Tyskie, Lech - mój podziw dla Menedżerów Produktu owych marek!... i niepokój?

Obrazek użytkownika krzysztofjaw
Blog

Witam serdecznie

 

Może właściwie niepotrzebnie wałkuję ten temat  w takim jak dziś dniu... chociaż może właśnie powinienm jednak zwrócić Nam wszystkim uwagę na pewne, dziejące się niestety poza naszą wiedzą i świadomością niuanse rzeczywistości... właśnie dziś...

 

Jeżeli Ktoś po przeczytaniu poniższego tekstu poczuje się urażony lub posądzi mnie o "chorobliwą skłonność postrzegania świata poprzez pryzmat wszechogarniających spisków"... to trudno...

 

Cóż więc takiego zatem odkrywczego mam do powiedzania? Ano nic poza tym, że jakoś tak poczułem się wczoraj jakbym znów zaczął pracować w dziale marketingu jakiejś dużej firmy i oceniałbym skuteczność działań promocyjno-reklamowych mojego konkurenta. Niestety ze smutkiem musiałbym przyznać, że strategicznie kamapania reklamowa ich produktu kończy się pełnym sukcesem! A jej ostatnie dni, czy tygodnie przyniosą jej znaczący wzrost poziomu sprzedaży a przedstawiciele handlowi wykonaja załozone plany z nawiązką i dostaną być może jakieś bonuski.

 

Tak! Mówię o rozpętanej wczoraj nagle (akurat wczoraj?) nagonce medialno-prasowo-politycznej na piwo marki "Lech" i całą firmę pod nazwą "kulczykowo"... ups... Kompania Piwowarska.

 

Sam dziś w nocy popełniłem tekst pt: "Przychodzi Leming do sklepu po "Lecha"...", przy czym samo piwo i nawiązanie do jego promocji pod Wawelem było tylko pretekstem do wskazania szerszego kontekstu stanu umysłów współczesnych Lemingów (odniesienie do podwyżki VAT) oraz postepującego, orwellowskiego zniewolenia jednostki przez współczesny swiat, a w szczególności twór nazywany przeze mnie Związkiem Socjalistycznych Republik Europejskich (UE). Być może w sumie niepotrzebnie wpisałem sie jednak tym postem w te wczorajsze, nagłe oburzenie bilboardem pod Wawelem: "Zimny Lech", ale...

 

Pragnę niniejszym wszystkich poinformować, że jeżeli faktycznie należało podnieść takie larum jak wczoraj wraz z bojkotem produktów firmy to... trzeba było o zrobić od razu, od momentu rozpoczęcia przez Kompanię Piwowarską tej haniebnej promocji! Wywoływanie burzy pod koniec jej trwania staje się tylko dodatkowym i do tego silnym impulsem zakupowym dla grupy docelowej, do której od początku owa promocja była adresowana.

 

Tym, wspomnianym, docelowym segmentem rynku (targetem) dla Lecha są (i tak było od początku) oczywiście szeroko pojmowane Lemingi i tylko one, bowiem inaczej - pomimo deklaracji przedstawicieli firmy o wstrzymaniu, ze względu na tragedię smoleńską, na sześć tygodni tej kapanii reklamowej - w ogóle zostałaby ona (chociażby ze wzgledu na image i etykę firmy) wycofana!

 

Zauważmy! Tak naprawdę faktyczna kulminacja i intensywność wykorzystywania instrumentów promocyjnych tej kampanii nastąpia dokładnie zaraz po wygraniu wyborów przez niejakiego B. (k...) - sic! Dla mnie jest to celowy i z premedydacją realizowany element oszczerczej i perfidnej - obecnej, powyborczej gry mainstreamu szkalujującej śp. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego! (a może się mylę... nakręcony swoją obsesją spiskowego postrzegania swiata? Oby!)

 

(dla tych, którzy dopiero wczoraj usłyszeli o aferze z bilboardem Lecha pod Wawelm i dali się zwieźć histerii bojkotu proponuję przeczytanie postu Sowińca z 11 lipca! i całej dyskusji - wraz z przeczytaniem polecanych artykułów - pod nim: "Zimny Lech".)

 

Niniejszym moim postem oczywiście również nawołuję do całkowitego bojkotu tej firmy: od zaprzestania na zawsze kupowania i konsumowania jej wyrobów oraz wyrobów przez nia dystrybuowanych aż po całkowite zmilczanie jej istnienia (to jest mój na jej temat i jej właścicieli ostatni tekst).

 

Kończąc pragnę jedynie jeszcze przytoczyć tylko kilka drobnych faktów (ewenualnie ocniając je proszę mieć na uwadze, że kampanie promocyjne przygotowuje się z około półrocznym wyprzedzeniem: dotyczy to sloganów, filmów, strategii, badń grupy docelowej, itd).

 

1a. Bezpośrednio po tragedii smoleńskiej cała Polska była świadkiem nagłego Wielkiego Pojednania pomiędzy naszym krajem a Rosją (jakoś ucichło?!).

