Mgła smoleńska, ciąg dalszy

Obrazek użytkownika Jan Bogatko
Blog


Ni z gruszki, ni z pietruszki eksperci rosyjscy zwołali media, by im obwieścić, że za katastrofę w Smoleńsku odpowiadają nie tylko nieudacznicy piloci, ale i kiepscy organizatorzy lotu. Znaczy to, że wiedzą co jest przyczyną, ale puszczają mgłę.

 

Novum polega na tym, że Oleg Smirnow (z komisji technicznej, badającej z ramienia Moskwy katastrofę) dostał tym razem prikaz, by nie mówić o pijanym generale, ale o winie rządu RP za fatalne przygotowanie ostatniego lotu rządowego TU-154m.

 

Rosja

 

reaguje tym samym na zarzut Warszawy, która obudziła się po raporcie „międzynarodowej” komisji MAK, podnosząc moje twierdzenie, wyrażone niebawem po katastrofie, że to tzw. wieża w Smoleńsku nie zamykając lądowiska ponosi winę za ten

 

dramat

 

nie mającego sobie równych w historii katastrof lotniczych na świecie od wynalezienia latającej machiny przez braci Wright w 1903 roku. Oczywiście enuncjacje Smirnowa to kolejny policzek dla rządu p. prezesa Tuska: niech się chłop opamięta

 

póki czas

 

to wymowa słów, wygłoszonych w Moskwie. Smirnow zaoferował nieco zdziwionym dziennikarzom koktajl informacyjny, zawierający zgodnie ze starą recepturą z epoki Iwana Groźnego szczyptę prawdy, podsypanej dziegciem kłamstw.

 

http://www.youtube.com/watch?v=rKNCKq3Tfl8

 

 

Post scriptum: to prawda, że rząd fatalnie przygotował lot prezydenta do Smoleńska. To prawda, że rząd uległ rosyjskiej prowokacji i zgodził się na rozbicie uroczystości katyńskich. A reszta? To wiemy!




Brak głosów

Komentarze

A Pan nadal swoje.
Ja rozumiem, że trudno Panu wycofać się z wielokrotnie już wygłoszonej i lansowanej przez Pana tezy o przemożnej winie wieży i promować jakąkolwiek inną. Jednak proszę wziąć pod uwagę że, "król" a szczególnie "królowa" mają dużo więcej do powiedzenia na szachownicy, również tej politycznej a niżeli wieża.
Pozdrawiam

NIEPOPRAWNY INACZEJ

Vote up!
0
Vote down!
0

NIEPOPRAWNY INACZEJ

#136016

Jan Bogatko

...szanuję Pański pogląd i cieszę się, że Pan szanuje mój.

Ale nie może Pan - mimo wszystko - zaprzeczyć tezie, że gdyby lotnisko było zamknięte, to do katastrofy nie mogłoby dojść,

pozdrawiam,

ps: nie neguję przewagi ani króla, ani królowej nad wieżą,

Vote up!
0
Vote down!
0

Jan Bogatko

#136022

nie byłoby katastrofy ... a teraz podobne tezy pan raczy wysuwać

Bardzo wielu ludzi mogło te spirale obłędu lądowania w takich warunkach przerwać. Nie zmienia to faktu, ze samolotem dowodzi kapitan a nie wieża.

Holendrzy do dzisiaj winią załogę Panam za katastrofę na Teneryfie mimo, ze to kapitan KLM startował bez zezwolenia. Załoga Panam tez miała szanse zapobieżenia tej katastrofie ale to nie znaczy ze jest winna

 

Vote up!
0
Vote down!
0
#136048

Z niecierpliwością oczekiwałem aż ktoś zareaguje na tę 'konferencję" i te "eksperckie rewelacje".
Przypomniałem sobie maksymę: dajcie mi człowieka a znajdę na niego paragraf. I stało się. Paragraf wynaleziono a brzmi tak:
- ust.1 pkt.1
Kto zabrania lub utrudnia szkolenia pilotów na symulatorze podlega karze...

Nie ma za to jeszcze paragrafu następującego gdyż jest to dopiero propozycja:
-ust.1 pkt.1- Kto wysnuwa wnioski z błędnych przesłanek i publicznie je ogłasza jako prawdę niesłychaną niech idzie w diabły.

Owszem, nie latali na symulatorach. Na symulatorze lotu TU 154 nr boczny 101 we mgle nad Smoleńskiem przed 10 kwietnia również nie. Czy w takim razie strona rosyjska byłaby w stanie wspaniałomyślnie taką symulację na symulator stronie polskiej( myślę, że wszystkim stronom świata) przekazać by w przyszłości nie doszło do tak żenujących wypadków, które zmusiły stronę rosyjską do pracy przy wyjaśnianiu tak oczywistych przyczyn katastrofy przez 10 miesięcy oraz naraziły na konieczność ujawnienia nieznanych dotąd faktów na skalę światową, jak chociażby wpływ piecyka elektrycznego na videozapis pracy radaru na jednym z wojskowych czyli strategicznych obiektów rosyjskich jakim niewątpliwie jest lotnisko w Smoleńsku.
?

Z poważaniem

Vote up!
0
Vote down!
0
#136020

Jan Bogatko

...Rosjanie chyba nie zdają sobie z tego sprawy, że ...urrrra! ich kompromituje.

Pozdrawiam,

Vote up!
0
Vote down!
0

Jan Bogatko

#136023

Właściwie odetchnąłem z ulgą kiedy nie użyli argumentu, że to stary rosyjski samolot był i że takim szmelcem nie powinno się latać. Widać ktoś ich w porę ostrzegł, że takie argumenty nie będą dobrze widziane.
Ale, może nie bluźnijmy... ;)
Pozdrawiam

Vote up!
0
Vote down!
0
#136026

wewnętrzne Polski,czyli dwie wizyty,Arabski,Graś i Tuskowy mezalians

czyli drugie ostrzezenie Rosji,dla płemiera.........,

na jego miejscu,nie wybierałabym się do Rosji w najbliższym CZASIE......

 

 

 

Vote up!
0
Vote down!
0

gość z drogi

#136028

Sympatyczka p.p. Kaczyńskich

Ależ wręcz przeciwnie, NALEŻY koniecznie wysłać, najlepiej z panem (p)rezydentem. Drugie 'TU' jeszcze przecież służy. Niech wykonają symulację ;) na niezawodnym sprzęcie, z super prowadzeniem przez radiolatarnie, światła i wieżę. Jak im się uda, to uwierzę, że Pan Bóg przebaczył, to i ja będę mogła :)
I to by było na tyle jeśli chodzi o pobożne życzenia ;)

Vote up!
0
Vote down!
0

Sympatyczka p.p. Kaczyńskich

#136030

taki sam samolot, to samo lotnisko, tyle, ze tam nie lądowano na sile wbrew warunkom

Vote up!
0
Vote down!
0
#136051

Jan Bogatko

...nie rozumiem, dlaczego powtarza Pan w kółko insynuacje: kto lądował w Smoleńsku na siłę w dniu 10 kwietnia 2010? Tu- 154M?

Przecież Pan wie, że problem polegał właśnie na tym, że samolot odchodził na 2. krąg.

Traci Pan coraz bardziej na wiarygodności,

pozdrawiam,

Vote up!
0
Vote down!
0

Jan Bogatko

#136052

Sympatyczka p.p. Kaczyńskich

Moja wypowiedź miała charakter sarkastyczny, ale widać nasz adwersarz - mefisto - nie rozumie co to znaczy (podobnie jak wcześniej w sprawach bankowych znów wykazał się prostactwem i ignorancją).
To, co ten człowiek (troll?) wypisuje, nie zasługuje na nasze odpowiedzi, ale bardzo mi miło, że podejmuje się Pan tego trudu. Pozdrawiam

Vote up!
0
Vote down!
0

Sympatyczka p.p. Kaczyńskich

#136060

tak malej wyskosci?

Do dziś nie wiemy po co wykonano to podejście choć wiele wskazuje ze próbowano udowodnić pasażerom, ze wylądować się nie da

Dlaczego podchodzili i próbowali odejść w automacie skoro to niedopuszczalne na lotniskach bez ILS?

Vote up!
0
Vote down!
0
#136070

Jan Bogatko

...no nareszcie! Oto jest pytanie,

pozdrawiam,

ps: odpowiedź na to pytanioe stanowi klucz do zagadki: co było z instrumentami, jakie informacje podawała "wieża"? Wiemy, że błędne, nie wiemy, dlaczego.

