Jak (nie) zagłosuję i dlaczego
Kto czytał "Siekierezadę" Edwarda Stachury ten pewnie pamięta: w podbramkowej sytuacji Michał Kątny zaproponował, że zawoła chłopaków.
Jeśli jesteś na 100% przekonana/przekonany, że głos na Jarosława Kaczyńskiego należałoby oddać nawet gdyby alternatywą nie był Bronisław Komorowski, to wspaniale!
Cieszę się z Twojej decyzji.
Część moich bliskich i znajomych też będzie tak głosować.
Sądzę, że tak jak oni jesteś osobą inteligentną, uprzejmą, świadomą i w zdrowy sposób wrażliwą; osobą, która nie zatraciła klasy i poczucia smaku.
Przyjmij proszę serdeczny wirtualny uścisk dłoni - i nie czytaj dalej.
Różne tam kręgi prawicowo-narodowe jak zwykle nie były w stanie się porozumieć. Co gorsza, w środowiskach tych rozległy się nawoływania do bojkotu, do pozostania w domu, motywowane albo generalnym obrażeniem się na rzeczywistość, albo obawą fałszerstw.
Oba motywy są irracjonalne, a wniosek nielogiczny. Być może to skutek mentalnego ugrzęźnięcia w PRLu, kiedy nie pójście na wybory miało znaczenie?
Bo w XXI wieku zostając w domu niczym nie będziemy się różnić od osób, które są klonami Ferdynanda Kiepskiego. Nie czarujmy się: niższa frekwencja na rządzących nie zrobi żadnego wrażenia. Najwyżej wywoła odrobinę grzecznościowego bicia piany w mediach.
To właśnie nieobecność w lokalu wyborczym ułatwi fałszerstwa. Bo łatwiej użyć kart nie wykorzystanych, niż podmienić już oddane głosy.
Jak (nie) zagłosuję, i dlaczego?
Oddam głos podobnie jak w ostatnich wyborach do Europarlamentu.
Oddam głos ewidentnie nieważny: zaznaczę wszystkich kandydatów oraz dorysuję na karcie znak Polski Walczącej.
Dlaczego?
Po pierwsze, żeby nawet dla najmniej rozgarniętych członków lokalnej komisji wyborczej było jasne, że głos nie jest nieważny przez niezrozumienie zasad głosowania ani przez pomyłkę.
Po drugie, ważniejsze, charakterystyczny znak pozwoli nam się policzyć! Być może jeszcze nie teraz w tych wyborach, bo na jeden czy dwa głosy z Polską Walczącą w większości komisji nikt nie zwróci uwagi - co najwyżej popuka się w czoło. Ale jeśli takich głosów będzie w danym okręgu 10 czy 50, to taka informacja wyjdzie poza komisję. Coś takiego, gdyby przybrało w skali kraju rozmiary niechby i śladowe ale mierzalne, miałoby już znaczenie dla "elit". Dla tych nieudolnie narodowo-prawicowych też.
Niestety nie ma u nas na karcie opcji "żaden z powyższych kandydatów". Mamy grać wg narzuconych sobie reguł. Bo na przykład na Ukrainie taka opcja jest!
Chciałbym Cię zapewnić, że nie piszę ot tak, jak mawia Pan Roman, "z głowy, czyli z niczego". Lubisz quizy? Przejdź na następną stronę!
Quiz: kto to powiedział?
Cytat [1]: W dużej mierze sami jesteśmy winni naszemu zniewoleniu, gdy ze strachu albo dla wygodnictwa akceptujemy zło, a nawet głosujemy na mechanizm jego działania. Jeżeli z wygodnictwa czy lęku poprzemy mechanizm działania zła, nie mamy wtedy prawa tego zła piętnować, bo my sami stajemy się jego twórcami i pomagamy je zalegalizować.
Prawda, że nie ma to nic wspólnego z "wicie, rozumicie... mniejsze zło... Jarek żeby nie Bronek..."?
Jeśli będziemy postępować zgodnie z "wicie, rozumicie...", to i przy następnych wyborach nic się nie zmieni.
Ani przy następnych.
Nigdy.
Cytat [2] Niech wasza mowa będzie: Tak, tak; nie, nie. A co nadto jest, od Złego pochodzi.
No jak to?! Żadnego "ale"?! Tak po prostu?! Żadnych kalkulacji, racjonalizacji, wyrafinowania?! "Nie Bronek" to wcale nie to samo, co "Jarek"???
Cytat [3]: Kto w drobnej rzeczy jest wierny, ten i w wielkiej będzie wierny; a kto w drobnej rzeczy jest nieuczciwy, ten i w wielkiej nieuczciwy będzie.
Potraktujemy tę całą demokrację poważnie i wyraźmy swoje zdanie. Nikt nam paznokci zrywał nie będzie. Nie ześle na Sybir, nie wyrzuci z pracy, nie releguje z uczelni.
Poza tym za pasem są następne wybory... I następne. Jeśli Jarosław teraz wygra - wspaniale! Ale któż wie, co ostatecznie okaże się lepsze? Dlatego jedyne co należy robić, to być sobą i nie łgać.
Rozwiązanie quizu na następnej stronie.
[1] Bł. Jerzy Popiełuszko (cytat za http://iskry.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=8095&Itemid=1 )
[2] Jezus Chrystus, Ewangelia św. Mateusza 5,37
[3] Jezus Chrystus, Ewangelia św. Łukasza 16,10
Jeśli ani ja, ani te autorytety Cię nie przekonały, to pomyśl o chłopakach.
O tych z listopadowego, styczniowego i warszawskiego.
Oni tam będą.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 6534 odsłony
Komentarze
Mufti, czy ja coś nadinterpretuję?
12 Czerwca, 2010 - 09:29
A czemu ten znak taki tęczowy jest?
Układ notki mi się podoba.
:-)
12 Czerwca, 2010 - 10:07
Nic z "tych rzeczy". Nadinterpretujesz. Ale nie tylko Ty. To odruch warunkowy, nieprawdaż?
@ :-)
12 Czerwca, 2010 - 10:23
OK. To tak z ciekawości zapytam, dlaczego on jest tęczowy?
Romantyzm
12 Czerwca, 2010 - 09:29
Jesteś romantykiem. Masz prawo, ściskam prawicę.
Ale pragmatycznie - oddając nieważny głos nawet ze szlachetnym haslem, tylko oddajesz wybór zwycięzcy głosowania i tłumaczenie,że oni nie mogą sfałszować Twojego głosu nic tu nie ma do rzeczy. (Zresztą jak zechcą i tak sfałszują).
