RODO a kampania wyborcza...

Obrazek użytkownika maciej1965
Grafika komputerowa

Ciekawe, jak przepisy o tzw. danych wrażliwych wpłyną na treść plakatów i ulotek wyborczych w przyszłych wyborach? Bo zgodnie z RODO, za dane wrażliwe, których nie wolno przetwarzać uważa się:

  • dane o stanie zdrowia,
  • dane ujawniające pochodzenie rasowe lub etniczne,
  • poglądy polityczne,
  • przekonania religijne,
  • światopogląd,
  • przynależność do związków zawodowych,
  • dane genetyczne,
  • dane biometryczne (co obejmuje np. głos, odciski palców, grupę krwi[4]).
  • dane dotyczące seksualności,
  • dane dotyczące orientacji seksualnej.

Owszem, osoba, której dane dotyczą, będzie mogła te dane upublicznić, ale wyobraźcie sobie te sterty pisemnych zgód w każdej drukarni czy sztabie wyborczym :-)

Twoja ocena: Brak Średnia: 5 (1 głos)