Vote up!
0
Vote down!
0

Jan Bogatko

#136071

chodzi o zejście poniżej 3000 metrów bez widoków na lądowanie

 

Vote up!
0
Vote down!
0
#136073

Jan Bogatko

...? Obawiam się, że nie rozumiem.

Pozdrawiam,

Vote up!
0
Vote down!
0

Jan Bogatko

#136256

 mniejszej niz 3000m. A dokladniej w jakim celu to robil

Vote up!
0
Vote down!
0
#136346

przecież nie ma ŻADNEGO dowodu na to, że ten tam złom na fotografiach ze Smoleńska to części polskiego rządowego samolotu TU-154 o numerze bocznym 101! Ruscy mają taki dowód? to niech go ujawnią. Dopóki takiego dowodu nie ma, to o czym mowa?

Vote up!
0
Vote down!
0
#136078

wniosek? są winni katastrofy, bezapelacyjnie

Vote up!
0
Vote down!
0
#136088

Gdyby GW i TVN ogłosili, że Putin jest wielbłądem, to obawiam się, że Pan by jednak uwierzył...

Vote up!
0
Vote down!
0
#136104

Jan Bogatko

...Putin to KGB, a zatem nie cieszy się moim zaufaniem - ale nie o to chodzi: gdyny lądowsko było zamknięte, to do katastrofy mogłoby nie dojść. A że wieża wiedziała, że musi być zamknięte, wynika z rozpaczliwych i nieudanych prób uzyskania zgody na jego zamknięcie.

Czy muszę o tym w kółko pisać?

Pozdrawiam,

Vote up!
0
Vote down!
0

Jan Bogatko

#136260

tylko czy to wieża decyduje co się dzieje z samolotem a załoga samolotu nie jest za nic odpowiedzialna?

jeżeli na ziemi jest burza z porywami wiatru do 150km/h a lotnisko nie jest zamknięte i rozbija się samolot to jest to wina wieży?

Jeśli tak to za katastrofę na Teneryfie tez należy winić wieże. Nie dali zgody na start KLM ale mogli mu zabronić startować i przypominać o zakazie co 15 sekund. Wiec są winni

Juz pan widzi obłęd tego rozumowania? W trudnych warunkach pogodowych należy zachować szczególna ostrożność i zrezygnować z manewru jeśli jego bezpieczeństwo budzi najmniejsze wątpliwości. Gdyby te regule stosowano na pokładzie Tu154 i KLM nie doszło by od obu katastrof

 

Vote up!
0
Vote down!
0
#136429

Jan Bogatko

...moim zdaniem piloci zachowali, NIE podchodąc do lądowania, lecz jedynie podejmując "próbę podejścia do lądowania" - a to DWIE całkiem odmienne kategorie.

pozdrawiam,

Vote up!
0
Vote down!
0

Jan Bogatko

#136444

w jakim celu wykonano te probe?

Vote up!
0
Vote down!
0
#136452

7 kwietnia lądował tam JAK-40. Delikatna różnica. A i lotnisko było lepiej uposażone. To tak tylko gwoli ścisłości proszę Pana.

Vote up!
0
Vote down!
0
#136099

chyba mieli miejsca stojące. Proszę więcej czytać a mniej się emocjonować

Vote up!
0
Vote down!
0
#136126

Anderson, niżej, poradził Panu więcej czytać. Ja wiem, że i tak nic z tego nie będzie. Więc ułatwię Panu, Panie mefisto, odbiór informacji. Wystarczy słuchać, inni Panu przeczytają.

http://www.acontrario.pl/viewtopic.php?f=24&t=609

Na wypadek usunięcia tego filmu z YT, będzie jednak musiał Pan się wysilić i przeczytać (da Pan radę, to krótki tekst)

http://www.pardon.pl/artykul/12879/nowa_zagadka_czemu_tusk_zrezygnowal_z_tupolewa/37

Proszę nie udzielać mi rad Panie mefisto...

Vote up!
0
Vote down!
0
#136136

7go kwietnia kłamie bo zeznawał w prokuraturze odnośnie tego lotu. Myśli pan ze Polak-katolik-oficer WP z honorem kłamie?

Vote up!
0
Vote down!
0
#136145

Panie mefisto!! Ja nie znam treści zeznań kpt. Pietruczuka złożonych przed prokuratorami. Zakładam, że Pan nie jest prokuratorem, zatem Pan ich także nie zna!! Więc ani ja ani Pan nie wiemy czy kpt. Pietruczuk kłamie!! Proponuję zakończyć tę jałową dyskusję. Nic z niej nie wyniknie a tylko się Pan pogrąża.

Czy rację mam wyczuwając ironię w stwierdzeniu Polak-katolik-oficer WP z honorem?? Mam nadzieję, że się mylę.

Pozdrawiam

Vote up!
0
Vote down!
0
#136152

zakładanie, ze czyjeś przekonania religijne, narodowość czy wykonywany zawód czynią nieomylnym to obłęd. W Polsce wierzy w to bardzo duża grupa ludzi.

W sprawie Tu154 7go w zasadzie się zgadzam. Obaj mamy małe szanse potwierdzenia jaki samolot leciał wtedy. Warto wiec poczekać na bezsprzeczne ustalenia a nie podniecać się plotkami

 

Vote up!
0
Vote down!
0
#136165

 Mogłabym prosić o linki  do zdjęć przedstawiających :

a) Tuska z delegacją schodzących z tutki w Smoleńsku  7-go kwietnia

b)Lecha Kaczyńskiego z żoną i resztą delegacji  wchodzących na pokład tutki na Okęciu w dniu 10 kwietnia

Mam problem ze znalezieniem tych materiałów w sieci (może jestem gapa i nie umiem szukać) a bez wiarygodnych danych trudno coś twierdzić.

Z góry dziękuję.

Vote up!
0
Vote down!
0
#136594

bezskutecznie zdjęcia,czy milena może dostać dychę za poszukiwania.?Jesli nie,

to nadal dycha dla Autora :)/najlepiej dwie......dla mileny i dla MGŁA SMOLENSKA,cd

pozdr:)

Vote up!
0
Vote down!
0

gość z drogi

#136743

Turowski to człowiek nie z naszej bajki więc nam zdjęć nie pokaże.Myślałam jednak , że mefisto je widział skoro jest taki pewny swoich racji,rzeczowy,merytoryczny że hej.

Dzięki za dwie  wirtualne  dychy !

Pozdrowienia

Vote up!
0
Vote down!
0
#136922

zasługuje na wiele dych :

pozdr)

Vote up!
0
Vote down!
0

gość z drogi

#137532

do tej postaci......? a może jednak by się pochwalił..........?

jest jeszcze jedna "dziwna sprawa" natknęłam się na nią w sieci,chyba na niezaleznej,pl/ale nie jestem pewna/

właśnie sprawa drugiego samolotu,i to nie tego z dziennikarzami,ale

jakiegoś z delegacją....może coś się wyjaśni więcej w tej sprawie.....podobnie jak i ze zdjęciami.....

pozdr :)

Vote up!
0
Vote down!
0

gość z drogi

#137535

gość z drogi

cofam ostrzeżenie.........: )polecam ich  opiece  WIEŻY

serd pozdr........:)

Vote up!
0
Vote down!
0

gość z drogi

#136064

Raz piszecie TU 154 m.,a innym razem Casa?Więc trzeba to jakoś zarchiwizować,bo już tu na Niepoprawnych wychodzą jakieś świąteczne...

http://www.niepoprawni.pl/blog/2620/tu-154-byl-w-smolensku-904-704-tusk-polecial-casa

--------------------

Tylko życie poświęcone innym jest warte przeżycia.

Vote up!
0
Vote down!
0

Tylko życie poświęcone innym jest warte przeżycia.

#136062

Jan Bogatko

...ze zdjęć w Smoleńsku wynika, że był to TU-154M,

pozdrawiam,

http://clouds.salon24.pl/271607,tu-154m-7-kwietnia-czyli-czarny-kot-w-kokpicie

Vote up!
0
Vote down!
0

Jan Bogatko

#136067

ze uznają ze niemożliwy błąd załogi. Dlaczego? Bo Polak, katolik, oficer WP z honorem nie może popełnić błędu.

