Świece chanukowe w Pałacu Prezydenckim
Prezydent Andrzej Duda przypomniał, że tradycję zapalania światełka chanukowego w Pałacu Prezydenckim zapoczątkował prezydent Lech Kaczyński. Dziękując za obecność wszystkim zgormadzonym, w szczególności podziękował ambasadorowi Szewachowi Weissowi, który – jak podkreślił – jest symbolem Rzeczpospolitej przyjaciół.
Link:
http://www.prezydent.pl/aktualnosci/wydarzenia/art,82,w-oknie-palacu-prezydenckiego-zaplona-swiece-chanukowe.html
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 3153 odsłony
Komentarze
co na to Niepoprawni?
10 Grudnia, 2015 - 23:07
Szewach Weiss jest rzecznikiem ograbienia Polski na miliardy! Dolarów, czy złotówek - nie ma znaczenia, bo i tak są to wielkości wzięte z Kosmosu.
Bóg - Honor - Ojczyzna!
Cisza zapanowała....
10 Grudnia, 2015 - 23:22
na Niepoprawnych. Gdzie ci wszyscy co krakali jak wrony...? Czemu nie kraczą jak prezydent dyskryminuje NDz i TV Trwam? Nie pojechali do Chin,nie pojadą na Ukrainę. Czy to poprawność polityczna prezydenta?
Verita
Dzisiaj trzecia Miesięcznica Smoleńska za panowania...
10 Grudnia, 2015 - 23:23
...Andrzeja Dudy,
Czy wyszedł do ludzi?
Bóg - Honor - Ojczyzna!
Tematy zastępcze się mnożą....
10 Grudnia, 2015 - 23:38
...Trybunał przebił już mamę Madzi...a Niepoprawni ciągle płyną z prądem...jak zdechłe ryby.
Verita
Niepoprawni - z prądem, niestety, więc poprawni
11 Grudnia, 2015 - 00:00
Czyżby polskie dzieci nagle przestały głodować?
Czyżby bezdomni przestali zamarzać?
Czyżby (jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki) emeryci stali się bogaci i szczęśliwi?
Czyżby przymusowe szczepionki przestały szkodzić i zabijać?
Okazuje się, że ważniejsze stany psychiczne dziurawego stefka etc.
Bóg - Honor - Ojczyzna!
Markowa
10 Grudnia, 2015 - 23:39
Jak na pejsatego parcha przystało, bo okradanie gojów a szczególnie z Polski to nie grzech. Oraz zabijanie Polaków przez tych parchów, to również nie grzech, bo to goje. A zabicie jednego parcha, to już ludobójstwo i holokaust. A dla tych parchów wysłał bym choinkę i kolendy Polskie, z Lulaj że Jezuniu.
Pozdrawiam
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
@Jjj - Lulajże Jezuniu za delikatne i bezbronne
10 Grudnia, 2015 - 23:40
Bóg - Honor - Ojczyzna!
Markowa
10 Grudnia, 2015 - 23:46
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
Może teraz będzie lepiej
10 Grudnia, 2015 - 23:50
Bóg - Honor - Ojczyzna!
Świece hanukowe
11 Grudnia, 2015 - 00:06
"a moze Chanukowe"
11 Grudnia, 2015 - 00:08
nie jestem specjalistką
Bóg - Honor - Ojczyzna!
Jak zwał tak zwał
11 Grudnia, 2015 - 01:29
Wiadomo o co chodzi.
Napierw będą cię ignorować ,później będą się z ciebie śmiać, jeszcze później będą atakować, na końcu dopiero wygrasz.
Mahatma Gandhi (1869-1948)
www.nexxblog.wordpress.com
@Świetobor
12 Grudnia, 2015 - 14:12
może i morze,,,,,,,,,,,,,,,prawie to samo
Na ten temat wrzuciłem już dwa wpisy
11 Grudnia, 2015 - 01:27
I co? Jakoś też cisza. Nikt też się jakoś nie zająknie i nie stanie w obronie PiS i jeszcze wtedy posła Dudy, gdy przegłosowali razem z tak znienawidzonym PO ustawę o dodatkach dla 50000 żydów poszkodowanych przez hitlerowców i stalinowców. Po 100 euro na głowę miesięcznie. Wychodzi to jakieś 240 milionów PLN na rok przy kursie po 4 złote. Sporo dzieci można by dożywić.
Napierw będą cię ignorować ,później będą się z ciebie śmiać, jeszcze później będą atakować, na końcu dopiero wygrasz.