1b. Niemal w tym samym czasie pojawiają się reklamy telewizyjne piwa "Tyskie" pod ogólnym hasłem: "Piwo z Polszy". Następuje wprost niesamowite i nagłe konsumenckie zainteresowanie Rosjan piwem Tyskie, które zpewne od lat było ich ulubionym! Piwo, alkohol idealnie może połączyć, pojednać słowiańskie narody! - nieprawdaż?

 

2a. Kampania "Zimny Lech" jest wstrzymana na sześć tygodni po tragedii smoleńskiej (czyli była gotowa mniej więcej w tym samym czasie co kampania Tyskiego),

2b. Jej kulminacja - o czym wspomniałem - następuje tuż po wyborach prezydenckich "wstrzelając" się idealnie w ton ponownej, medialnej nagonki na  śp. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego.

 

Jestem pełny podziwu i zazdroszczę intuicji czasookresowo-rynkowej marketingowcom firmy Kompania Piwowarska. Z formą, treścią i przekazem swoich kampanii trafili idealnie i w odpowiednim czasie w profil oraz potrzeby swojej grupy docelowej! Moje gratulacje!

 

 

Pozdrawiam

http://krzysztofjaw.blogspot.com/2010/08/przychodzi-leming-do-sklepu-po-lecha.html

ZOSTAW ZA SOBĄ MĄDROŚCI ŚLAD... http://krzysztofjaw.blogspot.com/ kjahog@gmail.com

Brak głosów

Komentarze

Takie bardzo politpoprawne. To "piwo z Polszy" tak mnie wkurza, że nie będę kupować Tyskiego. Niech je wysyłają do ruskich. Lecha i tak właściwie nie kupowałem.

oszołom z Ciemnogrodu

Vote up!
0
Vote down!
-1

oszołom z Ciemnogrodu

#76467

Coś w tym jest.

Pamiętam, że dość mocno uderzyła mnie akcja z tą tyską Polszą. Pierwsza myśl była następująca - "to pie******e hieny, szybko korzystają na okolicznościach".
Fakt - kampanii nie robi się z dnia na dzień ale kto powiedział, że wśród rozmaitych narzędzi agentury wpływu nie stosuje się i takich, które poprzez masowy rynek wchodzą w świadomość targetów, pozornie tylko towaru ?

Tym samym cykl produkcyjny kampanii reklamowej niekoniecznie świadczyłby o braku związku między kontekstem i podtekstem. Może wręcz przeciwnie - dawałby czasowe ramy dla domniemania cyklu produkcji... katastrofy ?

Ja wiem, że to może być już paranoja3 (czyt. do sześcianu) ale sprzyja jej to i owo.

Vote up!
0
Vote down!
-1

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart

#76479

Witam

Jako odpowiedź przytoczę Ci końcówkę komentarza "Mary" do tego tekstu na BM24 i moją część odpowiedzi do tegoż fragmentu komentarza...
Mary kończy komentarz tak:
"...Swoją drogą skąd pomysły marketingowców,by akurat na ten rok ruszyć z ruskim tyskim i zimnym?"
Moja odpowiedź:
"Natomiast fundamentalne i to bardzo fundamentalne pytanie zadałaś w ostatnim zdaniu... zresztą chciałem żeby właśnie ten post skłaniał do zadania tego pytania!"

Chociaż i może mnie ogarnia jakaś paronaja dzo sześcianu?

Pozdrawiam

P.S.
Tyskie sponsoruje i jest oficjalnym piwem "owsikowego przystanku"... i tak dla przypomnienia: Grzegorz Michniewicz (szef Kancelarii Tajnej Premiera Tuska) powiesił się 23.12.2009 roku o czym pisałem obszernie w grudniu i styczniu...
krzysztofjaw
http://krzysztofjaw.blogspot.com/; kjahog@gmail.com)

Vote up!
1
Vote down!
0

krzysztofjaw

#76484

Głowa już mnie zaczyna boleć od tych zbiegów okoliczności...

Vote up!
0
Vote down!
0

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, aldd meg a magyart

#76498

No jeżeli nie spisek to... może Kaszpirowski?
Bo obserwując Naszych Ukochanych Rodaków, mam nieodparte wrazenie, że seans hipnotyczny przeprowadzony przez tego "mistrza" TRWA DO DZIŚ.
Ale moze to tylko takie moje SUBIEKTYWNE wrażenie...
Pozdrawiam myślących.

