BĘKARTY RÓŻY LUKSEMBURG
Bękart - najbardziej powszechne znaczenie to - nieślubne dziecko (pozamałżeńskie) – dziecko pochodzące ze związku pozamałżeńskiego,
inaczej „z nieprawego łoża”, można przyjąć, iż z "lewego łoża".
Zacznijmy od początku.
Wreszcie znalazł się ktoś, kto pozwolił złapać oddech Jarosławowi Kaczyńskiemu, który to od miesięcy o ile nie od lat nie schodzi z łam gazet, programów radiowych i telewizyjnych, nie wspominając o internecie. A któż to ? To niejaki Krzysztof Śmiszek, wiceszef Polskiego Towarzystwa Prawa Antydyskryminacyjnego.
Ale o co chodzi ?
Do 'Bękartów" zaraz dojdziemy.
Podczas wizyty w TVN minister tłumaczyła się ze swojego wywiadu dla katolickiego "Gościa Niedzielnego", w którym uspokajała czytelników, że nowa ustawa rządowa pozwoli szkołom katolickim na niezatrudnianie lub zwalnianie osób homoseksualnych.
W programie uczestniczył również Krzysztof Śmiszek, jako wiceprezes Polskiego Towarzystwa Prawa Antydyskryminacyjnego. Do czasu... Opowiadając na argumenty Śmiszka, że prawo europejskie i nasz kodeks pracy zabraniają pracodawcy pytać o orientację seksualną pracownika, minister powiedziała:
- Jeśliby na przykład pan Śmiszek, kiedy wiadomo, że jest członkiem społeczności osób homoseksualnych, jest aktywistą Kampanii przeciw Homofobii i jest tajemnicą poliszynela, kto jest partnerem pana Śmiszka...
Słowami był zaskoczony i oburzony sam Śmiszek, który nigdy publicznie nie ujawnił swojej orientacji:
- Jak się nie ma merytorycznych argumentów, to wali się pałką: pan jest pedałem! Pani minister daje do zrozumienia, że gej czy lesbijka nie mają nic do gadania. To czysta homofobia. W żadnym innym kraju Unii taki człowiek nie byłby dłużej na stanowisku - powiedział w wywiadzie dla "Gazety Wyborczej".
Krzysztof Śmiszek zapowiada pozwanie pełnomocnik rządu do sądu. Uważa on, że orientacja seksualna to jego prywatna sprawa. Nigdy jej na siłę nie ukrywał, ale też nie mówił o tym publicznie.
Lewica, organizacje antydyskryminacyjne, feministyczne i gejowskie od dawna krytykowały opinie i brak jakichkolwiek działań antydyskryminacyjnych Elżbiety Radziszewskiej. Obecnie wzywają premiera Donalda Tuska do jej natychmiastowego zdymisjonowania.
Gazeta Wybiórcza już szaleje.
Koniec Radziszewskiej?
www.wyborcza.pl/Polityka/1,103835,8413747,Koniec_Radziszewskiej_.html
Kampania Przeciwko Homofobii wystosowała apel do premiera Donalda Tuska o odwołanie minister Radziszewskiej.
www.kph.org.pl/pl/allnews/15-kph/460-kph-w-sprawie-minister-radziszewskiej
Można jeszcze poczytać:
www.blog.rp.pl/blog/2010/09/23/dominik-zdort-czy-tusk-ulegnie-radykalom/
Nie kończy się zamieszanie wokół Elżbiety Radziszewskiej. Po tym, jak stwierdziła w wywiadzie dla „Gościa Niedzielnego”, że katolicka szkoła ma prawo odmówić zatrudnienia „zadeklarowanej lesbijki”, rozpętała się burza. Minister dolała oliwy do ognia, gdy powiedziała w TVN, że spierający się z nią Krzysztof Śmiszek jest gejem.
Rz: Pani minister, współczuć pani czy gratulować? Wszędzie pani pełno.
Więcej w dzisiejszej Rzepie ( niestety płatne za papierową lub internetową ).
List otwarty do Premiera Donalda Tuska.
www.terlikowski.salon24.pl/232364,list-otwarty-do-premiera-donalda-tuska
Czy w Polsce jest, aż tak źle ?
Powstaje prawo antydyskryminacyjne w Polsce
A co na to Śmiszek.
Obecny projekt ustawy o równym traktowaniu nie przeciwdziała zjawisku dyskryminacji
www.feminoteka.pl/readarticle.php
I wracając do Smerfa Śmiszka.
Krzysztof Śmiszek (Prawo międzynarodowe i krajowe a LGBT)
Prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Prawa Europejskiego, pracował w Biurze Pełnomocnika Rządu ds. Równego Statusu Kobiet i Mężczyzn, konsultant szeregu organizacji pozarządowych w dziedzinie przeciwdziałania dyskryminacji, publikował m.in. w Rzeczpospolitej oraz Prokuratorze. Certyfikowany trener prawa antydyskryminacyjnego (certyfikat Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka i Brytyjskiej Interrights). Prowadził szkolenia z prawa antydyskryminacyjnego m.in. dla adwokatów, radców prawnych, związków zawodowych, prawników organizacji pozarządowych.
Tok fm Krzysztof Śmiszek o prawa homoseksualistów
www.kciuk.pl/Tok-fm-Krzysztof-Smiszek-o-prawa-homoseksualistow-l19006
Według mnie orientacja seksualna nie jest światopoglądem, ale są mądrzejsi - to od autora JWP.