Błąd! Może. To tylko ludzie

Vote up!
0
Vote down!
0
#136072

Pański problem jest analogiczny, zakłada Pan, że się nie myli i ma świętą rację. Na to jest skuteczny sposób: więcej czytać niż pisać. Wszyscy na tym skorzystają, Pan przede wszystkim :)
Pozdrawiam

Vote up!
0
Vote down!
0
#136102

na obecny stan wiedzy bezpośrednia winę ponosi załoga Tu-154  (podejście poniżej warunków, odchodzenie w automacie bez ILS czyli kontrolowany lot w ziemie) choć było mnóstwo zaniedbań niezależnych od załogi

Vote up!
0
Vote down!
0
#136129

wnioskuje?

Vote up!
0
Vote down!
0
#136135

Proszę zatem wymienić te zaniedbania niezależne od załogi?! (Pasażerowie nie przeszli kursu pilotażu, część nie mówiła perfekt po rosyjsku a brzoza nie ćwiczyła w symulatorze na okoliczność?) - jak Pan widzi stronę humorystyczną już przerobiliśmy, proszę zatem o konkrety :)
Zaś, proszę wybaczyć, obecny stan "wiedzy" nie różni się od stanu wiedzy przed wylotem co jest równie znamienne co właściwie kompletnie bez znaczenia. Stanu wiedzy, proszę Pana, na temat tej katastrofy po prostu NIE MA!

Vote up!
0
Vote down!
0
#136137

słabe szkolenie, źle dobrana załoga, poza Protasiukiem załoga miała małe doświadczenie na Tu i słabo znała rosyjski. Niezdecydowanie na wieży. Niejasne procedury podejmowania decyzji w kokpicie. Brak sterylności kokpitu przy starcie i lądowaniu

Vote up!
0
Vote down!
0
#136139

cyt "Brak sterylności kokpitu przy starcie i lądowaniu".
Proszę

Vote up!
0
Vote down!
0
#136142

kabina pilotów (w której czasem znajdują się jeszcze inżynier pokładowy i nawigator) zwana kokpitem powinna byc wolna od osób postronnych, nie związanych z pilotowaniem samolotu w trakcie startu (aż do wypoziomowania samolotu na wysokości przelotowej) i lądowania (każdej operacji poniżej 3000m). Podczas obu manewrów dochodzi do większości wypadków dlatego powszechnie uznaje się obecność osób postronnych w kabinie w tym czasie za niepożądana

Vote up!
0
Vote down!
0
#136150

A na czym opiera Pan przeświadczenie o niesterylności kokpitu w czasie startu i lądowania?

Vote up!
0
Vote down!
0
#136158

Tu154 jak każdy inny samolot nie ma interkomu kabina-kokpit. Jedyny sposób by cockpit voice recorders nagrały glosy spoza załogi jest fizyczna obecność w kokpicie

Vote up!
0
Vote down!
0
#136161

Czy uczestniczył Pan osobiście w takich czynnościach jak:
odnalezienie cvr
transport cvr
odsłuchiwanie cvr
należącego do samolotu TU 154 nr boczny 101 w dniu 10-04-2010 lub następnych dniach?
Jeśli nie to skąd posiada pan informacje, które Pan tutaj przedstawia?

Vote up!
0
Vote down!
0
#136167

sugerujące zamach są pewne a wszystkie inne przeczące teorii zamachu są wynikiem manipulacji i fałszerstw ale to obłęd

Informacje posiadam z upublicznionych stenogramów

Vote up!
0
Vote down!
0
#136189

cyt: "Informacje posiadam z upublicznionych stenogramów"
I traktuje Pan te upublicznione stenogramy jako prawdę objawioną mimo, że tzw. śledztwo chociażby rosyjskiej prokuratury nie zostało zakończone nie mówiąc o naszym, tak?
Proszę Pana, czy jest Pan specjalistą w jakiejkolwiek dziedzinie związanej z lotnictwem?

Vote up!
0
Vote down!
0
#136213

pod katem ustalenia winy. Nie spodziewam się znaczących zmian w stenogramach w związku z publikacja wyników śledztwa przez polska lub rosyjska prokuraturę

Vote up!
0
Vote down!
0
#136222

ale nie odpowiedział Pan na drugie pytanie, jeśli byłby Pan łaskaw.

Vote up!
0
Vote down!
0
#136229

.

Vote up!
0
Vote down!
0
#136243

Widzi Pan, ja też nie jestem zawodowo związany z lotnictwem, ani z wymiarem sprawiedliwości. Stenogramy, te w których rzekomo pojawiają się głosy upublicznił nie MAK, ale to tylko na marginesie. Ja Pana rozumiem, każdy chciałby mieć jakiś wiarygodny punkt odniesienia. Niektórzy ludzie nie są przystosowani do tego żeby im powiedzieć, że to Ziemia krąży wokół Słońca lub odwrotnie w zależności od tego w co wierzą. Świat takiego człowieka może się rozpaść, a niech Pan pomyśli co by było gdyby świat 30% społeczeństwa nagle legł w gruzach?! Dziwi mnie jedynie to, że woli Pan prawdę po rosyjsku. Pański wybór. Delikatnie zasugeruję Panu, że tak zwana prawda o zbrodni katyńskiej też ujrzała światło dzienne nie tak dawno temu z tych samych powodów, ba! do dzisiaj jest przez niektórych kwestionowana. Ale prawda ma to do siebie, że istnieje obiektywnie czy w nią Mefisto wierzy czy nie.
Powrócę zatem do czytania. Biesów Panu nie polecam, FYM'a z komentarzami w ogóle Panu nie polecam, bo się Pan zarżnie, ale skoro lubi Pan rosyjskie baśnie to polecam Konika Garbuska, przekona się Pan, że zwierzęta nie tylko mówią ale i myślą co z trudem przychodzi niektórym ludziom.
Pozdrawiam i dziękuję za rozmowę.
Życzę miłej lektury i spokojnych snów.

Vote up!
0
Vote down!
0
#136278

Uwielbiam jak mi ktoś mówi jaki jest MÓJ problem:) Wtedy wiara w ludzi powraca! W 4LD-ludzi oczywiście:)

Skrót objaśniony na moim blogu :) (taka mała forma autoreklamy)

Vote up!
0
Vote down!
0
#136108

gość z drogi

Pan chyba sam siebie nie lubi...........

nie Pisu,nie katolików itd.......ale ....;)

ale ja mam pytanie,czy lubi pan MAKowców.....?

i za co ?

Vote up!
0
Vote down!
0

gość z drogi

#136109

To chyba my mamy problem, ale na to, to tylko Houston pomoże. :)

Vote up!
0
Vote down!
0
#136113

gość z drogi,proponuję coś jeszcze dodać ,na wszelkij słuczaj....

pozdr

Vote up!
0
Vote down!
0

gość z drogi

#136122

Jan Bogatko

...problem jest taki, że ja problemu nie mam. Jak mnie Pan przekona, że wieża zamknęła lotnisko, a piloci mimo to lądowali, to ma Pan rację - są winni katastrofy.

Pozdrawiam

Vote up!
0
Vote down!
0

Jan Bogatko

#136267

lądowanie, więcej nakaz lądowania mimo wszystko?

myślę, ze Antoni, człowiek roku, tez tak myśli

Vote up!
0
Vote down!
0
#136449

Wiecie gdzie tak na prawdę wylądował samolot Prezydenta Kaczyńskiego? Przecież cały ten cyrk koło Sewiernego to ruska maskirowka.

