Konstytucja Węgier - UE stłumi bunt?
MI, A MAGYAR NEMZET TAGJAI"-My, członkowie narodu węgierskiego... oświadczamy co następuje
"Büszkék vagyunk arra,......."-Jesteśmy dumni,....
-Jesteśmy dumni, .z naszej historii, od św. Szczepana stanowimy część chrześcijańskiej Europy.
-Jesteśmy dumni z naszego kraju i walki o wolność i niepodległość .
-Jesteśmy dumni z wielkich osiągnięć intelektualnych narodu węgierskiego.
-Jesteśmy dumni, że nasi ludzie ,czynnie bronili Europę przez wieki ...
- Zdajemy sobie sprawę z roli chrześcijaństwa .....
- Szanujemy wolność innych narodów i kultur....
- Wierzymy, że życie człowieka jest oparte na godności osoby ludzkiej....
- Stwierdzamy nieważność narzuconych praw po 1949 roku- ...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Patrząc na Nasze "kartoflisko" - uciekają nam ważne sprawy .
"Tu link. Pytania do Węgrów w/s Konstytucji: http://niepoprawni.pl/blog/858/precz-z-republika-witamy-wegry
Jestem bardzo zdegustowany polskimi mediami i działaniami polskiej "opozycji" -
Nikt nie raczył (a są srodki i ludzie) przybliżyć "węgierski projekt" -
Brak "przyzwoitego" tłumaczenia niech będzie dowodem na miałkość i małość naszych elit-
Czego obawiają się "nasi przywódcy" ?
Polecanki : http://niepoprawni.pl/content/konstytucja-wegier
Ty link do "Konstytucji" http://htfsz.hu/downloads/Magyarorszag_Alaptorvenye.pdf
"Smaczki":
-(5) Trybunał Konstytucyjny to organ składający się z jedenastu członków, których wybierają członkowie Zgromadzenia Narodowego,większością
dwóch trzecich głosów w głosowaniu parlamentarnym -na okres dwunastu lat.
-Wolność i odpowiedzialność
I Artykuł
(1), stanowiące nienaruszalne i niezbywalne prawa podstawowe muszą być przestrzegane.
Őrendű obowiązek ochrony państwa w pierwszej kolejności.(!!!!!!!)
......
((4) osoby prawne utworzone na mocy ustawy również dla tych z jego praw podstawowych,
i są one również związane zobowiązaniami, które z natury są nie tylko
odniesieniu do ludzi.(!!!!!!!)
-Nie uznajemy historyczny konstytucji ze względu na najazdy obcych .....Nie uznajemy 1949 roku.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 4300 odsłon
Komentarze
Re: Konstytucja Węgier - UE stłumi bunt?
15 Marca, 2011 - 15:07
niezły numer jest:)
Obserwuję giełdę w Budapeszcie od jakiegoś czasu. Od kiedy Orban zabrał się za porządki to ... trzyma się świetnie.
W związku z Japonią wszystkie pikują w dół. A Budapeszt zadziwiająco stabilny. To o czymś świadczy.
A dziś Balcerek znowu pluł na Orbana. Póki co Węgry mogą im wszystkim pokazać środkowy palec. Psy szczekają karawana idzie dalej.
http://gielda.onet.pl/budapest-bux,18741,402,0,20,profile-indeks
Mariovan
Wegry dały przykład Polsko do dzieła !
15 Marca, 2011 - 15:43
Mix
Smutek w sercu że u Nas wszystko zupełnie w odwrotnym kierunku.Znowu wracają czasy Balcerowicza.
Radość że jest Naród w Europie który podjął walkę z Unijnym Potworem.
Życzę Węgrom sukcesu i szczęścia w walce o swój kraj.
Politycy patrioci przykład mamy ,, Dał nam Orban przykład
jak zwyciężyć mamy ,,
Mix
Re. Wegry dały przykład Polsko do dzieła !
15 Marca, 2011 - 16:34
Z kim ?
Właśnie z kim ?
15 Marca, 2011 - 17:17
Mix
Z kim zwyciężyć czy z kim do dzieła?
Oto jest pytanie
Dlatego tak smutno.
Mix
O wojnie Węgiery - UE
15 Marca, 2011 - 18:25
Już drugiego dnia prezydencji 13 koncernów, niemieckie grupy energetyczne RWE i E.ON zażądały od Komisji Europejskiej, by ukarać Budapeszt, który nałożył na te firmy nadzwyczajny podatek kryzysowy. Dotknięte przedsiębiorstwa podważają jego legalność oraz rozmiary. Obciążenia samej tylko węgierskiej filii Deutsche Telecom mają sięgnąć 100 mln euro. Międzynarodowy biznes, który generuje 80 proc. węgierskiego eksportu, protestuje, że to jego kosztem łatany jest ogromny deficyt budżetowy, a ekonomiści dodają, że spór może być dla Węgier wyjątkowo kosztowny.
Więcej pod adresem http://www.polityka.pl/swiat/analizy/1512018,1,trudne-poczatki-wegierskiej-prezydencji.read#ixzz1GgpagANr
Jak jest?
Notowania dzisiejsze (Węgry zielona wyspa)
http://gielda.onet.pl/budapest-bux,18741,402,0,20,profile-indeks
Dlaczego ..
15 Marca, 2011 - 17:26
[quote=Harcerz]Z kim ?[/quote]
Choćby ze mną , wiem że sam w pojedynkę niewiele znaczę..