A tu lista wykładowców Queer Studies w KPH .
Kurs akademicki organizowany przez Kampanię Przeciw Homofobii, przy wsparciu Fundacji im. Róży Luksemburg w Polsce
www.queer.kph.org.pl/wykladowcy.html
I lista przedmiotów na wykładach.
www.queer.kampania.org.pl/przedmioty.html
Róża Luksemburg.
www.pl.wikipedia.org/wiki/R%C3%B3%C5%BCa_Luksemburg
A oto Róża w skrócie ( jak sądzę jej poglądy podzielają członkowie Fundacji im. Róży Luksemburg w Polsce ).
Róża Luksemburg, właściwie Rozalia Luxenburg, ps. Róża Kruszyńska, Maciej Rózga, Spartakus (ur. 5 marca 1871 w Zamościu , zm. 15 stycznia 1919 w Berlinie ) – działaczka i ideolog polskiego i niemieckiego ruchu robotniczego.
Jeszcze jako uczennica wstąpiła do kółek partii Proletariat . W 1887 wstąpiła do partii Proletariat ( miała lat 16 - ZUCH ).
Od 1907 prowadziła działalność w Niemczech, lansując koncepcję masowych strajków jako drogi dla rewolucji i obalenia kapitalizmu przemocą. W 1914 współtworzyła tajny Związek Spartakusa , który ujawnił się 1 maja 1916 , po czym została aresztowana za działalność antypaństwową. Róża Luksemburg była przedstawicielką lewego, rewolucyjnego skrzydła II Międzynarodówki, a zarazem krytyczką Lenina i partii bolszewickiej. Z okresu rewolucji bolszewickiej pochodzi jej znany aforyzm: "Nie ma prawdziwego socjalizmu bez demokracji , tak jak nie ma prawdziwej demokracji bez socjalizmu ". Z drugiej strony - w miarę pozyskiwania większej ilości informacji na temat specyfiki sytuacji w Rosji podkreślała konieczność (z rewolucyjnego punktu widzenia) wprowadzenia przez bolszewików wielu "środków nadzwyczajnych" w celu obrony państwa robotniczego. Podkreślała, że niezależnie od rezultatów rewolucji 1917 Leninowi i jego partii należy się szacunek, gdyż jako pierwsi na świecie odważyli się wprowadzić w życie to, o czym do tej pory dyskutowano jedynie teoretycznie.
Kwestionowała polskie dążenia niepodległościowe uzasadniając ich irracjonalność racjami ekonomicznymi.
Według Luksemburg powstanie styczniowe zostało wywołane przez szlachtę polską, aby utrzymać pańszczyznę i stłumić rozwój burżuazji . Burżuazja natomiast była przeciw powstaniom, zaś chłopi są oddani carowi , a proletariat ulega organicznemu wcieleniu do proletariatu państw zaborczych.
Róża Luksemburg była feministką i pacyfistką .
A zatem jak blisko Śmieszkowi, Biedroniowi, Środzie i innym wykładowcom Queer Studies w KPH do Różyczki Luksemburskiej.
A teraz z innej beczki.
Kudy nam do Europy, wstyd !
Europejski zjazd rodzin homoseksualnych
poniedziałek, 20 wrzesień 2010 14:54
W Paryżu, w ramach Europejskiego Dnia Rodzin Homoseksualnych, debatowano nad prawami gejów i lesbijek do zakładania rodziny.
Na paryskie spotkanie zaproszono około 500 osób z wielu państw Europy, m.in. z Francji, Hiszpanii, Włoch, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Szwecji. Oprócz homoseksualnych rodziców, przybyłych w towarzystwie wychowywanych przez siebie dziećmi, w sesjach i debatach wzięli udział francuscy politycy, prawnicy, psycholodzy, socjolodzy i nauczyciele.
Uczestnicy obrad zwracali uwagę na ewolucję legislacji państw europejskich dotyczącej adoptowania dzieci przez pary homoseksualne. W niektórych krajach, jak w Szwecji, Hiszpanii czy Belgii, w ostatnich latach uznano prawo do adopcji dla par tej samej płci.
Czytaj dalej - www.queercafe.pl/swiat/europejski-zjazd-rodzin-homoseksualnych
I wróćmy do tematu.
BĘKARTY RÓŻY LUKSEMBURG
Jak można inaczej nazwać osoby, które współpracują za pieniądze z
Fundacją Analizy Społecznej i Edukacji Politycznej im. Róży Luksemburg - niemiecka fundacja zbliżona do partii Die Linke . Powstała w 1990 dla analizy społecznej i politycznej. Organizacja oddana jest celom i wartościom międzynarodowego ruchu socjalistycznego i socjaldemokratycznego . Od 2003 ma biura zagraniczne w Johannesburgu , Moskwie i Warszawie .
Na polskiej stronie krotki tekst i link do strony matki w Niemczech.
Fundacja im. Róży Luksemburg jest jednym z podmiotów zajmujących się edukacją polityczną na terenie Republiki Federalnej Niemiec.
W centrum jej uwagi znajdują się problemy rozwoju społecznego, sprawiedliwości społecznej i demokracji. Fundacja ma swoje przedstawicielstwa
w kilkunastu państwach, w tym w Polsce.