We wszystkich powstaniach walczyli moi przodkowie. Chcieli dobrze - a jak to się skończyło wiadomo.
Mamy przeciwnika, dla którego nasze sentymenty to radość i korzyść.
Trzeba wejść w jego skóre i postępować tak jak on.
Przeciwnik zrozumie tylko argumenty, których sam używa.
Nie chcę Cię tu przekonywać do zmiany stanowiska, ale tłumaczę mój wybór, który nie jest idealny, wiem to, ale w tym momencie nic lepszego nie mogę zrobić.
A mniej poważnie, zarówno zwolennicy PiS jak i przeciwnicy mogą spokojnie glosować na JK. Karty sa juz rozdane na lata naprzod.
Pozdrawiam
cui bono
cui bono
To o co Wy walczycie Panowie?
12 Czerwca, 2010 - 12:34
Jeżeli by było tak ja Pan pisze to wszystkie nasze powstania wolnościowe nie miały sensu, a Polacy którzy w tych powstaniach stracili życie oraz wszystko co mieli okazaliby się głupcami. To również oznacza, że uważasz tych ludzi za głupców, oznacza to również, że co byś nie zrobił, co byśmy nie zrobili to i tak nie ma nic sensu ponieważ wszystko i tak już wcześniej zostało ustawione zawczasu.
No to o co Wy walczycie i po co? Najlepiej, najrozsądniej w takim razie byłoby ogłosić upadek Polski, zlikwidować sejm, hymn, zlikwidować flagę narodową, język polski, groby naszych przodków zrównać z ziemią, a na nich posadzić trawkę albo wybudować nowe hipermarkety i uczyć się. Uczyć się języków obcych przede wszystkim rosyjskiego, niemieckiego i jidisz albo hebrajskiego.
MT
12 Czerwca, 2010 - 10:47
Ode mnie pała... I powody są dwa: brak całkowitego zrozumienia zasad rządzących polityką albo zwykła dywersja. Tertium non datur, kolego! Nieważne która odpowiedź jest prawidłowa, bo efekt jest ten sam.
A tęczowy znak Polski Walczącej uważam za profanację
Pozdrawiam
-------------------------------
Samotny wilk w biegu
Re: MT
12 Czerwca, 2010 - 12:25
O żesz no, się przyczepili jakby to ich barwy klanowe były... ;-/ Moment.
@nurniflowenola
12 Czerwca, 2010 - 12:23
Od pierwszego wymienienia z Tobą komentarzy...
[quote]
nurniflowenola, 4 czerwca, 2010 - 21:58
Po pierwsze: witam na pokładzie!
[...]
Po trzecie, czyli moje zdanie. [...] Abstrahując od moich poglądów, wartości i sympatii w nadchodzącym głosowaniu wybór jest prosty. Czyż nie?
Mufti Turbanator, 4 czerwca, 2010 - 22:37
[...] Ad 3: nie ma wyboru.
[/quote]
...wiedziałem, że będę musiał "popełnić" ten dzisiejszy tekst.
Po
12 Czerwca, 2010 - 12:35
Po co?
-------------------------------
Samotny wilk w biegu
@Samotny
12 Czerwca, 2010 - 12:58
Żeby tę kwestię uporządkować.
Żebyś Ty napisał to, co napisałeś.
Żeby przeczytać to, co napisał Paweł T.
Czy to wymaga jakichś uzasadnień?
Mufti!
12 Czerwca, 2010 - 13:17
Nie wymaga żadnych uzasadnień, bo to Twoja sprawa co piszesz! I jeżeli nie chcesz, to nie musisz się nikomu tłumaczyć ze swoich wyborów! Aczkolwiek Twój wpis niczego nie porządkuje. Wręcz przeciwnie: jest niejasny, aż korci mnie, by być złośliwym i przyrównać to "uporządkowywanie" do Twojego komentarza sprzed paru dni, w którym zanużyłeś swoją klawiaturę w fekaliach...
To może wyjaśnisz prosto: dlaczego najlepiej oddać głos nieważny?
Pozdrawiam serdecznie
-------------------------------
Samotny wilk w biegu
Re: Jak (nie) zagłosuję, i dlaczego
12 Czerwca, 2010 - 11:17
Następny racjonalny, od tego waszego racjonalizmu to się we mnie flaki przewracają.
Komorowski taki sam jak Kaczyńscy(?!), POPiS, PiSobolszewia, socjaliści itd itp. teraz już został sam Kaczyński jeden Jarosław, też taki sam według tych rozsądnych, szkoda, że nie leciał tym samym samolotem co Lech, wtedy może nie byłoby tego rozsądnego wpisu. Wtedy pan rozsądny miałby już swojego kandydata. Który to jest? Nie ma żadnego? A może jednak pan z łaski swojej wyartykułuje, który to jest ten pański kandydat?
Tyle błędów popełnił(li) Kaczyńscy, zdradzili Polskę i nie chcieli się kopać z koniem. Mieli się kopać z komunistami i masonerią oraz z lobby judaistycznym w Polsce, które nigdy nie oddało władzy raz wziętej przez nich po 45 roku w Polsce? Gdzie byli Polacy, którzy nie chcieli podpisać traktatu, gdzie byli? Czy odbywały się jakieś demonstracje w tej sprawie, były jakieś milionowe marsze? Kto protestował pod pałacem prezydenckim w Warszawie przeciwko temu traktatowi? Oprócz kilkuosobowej grupki przeciwników tej zdrady narodowej? To samo jeśli chodzi o marze w sprawie poparcia JOW-ów, na te marsze przybywało jak do tej pory około tysiąca ludzi. A lista poparcia, na której ja również złożyłem swój podpis nie zrobiła na rządzących w Polsce (sejmie) żadnego wrażenia, tak samo jak ten Twój rozsądny protest w postaci znaku polskiego ruchu oporu z czasów II wojny światowej i czasów solidarnościowych nie zrobi na nikim żadnego wrażenia.
Co dał eurosceptycyzm, ludzi z UPR-u, przecież Ci ludzie są przeciwko wprowadzeniu EURO w Polsce ja też i co z tego? Ludzie z LPR-u również byli przeciwni wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej, jednak w każdych wyborach do europarlamentu biorą w nich udział, a nawet po wyborach zasiadają w tym parlamencie opanowanym przez komunistów wszelkiej maści oraz przez masonerię.
