktywowany. Rejestrator nie wykazał, aby system działał - uściślił wojskowy śledczy...”

źródło: Onet, „Ostatnie chwile Tu-154M: system "odejście" nie zadziałał

Brak głosów

Komentarze

przestanmy sie w koncu dawac wypuszczac w maliny i komentowac te bzdury ktorymi nas karmia i ktore maja odwrocic nasza uwage od rzeczywistosci.

Brzoza, mgla, pijany General i nagle ... zabraklo zasilania na wysokosci 15 m.
I do tego kpt. Protasiuk zapomnial przycisnac UCHOD ...

A samolot rozpadl sie na dluglosci 950 m jak to mozna zobaczyc na amerykanskim zdjeciu w albumie Prof. Szaniawskiego "Imerium zla - Rosja"

Eeeeeeeee.

Jaja prosze panstwa sobie z nas robia!
Jak dlugo jeszcze ?
Patrzac na zaspanych wyborcow , wcale nie jestem pewny ze tylko do 9 pazdziernika .

richo

Vote up!
0
Vote down!
0

richo

#173125

Nie czytam tych bajd i pomówień nieszczęsnych polskich pilotów..Raport Millera?Jaki może być raport pracownika Tuska? Na to całe,potworne,tragiczne zdarzenie jest jedna odpowiedż: SURA!

patria opressa

Vote up!
0
Vote down!
0

Patria Opressa

#173174

"...System automatycznego odejścia samolotu Tu-154M, który rozbił się pod Smoleńskiem, nie zadziałał, bo lotnisko nie miało systemu ILS - ocenia płk Edmund Klich. Z kolei mjr Michał Fiszer przypuszcza, że piloci nie włączyli tego układu, bo wcale nie zamierzali lądować..."

http://fakty.interia.pl/raport/lech-kaczynski-nie-zyje/news/dlaczego-system-odejscia-w-tu-154-nie-zadzialal-bo,1673298

Im więcej "ekspertów" tym więcej zdań, a "prawda" utopi się w "morzu" raportów.

http://www.pluszaczek.com

Vote up!
0
Vote down!
0

http://www.pluszaczek.com

#173126

kpt. Protasiuku – rozkaz!

komendą „Odchodzimy”odlecieli do wiecznosci

zostawiając nas na straży narodowych wartosci...

 

Piłat Tusk w Smoleńsku

oderwani od sterów państwa odchodzą w męce

oddani we wschodni jasyr, a rząd umywa ręce...

 

raport medialny

do przelanej krwi ofiar dolewają łgarstwa

budując labirynty medialnego kłamstwa...

 

wieloraka opieka

wrakiem samolotu zajeła się towarzyszka rdza

a prawdą, politycy z podwójnego dna...

 

http://www.niepoprawni.pl/blog/1748/procesowanie-fraszka

Vote up!
0
Vote down!
0
#173152

niestety masz racje, zamroczony narod, stado raczej, wybiora znowu swoich opracow na stolce. Powtarzam to juz enty raz: ten narod musi zginac , oni juz dawno przeznaczeni do zaglady. Pisze oni - nie mieszkam tam , ale sercem moje tam zostalo i tak  juz bedzie do konca moich dni. A oni okradzeni , powtarzam okradzeni ze wszystkiego z honoru, godnosci, wolnsci , nie wspomne o majatku narodowym. TRAGEDIA 

Vote up!
0
Vote down!
0
#173168

__________________________________________________________ Dlaczego niezależna.pl cenzuruje link do zdjęcia - Fotel z kokpitu ???????? http://niepoprawni.pl/blog/4870/dlaczego-niezaleznapl-cenzuruje-link-do-...  
Vote up!
0
Vote down!
0

--------------------------------------------- ]]>http://www.youtube.com/watch?v=QwzbHQt9_rY]]>

#173172