Vote up!
0
Vote down!
0
#136144

Cokolwiek już Rosjanie, by nie zrobili, to zamachu nie odwolają, ta zbrodnia już się stala???Wszystkie dowody, które Rosjanie zatajają, zabraniają dostępu, ukrywają, zklamują, jest dowodem na zamach??? Mgla, brak szkolenia, niezgranie najlepszych pilotów na świecie, to pierdoly, nie mają nic wspólonego z rzeczywistością, Chcą, by zajmować się tymi pierdolami, i nasze lżemmedia, przy wsparciu agentury Hypkich i nnych lzeelit, klamców, demagogów, realizują dezinformację. Proszę państwa, żyjemy w XXI wieku, co byśmy tu nie wymyślali, co niektórzy mataczyli, nie da się zamienić zamachu na przypadek???, Bo nie ma takich przypadków??? Najlepsi polscy piloci na świecie, gdyby nie zasadzka, premedytacja, przygotowanie zbrodni, przy braku zabezpieczenia spec slużb, z których wielu prawdopodobnie, wspólpracuje z obcą agenturą, to mgla, nawet najgęściejsza nie może być przyczyną katastrofy??? Sprawny samolot, ma wspólpracujące ze sobą wysokościomierze, pozycja samolotu wedlug GPS, radiolatarnie i radarz
na lotnisku, do tego kontrolerzy, ktryz monitorują prawidlowe podchodzenia do ldowania. Jest tyle zabezpieczeń, że tylko zaplanowany z premedytacją zamach, może być przyczyną takiej tragedii. Tylko wrogowie Polski, mogą glosić polską winę, ze strony merytorycznego przygotowania polskich super pilotów. Oczywiście, prawdopodobnie jest Polska wina, ale polega ona, ewentualnie na wpólpracy, pomocnictwie w zamachu, ale to dopiero po odzyskaniu niepodleglości i suwerenności, udowodnimy i ukaramy winnych,po jednej i po drugiej stronie??? Panie Bogatko, oczywiście, że gdyby zamknięto lotnisko w Smoleńsku, to tam zamachu,by nie bylo, ale byloby to sprzeczne z planem??? Bo już tylko ze stenogramów, być może falszywych, ale z tych stenogramów, wynika, że zamach, musial być zrealizowany gdziekolwiek. Jest tam wyraźnie, że ma lecieć do Moskwy, że Moskwa go przejmie, potem ni stąd ni owąd rozpada się na miliony części w Smoleńsku. Z raportu wynika,że komputer przestaje funkcjonować na wysokośąci 15m nad poziomem lotniska w sekundę przed zderzeniem z ziemią. To jak pan myśli, jak moglo do tego dojść,ja myślę, że tylko wybuch wewnętrzny w powietrzu, móglby spowodować, tak nagly(upadek) koniec??? Reszta to komfabulacja zzamachowa??? Pzdr.

Vote up!
0
Vote down!
0
#136188

Reszta jest niezłym podsumowaniem mitologii smoleńskiej

 

Vote up!
0
Vote down!
0
#136191

Cokolwiek już Rosjanie, by nie zrobili, to zamachu nie odwolają, ta zbrodnia już się stala???Wszystkie dowody, które Rosjanie zatajają, zabraniają dostępu, ukrywają, zklamują, jest dowodem na zamach??? Mgla, brak szkolenia, niezgranie najlepszych pilotów na świecie, to pierdoly, nie mają nic wspólonego z rzeczywistością, Chcą, by zajmować się tymi pierdolami, i nasze lżemmedia, przy wsparciu agentury Hypkich i innych lzeelit, klamców, demagogów, realizują dezinformację. Proszę państwa, żyjemy w XXI wieku, co byśmy tu nie wymyślali, co niektórzy mataczyli, nie da się zamienić zamachu na przypadek???, Bo nie ma takich przypadków??? Najlepsi polscy piloci na świecie, gdyby nie zasadzka, premedytacja, przygotowanie zbrodni, przy braku zabezpieczenia spec slużb, z których wielu prawdopodobnie, wspólpracuje z obcą agenturą, to mgla, nawet najgęściejsza, bo sama mgla to za malo na przyczynę katastrofy??? Sprawny samolot, ma wspólpracujące ze sobą wysokościomierze, pozycja samolotu wedlug GPS, radiolatarnie, pamiętajmy o falszywej karcie podejcia, dostarczoną na 10 kwietnia???
Radar na lotnisku, do tego kontrolerzy, których zadaniem jest monitorowanie prawidlowego podchodzenia do ldowania. Jest tyle zabezpieczeń, że tylko zaplanowany z premedytacją zamach, może być przyczyną takiej tragedii. Tylko wrogowie Polski, w Polsce i z zagranicy, mogą glosić polską winę, ze strony merytorycznego przygotowania polskich super pilotów. Oczywiście, prawdopodobnie jest Polska wina, ale polega ona, ewentualnie na wpólpracy i pomocnictwie w zamachu, ale to dopiero po odzyskaniu niepodleglości i suwerenności, udowodnimy i ukaramy winnych,po jednej i po drugiej stronie??? Panie Bogatko, oczywiście, że gdyby zamknięto lotnisko w Smoleńsku, to tam zamachu,by nie bylo, ale byloby to sprzeczne z planem??? Bo już tylko ze stenogramów, być może falszywych, ale z tych stenogramów, wynika, że zamach, musial być zrealizowany gdziekolwiek. Jest tam wyraźnie, że ma lecieć do Moskwy, że Moskwa go przejmie, potem ni stąd ni z owąd rozpada się na miliony części w Smoleńsku. Z raportu wynika,że komputer przestaje funkcjonować na wysokośąci 15m nad poziomem lotniska w sekundę przed zderzeniem z ziemią. To jak pan myśli, jak moglo do tego dojść,ja myślę, że tylko wybuch wewnętrzny w powietrzu, móglby spowodować, tak nagly(upadek) koniec??? Reszta to komfabulacja zamachowa??? Pzdr.

Vote up!
0
Vote down!
0
#136196

Wole juz na koncu sie wpisac bo nie chce zabierac nikomu wlasnej racji, a tylko uzupelnic te, powyzej.
Najwazniejszym, moim zdaniem i niepodwazalnym dowodem zamachu sa kawalki blach z kadluba samolotu. Jest rzecza absolutnie niemozliwa uzyskanie kawalkow blachy oderwanej od calosci na wszystkich swoich krawedziach w efekcie uderzenia. Tego w zaden sposob nie mozna uzyskac przez zdrzenie z ziemia. To mozna uzyskac tylko przez silny miejscowy wybuch, powodujacy rozerwanie materialu. Chyba kazdy widzial jakie powstaly po "katastrofie" kawalki o porozrywanych brzegach i jak ich wiele brakuje. Strazacy sobie na pamiatke tyle nie schowali do kieszen. Brakujace czesci polecialy daleko od miejsca upadku samolotu i nie z predkoscia samolotu, ale wybuchu. Przypuszczam, ze nie wszystkie zostaly odnalezione, albo zostaly odnalezione i schowane badz zniszczone, ale ich brakuje, podobno 40% calosci. Te brakujace kawalki swoja nieobecnoscia rowniez dowodza wybuchu.
Niech sobie Rosjanie pisza sazniste raporty, ale jesli nie zgromadza na powrot wszystkich czesci kadluba, to ich matactwa komisji wszechzwiazkowej na nic. Blachy kadluba mowia o wybuchu. A fotele, czy sa wszystkie? Brakujace powiedza gdzie bylo epicentrum. Ani Putin, ani Miedwiediew, ani Tusk z Komorowskim nie zabronia nam dochodzenia coraz blizej i blizej do prawdy. Zrobmy ekshumacje ofiar. Zwolajmy miedzynarodowa komisje.

Vote up!
0
Vote down!
0
#136236

międzygalaktyczna i tak dalej ...

Vote up!
0
Vote down!
0
#136459

Trzeba mozliwie najwiekszego autorytetu i swiatowych mediow, zeby to co Rosja w sprawie katastrofy ukrywa, niszczy, zaklamuje, falszuje, moglo zostac ujawnione przed swiatem. Czy Ty rowniez chcesz powiedziec, ze to co Rosja od chwili tragedii do dnia dzisiejszego robi z ofiarami, ich najblizszymi, odnoszeniem do polskiego sledztwa, bandyckim niszczeniem dowodow, czy tylko sladow, wprost wrednymi z najwiekszym cynizmem lgarstwami swojej tzw. komisji MAK, to wszystko jest normalne i jest zgodne z prawem swiatowym i normami cywilizowanych spoleczenstw?
Nie sadze zebys dal odpowiedz twierdzaca.
Dlatego, wobec takiego falszowania, zacierania okolicznosci katastrofy i bezczelnych klamstw najwyzszych rosyjskich wladz, z prezydentem i premierem Rosji na czele, tylko opinia swiatowa moze zmusic Rosje do nielamania miedzynarodowych praw. Jesli ktos tego nie widzi, to dlatego ze jest w tej cywilizacji uksztaltowany, a moze nawet w niej zyje i jej sluzy.
Miej szacunek, albo chocby zrozumienie dla nas Polakow, ktorzy odbieramy tragedie smolenska jako wielka strate i nie pozwolimy aby ktos z niej i z nas drwil, chocby anonimowo, na internecie.

Vote up!
0
Vote down!
0
#136531

katastrofa smoleńska to wielka strata i życia tym ludziom nic nie wróci.

mieszkam od wielu lat za granica i może pan być pewny, ze poza Polska katastrofa smoleńska to temat zamknięty.

