Komentarze użytkownika

Kiedy Tytuł Treśćsortuj malejąco Głosy Do zawartości Komentarz do
Obrazek użytkownika Daniel.Karpat
4 lata temu Maskirowka. 1. Od kiedy to zaczynasz czytać jakiś artykuł od końca (na tym portalu są praktycznie same artykuły), czyli od przeczytania przypisów i materiałów źródłowych? Naprawdę tak czytasz? 2. Co do Rozdziału, to nic to nie mówi. Co drugi artykuł jest teraz tytułowany "Kolejny rodział historii smoleńskiej",albo "kolejna odsłona" czy coś w tym stylu. Zwykła przenośnia. Innymi słowy jednak robisz maskirowkę. -2 Mglisty szlak. Godzina 8:15 - Tupolew kontaktuje się z wieżą w Smoleńsku
Obrazek użytkownika Romek M
Obrazek użytkownika Daniel.Karpat
3 lata temu A jak to jest że Jan A jak to jest że Jan Kazimierz nie zrzekł się królewskiego tytułu na rzecz tej którą koronował? I jeszcze przekazywał tytuł swojemu potomstwu. Widać PR jest starszy niż nam się wydawało. FAŁSZERSTWO W WYKONANIU MAŁGORZATY KIDAWY-BŁOŃSKIEWJ
Obrazek użytkownika panMarek
Obrazek użytkownika Daniel.Karpat
4 lata temu Ma chłop rację. A pan panie Humpty napisał to na poważnie? Wydaje się że przeinaczył pan intencje i wypowiedź posła Sośnierza. Doprowadzenie połączenia kolejowego do każdej, najmniejszej osady rzeczywiście jest ekonomicznym idotyzmem i samobójstwem. Proszę od razu napisać że popiera pan podwojenie chorendalnie już wysokich podatków by móc budować i utrzymywać nowe torowiska, stacje, składy pociągów, połączenia, z których będzie korzystało zaledwie kilka osób. Czy równie poważnie napisał by pan że należy zapewnić by w Polsce był jeden lekarz na każdego mieszkańca? Wszak zdrowie jest najważniejsze... Zresztą... rozdawnictwo już doprowadziło do tego do czego doprowadzić musiało, ale nie będę w ten temat wchodził. Polska zajmuje pierwsze miejsce w socjalu w przeliczeniu na siłę nabywczą pieniądza. Nawet za gębokiej komuny takiego socjalizmu nie było... Celem jest skomunikowanie, a nie budowanie torów i puszczanie nimi pociągów po jednego pasażera. Czyż nie? Dlatego ktoś kto mówi że jest to ekonomiczna głupota powinien być przynajmniej wysłuchany. Należy zastanowić się jaki jest najekonomiczniejszy sposób na skomunikowanie wszystkich Polaków z większymi ośrodkami miejskimi, z miejscami pracy, a nie od razu krzyczeć że każdemu należy się Pendolino! Gospodarkę buduje się mozolnie i długo a zarzyna szybko. Nie jestem ekspertem, należało by usiąść z ołówkiem, stworzyć wiele alternatywnych modeli i policzyć. Wybrać ten który jest najlepszym kompromisem pomiędzy kosztem a jego użytecznością. Czy zdaje sobie pan sprawę panie Humpty, że taniej, ba - o wiele taniej - może wyjść fundowanie odciętym osadom serwisu Taxi? Serwisu opłacanego przez podatnika? W dobie smartfonów i internetu, który to internet powinien być dostępny w każdej miejscowości i osadzie - co do tego nie ma dyskusji - można stworzyć system w którym te odcięte miejscowości będą obsługiwane przez taksówki. Taki system bije na głowę dwa połączenia pociągiem dziennie a jest wieloktrotnie tańszy i wygodniejszy. A system Ubera, którego w Polsce de fakto wypaczono i wykończono w imię "sprawiedliwości społecznej", obniżał te koszty o co najmniej 50%. Klient korzystający z Ubera, nawet nie