I tak jest ze wszystkimi partiami w Polsce, ze wszystkimi środowiskami politycznymi w Polsce, jednak od początku wszystkie media polskojęzyczne oraz niepolskie skierowały swój atak na Kaczyńskich, pewnie za te błędy, które wymienił rozsądny, który w proteście wymaluje na karcie do głosowanie znak Polski Walczącej w kolorze tęczy. Oby nie.
czy oprócz tych błędów Kaczyńscy odnieśli jakieś sukcesy, czy coś zrobili dla Polski, czy zmienili jakoś rzeczywistość, która nas do tej pory otaczała czy nie?!
A może Kaczyńscy nic nie zrobili, a ich rządy to pasmo błędów i niszczenia Polski?!
p.s
Rosja ma wejść do Unii Europejskiej, ma również wejść do NATO, takie są plany, jeżeli nie wejdzie do NATO to zapewne zasili armię Unii Europejskiej, która już wkrótce ma powstać, ale my według rozsądnych mamy wyjść z Unii. Tak?
A może tak renegocjować warunki na jakich zostaliśmy przyjęci do Unii Europejskiej, zamiast się kopać z koniem. Dopiero po nieudanej próbie renegocjacji wystąpić z Unii? Jednak do tego jest potrzebne wsparcie zdecydowane dla tego zamierzenia w narodzie polskim, bez tego nic się nie zmieni ani się nie uda. Takie protesty moim zdaniem nie są rozsądne, wręcz przeciwnie są nieracjonalne oraz głupie!
p.s. 2
Tak się składa, ze większość rozsądnych w Polsce, tych racjonalnych jest umazana i zhańbiona swoja działalnością polityczna, która prowadzili ci ludzie w ciągu istnienia w Polsce okresu stalinowskiego a potem PRL-u, być może z tego powodu ci racjonalni, niezależni uzurpatorzy maca w głowach młodych ludzi, którzy chcą przeprowadzić w Polsce rewolucyjne przemiany, chociaż sami innych, którzy chcą dekomunizacji oraz dezubekizacji w Polsce są przez nich nazywani prawicowymi anarchistami oraz wywrotowcami. Ci sami rozsądni krytykują na każdym kroku celowości zrywów patriotycznych oraz przywiązania Polaków do powstań narodowych, najchętniej z rozsądku już teraz oddaliby się w zamian za danie im władzy w Polsce pod skrzydła Rosjan albo Niemców. taki to jest ten ich rozsądek i racjonalizm. No i te ich dziwne koalicje, ich dziwne twory polityczne, Libertasy i inne dranie...
Jeżeli pan Mufti nie zalicza się do tych ludzi to jaką ma dla nas inna rozsądna alternatywę? Proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam.
Re: Re: Jak (nie) zagłosuję, i dlaczego
12 Czerwca, 2010 - 11:33
Chciałem poprawić kilka błędów w moim tekście, za każdym razem, gdy próbuję to zrobić wylogowuje mnie automatycznie z niepoprawnych bez moje udziału w tym. Co za cholera?
Pozdrawiam.
Znowu mnie wylogowuje.
12 Czerwca, 2010 - 11:58
A i jeszcze jedno wolę prawdziwie polskich socjalistów, nieprzekupnych i lojalnych Rzeczypospolitej niż najbardziej racjonalnych prawicowców tylko, że przekupnych oraz agentów różnych wywiadów zwyczajnych zdrajców. Jestem prawicowcem, Polakiem, jednak gdy mam do wyboru socjalistów - centrystów Polaków albo prawicowców-narodowców umaczanych współpracą z PRL-em i komuną zawsze wtedy wybiorę opcję polską, zawsze w tym momencie wybiorę Polskę bez wahania nawet socjalną albo centrową. Nie mam innego wyjścia. Jest jeszcze jedna możliwość, w którymś momencie okaże się, że ci socjaliści opcji patriotycznej to również dranie, łajdacy oraz zdrajcy, wtedy zmienię swoje zdanie. Jest jeszcze jedna możliwość na scenie politycznej w Polsce powstanie silna partia prawicowa, nieumaczana we współpracy z komuną oraz z naszymi zaborcami, wtedy oczywiście będę głosował na nich! Na razie nic na ten temat nie wiem. Czy pan Mufti coś na ten temat wie, jeżeli tak to proszę mnie o tym poinformować.
Przywrócenie w narodzie dumy narodowej, przypomnienie o naszej historii, walka z układem, walka z korupcją, walka z wymiarem sprawiedliwości, który jest opanowany przez żydostwo oraz komunę, walka z mafiami przeróżnymi, paliwową, węglową i zwyczajnym półświatkiem, który jest tak naprawdę zbrojnym ramieniem polityków w Polsce. To wszystko oczywiście według tych "rozsądnych" Polaków, do których jak się domyślam zalicza się autor tego artykułu, tej tragifarsy jest i było nieważne?
Pozdrawiam.
Proszę wyczyścić ciasteczka
12 Czerwca, 2010 - 19:44
Gdy następuje rekonfiguracja systemu, poprzednie ustawienie (hasło z automatycznym logowaniem) powoduje automatyczne wylogowanie użytkownika. Często muszę robić tak samo.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
**********
Niepoprawni: "pro publico bono".
@Paweł T
12 Czerwca, 2010 - 12:44
Czytam kolejny raz to, co napisałeś - i nie wiem co odpowiedzieć. :-(
Tyle w tym bólu i goryczy.
W zasadzie wszystko - jakbym siebie słyszał.
Ja niczego nie udowodnię ani nie będę przekonywał.
Musisz sam.
Tyle w tym bólu i goryczy. W zasadzie wszystko - jakbym siebie
12 Czerwca, 2010 - 20:12
pfe
zgorzkniałe stare pierniki
pozdrawiam
Obłęd.
12 Czerwca, 2010 - 12:28
A dlaczego? Że wmawiano nam że te wszystkie Unie wolności,demokratyczne,platformy i inne to Prawica.Jedni po krutszym inni po dłuższym czasie zorientowali się że znowu zostali wyrolowani.Nie widzę nic złego w Liberalizmie czy Demokracji.I tu leży przyczyna.Żadna zasada nie jest przestrzegana-by to zobaczyć nie potrzeba lupy.Nie ma potrzeby by to analizować.A platforma w występkach {a czasem i gorszych czynach } pobiła obecne SLD na głowę,Pozdrawiam.
staryk
Re: Jak (nie) zagłosuję, i dlaczego
12 Czerwca, 2010 - 12:57
"Nieważny głos" - ważny!!!!!!
Dyskutując z osobami (nie pójdę bo nie mam na kogo głosować) sugerowałem to rozwiązanie.
