ROMB - Konwencja programowa - komu broń do ręki?
Ruch Obywatelski Miłośników Broni - kierowany przez mecenasa Andrzeja Turczyna przygotował projekt ustawy.
Skoro miłośnicy broni - to chyba dobrze?
http://trybun.org.pl/wp-content/uploads/2015/09/zal1.pdf(link is external)
Podczas Konwencji programowej 5-go grudnia odbyła sie dyskusja nad projektem.
Otwierał ją Wojciech Cejrowski, kończył Grzegorz Braun. W międzyczasie zostało wygłoszonych wiele opinii, referatów, które pewnie można gdzieś znależć w internecie. Z mówców "pomiędzy" zwróciłam uwagę na wystąpienie Łukasza Warzechy. Ponieważ Grzegorz Braun nazwał go "moderatorem" - chciałam posłuchać jak on brzmi. Faktycznie, zupełnie jak filcowy moderator w pianinie mający zadanie tłumić dżwięki.
Ciekawe jest zestawienie dwóch wypowiedzi: Cejrowski-Braun. Oczywiście - najlepiej sięgnąć do nagrań.
https://www.youtube.com/watch?v=5RVBQlNwhYo(link is external)
https://www.youtube.com/watch?v=72DqLvI1ecE(link is external)
Panowie wyrażają ten sam pogląd - a nawet witają się i żegnają jednakowo: "Szczęść Boże"! Pogląd ten, to przywrócenie Polakom przyrodzonego prawa do posiadania i noszenia broni. Do dyskusji pozostaje: a co z jej użyciem?
Jednakże wystąpienie Cejrowskiego zostało przyjęte jako znośne, lekko kabaretowe, a Grzegorz Braun został zjechany, jak zresztą zwykle - przez "patriotów". Szczególnie celował w tym pan Andrzej Turczyn i Jarosław Lewandowski. W tagach wymieniłam jeszcze inne nazwiska uczestników spotkania, jeśli kto ciekaw - może poszukać, co takiego powiedzieli. Wg mnie - nic specjalnego.
Sprawa omawiana na konwencji ROMB-u dotyczy nas wszystkich - i warto poświęcić trochę czasu na przeczytanie projektu, posłuchanie wypowiedzi - i wyrobienie sobie własnego zdania.
Zwłaszcza w obliczu nachodżstwa z Afryki i Azji.
p.s. swoją drogą nabiera się apetytu na spluwę :-)
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 5757 odsłon
Komentarze
Markowa
9 Grudnia, 2015 - 19:21
Powiem szczerze że jestem w rozterce, za tak i nie dla posiadania broni.
To zależy komu będzie wydawana, sama wiesz ilu jest idiotów, a jak popiją to by była rzeż.
Dobrze się posługuje bronią, ale nie mam pojęcia, na jakiej zasadzie by tą broń była by przyznawana.
Pozdrawiam.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
też nie wyrażam swojego zdania...
9 Grudnia, 2015 - 19:42
...ale staram się wyważyć argumenty za i przeciw.
Przeczytałam projekt (choć ciężko)
Nieobliczalni awanturnicy są wśród nas, a z drugiej strony - już i tak wielu takich cieszy się własnym "gnatem".
A normalni ludzie?
Koncesjonowanie i rejestrowanie prywatnej broni nie podoba mi się wcale. Daje pole do nadużyć i monopolu.
I jeszcze ta ustawa 1066 - obcy będą mogli wkraczać z bronią na terytorium Polski - a my???
Bóg - Honor - Ojczyzna!
Markowa
9 Grudnia, 2015 - 19:53
To zdobędziemy tę broń na tych obcych, jak było podczas wszystkich powstań, i te tobie najbardziej bliskie, te Powstanie Warszawskie z 1944, jako Warszawianka.
Pozdrawiam
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
Z tą Bronią.....
9 Grudnia, 2015 - 20:03
...to jestem za a nawet przeciw. A na poważnie....właściwie też tak. Gdyby społeczeństwo było w miarę normalne....to jak najbardziej ZA. Ale wśród tylu psychopatów, gdy jeszcze takowy sąd na czele z naszymi psychiatrami, lub innymi szarlatanami,co to wolą być w (nie)rządzie,zamiast leczyć, mieliby orzekać kto ją może posiadać...to jestem przeciw. Może kiedyś,później,jak się uprzątnie to polskie szambo...ale wtedy broń nie będzie potrzebna, bo między Polakami zapanuje zgoda...taka jak na Niepoprawnych:-)Prawda..Jjj?