Mahatma Gandhi (1869-1948)
www.nexxblog.wordpress.com
Świętobor
11 Grudnia, 2015 - 09:30
tak sobie myślę, że najbliższe prawdy informacje uzyskasz zwracając się do Urzędu ds. Kombatantów z zapytaniem o ile wzrosła liczba wypłacanych świadczeń od obowiązywania znowelizowanej ustawy (tej o której piszesz). Z komunikatu, który można znaleźć w BIP tegoż Urzędu wynika, że świadczenia emerytalne dla osób, które mają status kombatanta są wypłacane od 1982 r., tu co najwyżej nie mając rzetelnej informacji możemy tylko mnożyć domysły, wylewać wiadra pomyj, utyskiwać, ale czy o to chodzi ?
Jak oskarżać to konkretnie.
]]>https://www.udskior.gov.pl/Komunikat,Urzedu,do,Spraw,Kombatantow,i,Osob,Represjonowanych,w,sprawie,informacji,prasowych,dotyczacych,transferu,swiadczen,kombatanckich,za,granice,960.html]]>
Pozdrawiam
desmes
Masz rację
11 Grudnia, 2015 - 11:19
Nie o to chodzi. Poczekajmy na rozwój sytuacji. Monitorujmy to, co parlamentarzyści i inni urzędnicy (w końcu to nasi pracownicy) chcą robić. I wyciągajmy wnioski z przeszłości bo jej nie zmienimy.
Napierw będą cię ignorować ,później będą się z ciebie śmiać, jeszcze później będą atakować, na końcu dopiero wygrasz.
Mahatma Gandhi (1869-1948)
www.nexxblog.wordpress.com
Ciekawe komentarze
11 Grudnia, 2015 - 02:11
ntt. znaleźć można na Wrtualnej Polonii ]]>http://wirtualnapolonia.com/2015/12/10/swiece-chanukowe-zaplonely-w-palacu-prezydenckim/#more-48404]]>
kilka z nich
Alina said
]]>2015-12-10 @ 12:47]]>
Najbardziej znamienne jest to, że to nie prezydent Polski jest zapraszany do synagogi na uroczystość zapalenia świec z okazji żydowskiego święta, ale Żydzi zapalają świece kolejny rok w pałacu PREZYDENTA POLSKI.
Wymowa tego zdarzenia jest aż nadto dobitna i złowróżbna.
]]>Mieczysław Sylwester Kazimierzak]]> said
]]>2015-12-10 @ 16:53]]>
JUDEOCHRZEŚCIJAŃSTWO,podkopujące wartości CYWILIZACJI ŁACIŃSKIEJ ma się całkiem dobrze.
Znak to wiary pod którym rozwijała się CYWILIZACJA ŻYDOWSKA,którą opisał Feliks Koneczny i nazwał ją CYWILIZACJĄ PODWÓJNEJ MORALNOŚCI.Jest ŻYDOWSKA EWOLUCYJNIE UKSZTAŁTOWANA STRATEGIA GRUPOWA,której nie uwzględnia się w oficjalnej polskiej polityce historycznej.
pugnus said
]]>2015-12-10 @ 17:16]]>
A jednak jest roznica z latami ubieglymi,na co jak widze nikt z dotychczasowych komentatorow nie zwrocil uwagi , albo to zauwazyl ,ale nie przywiazuje do tego …”detalu” szczegolnej wagi.Wystarczy tylko przywolac fotografie z zapalania tych swieczek przez L.Kaczynskiego,ktory to rozni sie od Dudy …..nakryciem glowy! Ktos moze powiedziec ,ze to nic nie znaczy ,a jednak brak nakrycia glowy u Dudy mowi ,ze nie jest on skladowa tego ceremonialu a tylko pelni role gospodarza uzyczajacego z uprzejmosci swojego domu!.Pamietam jak Putin odmowil zalozenia jarmulki przy zwiedzaniu sciany placzu i chyba wizyta tam jego nie doszla do skutku
.Nawiasem gdzie wszelkiej bojownicy o swieckosc panstwa ,ktorym tak wadzi krzyz a tutaj nie pusczaja pary ze swoich klamliwych gab?
j said
]]>2015-12-10 @ 18:19]]>
Ad.23 – Stary Warszawiak
Stary Warszawuaku! Mysle, ze ma pan racje. Poza tym czy zwrocil pan uwage na to, ze prezydent Duda nie nalozyl na te okazje kipy? Ma u mnie wielki plus za to. Bo ja przy publicznym i oficjalnym zapalaniu swiec chanukowych to juz widzialam w kipach nie tylko polskich prezydentow takich jak Kwasniewski, Walesa, Kaczynski i Komorowski ale rowniez prezydenta Rosji Putina, prezydenta USA Obame oraz prezydentow Francji Sarkozy’go i Hollanda.
Nie ma mocnych, jak pan napisal.