Zakłądając 50 %+1 "głosów nieważnych"- wybory moralnie są nieważne i zmuszą Nas do działania. Jak nie politykierów to Naród.
Konsekwencje identyfikowania się z "Osobistościami " zużytymi programami.
Państwo przejęte przez dobrze zorganizowane kartele .
K.... kto tu daje jedynki ?
Koleś nie z układziku?
@Harcerz
12 Czerwca, 2010 - 13:40
Np. ja daje jedynke, niestety tylko jedna.
Jesli ktos nie wie, co ma robic, Harcerzu, niech sobie robi to, co jest "moralnie sluszne". Ja tymczasem udam sie do urny, oddajac glos na najlepszego w mojej opinii kandydata, majac nadzieje, ze Polska nie padnie pod naporem... marzen ludzi, ktorzy szukaja kandydata idealnego. To jest polityka, nie wybory miss, ktos nami rzadzic musi.
Oczywiscie nie mowie tu o ludziach, ktorzy rzeczywiscie nie wiedza, na kogo glosowac, ich prawo. Ale wpis powyżej w niczym nie pomaga, najwyzej mąci w glowie. Jaki byl zamysl Autora - trudno powiedziec.
Pozdrawiam
@pp
12 Czerwca, 2010 - 14:12
Swiat jest w kolorach tęczy.
Pryzmat to ukazuje.
Wpis Pana w turbanie jest kamyczkiem w poznawaniu .
Przcież nie chodzi tu o deklaracje "Ja na Jarka!!!"(rozsądek tak nakazuje).
Nie odbierajmy ludziom prawa do myślenia.
Jaka to musi być determinacja, oddając głos "nieważny".
Albo totalnie beznadziejna jest oferta wyborcza ,albo głupi co tak zagłosuje.
Prawo jest wybierania -
Prawo i Obowiązek!!!!!!
Tak jak obowiązek dbania o swoje podstawy materialne ,przyszłość swoich dzieci ect.
Ojczyzna,Ojcowizna to Nasz Majątek -niezbywalny .
Rozmawiając z tymi ludżmi przytaczajmy argumentacje i odniesienia im bliskie. Kasa, żarcie .
Opierając się na realnych przykładach.
Tego zabrakło w kampani poprzedniej której ikoną jest Pan Kurski.
Idżmy w tematy realne -
Patrząc na Niepoprawnych.pl- dominuje kurszczyzna na pasku michnikowszczyzny .
Filipikami nie załatwimy pełowskiej bandy.
@harcerz
12 Czerwca, 2010 - 14:36
Bardzo sluszny apel, zgadzam sie w 100% co do konkretnej argumentacji, to bardziej przemawia do wiekszosci wyborcow niz cokolwiek innego.
Zgadzam sie tez co do tęczy i w zasadzie z cala reszta Twojego komentarza poza jednym: wpis pana w turbanie mi sie nie podoba. Nie dlatego, ze ukazuje inny punkt widzenia, ale dlatego, ze mam uczulenie na demagogie. Na jej przejaw zaraz zaczynam sie zastanawiac, czy ten, ktory ja uskutecznia, aby na pewno ma dobre intencje...
Re: Re: Jak (nie) zagłosuję, i dlaczego
13 Czerwca, 2010 - 01:44
Panie Harcerz no pan mnie teraz zawiódł po raz pierwszy, dokładnie po raz drugi, po pana pierwszym wpisie na temat teorii spiskowych ...
O których harcerzy panu chodzi o tych spod znaku masonów i komunistów powojennego ZHP czy może o tych z Sokolstwa Polskiego? Bo już sam nie wiem?
Kto niby stawał jako pierwszy w obronie Polski? Jak nie ci zmanipulowani i głupi pana zdaniem harcerze? Gajcy, Zawadzki, Baczyński, Bytnar, Dawidowski i wielu wielu innych?
Oni też nawoływali do bojkotu, oni też pisali o tym, aby stać z boku i być obojętnym na tamto zniewolenie Polski tak jak to pan robi?
Oni pański bojkot mają gdzieś panie harcerz, oni srają na pańskie bojkoty im to "w to mi graj", aby tacy jak pan nie poszli do głosowania i aby dzięki takim jak pan dostało się do polskiego sejmu jak najwięcej figurantów i agentów, im właśnie na tym zależy, aby do samorządów i do europarlamentu dostało się jak najwięcej ludzi, na których będą mogli wpływać albo już wpływają.
Co Polakom dała obojętność i niska frekwencja przy wyborach politycznych w Polsce przez ostatnie ponad 20 lat? Nic! Przecież to był bunt oraz oznaka sprzeciwu społecznego przeciwko temu co się działo w Polsce w polityce. I nic! Efekty tego bojkotu były zupełnie zgoła inne! Oni zaczęli się wybierać między sobą, dopiero gdy weszła w ten układ "pisobolszewia" układ został zaburzony. Jednak tacy rozsądni jak pan widocznie tego nie zauważyli do tej pory i dali sobie wmówić, że PiS i PO to to samo, że Kaczyński i Komorowski niczym się od siebie nie różnią.
Ten zmasowany atak na Kaczyńskich to przypadek czy zamierzony przez tych ludzi atak, a może to jest jednak jakiś spisek albo układ, któremu pan zaprzecza? Co pan na ten temat myśli? Bo jeśli to nie jest spisek tylko jakaś ustalona wcześniej gra to niby czym jest ten atak na Kaczyńskich i na PiS, których byliśmy i jesteśmy naocznymi świadkami?! A może oni tak tylko udawali z tym oblewaniem kubłami pomyj Kaczyńskich i PiS-u? Może do tej pory ten zmasowany totalny atak na to środowisko to jednak jakaś gra, której ja jednak nie dostrzegam? To pan harcerz też zaczął wierzyć w teorie spiskowe? Przecież do tej pory był pan zagorzałym przeciwnikiem jakichkolwiek spisków? A tutaj nagle odezwał się w panu rozsądek? Dziwne.
Niby tacy światli, wykształceni a jednocześnie tacy niemądrzy i dający sobą manipulować! No bo jak to inaczej nazwać Panowie?
Oceniłem ten artykuł bardzo nisko, dałem mu dwójkę. Niedawno na tym portalu była poruszana sprawa zbytniej jednolitości w ocenianiu artykułów przez czytelników niepoprawnych. Jako odzew na ten apel postanowiłem się, zresztą nie tylko ja jeden, z tej poprawności wyłączyć, dlatego też jako ocenę temu artykułowi dałem dwójkę.