Pozdrawiam
Verita
Verita
9 Grudnia, 2015 - 21:01
Tez bym tak chciał, ale Polacy dopiero się zjednoczą, gdy muzułki od Allacha będą chcieli podbić Polskę.
Pozdrawiam.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
@Jestem jakim jestem
9 Grudnia, 2015 - 20:17
javascript:void(0)
http://gadzetomania.pl/18861,najdziwniejsze-spluwy-na-swiecie-top-10
Józek
9 Grudnia, 2015 - 21:10
Ja sobie postrzelałem w życiu sporo, wojsku a potem u mego przyjaciela na prywatnej strzelnicy.
Jak mam chęć to jadę do niego i parę magazynków wystrzelam, ale już mnie tak niekręci, wolę wędkarstwo i połów karpi i sumów.
Pozdrawiam
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
@Jjj
11 Grudnia, 2015 - 07:30
Rozumię Twoje obawy, należałoby zminimalizować niebezpieczeństwo, że broń dostanie się w ręce ludzi niezrównoważonych psychicznie, lub nieodpowiedzialnych. Oczywiście zanim komukolwiek pozwolonoby na prawo posiadania broni, należałoby sprawdzić taką osobę, czy była kiedykolwiek karana, czy jest uzależniona od alkoholu, narkotyków i czy korzystała już z "usług" psychologa. Ale nawet wtedy, gdyby pozwolono wszystkim na posiadanie broni w swoim domu, czy mieszkaniu, ilość ewentualnych ofiar jakichś szaleńców, byłaby wielokrotnie mniejsza, aniżeli ilość ofiar ewentualnej inwazji naszych sąsiadów na Polskę. Nie jest potrzebna nawet broń atomowa, aby zniechęcić kogokolwiek do napadu, gdyby wróg wiedział, że każdy Polak posiada broń i wie jak tą bronią się posługiwać.
Pozdrawiam
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
@Roman z USA re:...uzalezniona od alkoholu...
11 Grudnia, 2015 - 15:05
To Wacpan nam miodu zalujesz ? :-))))))))))))))))
A jakze to szabelka, gdy w stawach trzeszczy ?
Azaliz w Rzeczpospolitej kazdy w dzban zaglada, wiec broni wzbraniasz ?
Waszmosc szaleju zes sie najadl :-))))))))))))))))))))
pozdrawiam ;-)))))))))))))))))))
Krzysztof
chris
Panowie Braun i Cejrowski
9 Grudnia, 2015 - 19:56
mają filozoficzny stosunek co do posiadania broni, ale nie każdy przysłowiowy "Kowalski" ma równie filozoficzne podejscie jak owi panowie...
Najsampierw jednak bezpieczniej byłoby zacząć od przyzwyczajania ludu do obcowania z bronią poprzez zajęcia na strzelnicy...
Zanim ustanowi się prawo, które zezwoli wszystkim na posiadanie broni...
bardzo mnie ciekawi zdanie Niepoprawnych
9 Grudnia, 2015 - 20:52
...bo mnie się umysł zawiesza - czy Polacy są jacyś gorsi? Cejrowski opowiada, jak to jest na innym kontynencie - jakoś się ludzie nie pozabijali. Jednak skóra mi cierpnie na myśl, że tak łatwo zabić - jeden ruch palcem wskazującym ...i po człowieku.
...z drugiej strony - moja ulubiona scena:
panie proszą kierowcę, aby je przeprosił za wulgarne zachowanie.
Bóg - Honor - Ojczyzna!
Sceny z filmów
9 Grudnia, 2015 - 21:11
to trochę chyba inna bajka
Imponuje mi jeden CZŁOWIEK - przychodząc zawsze do człowieka mówi Pokój Wam!
I tak oto posiadanie broni chyba nie jest konieczne, niestety cierpienie a nawet męczeństwo jest wpisane w nasze życie na tym łez padole...
Jeszcze jedno wydaje mi sie niezwykle istotne to SIŁA argumentów a nie argument siły powinny decydować...
W tych innych krajach (obie Ameryki) jest popełnianych bardzo dużo przestępstw z użyciem broni niestety panowie nie przedstawili dokładnych statystyk ile jest użyć w obronie własnej a ile aby dokonać mordu grabieży etc...
Pozdrawiam
@Desmes - jak mówi "Pokój Wam" - to pięknie
9 Grudnia, 2015 - 21:47
Tylko - czy tylko tacy przychodzą? Albo - jak mówią "Pokój Wam" - to jeno mówią?
mówi Zbigniew Jarząbek - posłuchać warto!
Bóg - Honor - Ojczyzna!
Nie dziwi mnie wcale scepetycyzm Polakow w stosunku
10 Grudnia, 2015 - 08:03
do naturalnego prawa do obrony poprzez posiadanie odpowiedniego narzedzia jakim jest bron palna.