Ja, jak pewnie większość Polaków chce poznać przyczynę katastrofy i jak najszersze jej tło. Pan i panu podobni chcecie udowodnić zamach, niezależnie od dowodów czy okoliczności.

Vote up!
0
Vote down!
0
#136551

DLA DOBRA POLSKI, OCZYWISCIE.
Drogi przyjacielu na emigracji,
Rozumiem, w trosce o Polske krytykujesz fakty i dowody winy rosyjskiej, w sposob bezustanny tu przedstawiane, dziwnie zapominajac o kryminalnym zachowaniu Rosji.
Aby mnie i zapewne wielu czytajacych uspokoic co do swojej orientacji, badz laskaw ustosunkowac sie do bezczelnych klamstw Rosji, jej naczalstwa w osobach Putina, Miedwiediewa i komitetu MAK z gienieral Anodina, w temacie falszowania wypadku pod Smolenskiem, obludnych i w iscie komunistycznym stylu rosyjskich argumentach, wtedy bedzie wiadomo, czy mowisz jak Polak, czy Polszewik.

Mysle ze mozesz to zrobic bez potrzeby kontaktowania z Logika.

Vote up!
0
Vote down!
0
#136562

odnieść

do emocjonalnego słowotoku trudno jest się merytorycznie odnieść

pozdrawiam

Vote up!
0
Vote down!
0
#136568

Nie mam wiecej pytan.

Emocje pozostawiam Tobie.

Vote up!
0
Vote down!
0
#136571

logika zawodzi, wiara nigdy

pozdrawiam

Vote up!
0
Vote down!
0
#136572

Ciągle nie daje mi spokoju wywiad przeprowadzony przez Anitę Gargas w jednym z odcinków " Misji Specjalnej " z pracownikiem pobliskiego zakładu/warsztatu.On powiedział coś takiego : " ja nie katastrofę widziałem ale inne rzeczy.Byłem w wojsku ..." Więcej nie chciał powiedzieć ale wg mnie to i tak dużo.Myślę,że to musiała być jakaś akcja wojskowa.Gość gdy to mówił miał taki wyraz twarzy jakby chęć powiedzenia wszystkiego walczyła w nim z obawą,że powie za dużo.I ta obawa zwyciężyła .

Pozdrowienia

Vote up!
0
Vote down!
0
#136597

 zapomniales dodać nauczycielki emerytowanej co powiedziała ND, że takiej mgły nigdy nie widziała

Vote up!
0
Vote down!
0
#136640

A propos, co z tymi zdjęciami Tu-154 do porównania (aby nie było pola do snucia teorii spiskowych) ?

Czyżby diabeł ogonem nakrył ?

Vote up!
0
Vote down!
0
#136716

1) aby wyladowac gdziekolwiek odrzutowcem potrzeba znizyc sie z normalnej wys przelotu ok 10-11km na 100m ( lub inna wysokosc decyzyjna , ponoc w Smolensku jest to mniej niz 100m )

2)zakladajac , ze nie bylo tam winy ruskich zastanoic mozna sie nad wieloma kwestiami:

- dlaczego podawali info "samolot podchodzil 4 razy do ladowania"

- dlaczego sklamali z godzina katastrofy

- przez analogie - Zawiadowca stacji ocenia czy ma wolne tory i JEST USTAWIONA DROGA PRZEBIEGU ORAZ JEST ZABEZPIECZONA !!!dOPIERO WTEDY MOZE ZAPALIC ZIELONE/POMARANCZOWE NA WJAZD POCIAGU

Jesli droga nie jest wolna kazdy maszynista zatrzyma poc przed stacja na czerwonym swietle.

Wiec to wieza decyduje czy ma warunki do przyjecia samolotu - jesli nie miala powinna ZAPALIC PILOTOM CZERWONE SWIATLO.!!!!

Tertium non datum.

- dlaczego przez 320 dnie od katastrofy ( bez wzgledu na to czy to byl zamach czy fatalny zbieg, ktory sie tak tragcznie zakonczyl )

Nie zrobiono badan materialowych????

-_ dlaczego ( przyjmujac, ze ruskie  sa niewinne) Putin 10 IV2010'  nie wreczyl czarnych skrzynek Tuskowi lub Kaczynskiemu ??

"Kacapowi nie wierz" mawiala mama mojego kolegi - bo ludzie z bylego rosyjskiego zaboru wiedzieli do czego zdolny jest...Kacap.

To kacapy zastrzelili okolo polowy wszystkich Polskich Oficerow  z 39' i przez tyle lat klamali w tym temacie.

Wiec my mamy prawo/ obowiazek nie wierzyc im, nie dlatego ze piloci mogli byc nieomyli ale z zasady "ograniczonego zaufania".

Odnosnie pilotow - poszukaj sobie stenogramow i zobaczysz tam:
[endif]-->

10:40:25 osiagaja 250m (w ok 5s 50 m wiec ok 10 m/s w pionie)

10:40:33 maja 200m ( w ok 8s czyli znizaja sie 6,3m/s )

10:40:38 osiagaja 150m (w ok 6s wiec ~ 8,3m/s )

{pisze okolo bo kwestia wypowiadania komunikatu to 1-2 s a w trakcie tego caly czas zachodzi obnizanie sie samolotu, zreszta tam podawane sa  dziesiate czesci sekund  }

gdy schodza ze 150 dostaja komunikat z wiezy od kontrolera "2 na kursie i sciezce"

kolejne 5 s potrzebuja (ok 10m/s ) by obnizyc sie do 100m - tej magicznej wymaganej bezpieczenstwem!!!!

100 m osiagaja 10:40:43, pilot wyrownuje  i az do 10:40:49 wiec cale 6 sekund leci poziomo, z wiezy nic nie slychac!!!!!!

Jeszcze drugi pilot zdazyl w 49'sekundzie powiedziec "w normie"

I NAGLE COS NIEZROZUMIALEGO ZACZYNA  SIĘ DZIAC!!!!!!!!!!!

SAMOLOT  ZACZYNA SPADAC.

CO SIE STALO WTEDY TECHNIICZNIE Z POJAZDEM POWIETRZNYM????

JA BYM TAM RECE WSADZIL I TO WLASNIE ROZGRZEBAL, GDYBYM BYL SLEDCZYM!!!!!!!!!.

Samolot obniza sie nagle na 90m doslownie w sekunde –z  tak krytycznej wysokości 100m ,

po czym w chwili gdy wysokosc spada miedzy 90 do 80m drugi pilot zdazyl powiedziec "Odchodzimy".

Niestety nie ma reakcji samolotu!!!!

Pilot juz nie panowal nad maszyna - wskutek tego co stalo sie PRAWDOPODOBNIE W 49's.

SAMOLOT ZACZYNA SPADAC JAK ZELAZKO  15m/s  W PIONIE CZYLI  54km/h WYNOSI SKLADOWA PIONOWA, PODCZAS GDY SAMOLOT JEST TAK NIZIUTKO.

( winda w wiezowcu 30 m wysokiego w 2 s zjechalaby z dziesiatego na parter!!!!! )

W 4 s ze 100 m robi sie tylko 40m.

Gdy samolot jest miedzy 50 a 40 m nad gleba

" Kontroler" łaskawca”  odzywa sie "Horyzont" - co niby ma oznaczac, ze piloci maja 100m do ziemi.....

Pilot walczy z maszyna ale jest bezradny - w kolejne 3s traci nastepne 20 m i jest juz

czas 10:40:55-56 gdy wreszcie

( to bylo ok 25m nad ziemia , na 100% pilot widzial już ziemie mimo mgiel , zreszta caly czas słyszał komunikaty wysokości i  komendy „PULL  UP”  od systemu TAWS!!!)

Rusek kontroler  mowi

 "kontrola wysokosci  horyzont  ( czyt. : niby macie 100m , ja wiem ze to nieprawda ale….)”

{ wymowa tych trzech slow zajmuje mu prawie 2 s  a  w tym czasie samolot spada z 30na 20 m  wiec pilot dramatycznie próbował poderwac maszyne bo prędkość spadania  zmalala, jest  inna kwestia – jak jest ukształtowany ten jar nad którym lecieli, w którym miejscu to było – może dlatego ruscy wycieli czesc drzew tam = zacieranie śladów trajektorii samolotu

aczkolwiek ja od bylego ruskiego pilota słyszałem, ze tamto lotnisko w Smolensku nie jest trudne do posadzenia samolotu  }.