Nie możemy być obojętni na zło, które rozpanoszyło się w naszym kraju, naszej ukochanej Ojczyźnie Polsce!
Paweł Te
14 Czerwca, 2010 - 09:06
Krzyż harcerski jet w mojej rodzinie od 21 roku(ten sam).
Za sztandar harcerze oddawali życie -
Za przekonania szlifowali bruki w PRL.
Nie obrażaj mnie i milonów tych co działali w PRL .
Nie dziel na organizacje i naszywki.
To co w sercu i głowie - najważniejsze.
Co ja mogłem zrobić w czasach gierkowskiej prosperity-
śpiewałem: Pałacyk Michla , Żytnia , Wola ,
bronią się chłopcy spod Parasola.
a na tygrysy mają visy.
.......
I nie sraj godło - wiesz.
Ad meritum . Sugeruje tylko -pan nie łapiesz.
Artykuł jako idee fix (myśl natrętną) .Natręctwo w wiare,że wszyscy są Obywatelami i mają możliwość wyboru.
Generalnie nie odnosi się do terażniejszości -
Głosuję na Jarka - nie latam po partyjach kanapowych.
"Centrum"- to jest siła Narodu.
Dla rozsądnych!
12 Czerwca, 2010 - 13:37
Takie teksty może tworzyć człowiek, który nie wie co to jest życie pod jakąkolwiek niewolną i terrorem, w tym przypadku terrorem żydowskim i komunistycznym, który był i jest nadal obecny w Polsce, a który dzisiaj nazwany został w naszej Ojczyźnie przez tych samych ludzi, którzy kiedyś sprawowali rządy w Polsce konserwatywnym liberalizmem, liberalizmem lub libertarianizmem, niektórzy z tych rozsądnych nazwali się narodowcami albo monarchistami, jednak winę za to wszystko ponosili od zawsze Kaczyńscy oraz PiS i to wszystko dotyczy Polski, a nie wymyślonej przeze mnie fantastycznej krainy.
To nie jest żadna teoria spiskowa tylko rzeczywistość. Jednak gdzie się nie obejrzysz to albo esbek - ubek albo były komuch, żydek i były Tajny Współpracownik...A w alejach zasłużonych na naszych polskich cmentarzach dalej leżą prochy morderców Polaków utrwalaczy władzy ludowej w Polsce, w szkołach naucza się o nich na historii, taką mamy rzeczywistość w Polsce. Ich synowie i córki oraz wnuczęta wykształceni podczas komuny za nasze pieniądze piastują urzędy publiczne i mienią się w oczach wielu Polaków dzięki m. in. niepolskim mediom jako wielcy fachowcy, autorytety i ludzie kompetentni. Wybiera się ich na prezesów Narodowego Banku Polskiego, wybiera się na to stanowisko pana Belkę komucha, żyda i człowieka, który podobno jest bezpartyjnym, ale już się nie wspomina o tym, że ten człowiek należy do Grupy Bilderberg oraz o tym, że jest częstym gościem spotkań Komisji Trójstronnej, no bo przecież to żadna partia ani władza...
Ten wpis jest poświęcony od nierozsądnego prawicowego anarchisty głupca dla rozsądnych prawicowców i konserwatywnych liberałów, którzy nawołują do bojkotu wyborów na prezydenta Polski.
Ech.
Chce Państwu polecić
12 Czerwca, 2010 - 13:53
książke pana Henryka Pająka "Dwa wieki polskiej golgoty" czyli Samotni wśród łotrów.Moim zdaniem tą książkę powinni posiadać wszyscy POLACY.Napisana prostym zrozumiałym językiem.Elementarz każdej polskiej rodziny.Wybory przemilczę,już pisałem własne zdanie.W obecnej POLSCE nie ma ani jednej POLSKIEJ PARTII, ani propolskiej.Pisanie nic tutaj nie zmieni,trzeba brać się od podstaw do zorganizowania takiej partii .Parti w której nie będzie miejsca dla ani jednego wszarza.Pozdrawiam , jeden z ostatnich "indian" POLSKICH.
Nieladnie tu pachnie
12 Czerwca, 2010 - 13:18
Jesli chcesz glosowac na JK, najpierw upewnij sie, ze na pewno tego chcesz! Jesli nie jestes w 100% pewny - nie glosuj! (Pamietaj, ze w tym zwariowanym swiecie niczego nie mozna byc pewnym).
Jesli odpowiedz mimo wszystko bedzie twierdzaca, to zastanow sie, czy chcialbys tego rowniez, gdyby alternatywa nie byl Bronek. Jesli nie jestes pewien - nie glosuj!
Jesli jestes przekonany, ze Bronek to zly kandydat i za zadna cene nie chcesz, by zostal prezydentem - uwazaj, zeby z tego powodu nie zaglosowac na JK, ktory wydaje ci sie kandydatem lepszym. To byloby nieuczciwe! To bylaby zasada mniejszego zla, ktora jest tak naprawde zlem najwiekszym. Badz uczciwy - i zrob wszystko, wy wygral kandydat gorszy (trudno, za uczciwosc trzeba placic)- nie glosuj!
A nie, przeraszam, oddaj niewazny glos - wtedy za 20 lat, a moze nawet i za 10, do kart wyborczych zostanie dodana rubryczka: "zaden z powyzszych". Wtedy nareszcie bedziesz mogl zaglosowac uczciwie!
Pozdrawiam - jedyneczka ode mnie.
Re: Nieladnie tu pachnie
12 Czerwca, 2010 - 13:55
Rozumie ten artykuł jako idee fix.
Propozycje dla przemiany z przedmiotu w Podmiot.
Powstać z kolan i stać się Obywatelem.
Zakłądam:
-większość tych co mają świadomość nędznej oferty wyborczej ma świadomość potrzeb swoich i swojego otoczenia .
- nie jest im obojętne dobro Ojczyzny.
To beznadziejny protest przeciw.
Ochoczo wspierany przez układ oligarchiczny.Ładnie rozłożone akcenty mające doprowadzić się do zamkniecia się na sprawy wyższe.
Michnikowszczyzna wmówiła Nam prawo do pozostania w domach,
oddajemy im przez to pole.
Racja stanu , kalkulacja - to pojęcia obce elektoratowi .
Idziemy na lep osobistości .
Czas popatrzeć w przyszłość -
np. rachunki za gaz.
10zł więcej co miesiąc przez 20 lat =2400 zł
o k....!!!!!!! za taką kase to mogę być na Jamajce!!!!!!!!!!