Pan prezydent Duda nie jest moim wymarzonym prezydentem (utopijnie byl nim jedynie Grzegorz Braun) ale konstatuje, zejak dotad zachowuje sie on powaznie, godnie i tak jak pan pisze „…jest katolikiem, nie walczy z polskim kościołem i nie usiłuje niszczyć ojca Rydzyka”. Jak na obecnie wielce niespokojny w swiecie czas – to dla nas Polakow bardzo duzo.
Pozdrowiam
z bloga prof.M. Dakowskiego said
]]>2015-12-10 @ 18:26]]>
Poseł Winnicki do rabina: nie zapalam świec chanukowych, nie obchodzę ramadanu czy hinduskiego „holi”. Zabrania tego pierwsze przykazanie.
W środę wieczorem w Pałacu Prezydenckim Andrzej Duda wraz z przedstawicielami społeczności żydowskiej w Polsce zapalił świeczki z okazji judaistycznego święta Chanuki. Na uroczystość zaproszony został także poseł Robert Winnicki. Lider Ruchu Narodowego odmówił jednak udziału w ceremonii. Powód: wierność Bożym przykazaniom.
„Bardzo dziękuję panu rabinowi za zaproszenie przesłane na moją skrzynkę poselską, ale nie zamierzam zapalać świec chanukowych. Powód? Ten sam, dla którego nie obchodzę ramadanu czy hinduskiego święta holi –
I przykazanie” – napisał na Facebooku honorowy prezes Młodzieży Wszechpolskiej.
W komentarzach do postu Winnicki wyjaśniał swoje stanowisko udostępniając artykuły i nagrania z YouTube, w tym wykład ks. prof. Waldemara Chrostowskiego, który mówi o trudnościach w dialogu katolicko-żydowskim. Zdaniem duchownego współpraca jest niemożliwa, gdyż judaizm wymaga uległości ze strony chrześcijan i nie chce prowadzić rozmowy jak równy z równym.
W Pałacu Prezydenckim w środę, dziewiątego grudnia, prezydent Andrzej Duda przyjął przedstawicieli wyznania mojżeszowego. Z okazji judaistycznej uroczystości chanuki głowa naszego państwa zapaliła, zgodnie z żydowską tradycją, świece.
„Prezydent Andrzej Duda przypomniał, że tradycję zapalania światełka chanukowego w Pałacu Prezydenckim zapoczątkował prezydent Lech Kaczyński. Dziękując za obecność wszystkim zgromadzonym, w szczególności podziękował ambasadorowi Szewachowi Weissowi, który – jak podkreślił – jest symbolem Rzeczpospolitej przyjaciół” – czytamy na stronie prezydent.pl.
Źródło: Facebook / prezydent.pl
Dla mnie osobiecie całe wydarzenie hanukowego/ chanukowego zapalenia świec wpisuje się w język dyplomacji. Przy czym dyplomatycznie znaczy powiedzieć spie.... komuś w taki sposób, by poczuł radość przed czakającą go podróżą...
Pozdrawiam
Dyplomacji?
11 Grudnia, 2015 - 11:14
Byłaby równowaga, gdy np. w Izraelu zapalano światełka na choince i śpiewano kolędy. Czy też uroczyście obchodzono polskie świeta na taka skalę jak robi się to tutaj. Ale poczekajmy na rozwój sytuacji. A swoją drogą ciekawi mnie to, jacy prezydenci i jakich krajów zapalają chanukę w swoich rezydencjach. Może to pozwoili lepiej zrozumieć Kaczyńskiego który to zapoczątkował.
Napierw będą cię ignorować ,później będą się z ciebie śmiać, jeszcze później będą atakować, na końcu dopiero wygrasz.
Mahatma Gandhi (1869-1948)
www.nexxblog.wordpress.com
Równowaga
11 Grudnia, 2015 - 12:22
Przykaładem Chrystusa np.Jego rozmowy z samarytanką, celnikami itd.- chrześcijanie mają być otwarci na innych niechrześcijan także. Pisząc o równowadze oczekujesz by inni przybrali mentalność i postawę chrześcijan, a to raczej niemożliwe, ale chrześcijanie przykładem mają dawać świadectwo człowieczeństwa na wzór Chrystusa.
]]>http://www.apostol.pl/janpawelii/katechezy/jezus-chrystus/jezus-chrystus-cz%C5%82owiek-solidarny-we-wszystkimi-lud%C5%BAmi]]>
Nie spodziewaj się więc rewanżu czy równowagi. Zawsze postępowanie innych bedzie się rózniło od postawy chrześcijan będzie neirównością.... Co nie znaczy że nie ma wśród wyznawców innych religii postaw godnych do naśladowania.
W Izraelu są choinki i obchodzą Boże Narodzenie tak jak my, ale sytuacja chrześcijan sytuacja jako mniejszości jest trudna. Poniżej choinka Bożonarodzeniowa w Nazarecie.