Zaledwie 3 s pozniej o 10:40:59,3     ( Jak dramatycznie pilot musial walczyc z maszyna w tych sekundach!!!By uratowac siebie i ludzi...........

WIELKA SZKODA, ZE Z TEGO NIE WYSZLI [iiiiiiii* 96]

 Samolot spada nadal - w kolejnych kilku sekundach haczac o drzewa

 

samolot zaczyna zahaczac juz o drzewa, trwa to od 2-3 s gdy laskawca ruski "kontroler"

 

mowi  "odejscie na drugi krag"  (Samolot już był niezdolny}

  sukinKOT  : zaledwie 2,5 s przed rozbiciem podal komende……

a jakies 14 s po chwili gdy SAMOLOT ZACZAL  GWALTOWNIE I W NIEKONTROLOWANY SPOSOB ZBLIZAC SIE DO KATASTROFY.

Mowi sie ,ze tego typu  samolot na podejsciu ma  270-300 km/h a wiec jest to 75-83m/s

zatem przy tej predkosci 6s lotu wyrownujacego na 100m daje ok 450-500m lotu.

Dlaczego samolot nie reagowal na dzialania pilota tylko SPADAL od nieszczesnej 49. s   ???

Dlaczego "kontroler" od wysokosci 100m , czas 43. - 49s czekal z komenda "Odejscie na drugi krag" az do osiagniecia wysokosci 20m?????????.

czy tego sukinsyna nie przesluchali Rzetelni Niezalezni Sledczy z Polski do tej pory??

WIEC NIE PLUJ NA PILOTOW

Vote up!
0
Vote down!
0
#136227

bo już się pogubiłem

Vote up!
0
Vote down!
0
#136247

Jan Bogatko

...samolotem pilot, a lotniskiem wieża.

Dlatego jest wina wieży, bo nie zamknęła lotniska.

Nie zamknęła lotniska, bo Moskwa wywarła na wieżę presję, odbierając jej prawo decydowania.

A piloci nie lądowali, podjęli jedynie próbę podchodzenia do lądowania.

Zachowali się z pełną odpowiedzialnością.

ps: dlaczego nie pisze Pan o pijanym generale i złowrogim prezydencie, co chciał lądować za wszelką cenę? Rozumiem, że w parapsychologiczne ustalenia MAK już Pan raczej ne wierzy?

Pozdrawiam,

Vote up!
0
Vote down!
0

Jan Bogatko

#136270

mógł się wywinąć? 

w takim razie powinien pan tez obwinic zaloge na Okeciu, wiedzieli ze leca zdeterminowani szalency co sie przed niczym nie cofna wiec dlaczego ich nie zatrzymali, są zatem bezsprzecznie winni.

Piloci podjeli probe ladowania ponizej warunkow minimalnych przy uzyciu autopilota na lotnisku bez ILS. Dwa kardynalne bledy, nie wiem czy odpowiedzialne bo uzycie autopilota jest na obecny stan wiedzy bezposrednią przyczyna katastrofy

general w kokpicie i mściwy pasazer to przyczyny posrednie a chyba rozmawiamy o bezposrednich

 

Vote up!
0
Vote down!
0
#136347

Na naszych Smoleńskich dróżkach to ty się łatwo zgubisz.
A uważaj jeszcze na wodę święconą.

Znikaj w piekle TVNu!

Vote up!
0
Vote down!
0
#136271

wszyscy którzy chcą wiedzieć,wiedzą że afera szyta jest grubymi nićmi.Nie wierzą tylko lemingi.

Vote up!
0
Vote down!
0
#136336

Wątpiącym (a zwłaszcza Mefisto)pomyślcie?

Czy gdyby to był wypadek, to Rosjanie niszczyliby dowody swojej niewinności?

Vote up!
0
Vote down!
0
#136349

nie zachowuje się wraku. Proszę wymienić choć jeden przykład gdzie rekonstruowano wrak po katastrofie spowodowanej przez kontrolowany lot w ziemie.

Macierewicz człowiekiem roku ale rozsadek tez trzeba zachować

Vote up!
0
Vote down!
0
#136431

No popatrz, a ja myślałam, że bada się wrak, żeby dociec przyczyny wypadku.

Chyba, że wykluczy się wybuch lub awarię jeszcze przed zbadaniem wraku... napisałabym LOL, tylko że to mało śmieszne.

W tym przypadku na samym początku nie tylko wykluczono wybuch i awarię lecz samo podejrzenie wybuchu lub awarii.

Vote up!
0
Vote down!
0
#136436

awarie zwykle wyklucza się jeśli nie ma wskazań na awarie na CVR i rejestratorze parametrów lotu. Obie przesłanki udało się szybko zweryfikować.

comprende?

Vote up!
0
Vote down!
0
#136447

A te łatwe do wykrycia ślady to gdzie się mogą znajdować, na tych częściach, które zostały pod ziemią, na tych, które pordzewiały czy też na tych, które zniszczyła strona rosyjska, bo comprendo nie do końca?

Obie przesłanki udało się szybko zweryfikować? No co ty, szybko - błyskawicznie! Przecież już w kilka minut po katastrofie było wiadomo, że zawinił pilot. Dopiero później ustalono, że nie działał sam: co najmniej dwóch pasażerów wydatnie mu pomagało.

Ech, Mefisto, Mefisto...

Vote up!
0
Vote down!
0
#136453

na częściach samolotu (jak widać nie wszystkie zniknęły). Zwykle wybuch słyszą świadkowie ale wiem, ze Antoniego, człowieka roku nic nie zniechęci ...

Vote up!
0
Vote down!
0
#136456

Только что в районе танка упал и взорвался самолет. To jest pierwsza wiadomość ze smoleńska po katastrofie. wzorwałsia-drogi mefisto,to po polsku "wybuchnął" .O jakich świadkach mówisz? A druga sprawa,wybuch izowolumetryczny nie pozostawia śladów na powierzchni ciała,tylko rwie w strzępy płuca....i zdejmuje ubrania,a to akurat było.

Vote up!
0
Vote down!
0
#136470

a uderzył Boeing 767,pierwsze doniesienia rzadko są precyzyjne

wybuch izowolumetryczny nie zdejmuje ubrań tylko je pali razem ze skora. Nie ma doniesień o zwęglonych ciałach wszystkich pasażerów. To teoria równie mocna jak sztuczna mgła

 

Vote up!
0
Vote down!
0
#136475

Sztuczna mgła zafrapowała nawet naszych prokuratorów:

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Czy-istnieje-sztuczna-mgla-Polacy-prosza-o-pomoc,wid,12452414,wiadomosc.html?ticaid=1bce0&_ticrsn=3

A ich zafrapować nie jest lekko..

Vote up!
0
Vote down!
0
#136483

kilometrów, wiec słabo się nadaje do ukrywania faktu jej rozpylania

Vote up!
0
Vote down!
0
#136492

Ależ po co ktokolwiek miałby coś ukrywać? To nie te metody działania.

Vote up!
0
Vote down!
0
#136498

Metod wywoływania mgły jest kilka.(np jodek potasu)

Vote up!
0
Vote down!
0
#136699

bazuję na wypowiedziach rosyjskich specjalistów od wybuchów iz-w ,"pies po wybuchu będzie wyglądał jakby spał,sierść nie popalona...tylko zamiast płuc ma dwie dziury..." Po prostu,czas trwania impulsu ciepła jest milisekundowy,nic nie jest zwęglone,żeby zwęglić,trzeba najpiere odparować wodę,a to duuuużo ciepła trzeba ( Patrz-ciepło parowania wody,tablice fizyczne..)

Vote up!
0
Vote down!
0
#136564

milisekundowy impuls je spali a skora zostanie?

Vote up!
0
Vote down!
0
#136566

Nie spali,tylko "zdejmie" Najpierw skokowy wzrost ciśnienia,potem rozprężenie prawie do próżni,w tym momencie ubranie się "zdmuchuje" samo. Wiele ciał miało zerwane ubrania.

Vote up!
0
Vote down!
0
#136685

Wchodzimy w szczegóły jak ?.Wielu z nich nie poznamy nigdy /postarano się o to dokładnie/Milionem wersji robią nam pianę ,nikogo choć trochę myślącego logicznie nie przekonają do wypadku - TO BYŁ ZAMACH -nie  ma innej opcji.Postawmy pytanie KTO ? Wtedy też może wyjdzie JAK ...

Vote up!
0
Vote down!
0

hejabar

#136480

amen

Vote up!
0
Vote down!
0
#136482

Zgadzam się z Tobą!