( dla większości to 120 rocznie - akurat na zeszyty dla dziecka)
Re: Re: Nieladnie tu pachnie
12 Czerwca, 2010 - 14:21
Najlepiej byloby nie placic za gaz nic. Ale jesli wydaje mi sie, ze przy jednych rządach bede placic 10, a przy innych 50, wybieram opcje pierwsza, nawet jesli wkurza mnie, ze cos jednak placic musze... oczywiscie moge tez przystapic do beznadziejnego protestu i placic 50, ale w imie czego?
Moralnej satysfakcji, ze za jakis czas dorobią rubrykę: "zaden z powyższych"? No i?
???
12 Czerwca, 2010 - 14:25
"Po drugie, ważniejsze, charakterystyczny znak pozwoli nam się policzyć!"
Jakim cudem ?
I co to da ?
Nie lepiej "się policzyć" przez zmiecenie w wyborach "jedynie słusznego kandydata" z flintą ?
Zrozum. Nam nie potrzeba teraz smarowania kotwic po murach, to nie okupacja (hitlerowska czy sowiecko-polska, bez różnicy),potrzeba wygranej na choćby jedną kadencję środowiska, które jest w stanie zadać śmiertelny cios kolejnemu z filarów TrzeciejRzeczypospolitejPolskiLudowej. W dokładnie takim stylu w jakim z powierzchni ziemi zostało starte WSI.
Twierdzę, że "zostało starte" dlatego, że tego typu struktury potrzebują spokoju, konfidencji i ciągłości. Zdewastowanie spokoju, konfidencji i ciągłości - skutkuje koniecznością mozolnego zbierania klocków od nowa, a to trwa.
Czas jest na kolejny taki filar, a do tego trzeba aby na fali otrzeźwienia narodowego (choćby tylko było chwilowe) jedyne zdolne do tego środowisko przejęło jak najwięcej władzy.
Z tego powodu uważam, że Twój wpis, jakkolwiek intelektualnie interesujący, jest całkowicie chybiony.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
Dzięki
12 Czerwca, 2010 - 14:35
Zacząłem się zastanawiać - może mam za ciasno turban zawiązany? Albo nie trafiałem w te, co trzeba, klawisze?
Ale nie; widzę, że Harcerz jakoś bez problemu złapał o co chodzi. Ty po części też.
I za to dziękuję.
Mufti!
12 Czerwca, 2010 - 16:50
Fajnie, że dbasz o własne samopoczucie i cieszysz się, że ktoś zrozumiał Twoje intencje! Wszak miłość własna to podstawa - i piszę to bez żadnej złośliwości, polecam "Cnotę egoizmu" A. Rand.
Jednak gdy prowadzi się dyskusję, to trzeba od czasu do czasu ustosunkować się do zdania innych i odpowiedzieć na zadawane pytania...
Pozdrawiam serdecznie
-------------------------------
Samotny wilk w biegu
@Samotny
12 Czerwca, 2010 - 19:16
[quote]To może wyjaśnisz prosto: dlaczego najlepiej oddać głos nieważny?[/quote]
Oj, coś "stwarzasz"...
Oj?
12 Czerwca, 2010 - 19:59
Jeżeli coś "stwarzam", to tym bardziej potrzebne są wyjaśnienia...
Pozdrawiam
-------------------------------
Samotny wilk w biegu
Ponad 50% głosów niewaznych miałoby spowodować
12 Czerwca, 2010 - 20:16
unieważnienie wyborów prezydenckich w Polsce? Nie wydaje mnie się!
Z jakiego powodu chce się panu wyć? Może jakieś konkrety? Albo przynajmniej jedna odpowiedź na moje pytanie z pańskiej strony by padła? Chyba pan musiał się ze swoim wpisem, w którym pan agituje do bojkotu wyborów prezydenckich skądś to wziąć? Czy pan sam na to wpadł? Czego nie zrozumiałem? Czy w Polsce coś się zmieniło po 10 kwietnia 2010 roku czy się nie zmieniło? Czemu w tej sytuacji tacy ludzie jak Korwin-Mikke, Morawiecki oraz Pan Marek- Jurek dalej kandydują zasłaniając się listami poparcie swoich zwolenników? Nie wiem czy ma pan jakiegoś swojego kandydata czy nie? Jedyne co wiem to to, że jest pan za bojkotem wyborów i że najlepiej iść na wybory, aby oddać głos nieważny. Czy to w rzeczywistości przy tej ordynacji, która obowiązuje w Polsce coś by zmieniło?
Odpowiadam, tak żeby pan nie szukał, nic to nie zmieni głosy nieważne nie liczą się, liczy się je tylko statystycznie, głosy ważne są brane pod uwagę i dzięki nim ustala się frekwencję, jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić i wysłać mnie do źródła informacji, które jednoznacznie potwierdzałyby pańską tezę o 51 procentach głosów nieważnych spośród oddanych, które miałyby spowodować unieważnienie głosowania! Tak żebym nie wprowadzał swoim wpisem ludzi w błąd. ...
Ustalenie wyników głosowania
Art. 61. 1. Niezwłocznie po zakończeniu głosowania obwodowa komisja wyborcza zlicza i zabezpiecza niewykorzystane karty do głosowania, otwiera urnę wyborczą, po czym ustala:
1) liczbę wyborców uprawnionych do głosowania,
2) liczbę wyborców, którym wydano karty do głosowania,
2a) liczbę oddanych głosów, czyli kart wrzuconych do urny przez wyborców,
2b) liczbę wyborców głosujących przez pełnomocnika,
3) liczbę głosów ważnych,
4) liczbę głosów nieważnych,
5) liczbę ważnych głosów oddanych na poszczególnych kandydatów.
2. Ustaleń, o których mowa w ust.1, dokonuje się na podstawie spisu wyborców oraz kart do głosowania wrzuconych do urny przez wyborców.
3. Przy ustalaniu wyników głosowania i sporządzaniu protokołu mają prawo być obecni mężowie zaufania, którzy mogą wnieść do protokołu uwagi z wymienieniem konkretnych zarzutów.
Art. 62.
1. Komisja za nieważne uznaje głosy:
1) oddane na kartach do głosowania innych niż urzędowo ustalone lub nieopatrzonych pieczęcią obwodowej komisji wyborczej,
2) oddane na kartach do głosowania, na których wyborca umieścił znak "x" przy więcej niż jednym nazwisku kandydata,
3) oddane na kartach do głosowania, na których wyborca nie umieścił znaku "x" przy żadnym z nazwisk kandydatów. 2. Dopisanie na karcie do głosowania dodatkowych nazwisk lub poczynienie innych dopisków nie wpływa na ważność głosu. 3. Kart do głosowania całkowicie przedartych nie bierze się pod uwagę przy ustalaniu wyników głosowania.
