Oszukany i nagrodzeni

Obrazek użytkownika kryska
Kraj
Minister Sławomir Nowak niemal do ostatniej chwili twierdził, że rząd zadba o przejezdność na Euro 2012. Eksperci: "Przejezdność" dróg na Euro niebezpieczna dla kierowców. Eksperci drogowi alarmują, że autostrady dopuszczone do ruchu na podstawie specjalnej ustawy nie będą bezpieczne dla kierowców. Tak zwana "przejezdność" dopuszcza ruch pojazdów po niedokończonej inwestycji. Samochody mogłyby się poruszać po jezdniach, na których nie ma warstwy ścieralnej. Dopuszczone byłyby też niedokończone obiekty inżynieryjne, a także brak ekranów akustycznych. Ekspert drogownictwa Wojciech Malusi zwraca uwagę, że samochody wjadą na plac budowy, a to jest bardzo niebezpieczne. Podkreśla, że nie wiadomo, kto ma wyznaczać limity prędkości na odcinkach dopuszczonych do jazdy. Ekspert zastanawia się też, kto będzie ponosił odpowiedzialność za ewentualne wypadki. ]]>http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103085,11503849,Eksperci___Przejezdnosc__dro...]]> W miniony czwartek Nowak oświadczył ostatecznie, że przejezdności jednak nie będzie. Dlaczego? Podwykonawcy firmy DSS, odpowiedzialnej za budowę odcinka C autostrady A2, wyjaśniają jak wygląda współpraca z głównym wykonawcą. Marek Szymczak, który wciąż nie otrzymał od DSS niemal 2 milionów złotych, musiał zwolnić sporą część pracowników. Jego zaległości w Urzędzie Skarbowym sięgają 800 tysięcy złotych, a wierzytelności przekraczają milion. Propaganda infrastrukturalna rządu Donalda Tuska działała pełną parą już od chwili wbicia pierwszej łopaty. Próbowano przysłonić nie tylko małe uchybienia, ale potężne niejasności, które skutkują dziś bankructwem firmy DSS i olbrzymimi problemami jej podwykonawców. Marek Szymczak odsłania także kulisy prac pokazowych, podejmowanych na przyjazd rządowych kontroli. Człowiek został bez pracy i pieniędzy, a państwo domaga sie od niego płatności nalezności w Urzedzie Skarbowym. Eirma DSS autostrady nie zbudowała i zbankrutowała, i nie zapłaciła w/w podwykonawcy. Zarobił na tym szsindlu naczelny wazeliniarz władzy Marcinkiewicz. Kazimierz Marcinkiewicz, były premier RP doradzał firmie DSS, która dostała kontrakt na budowę autostrady A2. Wziął za to 64 tys. zł, a firma autostrady nie zbudowała i zbankrutowała - podaje "Dziennik Gazeta Prawna". Na czym polegała pomoc Marcinkiewicza? Organizował współpracę DSS z ministerstwami skarbu, infrastruktury oraz spraw zagranicznych. Nie można powiedzieć, że z zadań się nie wywiązał. W tym czasie ministerstwa powierzyły spółce wiele zamówień. DSS dostał m.in.strategiczne zamówienie z wolnej ręki dokończenia budowy odcinka A2 po opuszczeniu go przez chiński Covec. Zamówienie dostał mimo, że nie wywiązywał się wobec budżetu z płatności w 2011 r. Przy podpisywaniu kolejnych umów ministrowie infrastruktury zapewniali, że kondycja finansowa DSS jest prześwietlona. W końcu spółka upadła. - Gdyby mnie pan złapał na lobbingu, mógłby mnie pan podać do prokuratury. Ja byłem w MSP, aby po prostu złożyć konkretną propozycję w imieniu DSS - tłumaczył gazecie Kazimierz Marcinkiewicz. Marcinkiewicz pracował też przy transakcji kupna przez DSS od Skarbu Państwa kopalni kruszców w Złotoryi. Spółka nie zapłaciła, a w resorcie zastanawiają się, co zrobić z umową. - Przy prywatyzacji kopalni w Złotoryi mieliśmy do czynienia ze specjalnym traktowaniem DSS przez MSP - mówi wprost Aleksander Kabziński, prezes Polskiego Związku Producentów Kruszyw. ]]>http://www.hotmoney.pl/artykul/biznes-marcinkiewicz-wzial-64-tys-zl-firm...]]> Nachapali się przy tym szwindlu również koryciarze. Pracownicy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, odpowiadający za opóźnioną budowę autostrady A2 z Warszawy do Łodzi zostali nagrodzeni premiami. Informacje potwierdza rzeczniczka GDDKiA: - To za ich wyjątkowe i ponadstandardowe zaangażowanie w realizacje tego projektu - wyjaśnia Urszula Nelken. Nagrodzone osoby, to pracownicy odpowiedzialni za nadzór nad prawidłową realizację projektu. - Nagrody uznaniowe dostało szereg osób - przyznaje w rozmowie z tvnwarszawa.pl Nelken. ]]>http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,gddkia-nagradza-za-a2,45063.html]]> I kogo tutaj spałować kapucho Bolku? Pewnie tego okradzionego przez władzę pracodawce, a "lodziarzom": hip, hip ...... hura! By żyło się lepiej władzy i jej kolesiom! Nagrody zostały przyznane sześciu pracownikom nadzorującym budowę A2 - wśród nich jest koordynator kontraktów A2 i kierownik projektów. Do podziału przeznaczono 64 tys. zł brutto dla wszystkich za ostatnie 5 miesięcy pracy. Nagrody są w wysokości od 7 do 15 tys. zł - powiedziała portalowi dziennik.pl Urszula Nelken, rzeczniczka GDDKiA. ]]>http://auto.dziennik.pl/drogi/artykuly/390668,wiemy-po-ile-dostali-urzed...]]>
Brak głosów

Komentarze

orkiestra ponoc grala do samego konca !

I usmiechnieta gnida - Rozia Thun, ulubienica bacy. - dla Cienie !

Vote up!
0
Vote down!
0

baca.

#255467

idiotka, euroentuzjastka za grube tysiace

pzdr

Vote up!
0
Vote down!
0
#255494

Mówiąc językiem bohaterów Bułhakowa, to thun drugiej świeżości, a jak powszechnie wiadomo istnieje tylko pierwsza świeżość... :-)))

Vote up!
0
Vote down!
0
#255498

Cale srodowisko Unii Wolnosci jest drugiej swiezosci.

Choc sygnaly, ze jest to juz Mumia Wolnosci, sa mocno przesadzone.

Michnikowcy sa wiecznie zywi, czego wyrazem jest rzeczona, niewinna Rozia ;)

* zobaczcie, jak te donkowe laski nebeskie sie wyborczo podniecaja:

Vote up!
0
Vote down!
0

baca.

#255501

jedna to stara PZPRówa

pzdr

Vote up!
0
Vote down!
0
#255519

Tak, to ta po lewej, towarzyszka Hubner !

Ale cala trojka jest 'przeurocza' inaczej.

Do pelni szczescia PO brakuje jeszcze tylko Magdaleny Srody i Zyty Senyszyn.

Ewentualnie jeszcze palikorowki Nowickiej i jakiejs nawiedzonej, kaziowej feministki  Manify.

A jako maskotke - teczowego Rysia.

 

Vote up!
0
Vote down!
0

baca.

#255533