|
|
3 dni temu |
ronin |
Dokładnie!Pzdr |
3 |
44 rocznica wprowadzenia Stanu Wojennego... |
|
|
|
1 tydzień temu |
zdrajcy |
Mieli RWPG. Po upadku natychmiast zmontowali unię. Po upadku uni wymyślą coś podobnego. Muszą mieć ciągły dopływ kasy. Ogłupione masy zapatrzone w czubek własnego nosa będą dalej klaskać. Jeśli się nie da, będzie III wojna. Władzy źydokomuna nie odda. |
2 |
Elona Muska kupić się nie da |
|
|
|
3 tygodnie temu |
Tu już nie ma co reformować. |
Był taki stareńki dziś na pewno antysemicki kawał. Szwabski żołnierz do Żyda: wydaj złoto albo śmierć!!!!! Tho jaa juszsz wolem śmierdzieć Panie oficerze! Ta tzw. unia już tak bardzo śmierdzi że żadne reformy jej nie naprawią. A tu co trochę: Unia albo śmierć. Jakby chwalcy/ nie wiedzieli że bardziej prędzej niż później Unia= śmierć. Kwestia, kto pierwszy otworzy ogień. |
4 |
Co to jest małżeństwo? |
|
|
|
3 tygodnie temu |
Nie rozumiem tego wszystkiego |
Nie rozumiem tego wszystkiego... A może chcą żeby zafundować im stan wojenny? Oczywiście bez pomocy wschodniej... |
2 |
KOLEJNY ODCINEK SERIALU „OSACZANIE PEGASUSA”… |
|
|
|
3 tygodnie temu |
Chamstwo |
Twoje insynuacje to skrajne chamstwo. Idź stąd i nigdy nie wracaj. |
-1 |
Sabotaż na torach - trzy fakty, które warto znać! |
|
|
|
3 tygodnie temu |
To ewidentnie ACE lub LCE a nie C4 |
Jaki to mógł być ładunek? Najczęściej wskazywany jest elastyczny materiał wybuchowy typu ACE (Advanced Cutting Explosive) albo LCE (Linear Cutting Explosive).Raporty techniczne i dziennikarskie podkreślają charakter uszkodzenia szyny: precyzyjne, symetryczne cięcie o ograniczonym zasięgu, co jest typowe dla ładunków tnących w formie taśmy lub pastylki.W kilku opracowaniach podkreśla się, że taki efekt nie wynika z zastosowania zwykłego trotylu/C4 – te generują szeroką strefę rażenia i rozrzucają żwir, ACE tnie bardzo punktowo.C4 (plastikowy ładunek wybuchowy) – także był wymieniany w kontekście zamachu, ale inżynierowie zwracają uwagę, że jego użycie (jeśli nie w formie specjalnego kształtowanego ładunku) skutkowałoby dużo większym rozrzuceniem osłon podtorza i żwiru, a uszkodzenie byłoby mniej precyzyjne, raczej rozrywane niż „odcięte”.Jaki huk mógł wywołać taki ładunek?ACE/LCE (ładunek cięty) nie jest bezgłośny – wytwarza bardzo głośny, bardzo krótki impuls akustyczny (wybuch), zwłaszcza przy detonacji na odkrytym terenie. Huk bywa porównywalny z wybuchem granatu, wyraźnie słyszalny z odległości nawet 1-2 km, ale krótszy i „ostry” (raniący słuch w bliskiej odległości).C4 detonowany swobodnie wywołuje potężny huk, rezonujący na dużą odległość, jest znacznie głośniejszy od ACE i produkuje długą falę ciśnieniową oraz wyraźne wstrząsy.Jakie zniszczenia?ACE/LCE:Precyzyjne przecięcie szyny – fragment oddzielony równo od reszty, czasem oderwany kawałek znajdowany nawet kilka metrów od toru (jak w opisie aktów sabotażu).Minimalne uszkodzenia żwiru, ograniczona strefa rozrzutu śrub i fragmentów podkładów (nie widać poważnych rozrzuceń typowych dla