************************** BETTER DEAD THAN RED!

Vote up!
0
Vote down!
0

**************************
BETTER DEAD THAN RED!

#136485

To nie był zamach. Kropka. Sztuczna mgła nie istnieje,
niszczenie dowodów nie ma znaczenia, polscy piloci nie umieją się obchodzić ze sterami...

a Polska jest zieloną wyspą.

Gratulujemy! W naszym konkursie na logikę uzyskał Pan najwyższą lokatę. Telewizja tvn w koprodukcji z g.wyborczą

Vote up!
0
Vote down!
0
#136486

aż dziw ze nie przygotowali zamachu na Świtonia czy Parysa

Vote up!
0
Vote down!
0
#136490

Ooooo już weekend u kolegi. No tak, ja też spadam do domu. Zasiedziałem się w ten piatek. Już 5 godzin w robocie (prawie). Już też zaczynam kocobałki pleść.

************************** BETTER DEAD THAN RED!

Vote up!
0
Vote down!
0

**************************
BETTER DEAD THAN RED!

#136491

Czyżbym nie została zrozumiana?

Vote up!
0
Vote down!
0
#136499

Ten uczynił, kto miał korzyść. Prawo rzymskie się kłania.

Vote up!
0
Vote down!
0
#136933

kto przed katastrofą miał pomysły na poziomie wakacji w Egipcie a od katastrofy jedzie na trumnach?

aż strach myśleć

Vote up!
0
Vote down!
0
#137477

oczywiscie ,ze samolotem dowodzi pilot ( dokladnie jest tam w takich wielkich maszynach kilka osob )

tylko , ze ja nadal twierdze, ze maszyna odmowila posluszenstwa pilotom w okolicy wysokosci decyzyjnej - stad niekontrolowany spadek maszyny o ok 60 m w pionie od 49 sekundy....

Cos zlego stalo sie z maszyna wtedy.

Czy nigdy nie zawiesil ci sie np komputer?

Nigdy nie zlapalec gumy?

A gdyby np na wirazu przy 60-80km/h ukrecil ci sie drazek kierownicy - to jak myslisz , czy opanowalbys maszyne?

wyszedl na prosta?

Nie watpie ze wyrzucila by cie  sila - zasady Newtona - i polecialbys po stycznej w las lub przepasc!

Vote up!
0
Vote down!
0
#136514

nie zastanawia?

Vote up!
0
Vote down!
0
#136518

Szkopuł właśnie w tym, że w tej katastrofie zastanawia zbyt wiele... stąd odrzucenie zamachu a priori jest kompletnie niezrozumiałe.

Vote up!
0
Vote down!
0
#136520

podchodzenie i odchodzenie w automacie jest wielokrotnie potwierdzone w transkryptach a wiadomo, ze wykonanie tego manewru na lotnisku bez ILS zakończy się katastrofa

Vote up!
0
Vote down!
0
#136522

Witam Pana ponownie. Mieliśmy wczoraj okazję wymienić między sobą kilka zdań. Dziś nie chciałbym popełniać tego błędu ponownie, zatem proszę nie traktować tego komentarza jako zalążek przyszłej polemiki. Prosiłbym tylko Pana o odpowiedź na trzy pytania:
1. Jaki jest Pana związek z lotnictwem?
2. Jaki jest powód Pana obecności tutaj?
3. Poproszę jednak o odpowiedź na postawione wczoraj przeze mnie pytanie. Miało być retoryczne ale gdyby jednak Pan był łaskaw...

PS.
Z przykrością informuję Pana, iż wystąpię do administratora NP o zbanowanie Pana. Pozwolę sobie uzasadnić. Merytoryczna dyskusja z Panem nie ma sensu. Jest Pan cyniczny, bezczelny i chamski. Myślę, że to wystarczy.

A tutaj przydatne Panu, jak myślę, linki
www.onet.pl
www.gazeta.pl

Pozdrawiam

Vote up!
0
Vote down!
0
#136533

 

1. odpowiedziałem wczoraj

2. nie rozumiem zwolenników PiSu, słuchaczy RM, czytelników ND i GP, dzięki temu forum próbuje zrozumieć

3. proszę sprawdzić GP i ND pod katem choćby hipotetycznej winy polskiej załogi, jest wykluczona a'priori

czy odpowiedziałem niemerytorycznie na jakieś merytoryczne pytanie? jeśli tak, proszę o przykład, chętnie poprawie

jestem owszem cyniczny. Bezczelny i chamski tylko wobec natrętnych obelg a'la contessa. Widzi pan gdybym wypluwał najgorsze przekleństwa na tym forum pod adresem ludzi, których ojciec Tadeusz uważa za wrogów ludu miałbym same oklaski i piski zachwytu a tak ... Słyszał pan kiedyś o krowie Kalego?

pozdrawiam

 

 

Vote up!
0
Vote down!
0
#136553

Ja z kolei nie rozumiem, jak można rozumieć i akceptować raport MAK?

Ja nie lubię kopać się z koniem, zbyt nużące, a i bezowocne to zajęcie, odsyłam więc - ponoć coś chcesz zrozumieć - pod adres:

EL+OHIDO+SILURO

pozdrawiam

Vote up!
0
Vote down!
0
#136575

Dziękuję za odpowiedzi. Nie było moją intencja polemizowanie z Panem więc tym razem tylko poproszę o jedną, ostatnią, odpowiedź i na tym zakończymy naszą znajomość.

Ad.1. Odpowiedział Pan Andersonowi. Ja nie jestem Andersonem. To faux pas Panu odpuszczę.
Ad.2. Jeśli rzeczywiście Pan próbuje to idzie Panu marnie.
Ad.3 Poproszę o nazwisko,jedno, nie musi to być pół Polski, oraz cytat , w którym ta osoba mówi, że jej przekonania religijne, narodowość lub też wykonywany zawód czynią ją nieomylną. (tutaj właśnie ta jedyna, ostatnia, odpowiedź)

Cyniczny, chamski i bezczelny był Pan także wobec mnie więc nie tylko a'la contessa ( ;) - oko do rzeczonej:) ). Pewnie poprosi Pan o przykłady. Zatem służę:
- cyniczny - Tusk przylecial z delegacja Jakiem 40?
chyba mieli miejsca stojące.
- chamski - Myśli pan ze Polak-katolik-oficer WP z honorem kłamie?
- bezczelny - Proszę więcej czytać a mniej się emocjonować.
(to tylko cytaty z wymiany zdań ze mną, innych potraktował Pan śmielej)
- BONUS - jaki prezydent taki zamach ... (tutaj stwierdziłem, że nie ma sensu dłużej z Panem dyskutować)

No i Pana MERYTORYCZNOŚĆ [sic!]. Zarzucił Pan kpt. Pietruczukowi kłamstwo nie mając, i mieć nie mogąc!!!, żadnego argumentu na potwierdzenia tego oszczerstwa.

Pozdrawiam

Vote up!
0
Vote down!
0
#136598

 prosze przeskanowac forum tutejsze pod katem "najlepszych pilotow na świecie, oficerów WP, honor, itp" 

Pół Polski może nie, ale 2/3 tego forum spokojnie

Vote up!
0
Vote down!
0
#136645

Nazwisko (ew. nick jeśli powołuje się Pan na forum) i CYTAT!

Vote up!
0
Vote down!
0
#136694

służba,służba ponad wszystko...

Vote up!
0
Vote down!
0
#136702

W późnych godzinach wieczornych 21 grudnia 1988 na liczące kilka tysięcy mieszkańców szkockie miasteczko Lockerbie runął z nieba wrak największego na świecie samolotu pasażerskiego - Boeinga 747 amerykańskich linii lotniczych PanAm. Cała załoga i wszyscy znajdujący się na pokładzie pasażerowie - łącznie 259 osób - ponieśli śmierć na miejscu. Zginęło też 11 mieszkańców domów, na które spadł kadłub mierzącego 70 metrów długości Jumbo-jeta.

W odróżnieniu od większości katastrof lotniczych tragedia, jaka rozegrała się nad Lockerby, nie była spowodowana awarią czy błędem pilota. Przeciwnie - był to efekt w staranny sposób przemyślanej i zimną krwią dokonanej zbrodni.

Bomba

Lot odbywał się z Frankfurtu do Nowego Jorku. Nikomu z pasażerów ani członków załogi nie przyszło zapewne do głowy, że na pokładzie maszyny znajduje się mały, ale śmiertelnie groźny przedmiot.

był to... umieszczony w przednim luku bagażowym magnetofon kasetowy. W jego wnętrzu ukryto 312 gramów produkowanego w ówczesnej Czechosłowacji plastycznego materiału wybuchowego - Semtexu.