...
Karty z oddanymi głosami nieważnymi nie wpływają na głosy ważne oraz na to kto zostanie prezydentem Polski, liczą się tylko głosy ważne! Bojkot wyborów to jest albo głupota albo kompletna nieznajomość obowiązującej ordynacji wyborczej w Polsce lub specjalna krecia robota, aby ludzie nabrali się na to kłamstwo, że głosy nieważne mogą o czymś zadecydować lub spowodować unieważnienie głosowania. Osobiście nie znam takiego zapisu, jeżeli taki zapis istnieje to proszę o poprawienie mnie i skierowanie mnie do źródła takiej informacji! Najlepiej do ordynacji wyborczej lub do odpowiedniego zapisu konstytucyjnego. Może jakiś ustęp z Dziennika Ustaw lub z Monitorów Polskich z odpowiednim rozporządzeniem dotyczącym tej sprawy?!
Jeżeli się mylę to bardzo przepraszam.
Re: Ponad 50% głosów niewaznych miałoby spowodować
12 Czerwca, 2010 - 21:20
1) oddane na kartach do głosowania innych niż urzędowo ustalone lub nieopatrzonych pieczęcią obwodowej komisji wyborczej,
dzięki to mi umknęło :)
Jak widać Demokracja jest przygotowana na wszystko .
Wmówią nam - to były bilety .
wszystko co w urnie - ciekawym jak uryne policzyć.
ad meritum. Pisałem o "moralności" 50%+1 - to siła.
Wstał taki, ubrał się, poszukał dokumentu ze zdjęciem, poszedł do lokalu- coś to znaczy ,wykonał prace.
Oddał głos "nieważny" (głupek?) -
Ida fix.
pomysł który źle świadczy o pomysłodawcy
12 Czerwca, 2010 - 16:20
Zawsze mnie dziwi dlaczego ludzie niezadowoleni z tego co widzą na karcie wyborczej po prostu nie znajda sobie kogoś kto będzie ich reprezentował i nie zgłoszą do wyborów. Więc jesli jesteś az tak niezadowolony z kształtu obecnej sceny politycznej to szkoda czasu na podobne gesty - do parlamentarnych wyborów jeszcze duzo czasu i naprawdę szkoda go marnowac na cos co tylko zniecheci uczestnikow.Bo to jest zamiast.Zamiast tego co rzeczywiscie może cos zmienić. Akurat wybory są tym elementem demokracji który w Polsce funkcjonuje bez zarzutu.same wybory bo to co dzieje się wokoł nich -finansowanie i regulacje co do kampanii wyborczej to juz inny temat. I tu moja kolejna uwaga - protest , bojkot -OK -ale wobec tego co nie funkcjonuje demokratycznie - dla przykładu bojkot referendum miałby więcej sensu gdy jest ono niewiażace dla parlamentu . Bojkot jest ostatecznym , ostatnim ze srodkow walki.No może przedostatnim , są w koncu i tacy co akceptuja "konieczną" przemoc. Nie rozumiem dlaczego ktoś kto chce zmian zaczyna od konca. Nic wczesniej nie robiąc. Niepoważne. Gdyby ktoś , z powodu choćby zbyt krótkiego czasu,nie mógł zgłosić swojego kandydata - to wtedy inaczej by takie nawoływanie do protestu wygladało.
Sianie fermentu.
12 Czerwca, 2010 - 20:17
Mówi Pan, że nie podoba mu się żaden z kandydatów? Ok. Tylko, że tak naprawdę na tym portalu nie podoba się Panu głównie jeden kandydat i to przeciwko temu jednemu kandydatowi rozkręca Pan tutaj "agitkę", nie przeciwko wszystkim a to już trochę śmierdzi. Nie, o celowe działanie na rzecz Bronka Pana nie posądzam, to by było banalne (chociaż niewiele mnie już może zdziwić), ale o pewien egoizm tak - "nie będzie tak jak ja bym chciał, to w ogóle nie będzie!"
Robiąc kampanie "głosowania nogami" SB-cja steruje wyborami
12 Czerwca, 2010 - 21:02
Od co najmniej 15 lat.Wysyłają swoich agitatorów do firm, firemek a nawet sklepów i opowiadaja jaką to politycy sa szumowiną.Nastepnie niby to mimochodem rzucaja -że oni to sie na tych łobuzach zemszczą nie idąc na wybory.A siorpacze piwa łykają temat jak krokodyl błoto.
Pozdrawiam myślących.
Mufti
12 Czerwca, 2010 - 22:25
Powiem krótko, za stary jestem na takie numery. Przerabialiśmy to już w latach 90 tych, gdy wmówiono wielu że ich głos nic nie znaczy. Kolejny raz na podobny numer nie dam się nabrać. Aż tak boicie się przegrać?!
Nie jestem zwolennikiem PIS ale w tych wyborach przy tym układzie sił będę głosował na JK z dwóch podstawowych powodów:
1. Przywrócił wraz z bratem pamięć historyczną Narodu (Muzeum Powstania Warszawskiego, pamięć o Katyniu itd)
2. Nawet sztab PO mówi że w tym głosowaniu o zwycięstwie może zaważyć kilkanaście tysięcy głosów w skali Polski. I Ja nie mam zamiaru go zmarnować, ze względu na moje dzieci. Biorąc chociażby pod uwagę ostatnie wypowiedzi Tuska (np. http://wiadomosci.onet.pl/2183745,11,donald_tusk_ostrzegam__jeszcze_jest_czas__zeby_sie_zastanowic,item.html).
Tak więc traktuję Pana wpis jako trolling na tej stronie lub naiwność dziecka. Proszę sobie wybrać jedną z opcji.
------------------------------------------------------------
"Jeżeli państwo jest zbudowane na występku i rządzone przez ludzi depczących sprawiedliwość, niema dlań ocalenia" PLATON "Państwo"
----------------------------------------------------------- "Polska Niepodległa to Polska niebezpieczna" Lenin
Jacyl
12 Czerwca, 2010 - 23:08
2. Nawet sztab PO mówi że w tym głosowaniu o zwycięstwie może zaważyć kilkanaście tysięcy głosów w skali Polski.
Mobilizacja już w 1 turze!!!! Drugiej może nie być
i co wtedy?