Ale wiem też jedno ..ja się nie cofnę i nie ustąpię chyba że wymagać będzie tego wyższa konieczność wynikająca z ogólnej strategii.
Jedno co mogę i to już zaproponować, to pewną zmianę w zapisie hymnu narodowego :
" Dał nam przykład Wiktor Orban jak zwyciężać mamy "
Dlaczego ..
Prawdą jest że Bonaparte miał nas w bardzo głębokim "poważaniu" stąd i najwyższy czas by prawdzie o tych czasach przywrócić należyte znaczenie..
pozdrawiam
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
" idź wyprostowany wśród tych co na kolanach.."/Z.Herbert/
/Klub Gazety Polskiej w Opolu/
http://andruch.blogspot.com
http://ngo.opole.pl/
-----------------------------------------
Andruch z Opola
]]>http://andruch.blogspot.com]]>
Dał nam przykład Wiktor Orban -
15 Marca, 2011 - 17:37
Hola.
Kto pogonił Orbana z Warszawy?
Znalazło to jakiś oddzwięk ?
Jest jakiś wspólny "okrągły stół"? Czy "opozycja" rozmawia z Węgrami?
To pytania w dniu Ich Święta .
15 marca - Święto Narodowe (Nemzeti ünnep) - zwany również dniem marcowej młodzieży. Upamiętnia rozpoczęcie rewolucji 1848r. Odbywają się liczne uroczystości państwowe mające upamiętnić krew bohaterów, którzy zginęli w walkach o wolność
Pomarzyć zawsze można .
15 Marca, 2011 - 17:48
[quote=Harcerz]
Hola.
Kto pogonił Orbana z Warszawy?
Znalazło to jakiś oddzwięk ?
Jest jakiś wspólny "okrągły stół"? Czy "opozycja" rozmawia z Węgrami?
To pytania w dniu Ich Święta .
15 marca - Święto Narodowe (Nemzeti ünnep) - zwany również dniem marcowej młodzieży. Upamiętnia rozpoczęcie rewolucji 1848r. Odbywają się liczne uroczystości państwowe mające upamiętnić krew bohaterów, którzy zginęli w walkach o wolność[/quote]
No to czeka Cię ciąg dalszy wątku , nie ukrywam że bardzo jestem ciekaw czy to o czym wspomniałeś może mieć jakiś ciąg dalszy w postaci chociażby nawiązania dialogu polsko-węgierskiego i to pod konkretnym geopolitycznym kątem .
Czas najwyższy zacząć głośno i to "drukowanymi" literami artykułować to co winno już dawno pojawić się w prasie i mediach .
Oczywiście nie zapomniałem . Pomarzyć zawsze można .
pozdrawiam
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
" idź wyprostowany wśród tych co na kolanach.."/Z.Herbert/
/Klub Gazety Polskiej w Opolu/
http://andruch.blogspot.com
http://ngo.opole.pl/
-----------------------------------------
Andruch z Opola
]]>http://andruch.blogspot.com]]>
Stwierdzamy nieważność narzuconych praw po 1949 roku
15 Marca, 2011 - 17:54
Polską partyje stać na takie słowa ?
To już jest Nas dwóch
15 Marca, 2011 - 17:46
Mix
Masz rację Napoleon nas wykorzystał a wielka Francja ma tam gdzie 4 litery.
Bardzo dobra propozycja.
Jeżeli takich co nic nie znaczą będzie tysiące to razem będziemy coś znaczyć.Ludzie muszą to zrozumieć inaczej nic się nie zmieni.
Pozdrowienia dla Andrucha
Mix
Masz rację Napoleon nas -
15 Marca, 2011 - 18:02
wydymał.
Dodać do tego jak francuzik zwąchał się rusem .
Potwierdza teo-ryje o: Niezmienności strategii w polityce.
Tylko My Polactwo -miotamy się od jednego do drugiego "przyjaciela".
www.wroclawskikomitet.pl
15 Marca, 2011 - 21:30
Niech wiara przemienia się w pewność a pewność w czyn:
http://www.wroclawskikomitet.pl/komitet/inicjatywy/item/272-zarys-koncepcji-federacyjnej-komitet%C3%B3w-poparcia-jaros%C5%82awa-kaczy%C5%84skiego
UE stłumi bunt - Kawaleria Narodowa,
15 Marca, 2011 - 21:39
Co jeszcze "wiarą" chcesz osiągnąć?
Jeśli będziemy na kolanach - oni urny przenicują.
http://www.wroclawskikomitet.pl/komitet/ogloszenia/item/313-polecane-harcerz-konstytucja-w%C4%99gier-ue-st%C5%82umi-bunt
15 Marca 1948
18 Marca, 2011 - 00:27
zawsze będzie się kojarzyć z "Pieśnią narodową" ( "Nemzeti dal") Sándora Petőfiego, której tekst ( napisany kilka dni wcześniej)właśnie 15 marca został zaniesiony wraz z dwunastoma punktami żądań narodu węgierskiego do drukarni Landerera i Heckenasta:
"Pora Węgrzy! Czas, narodzie!
Dziś lub nigdy! Powstawajcie!
Żyć w niewoli czy w swobodzie?
Albo-albo! Wybierajcie!
-Przysięgamy!Ty nad nami,
Boże sam!
Nigdy już niewolnikami
Nie być nam!(...)"
tłum. J. Wołoszynowski
P.S. Talpra lengyel
poprawka
18 Marca, 2011 - 00:30
15 marca 1848 roku