Eksplozja oderwała całą dziobową część samolotu. Rozszarpany wybuchem kadłub  runął ...

1.16 Tests and research

An explosive detonation within a fuselage, in reasonably close proximity to the skin, will produce a high intensity spherically propagating shock wave which will expand outwards from the centre of detonation. On reaching the inner surface of the fuselage skin, energy will partially be absorbed in shattering, deforming and accelerating the skin and stringer material in its path. Much of the remaining energy will be transmitted, as a shock wave, through the skin and into the atmosphere but a significant amount of energy will be returned as a reflected shock wave, which will travel back into the fuselage interior where it will interact with the incident shock to produce Mach stem shocks - re-combination shock waves which can have pressures and velocities of propagation greater than the incident shock.

The Mach stem phenomenon is significant because it gives rise (for relatively small charge sizes) to a geometric limitation on the area of skin mater

 

jak myslisz Mefistofelesie

czy doszli by angole do przyczyn katastrofy bez badan materialowych?

polecam lekture:

http://dnausers.d-n-a.net/dnetGOjg/Lockerbie.htm#Tests

ale jest dluga...

W Lesie Kabackim jak byla katastrofa to min:

Bezpośrednią przyczyną katastrofy była "awaria łożyska podpory pośredniej wału silnika". Na skutek zatarcia łożyska i miejscowego przyrostu temperatury doszło do pęknięcia wału podczas zwiększenia mocy silnika. Wobec braku mechanicznego połączenia turbiny ze sprężarką doszło do rozkręcenia się i rozpadnięcia turbiny jednego z silników na lewej burcie samolotu.

W wyniku tego został uszkodzony kadłub samolotu oraz system sterowania - wyjaśnił Tomasz Hypki ze "Skrzydlatej Polski". Jego zdaniem awaria spowodowana była błędem konstrukcyjnym.

Wnioski Hypkiego zbieżne są z oficjalnym komunikatem rządowej komisji, którą PRL-owskie władze powołały, aby ustalić przyczyny katastrofy.

Według raportu rządowej komisji, "części rozerwanego wirnika" uszkodziły sąsiedni silnik, przebiły tylną część kadłuba i uszkodziły system sterowania.

Strona rosyjska długo nie mogła pogodzić się z wynikami raportu, twierdząc, że o katastrofie zdecydowały błędy pilotów, a wszelkie uszkodzenia silników samolotu powstały dopiero w wyniku zderzenia maszyny z ziemią.

Prowadząca śledztwo w sprawie katastrofy "Kościuszki" Prokuratura Wojewódzka w Warszawie umorzyła je wobec niestwierdzenia przestępstwa. Wadliwe konstrukcyjnie IŁ-y 62M wycofano z eksploatacji dopiero w latach 91-92. Jedna z ulic warszawskiej dzielnicy Ursynów nosi imię pierwszego pilota maszyny tego rejsu Zygmunta Pawlaczyka.

BYC moze wreszcie KTOS ZROBI BADANIA MATERIALOWE

 i bedzie jeszcze w Warszawie UL Kapitana  Protasiuka

 

 

Vote up!
0
Vote down!
0
#136541

1. Panam 103 leciał z Londynu, nie z Frankfurtu

2. ustalenie ze przyczyna katastrofy było rozerwanie kadłuba nastąpiło już kilka godzin po katastrofie, był wiec wyraźny powód szukać przyczyny gwałtownej dekompresji. W Tu-154 nie ma żadnych dowodów ani poszlak ze uszkodzenia kadłuba nastąpiło przed zderzeniem

3. w przypadku katastrofy Kosciuszki przyczynę katastrofy ustaliła polska prokuratura (komunistyczna) a nie expert od spisków Antoni

Vote up!
0
Vote down!
0
#136556

Ale panu panie Janie nadmuchał komentarze bloger mefisto. ;)

Osobiście od początku byłem pewny, że katastrofa smoleńska z dnia 10-04-2010 roku była zamachem, jednak do tej pory nie ma na potwierdzenie mojej tezy i domysłów żadnych dowodów, tak samo zresztą, jak na potwierdzenie tezy o tym, że ta katastrofa lotnicza była zwykłym wypadkiem nie mają na, to żadnych dowodów jej zwolennicy. Jednak są pewne przesłanki, które wskazują, że ktoś chce przy tej sprawie ją gmatwać i chce, żeby prawda o niej nigdy nie wyszła na jaw. A to drzewo, a to beczka, a to dezintegracja całego kadłuba, a to silniki, które pracowały na pełnej mocy, jednak ich wnętrze nie zostało w ogóle zniszczone, a to niszczenie dowodów w postaci niszczenia pozostałości po kadłubie samolotu prezydenckiego, a to brak badań na obecność związków chemicznych na szczątkach samolotu albo na szczątkach ofiar tej katastrofy, a to wreszcie, iż szczątki samolotu dalej leżą na lotnisku pod Smoleńskiem, a to, że do tej pory Polacy nie mają dostępu do czarnych skrzynek, wreszcie co się stało z kokpitem samolotu?

To wszystko powoduje u mnie obawę, że jednak to był zamach, jednak do tej pory nie mam na, to żadnych dowodów na potwierdzenie mojej tezy, tak jak ci, którzy twierdzą, że to był zwykły wypadek samolotowy nie mają dowodów na potwierdzenie swojej tezy o wypadku. Być może w takim razie ujawnili, by wreszcie swoje domniemania dotyczące tej katastrofy, które jednoznacznie mogłyby wskazywać na to, że to była zwykła katastrofa, mgła, to żaden dowód, generał Błasik również, Lech Kaczyński już, wtedy był tak pijany, że nie mógł wydać żadnego polecenia, no, chyba że Jarosław Kaczyński wydał taki rozkaz drogą telefoniczną podszywając się pod swojego brata?!

Jaki sens ma taka dyskusja? Golone? Nie, strzyżone.

Vote up!
0
Vote down!
0
#136580

Ja z kolei nie rozumiem, że można rozumieć i akceptować raport MAK? Nie potrafię zrozumieć, jak skądinąd inteligentni ludzie na ślepo, na wiarę przyjmują do wiadomości gniot, który nie jest niczym więcej, jak propagandowym zlepkiem wymysłów dopasowanych do z góry założonej tezy o winie pilotów?

Ja nie lubię kopać się z koniem, zbyt nużące, a i bezowocne to zajęcie, odsyłam więc - ponoć Mefisto coś chcesz zrozumieć - pod adres:

EL+OHIDO+SILURO

pozdrawiam

Vote up!
0
Vote down!
0
#136582

1) szczatki samolotu z Locerbie  badano (!!!! ) w Cranfield, mimo tego,ze wiedzieli o wybuchu ale szukali DOWODOW.

2) Prokuratura w 87@ mogla by sobie robic sledzwo

ALE TO METALURGOWIE STWIERDZILI WADY Materialowe i konstrukcyjne lozyska

- mowi ci cos slowo "pitting"?

mysle, ze niewielu prokuratorow zna takie slowo

3) o to wlasnie chodzi, ze w przypadku TU154 / 101 przez ponad 300 dni nic nie wiadomo , jakoby robiono jakiekolwiek badania materialowe lub inne dochodzenie - typowe dla lotniczych katastrof, z uwzglednieniem ewentualnego zamachu - z wyjatkiem przepychanek.

Bo nawet NASZE CZARNE SKRZYNKI = dowody sa od > 300 dni w rekach kogos , kto byl naszym wrogiem kilkaset lat a nawet ok 200 lat nas niewolil i setki tysiecy pozbawil zycia np na Syberii.....

 

Vote up!
0
Vote down!
0
#136621

w automacie i mnozyc spekulacje ale do rzeczy 

1) szczątki badano pod kątem wybuchu bo były mocne poszlaki, że nastąpił wybuch a nie przekonanie Antoniego

2) Metalurdzy jeśli już a właściwie grupa inżynierów materiałowych na zlecenie komunistycznej prokuratury (chyba, że materiał do badania znaleźli na złomie)

3) badania materiałowe nie są typowe dla katastrof lotniczych. katastrofa Colgan Air 3407, której przyczyną był błąd pilota nie była badana pod kątem materiałowym ani na okoliczność wybuchu

Vote up!
0
Vote down!
0
#136643