Szczegółowe informacje o Fundacji znajdują się
na portalu: www.rosalux.de
( wersja angielska ) www.rosalux.de/english/foundation.html
A tam naprawdę sporo "ciekawych informacji" - np.:
Fundacja jest obecnie jednym z największych instytutów edukacji politycznej w Niemczech i jest w głównym nurcie socjaldemokracji.
No chyba LEWACJI.Raport Fundacji 2008/2009 - www.rosalux.de/fileadmin/rls_uploads/pdfs/engl/rls-report_09.pdf
Nie doszukałem się źródeł finansowania - jak sądzę wystarczy spojrzeć na Wschód.
A zatem reasumując.
Z Fundacją Analizy Społecznej i Edukacji Politycznej im. Róży Luksemburg współpracuje Kampania Przeciw Homofobii, środowisko Krytyki Politycznej Sierakowskiego, część środowisk feministycznych, homoseksualnych, gender (www.pl.wikipedia.org/wiki/Gender_studies ), SLD ( jako że wspiera w/w ), polska lewica i lewacy w dużej mierze.
Współpraca, często sowicie opłacana, często z pobudek ideologicznych jest równoznaczna z utożsamianiem się z ideami jakie kierują Fundacja. A ta posiadając w swoim imieniu Różę Luksemburg zapewne utożsamia się z jej życiem i poglądami.
Jeżeli ktoś podziela jej poglądy i sławi jej imię, to kimże innym jest, jak nie jej "politycznym dzieckiem z lewego łoża, zwykłym bękartem".
Zapamiętajmy naszych dzielnych rewolucjonistów, te pieski na usługach lewactwa, gotowych wyrzec się Ojczyzny, Narodu, Wiary i Kulturu Polskiej dla Nowego Lepszego Homo Lewackiego Świata.
I nie ma tu miejsca na dyskusje, fakty mówią za siebie.
Na początku rozwoju ruchu homoseksualnego w USA, ich nieżyjący guru wyznaczył końcowy cel i cele pośrednie za pomocą których dążono i dąży się do do ostatecznej zmiany świata z jakimkolwiek porządkiem moralnym w świat, gdzie każdemu według potrzeb i upodobań.
Ciekawi mnie tylko jak sobie poradzą lewacy, feministki i homoseksualiści z Islamem i Judaizmem.
I kilka tematów.
Religie, a homoseksualizm.
Homoseksualizm na przestrzeni dziejów - mity i fakty.
Homofobia - lęk przed drugim człowiekiem, czy też homoseksualistą ?
Komunizm, a homoseksualizm.
Propaganda homoseksualna.
Konflikty i podziały w środowiskach homoseksualnych.
Prawdziwe oblicze homoseksualizmu w czasach starożytnych - odkłamana legenda.
A teraz Hall of Shame ( Galeria Wstydu ) - lista płac Fundacji Analizy Społecznej i Edukacji Politycznej im. Róży Luksemburg.
DLA DOBRA POLSKIE ZA NIEMIECKIE LEWACKIE SREBRNIKI.
dr Jacek Kochanowski (www.percywawa.wordpress.com/ )
( Ciekawy artykuł dla maturzystów www.maturzysta.pl/prawdziwych-przyjaciol-poznaje-sie-w-lozku/2470 )
(Wprowadzenie do społecznej teorii queer)
Socjolog i teoretyk kultury w pracy naukowej zajmujący się dwoma obszarami badań - w Centrum Badań Polityki Naukowej i Szkolnictwa Wyższego Uniwersytetu Warszawskiego zajmuje się "educational studies", w tym przede wszystkim rolą wiedzy we współczesnych procesach społecznych oraz problematyką płci i seksualności w badaniach nad edukacją, natomiast jako członek zespołu Gender Studies Uniwersytetu Warszawskiego zajmuje się analizami z zakresu socjologii seksualności w perspektywie teorii queer. Oba pola swoich poszukiwań badawczych stara się powiązać z najważniejszymi współczesnymi koncepcjami socjologicznymi, m.in. Michela Foucaulta, Zygmunta Baumana, Anthony Giddensa, Jurgena Habermasa, Pierre'a Bourdieu, Urlicha Becka i wielu innych.
Marta Abramowicz + Robert Biedroń (www.spr.org.pl/2009/09/marta-abramowicz-i-robert-biedron-w-spr/)
Marta Abramowicz (Sytuacja społeczna osób bi- i homoseksualnych w Polsce)
Psycholożka, absolwentka Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na UW, doktorantka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Prezeska Kampanii Przeciw Homofobii odpowiedzialna za działania edukacyjne i pomocowe. Koordynatorka akcji "Niech Nas Zobaczą", kierowniczka zespołu badawczego przygotowującego raport "Sytuacja społeczna osób bi- i homoseksualnych w Polsce. Raport za lata 2005 i 2006", trenerka i terapeutka. Jej ostatni projekt, któremu poświęca obecnie całą uwagę, to portal MultiKulti www.multikulti.org.pl
"Like A Village People członek"
dr Tomasz Basiuk(Coming out)
(www.nts.uni.wroc.pl/teksty/basiuk.html)
Adiunkt w Ośrodku Studiów Amerykańskich Uniwersytetu Warszawskiego, a od 2005 roku dyrektor Ośrodka. Współredaktor antologii "Odmiany odmieńca / A Queer Mixture", "Parametry pożądania" i "Out Here!". Autor artykułów naukowych z dziedziny queer studies i literatury amerykańskiej oraz książki "Wielki Gaddis: realista postmodernistyczny".