trotylu/C4).C4:Silna fala uderzeniowa, duży rozrzut odłamków, wyraźnie uszkodzony żwir lub podtorze, często duży obszar zniszczeń wokół punktu detonacji.Przecięcie szyny mniej „czyste”, bardziej rozwalone krawędzie.WNIOSKI:Dominującym stanowiskiem niezależnych inżynierów jest zastosowanie ACE/LCE: precyzyjny, głośny wybuch, bardzo czyste cięcie, niewielka strefa zniszczeń bocznych.C4 mogło być użyte, ale raczej jako składnik systemu tnącego (np. formowany ładunek), a nie zwykły „plastik” upchany pod szyną – bo efekty niszczenia byłyby inne.Zgłaszany przez świadków huk jest zgodny z typowym wybuchem tnącym (ACE/LCE), nie z eksplozją masywnego C4.Efekty zniszczeń (symetryczne cięcie, mało odłamków) przemawiają przeciwko użyciu prostych materiałów wybuchowych i za zastosowaniem profesjonalnego ładunku ciętego.Sabotaż na trasie Warszawa–Lublin cechował użycie profesjonalnego, wojskowego materiału typu ACE/LCE, co potwierdza zarówno charakter zniszczenia, jak i specyfika huku. Efekty nie wskazują na typowe C4 w formie niezorganizowanej – to raczej zaawansowana technika dywersyjna. |
1 |
Sabotaż na torach - trzy fakty, które warto znać! |
|
|
|
3 tygodnie temu |
ACE a nie C4 |
Ślady wyraźnie wskazują, że to nie były ładunki C4, ale ACE. Sugestia, że ja wybielam Rosję to skrajne chamstwo. Idź sobie stąd i nigdy nie wracaj. |
0 |
Sabotaż na torach - trzy fakty, które warto znać! |
|
|
|
3 tygodnie temu |
@ronin |
Koniecznie powinniśmy spisywać zasłyszane od naszych dziadków, rodziców i innych historie czasów wojny i powojnia dla naszych dzieci i wnuków. |
2 |
sklep z pamiątkami |
|
|
|
3 tygodnie temu |
Nie mam najmniejszych złudzeń... |
Nie mam najmniejszych złudzeń co do rusofilstwa przywódców Konfederacji i Korony Polskiej. Ale, biorąc po uwagę poparcie przez nich kandydatury Karola Nawrockiego na prezydenta Polski (i ich inne pozytywne odruchy), można mieć nadzieję, że mimo wszystko w najważniejszych sprawach staną po stronie Polski. I niewątpliwie prezydent Karol Nawrocki będzie podejmował ogromne wysiłki, by łączyć a nie dzielić Prawą Stronę i zyskiwać dla polskiej sprawy ludzi dobrej woli, niezależnie od przynależności partyjnej, poglądów czy sympatii. Aby nie wygrała partia antypolska, musimy się zjednoczyć w jednej partii, której na imię Polska.Serdecznie pozdrawiam |
1 |
sklep z pamiątkami |
|
|
|
4 tygodnie temu |
@ronin |
Jak dobrze wiadomo, Niemcy (i to zwykli) skrzętnie dokumentowali swoje "dokonania" w Polsce w czasie wojny i okupacji. Na internetowych aukcjach codziennie pojawiają się, wystawiane przez potomków niemieckich okupantów, dokumentacje tychże "dokonań", głównie w postaci zdjęć. Suma ponad 6 bilionów złotych wyliczonych reparacji od Niemiec, w sposób jedynie symboliczny może zadośćuczynić za niewyobrażalną skalę niemieckich zbrodni i grabieży w Polsce w czasie II wojny światowej. PS Ciagle za mało mówi się i pisze o udziale ultrakatolickich Austryjaków w zbrodniach i grabieżach.Serdecznie pozdrawiam |
3 |
sklep z pamiątkami |
|