Samochodolot
Przedstawiam mój pomysł, który niewątpliwie ma przed sobą dużą przyszłość. Jak wiadomo zużycie paliwa jest proporcjonalne do wagi samochodu - wobec tego należy tę wagę zmniejszyć wyposażając samochód w skrzydła, które będą w czasie jazdy unosić samochód redukując jego nacisk na drogę! Siła nośna skrzydeł powinna być regulowana poprzez ustawienie kąta pochylenia skrzydeł. Ustawienie powinno być sprzężone z czujnikami tak aby automatycznie redukować nacisk samochodu na drogę np. do 10% jego wagi - większa siła nośna może spowodować uniesienie się samochodu i utratę siły napędowej od kół. Regulacja nachylenia skrzydeł powinna też być sprzężona z hamulcem, aby w czasie hamowania skrzydła przestały samochód unosić, a wręcz przy mocnym hamowaniu mogą go ziemi dociskać aby siła hamowania była większa.
Janusz Baczyński
Sorki za kiepską jakość rysunku przedstawiającego samochodolot dwupłatowy.
Dopisane później.
Po przemyśleniu uwag {meh}-a przyznaję, że skrzydła per saldo nie dadzą korzyści a jeszcze zaszkodzą. To co zaoszczędzimy zmniejszając nacisk na drogę będziemy musieli dać z naddatkiem na wytworzenie siły nośnej. Jedyna korzyść to mniejsze zużycie drogi :)
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 1048 odsłon
Komentarze
Przepraszam jeśli nie skumałem żartu
1 Maja, 2009 - 19:04
ale zużycie paliwa zależy głównie od oporów powietrza (które skrzydła zwiększają), sprawności silnika raz od masy ( jako miary bezwładności) a tą skrzydła też podnoszą.
Przy okazji jak ktoś chce mieś ekologiczny samochód niech kupuje ferrari, porsche lub coś w tym guście, bowiem mają one niskie opory powietrza więc do jazdy z prędkością np. 90 km/h potrzeba mniej energii (mocy silnika) niż np w bardziej kanciastej osobówce.
Jedyny problem tkwi w tym że aby porsche jechać 90 km/h trzeba szkolić się chyba w jakimś klasztorze przez 10 lat.
Waga ma znaczenie
1 Maja, 2009 - 19:32
Waga, a w zasadzie nacisk samochodu na drogę ma zasadnicze znaczenie dla zużycia paliwa, w szczególności dla prędkości do 100 km/h. W zawodach "Shell eco-marathon" samochód, który waży więcej niż 30 kg nie ma żadnych szans. Większość kierujących to kobiety - mężczyźni są więksi i ciężsi.
http://www.roadlook.pl/aktualnosci/shell-eco-marathon-2008-sezon-pobijania-rekordow-fotogaleria.html
Bacz
Pozdrawiam. Bacz
Poczytaj literaturę
1 Maja, 2009 - 21:31
Droga nie jest idealnie sztywna i twarda. Jak samochód naciska na ziemię to on robi w drodze wgłębienie - ono jest proporcjonalne do wagi samochodu. W związku z tym samochód jadąc ma cały czas pod górę i głównie na to idzie energia. Im cięższy samochód tym dołek głębszy i więcej energii potrzeba do przejechania w nowe miejsce. Samolot waży wiele ton i trzeba Pudziana aby go przetoczyć - wózeczek z lalkami przepycha dziecko bez trudu.
Bacz
Pozdrawiam. Bacz
a mnie się wydawało
1 Maja, 2009 - 21:55
że wystarczy opony podpompować, a tu jeszcze jest dołek w drodze...
pomysł w sam raz
1 Maja, 2009 - 21:39
i na czasie dla BMW-Sauber F1
For individuals with motivation and enthusiasm, the BMW Group has a very special opportunity. It is the chance to work on one of the most important projects of modern society: mobility. Our Career Web pages offer up-to-date and detailed information on how you can begin your career with the BMW Group.
Careers on www.bmwgroup.com
może przy okazji przejdzie i mój pomysł. skoro jest już KERS, to warto by umieścić np. w lusterkach eko-wiatraczki z prądniczkami DC, które ładowałyby podczas jazdy akumulatory.
Dla F1 to niezbyt dobre
1 Maja, 2009 - 22:22
Bolid F1 musi mieć przede wszystkim dobre przyspieszenie a żeby miał dobre przyspieszenie musi mieć duży nacisk na drogę. Ostatnio nawet sukcesy odnoszą ci zawodnicy którzy mają dyfuzory powodujące przysysanie się bolidu do drogi.
Bacz
Pozdrawiam. Bacz
jasne
2 Maja, 2009 - 07:21
faktycznie - dla F1 to niezbyt dobre, bo bolid Kubicy mógłby już na starcie być zawsze na końcu, ale też tuż po starcie wypaść z toru na pierwszym zakręcie.
jak się domyślam, ekologiczny samochodlot przeznaczony byłby na ekologiczne drogi bez zakrętów - przecież tak jest zawsze najbliżej. I przyspiesznia własciwie nie są potrzebne. byłaby to taka pół jazda, pół szybowanie.