One Of The Top
Robert Biedroń (Historia i perspektywy rozwoju ruchu LGBT na świecie i w Polsce + Organizacje LGBT w Polsce i na świecie)
Absolwent politologii i nauk społecznych na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie oraz Szkoły Liderów Politycznych i Społecznych. Publikował m.in. w "Gazecie Wyborczej", "Polityce", "Trybunie", "Rzeczpospolitej". Pomysłodawca i założyciel Kampanii Przeciw Homofobii. Współpracownik i konsultant kilkunastu organizacji praw człowieka w Polsce i za granicą, autor pierwszej w Polsce pracy poświęconej nazistowskim prześladowaniom mężczyzn homoseksualnych. Pierwszy polityk w Polsce, który otwarcie przyznał się do swojej orientacji seksualnej i zaczął głośno mówić w mediach: Tak, jestem gejem! Laureat Tęczowego Lauru, nagrody przyznawanej za propagowanie idei tolerancji. W 2005 roku ukończył Helsińską Szkołę Praw Człowieka. Doktorant na Wydziale Nauk Politycznych Akademii Humanistycznej w Pułtusku.
dr Katarzyna Bojarska (People are straight until they are not - o rozwoju nieheteroseksualnych tożsamości + Kobiety, mężczyźni i cała reszta - różnorodność płciowa z perspektywy queer)
www.beztabu.org/index.php/dr-katarzyna-bojarska
Wykładowczyni akademicka, badaczka społeczna, trenerka. Pracuje w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego. Studia psychologiczne ukończyła w 2002 roku, w 2005 r. obroniła rozprawę doktorską na temat psychospołecznych uwarunkowań homofobii. Specjalizuje się w psychologii queer i LGBT. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół społecznej konstrukcji norm i tożsamości seksualnych, psychologii stronniczego spostrzegania, problematyki opresji i jej wpływu na psychospołeczne funkcjonowanie ludzi LGBT, problematyki gender i transgender, roli języka w społecznej transmisji uprzedzeń, skuteczności metod antydyskryminacyjnych, seksuologii społecznej, a także profesjonalnej pomocy psychologicznej dla osób LGBT. Jako trenerka i edukatorka zajmuje się problematyką praw człowieka, w szczególności praw seksualnych, a także przeciwdziałania dyskryminacji ze względu na płeć. Prowadzi zajęcia akademickie, a także warsztaty i szkolenia w kraju i za granicą dla takich grup docelowych jak: psychologowie i studenci/tki psychologii, seksuolodzy, psychiatrzy, ginekolodzy, przedstawiciele/ki organizacji pozarządowych, osoby należące do grup opresjonowanych itd. Aktywna uczestniczka krajowych i międzynarodowych konferencji i seminariów. Autorka artykułów naukowych i popularnonaukowych oraz metod i narzędzi antydyskryminacyjnych. W roku 2004 na zlecenie Pełnomocniczki Rządu ds. Równego Statusu Kobiet i Mężczyzn opublikowała raport na temat implikacji dla polityki antydyskryminacyjnej płynących z badań nad psychospołecznymi uwarunkowaniami homofobii.
dr Agnieszka Graff (Płeć, naród, seksualność)
Amerykanistka, tłumaczka i publicystka. Autorka m. in. książki "Świat bez kobiet". Pracuje w Ośrodku Studiów Amerykańskich Uniwersytetu Warszawskiego, wykłada również na Gender Studies UW i w Collegium Civitas. Związana z Krytyką Polityczną i z Helsińską Fundacją Praw Człowieka. Od czasu do czasu publikuje teksty polemiczne o prawach kobiet i mniejszości seksualnych w Gazecie Wyborczej. Współzałożycielka Porozumienia Kobiet 8 Marca. Wkrótce ukaże się jej książka p.t. "Rykoszetem. Rzecz o płci, seksualności i narodzie".
dr Ewa Hyży (Ciało w perspektywie feministycznej i queer)
Doktor nauk humanistycznych w dziedzinie filozofii, adiunkt w Międzyuczelnianej Katedrze Humanistycznej Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Po wielu latach pracy na uczelniach amerykańskich jesienią 2005 roku przyjechała do Polski, początkowo do Instytutu Filozofii UMCS w Lublinie. Obecnie prowadzi również zajęcia na podyplomowych Gender Studies Uniwersytetu Jagiellońskiego. Autorka książki Kobieta, ciało, tożsamość (Kraków 2003), numeru autorskiego Colloquia Communia Kobiecosc? (w druku), i artykułów z zakresu szeroko rozumianej problematyki gender. Przygotowuje pracę habilitacyjną w zakresie feministycznej etyki i teorii politycznej.
dr Jerzy Krzyszpień (Homoseksualność a religia)
Absolwent filologii angielskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim. W trakcie studiów jeden rok akademicki spędził na stypendium w Stanach Zjednoczonych. Stopień doktora uzyskał na podstawie dysertacji z dziedziny językoznawstwa historycznego. Pracuje jako wykładowca na UJ. Przełożył na polski kilka książek poświęconych problematyce gejowskiej i lesbijskiej. Ostatni przekład to książka Johna Boswella, Chrześcijaństwo, tolerancja społeczna i homoseksualność: Geje i lesbijki w Europie Zachodniej od początku ery chrześcijańskiej do XIV wieku, Kraków: Nomos, 2006. Interesuje się między innymi zagadnieniem związku między językiem i władzą.