musiał by posiadać karty kredytowej gdyby wyjeżdżał lub przyjeżdżał do objętej danym planem miejscowości. Opłata by szła automatycznie z konkretnego konta gminy, województwa czy resortu komunikacji. Na dodatek posiadacze samochodów w tych lub pobliskich miejscowościach mogli by mieć dodatkowe, jeśli nie podstawowe żródło dochodu tak jak to ma miejsce w USA, Kanadzie i wszędzie tam gdzie gospodarka jest rzeczywiście wolna. No ale w Polsce się nie da... licencje, egzaminy, wymogi takie i srakie i ostatecznie jest jak jest a jest tak że usługi są przez to droższe a podatki wyższe. Istnieje wiele innych potencjalnych tańszych sposobów na skomunikowanie tych miejsc z resztą Polski. To wcale nie musi być ciuchcia parowa. Dlaczego przewoźnicy nawet państwowi nie mogą dysponować flotami małych busów? Dlaczego to muszą wszystkie ich pojazdy jeździć jak za króla Ćwieczka o określonych godzinach, po określonych trasach? Dzisiaj w dobie inteligentnych telefonów i internetu? Naprawdę? Dlaczego do miejscowości w której do miasta jeździ 5 osób dziennie trzeba podłączyć komunikację dojeżdżającą tam 5 razy dziennie, zamiast zbierać zamówienia, najlepiej z wyprzedzeniem i dostosowywać trasę indywidualnych busów które krążą w tamtej okolicy? Dlaczego prywatni przewoźnicy mogą oferować i oferują trasy którymi jeżdżą tylko wtedy jeśli jest na nie zamówienie a omijają pewne miejscowości kiedy zamówienia brak? Dlaczego prywatny może a państwowy nie? I dlaczego zamiast budować Bizancjum nie dać tym prywatnym zamówień/dopłat do tych mało uczęszczanych miejscowość i pozostawić ich inwencji jak to sobie rozwiążą? Zapewniam że będzie o niebo taniej. Bizancjum upadło mimo że było znacznie bogatsze od Polski. -2 Po co pociągi, skoro są auta? Poseł Konfederacji przeciw transportowi publicznemu
Obrazek użytkownika Anonymous
Obrazek użytkownika Daniel.Karpat
4 lata temu Boże jak pani nic nie rozumie Boże jak pani nic nie rozumie. I jak głęboko siedzi socjalizm w pani myśleniu... Każda polska babcia potrafi podnieść słuchawkę telefonu. A telefon dla niej może nawet mieć tylko jeden specjalny, wielki przycisk - BUS! Babcia nie musi wchodzic do netu tylko zadzwonić i powiedzieć kiedy i gdzie jej się jechać marzy. Miły pan jej powie o której ma wyjść przed swój dom i jeszcze na trzy minuty przed przyjazdem zadzwoni by już wychodziła. Żółty człowiek wyporodukuje takie telefony specjalnie dla babci i dziadka za ułamek ceny jednego semafora. Czy pani naprawdę wciąż żyje w świecie który przeminął? Pani czytała wolnorynkowe bzdury a ja w nich żyłem. Jak długo istnieje w danej działce rzeczywista konkurencja, tak długo nie jest pani w stanie wymyśleć niczego tańszego i bardziej przyjaznego dla użytkownika. Rząd płaci, rząd wymaga, a usługę wynajmuje u prywatnego przewoźnika. Jeszcze lepiej u dwóch, żeby jednemu woda sodowa do głowy nie poszła. Jednej rzeczy której nie mogę przeboleć to zamordowanie w Polsce Ubera. Zmieniono go w kolejną objętą regulacjami, licencjami, wymogami i opłatami taksówkę. Od kiedy Uber pojawił sie na zachodzie, od tedy przestałem nawet używać własnego samochodu. Po co? A kiedy Uber poczuł sie zbyt pewnie i zaczął kombinować z opłatami, natychmiast weszła konkurencja