Nie mogę zrozumieć Marka Jurka .
Harcerzu
12 Czerwca, 2010 - 23:12
Mam nadzieję że na kilka dni przed I turą Marek Jurek wycofa się z wyborów i zaapeluje na głosowanie na JK.
------------------------------------------------------------
"Jeżeli państwo jest zbudowane na występku i rządzone przez ludzi depczących sprawiedliwość, niema dlań ocalenia" PLATON "Państwo"
----------------------------------------------------------- "Polska Niepodległa to Polska niebezpieczna" Lenin
@Jacyl
13 Czerwca, 2010 - 00:16
Obawiam się, że to płonna nadzieja.
Dobrze by było gdyby w drugiej turze chociaż zaapelował o poparcie dla JK. Spodziewam się jednak, że przed tą turą powie coś w stylu "głosujcie w zgodzie ze swoim sumieniem", bez wskazywania na kogokolwiek.
Co do np. Dorna mam przekonanie, że będzie optował za Komorowskim.
Ale wiele wskazuje na to, że żadnej drugiej tury nie będzie.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart
AdamDee
13 Czerwca, 2010 - 13:22
Nie jestem zwolennikiem PIS-u (nie lubie socjalizmu), jestem zwolennikiem PR (bliżej mi światopoglądowo). Ale po 10 kwietnia jedynym rozsądnym wyjściem wyborcy jest głosowanie na JK. Na bok trzeba odłożyć własne "ego" i dlatego mam nadzieję, że Marek Jurek to zrozumie.
-----------------------------------------------------------
"Jeżeli państwo jest zbudowane na występku i rządzone przez ludzi depczących sprawiedliwość, niema dlań ocalenia" PLATON "Państwo"
----------------------------------------------------------- "Polska Niepodległa to Polska niebezpieczna" Lenin
Re.Re.Nieładnie tu pachnie
13 Czerwca, 2010 - 01:31
Co to ma byc?Instrukcja obsługi własnego sumienia?Wypraszam sobie,Sama potrafię zadecydowac co jest uczciwe,a co nie.Jeśli przeżywa pan jakies rozterki pod tym względem,niech zachowa je pan dla siebie i nie przekazuje ich innym.Całośc odbieram jako chęc wymuszenia nie głosowania wogóle,bo może zgłosuje ktoś nieuczciwie.Przyznaję wkurzyło mnie to,jak również podjęcie dyskusji na ten temat.
A ja pójdę, bo lubię
13 Czerwca, 2010 - 19:02
jak LK był postrzegany na salonach europejskich. Nie dawał się poklepywać po plecach tu i zwłaszcza ówdzie!!!!!!!!!!! Liczyli się z Nim wielcy tego świata, bo nie płynął z prądem. Anielica po trzykroć sprawdzała czy nie zaprotestuje w Brukseli. Trzeba podkreślić, że nie działał na szkodę Polski. A co stało się przez 2 lata, to wiemy. No trzebaa, żeby wreszcie Ktoś trochę chociaż porządził. Dlatego zagłosuję na JK. A wszystkich proszę tylko o to, żeby było sprawiedliwie.PODPISUJEMY PETYCJĘ O USTANOWIENIE NIEZALEŻNYCH OBSERWATORÓW OBWE PODCZAS WYBORÓW PREZYDENCKICH. Z A P R A S Z A M Y !!!
http://pis-sympatycy.pl/
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
----------------------------------
Naród dumny ginie od kuli , naród nikczemny ginie od podatków
Ten artykuł to dywersja
14 Czerwca, 2010 - 09:16
Sympatyczka p.p. Kaczyńskich
Nie słuchajmy osób zachęcających do bojkotu wyborów czy oddawania nieważnych głosów jak by tego pokrętnie nie uzasadniali. A co do obserwatorów, jak najbardziej. Ja już podpisałam. Nawet jeśli ktoś nie w pełni zgadza się z treścią petycji, albo wręcz ma anty-pisowskie nastawienie: nie będzie wątpliwości, teorii spiskowych, itp. Nadałabym temu artykułowi 1, ale nie wiem, jak to zrobić, bo jestem tu dopiero kilka dni
Sympatyczka p.p. Kaczyńskich
Re: Ten artykuł to dywersja
14 Czerwca, 2010 - 09:28
Twój wpis świadczy o Tobie .
Nie wiesz do czego się odnosisz twierdząc-"Dywersja"
Nikt w nim tu nie zachęca do bojkotu.Przeczytaj dokładnie :)
Co do oceniania.
bbebcia- przeczytaj to na co dałaś zgode rejestrując się Tu. Regulamin itd.
Co Ci powiem, to Ci powiem. Ale Ci powiem :)
14 Czerwca, 2010 - 15:44
Szanuję Twoje zdanie. Ba, w zasadzie się z Tobą zgadzam. Jest jednak małe, malutkie "ale". Ani ja ani Ty nie ustalaliśmy zasad "gry". Zaś Ci którzy to robili uczynili je takimi jakie są właśnie po to by zabezpieczyć się przed takimi zmianami, które mogłyby ich z tej gry wykluczyć.
By jednak te zasady zmienić nie tylko trzeba do tej "gry" wejść, ale ją wygrać i dopiero wówczas wymusić ich dokonanie. A to już jest możliwe w przeciwieństwie do sytuacji gdy dobrowolnie z owej "gry" zrezygnujesz. Bo naiwnością byłoby przypuszczać że ktoś się "zacuka" Twoim czy moim protestem i z zakłopotaniem "spuści oczy".
Oczywiście gdyby taki uzasadniony jak najbardziej protest był powszechny. I gdyby to nie były wybory kluczowe dla istnienia państwa tak jak obecne. Sam bym z pewnością tak postąpił, a i innych starałbym się do tego przekonać. Jednak zdecydowanie nie teraz. Przed nami wybory samorządowe i parlamentarne w czasie których możemy to zrobić jeśli "elity" nadal będą postępować jak do tej pory. Lecz zanim do nich dojdzie mamy czas właśnie na to by wyartykułować swe żądania i przekonać do nich jak największą liczbę osób. Ba, można podjąć działania by "politycy" musieli do tych żądań dotyczących tak istotnie ważnych zmian w ordynacjach wyborczych nie tylko się ustosunkować, ale i je wprowadzić. Z pewnością nie będzie to łatwe by zmusić ich do podrzynania gałęzi na której siedzą, ale jest to przynajmniej możliwe i realne. Innej drogi nie ma.
z pozdrowieniami i wyrazami sympatii
W. red
W. red