dr Paweł Leszkowicz (Estetyka i polityka sztuki 'queer')
Historyk sztuki, kurator i wykładowca, zajmujący się współczesną sztuką i kulturą wizualną oraz studiami nad seksualnością. Wykłada na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza i Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Studiował historię sztuki, gender studies i dziennikarstwo na UAM w Poznaniu, Courtauld Institute of Art w Londynie; był stypendystą Fulrighta w New School University w Nowym Jorku. Wygłaszał wykłady w Centrum Pompidou, Henry Moore Centre, Zachęcie, Uniwersytecie Wiedeńskim, City University of New York. Drukowany przez New York University Press, Wielką Encyklopedię PWN, Res Publica Nowa, Magazyn Sztuki, Obieg, Czas Kultury, Bad Subjects, Art Margins, Museo Fortuny na Biennale Weneckich. Autor książek Helen Chadwick. Ikonografia podmiotowości (Kraków 2001), wraz z Tomkiem Kitlińskim Miłość i demokracja. Rozważania o kwestii homoseksualnej w Polsce (Kraków 2005), oraz licznych esejów poświęconych sztuce gejowskiej. Autor wystawy Miłość i demokracja, GK Collection, Imperium zmysłów.
Bartłomiej Lis (Gejowskie (nie)męskości)
Socjolog, absolwent Instytutu Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Gdańskiego oraz Gender Studies na Uniwersytecie Warszawskim, obecnie doktorant w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Prowadzi badania dotyczące homoseksualnych (nie)męskości, gejowskiej pornografii i tego co na jej podstawie możemy powiedzieć o tożsamości płciowej homoseksualnych mężczyzn. Autor artykułów z zakresu "man and masculinities studies" oraz teorii queer. Publikował m.in. w "Kulturze popularnej".
dr Ewa Majewska (Filozofia polityczna w teorii queer Judith Butler)
Ur. 1978. Filozofka, feministka, teoretyczka sztuki, w której tworzeniu czasem uczestniczy. W 2003 roku stypendystka w Instytucie Studiów Kobiecych w Uniwersytecie Paris VIII. Od 2003 prowadzi zajęcia na Gender Studies UW, od 2007 współpracuje z Gender Studies przy IBL PAN, pracowała jako adiunkt w Uniwersytecie Szczecińskim, w semestrze zimowym 2009/10 członkini grupy badawczej im. Beatrice Bain na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley,USA, gdzie zajmowała się filozoficzną krytyką społecznego kształtowania kategorii legalności oraz polityką przekładu. Zajmuje się filozofią społeczną i polityczną oraz krytyką kultury ze szczególnym uwzględnieniem neoliberalizacji produkcji artystycznej oraz cenzury. Od września 2010 będzie uczestniczyła w projekcie badawczym "Miłość z perspektywy feministycznej" na uniwersytecie w Orebro w Szwecji. Jest autorką i współautorką książek o społeczeństwie, kulturze i feminizmie, w tym: Feminizm jako filozofia społeczna. Szkice z teorii rodziny (2009); Zniewolony Umysł II. Neoliberalizm i jego krytycy, (wraz z Jankiem Sową, 2007); Futuryzm Miast Przemysłowych (wraz z K. Szrederem i M. Kaltwasserem, 2007), Majewska, E., Rutkowska, E., Równa szkoła. Poradnik edukacji równościowej dla nauczycieli i nauczycielek; Gliwice 2007 oraz Raportu o przemocy wobec kobiet w rodzinie i relacjach intymnych dla Amnesty International Polska (2005). Mieszka w Warszawie.
Krzysztof Śmiszek (Prawo międzynarodowe i krajowe a LGBT)
Prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Prawa Europejskiego, pracował w Biurze Pełnomocnika Rządu ds. Równego Statusu Kobiet i Mężczyzn, trener prawny w zakresie antydyskryminacji, konsultant szeregu organizacji pozarządowych w dziedzinie przeciwdziałania dyskryminacji, publikował m.in. w Rzeczpospolitej oraz Prokuratorze.
FIRST LADY
dr hab. Magdalena Środa (Homoseksualizm, etyka, polityka)
www.rp.pl/artykul/61991,292839_Do_Europy_na_gape.html
Adiunkt w Zakładzie Etyki Instytutu Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego, zajmuje się historią idei etycznych, etyka stosowaną, filozofią polityczną i problematyką kobiecą (zajęcia na Gender Studies, UW). Jest autorką wielu publikacji z zakresu filozofii politycznej i moralnej oraz książek m.in.: "Idea godności w historii i etyce" (1993), "Idee, normy i wartości moralne" (1994), "Historia idei etycznych: starożytność i średniowiecze" (1995), "Historia idei etycznych: nowożytność i czasy współczesne" (1998). W 2003 roku habilitowała się na podstawie książki: "Indywidualizm i jego krytycy. Współczesne spory między liberałami, komunitarianami i feministkami na temat podmiotu, wspólnoty i płci" (wyd. Aletheia, Warszawa 2003). W latach 1993-2000 pełniła funkcję dyrektora ds. studenckich Instytutu Filozofii UW. Od 1993 jest redaktorem pism: ETYKA oraz PRZEGLĄDU FILOZOFICZNEGO; Jest również założycielem i kierownikiem Podyplomowych Studiów Etyki i Filozofii (UW); członkiem Komitetu Etyki Polskiej Akademii Nauk. Uczestniczką licznych staży i stypendiów zagranicznych (m.in. USA, Francja, Belgia). Zajmuje się działalnością publicystyczną (m.in. Gazeta Wyborcza, Polityka).W rządzie Marka Belki pełniła funkcję Pełnomocnika Rządu ds. Równego statusu Kobiet i Mężczyzn (16.08.2004-02.11.2005); była również członkiem Europejskiego Centrum Monitoringu Rasizmu i Ksenofobii w Wiedniu.