i sprowadziła go do pionu. No ale nie w przeregulowanej, socjalistycznej Polsce. Niestety. W Polsce nie wolno mu odbierać klientów taksówkom. Trzeba było wyrównać ceny... w górę. Dla dobra klienta. Widzę że dla dobra babci, zbuduje jej pani za moje podatki tory za 300 milionów złotych, stację do której każe jej pani zasuwać 4 kilometry (za kolejne 20 mln), i będzie pani ładowała kolejych 30 milionów rocznie by tory chwastem nie zarosły. Kosztów pociągu i kolejarzy łaskawie nie wliczyłem. Ale zamiast tego wydawanie jednego miliona złotych rocznie na tą miejscowość, na serwis który będzie podjeżdżał pod sam babci dom jest... wolnorynkową fanaberią. A co! Stać nas na tory i na jeden kurs dziennie. A że 4 kilometry z buta... biodra wymienimy babci za darmo. ZUS je bogaty. -1 Po co pociągi, skoro są auta? Poseł Konfederacji przeciw transportowi publicznemu
Obrazek użytkownika AS
Obrazek użytkownika Daniel.Karpat
4 lata temu Bozia pomaga wyłącznie tym Bozia pomaga wyłącznie tym którzy pomagają sobie sami. Na początku tamtego stulecia wolność nie przyszła do nas sama. To była ciężka praca jeszcze przed upadkiem naszyh zaborców. Tworzenie struktur wojskowych, szkolenia zalążka kadr a potem walka zbrojna. Gdyby tego nie zrobiono to Bozia by się na Polskę wypięła. Teraz jest podobnie. Biadoleniem niczego nie zrobimy. Podczas wyborów trzeba myśleć głową i wybierać najlepszych z tych którzy są dostępni. Czy Chiny przegonią zachód technologicznie... zobaczymy. Zachód wpompował w Chiny swoje technologie więc będzie ciężko zatrzymać tę lawinę. Dodam więcej - swoim głodem bogacenia się, Chińczycy zawstydzają nawet nasze polskie firmy. Ja wieczorem wysyłam rysunki i zapytanie ofertowe do firm chińskich i polskich. Rano wstaję, mam wycenę od Chińczyków. Widzę że cena jest ułamkiem tego co otrzymam od Polaków więc składam im zamówienie. Za tydzień-dwa otrzymuję gotowe prototypy. Akurat wtedy otrzymuję pierwszą wycenę od polskiej firmy! Wracając do chińskiej gospodarki, przynajmniej Amerykanie widzą co w trawie piszczy i nie chowają głowy w piasek jak Europa tylko zaczynają coś z tym robić. Tak że piłka wciąż jest tu w grze. A tak apropo Chin, to te już zwalniają. Jeśli Amerykanie na zasadach wzajemności przymkną Chinom swój rynek, to może tam dojść do takiej zapaści jaką przeżyło wiele rozwijających się państw. Wtedy nie będzie kasy na nic. Tym niemniej dobrze było by mieć w Polsce elity, a jeszcze lepiej, instytucje, think tanki na wzór Ameryki czy Anglii, które są niezależne od partii która chwilowo jest u władzy, a które to nadają kierunek polityce zagranicznej i zapewniają ciągłość bez względu na to kto jest u władzy. 2 Jedwabny szlak albo wojna. Polski rząd już wybrał
Obrazek użytkownika Viktor_Swargo
Obrazek użytkownika Daniel.Karpat