Po tylu latach zniewolenia i obrobki propagandowej wrogow niepodleglosci Polski,Polacy zatracili
poczucie ze moga byc ludzmi wolnymi.
Tylko niewolnik nie ma prawa posiadania broni,ale czesc niewolnikow mazy, aby sie uwolnic z niewoli i posiasc bron, aby walczyc o swoje prawa.
Na uzbrojonego zlego czlowieka jest jedyne antidotum to drugi uzbrojony dobry czlowiek.
Albo Polacy sa wolni ,albo ch.. du.. i kamieni kupa.
Dostep do broni nalezy sie jak psu buda kazdemu kto spelni pewne warunki.
Ale nie te zawarte w tym projekcie gdyz ten kto ten projekt pisal albo nie ma zielonego pojecia o broni,albo pracuje na zlecenie rozbrojeniowego lobby.
Jak najbaradziej zgadzam sie z wypowiedziami Cejrowskiego i Brauna.
Jakie badania jakie rejestracje.Ten kto ma prawo jazdy moze sie ubiegac o pozwolenie na bron bez dodatkowych kwesti, auto jest grozniejszym narzedziem niz bron i kierowcy rocznie zabija tysiace ludzi, czy ich ktos bada na ich stan psychiczny, zrewszta co za kryteria bylyby przy tym badaniu,przeciez kazdego mozna by zdyskwalifikowac.Jesli nie jest w zakladzie zamknietym,albo nie leczy sie na psychoze badz nie jest uzalezniony od lekarstw czy narkotykow zmieniajacych psychike to nie widze zadnych przeciwskazan.
Owszem musi byc na podaniu o bron zgoda , wspolmieszkanca np. zony , matki itd oraz conajmniej 2 sasiadow co moga poswiadczyc ze jego zachowanie jest normalne,chociaz to tez jest znak zapytania.Ale sasiedzi wiedza najlepiej kto sie i jak zachowuje. Oczywiscie przeszlosc kryminalna powinna byc brana pod uwage.
Ale najpierw trzeba zmienic prawo polskie, ktore chroni bandyte nie zas atakowanego.
Posiadacz Broni musi byc przeszkolony - teoria i praktyka.
Teoria to najwazniejsze odpowiedzialnosc prawna i bezpieczenstwo.Kazdy posiadzacz broni musi byc swiadomy ze przez caly czas odpowiada za swoja bron,aby nie dostala sie w niepowolane rece.
Prawo musi szczegolowo okreslac kiedy i gdzie posiadacz broni moze ta bron uzyc bez konsekwencji.
Rejestracja broni nic nie daje to udowodniono w wielu krajach ostatni w Canadzie zniszcono wszelkie rejestry dotyczace rejestracji i wlascicieli broni dlugiej, jedynie aby ta bron nabyc i posiadac trzeba miec pozwolenie,brak pozwolenia posiadacza broni kosztowac moze odsiadka.
Posiadacz broni staje sie jeszcze bardziej czlowiekiem prawym ,odpowiedzialnym i w pelni dowartosciowanym.
W Polsce ma tylko 1% mieszkancow pozwolenie na bron z czego znikomy procent to ludzie nie zwiazani z UKLADEM,w Europie maja nawet 30% posiadaczy broni W USA jest tyle broni w rekach co mieszkancow - nic dodac.Dodam ze ilosc broni w USA od lat wciaz szybko rosnie,zas drastycznie spada ilosc aktow kryminalnych zwiazanych z bronia palna.
W krajach gdzie wprowadzono restrykcje w posiadaniu z bronia natychmisat wzrosla ilosc przestepstw, bandyta zawsze bedzie mial bron a nieuzbrojony obywatel to latwy kasek.
Historai Polski to historia walki zwiazana z bronia.Palacy od zarania dziejow byli uzbrojeni i maja wieka tradycje i umiowanie broni.
Do roku 39 kazdy mogl posiadac bron od momentu okupacji do dzis ta bron jest zabroniona - dlaczego? ano bo okupacja wciaz trwa.
Smieszne jest pisac o patryjaotach polskich ktorzy nie maja dostepu do broni ,a przeciez to patryjoci polscy obok wosjka zaraz stawali w drugim szeregu,aby walczyc z wrogiem ,tym razem nie stana, gdyz tej broni nie maja - Polska jest bezbronna.