Ania Świrek (Performatywny aspekt queer - drag kings).
Członkini pierwszego polskiego zespołu drag kings Da Boyz oraz grupy kabaretowej Barbie Girls. Ukończyła filologię angielską na Uniwersytecie Śląskim oraz Śląską Międzynarodową Szkołę Handlową. Miłośniczka czekolady (koniecznie białej!), herbaty z miodem i imbirem, nalewki z mirabelki i długich uszu psów rasy Beagle. Po dwóch latach tułaczki za północno-wschodnią granicą Polski osiadła w Warszawie, gdzie na co dzień wysysa z niej energię niewolniczy system korporacyjny. Na szczęście odradza się na scenie, gdzie bawi się genderem i wciela w różnorodne postaci, od macho z bródką do seksownej femme fatale.
Krzysztof Tomasik (Homobiografie - nienormatywne życiorysy ludzi kultury)
Publicysta, badacz historii polskiego homoseksualizmu, biografista. Autor książki "Homobiografie. Pisarki i pisarze polscy XIX i XX wieku" (2008) oraz licznych tekstów w publikacjach zbiorowych (m.in. "Homofobia po polsku" - 2004, "Lektury inności" - 2007, " Polityka literatury" - 2009). Członek zespołu "Krytyki Politycznej" i redakcji "Repliki". Obecnie pracuje nad wyborem reportaży społecznych publikowanych w PRL-u.
dr Błażej Warkocki (Literatura w perspektywie queer)
Wykłada na Wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej UAM i Gender Studies UW. Współautor (razem z Przemysławem Czaplińskim, Maciejem Lecińskim i Elizą Szybowicz) Kalendarium życia literackiego 1976 - 2000 (Wydawnictwo Literackie, Kraków 2003) oraz współredaktor (razem ze Zbyszkiem Sypniewskim) tomu zbiorowego Homofobia po polsku (Sic!, Warszawa 2004). Autor książki Homo niewiadomo. Polska proza wobec odmienności (Sic!, Warszawa 2007). Członek rady naukowej internetowego pisma poświęconego studiom queer "Interalia". Jego zainteresowania badawcze koncentrują się głównie wokół wybranych wątków współczesnej polskiej kultury (a zwłaszcza literatury) w kontekście kategorii gender i queer. Zajmuje się m. in. krytyką literacką.
Bartosz Żurawiecki (Mniejszości seksualne a kino)
Krytyk, publicysta. Jeden z najbardziej cenionych krytyków filmowych w Polsce. Laureat nagrody im. Krzysztofa Mętraka. Od lat związany z "Filmem", gdzie oprócz szefowania działowi recenzji pisze felietony. Poza tym publikował w "Przekroju", "Ha!arcie", "Tygodniku Powszechnym", "Odrze", "Gazecie Wyborczej", "Świecie Filmu". Nigdy nie ukrywał swojego homoseksualizmu, jest autorem licznych tekstów analizujących wątki gejowskie, lesbijskie, ale także transseksualne w kinie. Jego test "O tym, którego nie ma" (2002) opublikowany w "Bez Dogmatu", a potem "Homofobii po polsku", uznawany jest za przełomowy, to pierwszy głos homoseksualisty, który już nie prosi, ale żąda równego traktowania. Autor felietonów w gejowskich pismach "Interhom" oraz "On i On". Pierwszą powieść "Trzech panów w łóżku nie licząc kota" napisał w 2003 roku, wydana dwa lata później stała się sztandarowym przykładem literatury gejowskiej w polskiej literaturze. Rok później ukazał się zbiór dramatów "Erotica alla polacca", a obecnie wyszła kolejna powieść - "Ja, czyli 66 moich miłości". Niezmordowany propagator kultury gejowskiej, pisał teksty o Catherine Deneuve, R. W. Fassbinderze, Almodovarze, wraz z Małgorzatą Sadowską przedstawił pionierską analizę wątków homoseksualnych w twórczości Krzysztofa Zanussiego. Wielbiciel div gejowskich.
ZA CAŁOKSZTAŁT ZASŁUG DLA PATRIOTYCZNYCH ŚRODOWISK HOMO.
Sławomir Sierakowski (www.krytykapolityczna.pl/ )
Adam Michnik - Dyrygent Wszechrzeczy.
Fragmenty kazania ks. Stanisława Juraszka, proboszcza w górniczym Rydułtowy na Górnym Śląsku z blogu ks. Tadeusza Isakowicza-Zaleskiego.