4 lata temu Bozia pomaga wyłącznie tym Bozia pomaga wyłącznie tym którzy pomagają sobie sami. Na początku tamtego stulecia wolność nie przyszła do nas sama. To była ciężka praca jeszcze przed upadkiem naszyh zaborców. Tworzenie struktur wojskowych, szkolenia zalążku kadr a potem walka zbrojna. Gdyby tego nie zrobiono to Bozia by się na Polskę wypięła. Teraz jest podobnie. Biadoleniem niczego nie zrobimy. Podczas wyborów trzeba myśleć głową i wybierać najlepszych z tych którzy są dostępni. Czy Chiny przegonią zachód technologicznie... zobaczymy. Zachód wpompował w Chiny swoje technologie więc będzie ciężko zatrzymaćtę lawinę. Ale przynajmniej Amerykanie widzą co w trawie piszczy i nie chowają głowy w piasek jak Europa tylko zaczynają coś z tym robić. Tak że piłka wciąż jest tu w grze. A tak apropo Chin, to te już zwalniają. Jeśli Amerykanie na zasadach wzajemności przymkną Chinom swój rynek, to może dojść do takiej zapaści jaką przeżyło wiele rozwijających się państw. Wtedy nie będzie kasy na nic. Tym niemniej dobrze było by mieć w Polsce elity, a jeszcze lepiej, instytucje, think tanki na wzór Ameryki czy Anglii, które są niezależne od partii która chwilowo jest u władzy, a które to nadają kierunek polityce zagranicznej i zachowują ciągłość bez względu na to kto rządzi. 2 Jedwabny szlak albo wojna. Polski rząd już wybrał
Obrazek użytkownika Viktor_Swargo
Obrazek użytkownika Daniel.Karpat
4 lata temu Fantasmagoria Brakuje mi w tym tekście jasnego stwierdzenia że jest to przedruk fragmentu jakieś książki fabularnej a nie osobiste zwierzenia, felieton, analiza bądź komentarz autora. Kilka razy nabrałem się na to. Powiem więcej - nawet mnie to wkurzyło że potraktowałem te teksty poważnie. Czy autor robi to specjalnie? -4 Mglisty szlak. Godzina 8:15 - Tupolew kontaktuje się z wieżą w Smoleńsku
Obrazek użytkownika Anonymous
Obrazek użytkownika Daniel.Karpat
4 lata temu Co ze skrzydłem robią Co ze skrzydłem robią drewniane słupy telegraficzne: https://www.youtube.com/watch?v=zI-FkWJaVEs 1 A IMIĘ BRZOZY DZIEWIĘĆDZIESIĄT SZEŚĆ
Obrazek użytkownika Anonymous
Obrazek użytkownika Daniel.Karpat
4 lata temu Czyli nic nie zrozumiała pani Czyli nic nie zrozumiała pani z tego co napisałem. Szkoda. PS. W Polsce, gdzie budynki murowane a odległości miedzy miejscowościami maluczkie, gdzie pożarów 10x mniej niż w drewnianej Ameryce, również powinno się zlikwidować połowę straży pożarnych a ich sprzęt przekazać pozostałym. W mojej miejscowosci straż interweniowała w pożarze jeden raz w ciągu 3 lat. W Amerykańskiej jest to kilka razy na tydzień. Co 5 km mamy miejscowość a wniej jednostkę "ochotniczej" straży. Ale PL jest bogata, może ściągać haracz przy każdej wypłacie plus 23% przy każdym zakupie aby tylko utrzymywać coś co można zorganizować i taniej i lepiej. Niech sięp ani przygotuje: wkrótce fala kolejnego exodusu młodych Polaków za granicę. Juże teraz co trzeci student deklaruje że wyjedzie z PL bo nie będzie płacił chorendalnie wysokich i wciaż rosnących podatków potrzebnych na utrzymanie bizantyjskiej biurokracji, socjalu i wczesnych emerytów. Oczywiście wyjedzie dopiero kiedy pozostali podatnicy-frajerzy sfinansują mu te studia. -1 Po co pociągi, skoro są auta? Poseł Konfederacji przeciw transportowi publicznemu
Obrazek użytkownika AS
Obrazek użytkownika Daniel.Karpat
4 lata temu Dla mnie jego muzyka kojarzy Dla mnie jego muzyka kojarzy się z Kresami, Białorusią... To zaciąganie, śpiewna mowa... Jestem pewien że gdyby wychował się w Polsce centralnej to jego styl byłby zupełnie inny. Cieszę się że był kim był. 6 Czesław Niemen - czy mnie jeszcze pamiętasz ?
Obrazek użytkownika Anonymous

Strony