Jako milosnik broni,posiadacz i kolekcjoner(mam okolo 30szt.od skalkowek z ktorych za Napoleona strzelano pod Borodino, poprzez bron powtarzalna jak AK czy M16 do najciezszych sztucerow afrykanskicha,a na codzien mam moj ulubiony pistolet colt 1911 z ktorego nie trzeba odawac drugiego strzalu jak sie pierwszym trafi).Moja cala rodzina dostala odemnie w prezencie bron i regularnie chodzimy na strzelnice postrzelac badz tez na polowanie, czy do lasu.
Milosc do broni moje pokolenie wynioslo z domu i im bardziej w PRLu byla owocem zabronionym tym bardziej chcialo sie ja miec, i mimo wielkiej kary ja mielismy.
Niektorzy szacuja ze w Polsce jest milion podziemnej broni, czas ta bron zalegalizowac.
Broń
10 Grudnia, 2015 - 08:43
Tak się dziwnie składa, że każdy bandzior w Polsce posiada broń. Broni nie mają tylko uczciwi obywatele. Pytanie. Czy to uczciwi obywatele napadają na bandziorów czy bandziory na uczciwych obywateli? I następne pytanie. Czy uczciwy obywatel ma prawo do obrony? I jak ta obrona ma wyglądać kiedy bandzior wyciągnie gnata?
Padają słowa, rzeź czy też stwierdzenia, że Polacy zdobywali broń na najeźdzźcach. Najdelikatniej mówiąc, nie zgadzam się z tym. Po pierwsze każda sprzedana broń musi być rejestrowana, a więc znalezienie tej broni nie będzie przedstawiało najmniejszego problemu. Broń w dawnej Polsce była w każdym domu obywatelskim, a niektórzy mieli nawet malutkie armatki, a więc tej broni nigdzie nie musieli zdobywać. Każdy wolny człowiek od zarania dziejów miał prawo do noszenia broni lub miał tą broń w domu. Nie mieli tylko niewolnicy, bo nawet chłopi pańszczyźniani stawiali kosy na sztorc i mieli straszliwą broń w rękach.
A teraz co do tych którzy się obawiają broni. Przecież nikt nie każe jej mieć.
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
@Jurand
10 Grudnia, 2015 - 18:08
" I jak ta obrona ma wyglądać kiedy bandzior wyciągnie gnata?"
Józio, w temacie łamania gnatów....
11 Grudnia, 2015 - 14:47
Nie byłoby problemu gdyby bandzior był mikrej postawy, a napadnięty niczym Pudzianowski, a co będzie jeśli stanie się na odwrót? Nie dość, że bandzior ma "gnata" to jeszcze posturę "łamignata"?. To jedna z możliwości. Druga to ......szybkość wystrzelonej kuli.
"...dopomóż Boże i wytrwać daj..."
Obrona konieczna - art. 25 KK
10 Grudnia, 2015 - 09:08
Wiąże się ściśle z tematem
Art. 25. § 1. Nie popełnia przestępstwa, kto w obronie koniecznej odpiera bezpośredni, bezprawny zamach na jakiekolwiek dobro chronione prawem.
§ 2. W razie przekroczenia granic obrony koniecznej, w szczególności gdy sprawca zastosował sposób obrony niewspółmierny do niebezpieczeństwa zamachu, sąd może zastosować nadzwyczajne złagodzenie kary, a nawet odstąpić od jej wymierzenia.
§ 3. Nie podlega karze, kto przekracza granice obrony koniecznej pod wpływem strachu lub wzburzenia usprawiedliwionych okolicznościami zamachu.
§ 4. Osoba, która w obronie koniecznej odpiera zamach na jakiekolwiek cudze dobro chronione prawem, chroniąc bezpieczeństwo lub porządek publiczny, korzysta z ochrony prawnej przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych.
§ 5. Przepisu § 4 nie stosuje się, jeżeli czyn sprawcy zamachu skierowany przeciwko osobie odpierającej zamach godzi wyłącznie w cześć lub godność tej osoby.
Tylko jak jest z tą "niewspółmiernością?
Znana jest sprawa pani Elzbiety Borowik, która zastrzeliła złodzieja kradnącego transformator. Została uwięziona na 3 miesiące, ale ostatecznie została uniewinniona.
Szkoda chłopa, choć złodziej, ale następny amator cudzej własności lepiej sie zastanowi.
http://sledczy.focus.pl/afery-kryminalne/strach-ktory-pociaga-za-spust-98
Bóg - Honor - Ojczyzna!
Markowa
10 Grudnia, 2015 - 09:22
Chciałbym takiego prawa jak w USA, Australii, mój dom moja twierdza, włamujesz się licz się że możesz zginąć.
I w tedy złodzieje i bandyci mieli by strach, że ktoś może również do nich strzelać.