W tym samym duchu wypowiada się najwybitniejszy polski poeta, pisarz, Jarosław Marek Rymkiewicz. Któż go zna? To właśnie za polskość, tak go nienawidzą polskojęzyczne media. Wy znacie – niestety - tylko Szymborską, a ja stawiam go o niebo wyżej niż Miłosza. Ten godny następca Zbigniewa Herberta wskazuje na nienawiść do polskości, gdy pisze: „Krzyż przy Krakowskim Przedmieściu ma teraz dwa wymiary, dwa znaczenia. Po pierwsze, to jest symbol wiary. Po drugie, jest to symbol polskości, symbol polskiej chwały i polskiego męczeństwa. Polacy stając przy nim, mówią, że chcą pozostać Polakami. I to właśnie budzi teraz taką wściekłość, taki gniew, taką nienawiść – na przykład w redaktorach „Gazety Wyborczej”, którzy pragną, żeby Polacy wreszcie przestali być Polakami. Redaktorom „Gazety Wyborczej” ja się nie dziwę – pisze Rymkiewicz. Są oni duchowymi spadkobiercami Komunistycznej Partii Polski, a rodzice, czy dziadkowie wielu z nich byli członkami tej organizacji, która była skażona duchem „luksemburgizmu”, a więc ufundowana na nienawiści do Polski i Polaków. Tych redaktorów wychowano tak, że muszą żyć w nienawiści do polskiego krzyża. Uważam, że ludzie ci są godni współczucia – polscy katolicy powinni się za nich modlić” – podkreśla Rymkiewicz.
Ja też kieruję dziś do was tę samą prośbę, módlcie się za tych redaktorów. Zastępca naczelnego Piotr Pacewicz, jako gej – prawdziwy czy przebieraniec - tego nie wiem, ostatnio w paradzie miłości, jechał ulicami Warszawy.
To ich ideologiczni przodkowie, dokładnie 90 lat temu, już byli na probostwie w Wyszkowie, rosyjski komunistyczny komisarz Iwan Skworcow – Stiepanow, morderca –„krwawy Felek” - Feliks Dzierżyński, Julian Marchlewski, Feliks Kon – prawie wszyscy niePolacy. Każdy pod urokiem Róży Luksemburg, głównego ideologa polskiego komunizmu. Po co oni szli na Warszawę pod osłoną bolszewickich bagnetów?
SLD
A to ulubiony wróg KPH - Leszek Czajkowski.
www.pl.wikipedia.org/wiki/Leszek_Czajkowski
I jego piosenka, która tak wzburzyła KPH.
www.sw.org.pl/czajkowski/4-10.mp3
SUPERCIPKA - Bohaterka środowisk homoseksualnych ( ich projekt ).
No to za zdrowie naszych milusińskich.
A teraz z innej beczki.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 10715 odsłon
Komentarze
Re: BĘKARTY RÓŻY LUKSEMBURG
24 Września, 2010 - 18:53
Dałbym 20 gdyby było możliwe :).
Mnóstwo pracy i dobry tekst.
Pozdrawiam.
no to strach,
24 Września, 2010 - 19:14
niedługo dojdzie do tego, że tata i mama będą musieli ukrywać się.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
----------------------------------
Naród dumny ginie od kuli , naród nikczemny ginie od podatków
ciociababcia
24 Września, 2010 - 19:31
I Ciociu i Babciu, już tak jest w Wielkiej ( Onegdaj ) Brytanii. W szpitalach by nie urazić uczuć osób homoseksualnych, nie wolno podawać w dokumentach określeń matka, ojciec, a jedynie rodzic, rodzice. To nie mój wymysł, to fakt. W Hiszpanii, też już coś podobnego wykombinowali, umknęło mi z pamięci.
Na osłodę dobry szmonces.
Mosze, a co ty byś zrobił, jakbyś Hitlera dorwał.
No ja bym mu w dupę, rozżarzony pręt wsadził.
A którą stroną Mosze ?
No jak którą, rozżarzoną !
A ty głupi Mosze, ja bym mu wsadził tą zimną. Bo jakby wyjmował, to by sobie palce poparzył.
Jakoś tak mi się z gayami skojarzyło.
Pozdrawiam
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
@jwp Re: BĘKARTY RÓŻY LUKSEMBURG
26 Września, 2010 - 00:54
ufff ... przy czytaniu, zaglądaniu i weryfikacji niekórych nazwisk zeszło mi kilka godzin. Podziwiam wkład pracy w zebranie materiału.
Miałem już nawet wątpliwości, że mam tu do czynienia z jakąś kryptoreklamą. Przy tej ilości informacji, które już przez samą swoją obszerność pośrednio legitymują i nobilitują temat, oraz samo "zjawisko", przy tylu "autorytetach" naukowych - a ile tam tych doktorów, i innych... ho-ho - przy tak poważnie naukowym podejściu do tematu produkowana jest nowa jakość, jak to w jednym z linków do queerstudies było: "produkowana jest nowa prawda" [Michel Focault] - prawda oparta na wiedzy.
No właśnie: prawda czy "prawda" tj peseudoprawda, czy nowa ideologia która ma eksponowane miejsce w debacie publicznej m.in dlatego, że jest instrumentalizowana do gry i inscenizacji politycznej w walce o strategiczne cele. Jakie ?. Wyczerpującej odpowiedzi trzeba by może było szukać z równie dużym nakładem środków co robi to strona przeciwna, ale i bez tego można się domyślać że chodzi o kilka pieczeni przy jednym rożnie:
- produkowanie tematów zastępczych
- tj kurtyn medialnego oburzenia przykrywających, zasłaniających ... odciągających uwagę od spraw o wiele wiele ważniejszych np
a) ządzenia przez "kupowanie sobie czasu" tj finansowanie "zielonej wyspy" przez 4 krotnie szybciej rosnący dług publiczny,
b) fatalnego stanu służby zdrowie, syst. emerytalnych,
c) celowej prywatyzacji, jako kontynuacja przejmowania przez bliskie rządowi grupy lobby majątku wypracowanego przez ostatnie 60 lat i dalej
d) "fatalnie" prowadzonego śledztwa w sprawie Katastrofy Smoleńskiej, - celowe, wynik geszeftu z Putinem: chodzi o odwrócenie uwagi od powiązań Tuska z biznesmenem Krause którego główny wektor zainteresowań leży w uzyskaniu partycypacji w rosyjskim rynku naftowym, czyli taki deal: Polska do 2037 zaopatrywana rosyjskim gazem po zawyżonych cenach wzamian za 50% akcji w spółce ... - pisze o tym A.Ścios na swoim blogu. A więc Tusk i Krause jako polski Bush i Dick Cheney. Tylko że rolę koncernu Halliburton miałby tu pełnić chyba Gazprom , czy jak ?
...
Ważnych spraw do przykrycia, jak np utrata suwerenności, fatalna demografia, powodzie, "niezawisłe" sądy i oczywiście nieskorumowana jakąkolwiek Camorrą polska Policja, prokuratorzy, ... można by tego jeszcze nawyliczać - tych tematów do ukrycia, efektów PO-liberalizacji Polski.
- np spawa fatalnego, wręcz katastrofalnego stanu finansów,
...
Jakże pomocne stają sie tedy taki sobie rodzaj medialne "igrzysk" dla ludu:
- tworzenie narracji i kontr-narracji, emocji i kontr-emocji .. marketing polityczny, inżynierii społecznej słupkowego nastawionego na kreowanie wizerunku rządu.
Przy okazji można zrealizować kilka celów które "dopasują" nasze społeczeństwo do Europy, tak aby już niewiele stało na przeszkodzie do EUro-Supermocarstwa a la USA, tygiel w tkórym stapiają się kultury:
- tzw "długi marsz przez urzędy"
- przejęcie wychowania młodzieży przez kontrolę instytucji wychowujących i edukujących: szkoły, gimnazja, uczelnie, kultura, media, rozyrwka i tworzenie "nowego zmodernizowanego społeczeństwa" opartego na liberyńskim egalitaryzmie, kulturze relatywizmu, neoliberalizmie, doktrynie nowej lewicy. Społeczeństwa na wylot przesiąkniętego utylitaryzmem i zkomercjalizowaniem wszystkich swer życia, od stadium prenatalnego (aborcja), przez dziećiństwo (miliardowe zyski na rozrywkę, ubiór, konsumpcję dla dzieci i młodzieży z kieszeni rodziców itd)poprzez życie dorosłe (ekonomią przesiąknięte życie zawodowe, prywatne, nawet seksualne, partnerskie, czy religijne: religia jako sklep samoobsłógowy, trochę reinkarnacji, może szczyptę buddyzmu, okultyzmu, sesja u wróżki, poranny horoskop ..), aż po życie w starości (ponieważ ostanie 2 lata kosztują tyle samo co całe do tychczas przeżyte życie to - eutanazja, dla biednych np)
Wszystko "frei nach [w sposób dowolny według]" Habermas, Horkheimer, Fromm, .., i Adorno - fankfurcka szkoła, a sposób sprawowania władzy oparty na "biowładzy", "wiedzę-władzę" i rozszerzony o koncepcję o seksualności "nach" Michel Focault - pięknie i gładko budowanie "systemów celowo-racjonalnych" na wylot przesiąknięte odzierającą z orientacji ekonomizacją oraz w imię silnego, nowoczesnego kraju, w którym patriotyzm rozumiany jest już tylko z obowiązkową konsumpcją wszystkiego i wszystkich: bo wtedy rośnie nam PKB, bo wtedy powstają nowe miejsca pracy, bo jest dynamika w "opartym na wiedzy społeczeństwie usługowo informacyjnym".
A przy okazji
- walka z KrK
- cicha rewolucja kulturowa w ramach walki z cywilizacją łacińską, ta o której pisze Marguerite A. Peeters, w swojej książce "Globalizacja zachodniej rewolucji kulturowej." ("The Globalization of the Western Cultural Revolution")
- utworzenie masy krytycznej do mobilizowania jej przeciwko kontrahentom politycznym i wiązania zasobów "polskiej ekstremie" prawicowej, konserwatywnej, narodowej, której się tak boi Michnik & co.
Jestem zły na nasze społeczeństwo, że nie interesuje się własnymi sprawami tj polityką, że ich nie zna, na media, że temu społeczeństwu to poznawanie tak utrudnia lub czyni wręcz niemożliwym, że ulegają agenturze wpływu lub są nią, zły na elity, które się wykradają z odpowiedzialności za swoją szczególną rolę w społeczeństwie i wszystkim którzy sprawiają, że Polska daje sobie tak w kaszę dmuchać, baaaa tę kaszę zabrać (umowa gazowa).