Pozdrawiam
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
bron,to prawo demokracji
10 Grudnia, 2015 - 10:29
Witam! W demokratycznym kraju, kazdy niekarany zdrowy psychicznie obywatel!,po przeszkoleniu ma prawo ubiegania sie o pozwolenie na bron do obrony miru domowego! Mowienie ,ze inna mentalnosc, lub sklonnosci bandyckie dojrzalych obywateli,zakrawa na kpine! To komuna nas rozbroila chcac wiecznie rzadzic! Nie mowie ,o paradowaniu z bronia na ulicy,ale o broni odpowiednio zabezpieczonej w domu! Kraj w ktorym jest zakaz ubiegania sie o pozwolenie na bron dla szerokiej spolecznosci ,jest krajem Totalitarnym, nie majacym nic wspolnego z demokracja! To ostatnie czerwone rzady tak zmiekczyly postawe Polakow, ze ogarnia mnie wstyd czytajac niektore spolegliwe tutaj zamieszczone komentarze! Pozdrawiam!
ronin
Bez obaw
10 Grudnia, 2015 - 21:32
Wszystkim bojącym się broni chcę przypomnieć że już jest w rękach obywateli ok 800 tyś wiatrówek i ponad 500 tyś szt. broni czarnoprochowej.Do zabicia człowieka wystarczy energia pocisku 3 dżule,badało to laboratorium kryminalistyki w Białymstoku.W Polsce prawo dopuszcza bez badań i rejestracji posiadanie wiatrówek o energii do 17 dżuli a czarnoprochowce również,mimo że mają od 200 do nawet 4000 dżuli.Jakoś ludzie się nie masakrują.Kto się boi niech nie kupuje.Jest natomiast potrzebna zmiana prawa i podejścia sądów,bo w obecnych realiach nie ma szans na użycie broni.
Mirek300
Jeden z niewielu tematów
10 Grudnia, 2015 - 22:37
gdzie panuje niemal całkowita jednomyślność. Szukajmy tego co nas łaczy a nie tego co nas dzieli. A co do broni to znalazłem ciekawy artykuł. http://zezorro.blogspot.nl/2015/12/praktyczny-poradnik-partyzanta.html
Cyt:
Napierw będą cię ignorować ,później będą się z ciebie śmiać, jeszcze później będą atakować, na końcu dopiero wygrasz.
Mahatma Gandhi (1869-1948)
www.nexxblog.wordpress.com
"Poddańczy umysł wywinięty na lewą stronę"
10 Grudnia, 2015 - 22:48
to jest znakomite ujęcie sedna sprawy, pozdrawiam!
Bóg - Honor - Ojczyzna!
Posiadanie broni, to...
11 Grudnia, 2015 - 13:37
jest tak naturalnym jak oddychanie. Problem w tym, ze od jakiegos czasu pewne grupy na Swiecie postanowily "ucywilizowac" wrecz cale spoleczenstwa i Narody na Swiecie. Oczywistym jest, ze zarzadzanie calym Swiatem pozostawily dla samych siebie. Posiadanie broni jest dla nich wielkim zagrozeniem, gdyz poddany moglby w kazdej chwili zaoponowac zbrojnie, a nie tylko " demokratycznie " poprzez jakies demonstracje, czy tez inne wystapienie, ktore w efekcie nikogo powaznie nie interesuja. W mysl powiedzenia : nie chcesz wojny, to sie zbroj ! Chcesz miec spokuj, to posiadaj bron ! Wszystko inne jest pieprzeniem i czczym gadaniem. Jezeli kazdy bandzior moze kupic sobie w Polsce bron, podobnie jak dzieci cukierki, to o czym my rozmawiamy ? To jakies pieprzenie o dupie Maryni. To jest wrecz barometrem oglupienia spoleczenstwa. I te wszystkie obawy, ze to i tamto...Jakos nikt sie nie boi, ze jakis bandzior czy tyz kilku wpadnie mu do domu i wyrznie pol rodziny...I to nie sa jakies fanaberie, to jest realne zagrozenie i to kazdego dnia i wszedzie. Pozbawienie spoleczenstwa prawa do posiadania broni, to doprowadzenie tegoz spoleczenstwa do roli niewolnika. Tak jak Bog dal nam prawo wyboru, tak rowniez na tym ziemskim padole mamy prawo wyboru dobra i zla. Nie mozna karac kogos przed tem niz dokonal jakiegos przewinienia. A zabronienie posiadania broni wlasnie taka kara jest. Poza tym Rzeczpospolita byla zawsze krajem ludzi wolnych. Niestety od dluzszego czasu ten stan zmienil sie diametralnie.
Szczesc Boze
chris