Vote up!
0
Vote down!
0
#76486

Nie znałam wcześniej tego określenia. Ale trzeba przyznać, że jest chwytliwe. Mnie się kojarzy z taką parą widoczną na ilustracji profilu Facebooka pn. Stop manipulacji w mediach. Para w bikini i napisy:
"I hate thinking!"
"Me too!"
Tak dobrze to pasuje do strategii marketingowej tej firmy. I nie tylko tej, prawie wszystkich. Taki trend mamy aktualnie.

http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=118076694869624
444Polska.bloog.pl

Vote up!
0
Vote down!
0

"Nasze miejsce po stronie odwagi bezbronnej" - Jan Pietrzak

#76627

kkatarzyna

Ciekawa jestem, czy moglo ich przekonac oburzenie poslow PIS-u czy tez maile Polakow, ktorzy jeszcze nie calkowicie skretynieli pod rzadami PO. Sama tez wyslalam do nich maila, ze ja i moja rodzina bedziemy z daleka omijac wszelkie lokale, w ktorych sprzedaje sie piwo "Lech". Podpisalam sie imieniem i nazwiskiem, podalam adres. Mysle, ze w tej sytuacji w kraju musimy wykazywac sie odwaga cywilna. Wyslalam tez swego czasu maila do Holdysa (po jego haniebnych wypowiedziach): krotko, rzeczowo, bez obelg i wulgaryzmow, co o nim sadze. W odpowiedzi przyznal, ze bylam jedna z nielicznych osob, ktora sie pod mailem podpisala i podala adres, dlatego raczyl mi odpisac. Dyskusja byla zbedna, bo facet ma ugruntowane poglady, ale tylko takie rzeczowe maile/protesty moga cos dac. Tak mysle w kazdym badz razie.

Vote up!
0
Vote down!
0

kkatarzyna

#76638

kkatarzyna
Szanowni Pañstwo!

Pragnê przeprosiæ Panów Pos³ów Ryszarda Czarneckiego oraz Marka Migalskiego a tak¿e Tych wszystkich Pañstwa, którzy poczuli siê ura¿eni niefortunn± lokalizacj± reklamy naszego piwa LECH Premium. Poniewa¿ kontrakt na wynajem tej lokalizacji wygas³ z koñcem lipca, dzi¶ rozpocznie siê demonta¿ tej reklamy.
Korzystaj±c z okazji pragnê o¶wiadczyæ, ¿e kampania "Spragniony wra¿eñ. Zimny Lech" jest reklam± dotycz±c± wy³±cznie jednego z walorów piwa LECH Premium, jakim jest orze¼wienie. Has³o zawieraj±ce frazê "Zimny LECH" pojawi³o siê na polskim rynku ju¿ w lutym 2009 roku. Tegoroczna kampania to efekt konsekwentnego wspierania jednego z atrybutów piwa LECH jakim jest orze¼wienie i nie ma to ¿adnego zwi±zku z niedawnymi tragicznymi wydarzeniami, które wstrz±snê³y naszym krajem. Koncepcja realizowanej obecnie kampanii reklamowej powsta³a w grudniu 2009 r.
Celem naszej akcji jest promowanie mo¿liwo¶ci wygrania przez dowolne miasto w Polsce tzw. mega-imprezy z truckiem pe³nym zimnego LECHa, jako jedn± z wielu nagród i atrakcji. Rozpoczêcie tych dzia³añ nie jest jak±kolwiek prób± wykorzystania emocji czy uczuæ patriotycznych Polaków, które pojawi³y siê w zwi±zku z tragicznymi wydarzeniami w Smoleñsku.
Nasze dzia³ania poprzedzili¶my przeprowadzonym po zakoñczeniu okresu ¿a³oby narodowej badaniem opinii na temat odbioru reklamy oraz has³a z wykorzystaniem frazy "Zimny LECH" przez szerokie grono Polaków. Badanie, przeprowadzone na reprezentatywnej grupie Polaków przez renomowan± firmê badawcz± Millward Brown SMG/KRC, dostarczy³o jednoznacznych dowodów na to, i¿ u¿ycie has³a, o którym mowa nie ura¿a uczuæ przyt³aczaj±cej wiêkszo¶ci Polaków, ze szczególnym uwzglêdnieniem elektoratu Prawa i Sprawiedliwo¶ci. Poziom odrzucenia tej reklamy nie odbiega od standardowego poziomu odrzucenia dowolnej reklamy. Jednocze¶nie do³o¿yli¶my wszelkich starañ, aby has³o pojawia³o siê wy³±cznie w kontek¶cie grafiki silnie ukazuj±cej atrybuty kolorystyczne i graficzne naszej marki oraz wizerunek oszronionego, zmro¿onego trucka. Konsekwencj± uznania tej kampanii reklamowej za dopuszczaln± by³o umieszczenie reklam w bardzo wielu lokalizacjach na terenie ca³ego kraju, w tym. na elewacji krakowskiego Hotelu Forum, oddalonego o ponad 1 kilometr od Wzgórza Wawelskiego.
Szczerze zapewniam, ¿e nasz± intencj± nigdy nie by³o i nie jest obra¿anie czyichkolwiek uczuæ patriotycznych, przekonañ politycznych, religijnych, ¶wiatopogl±dowych czy te¿ naruszanie czci kogokolwiek. Wszystkie osoby, które mog³y poczuæ siê dotkniête naszymi dzia³aniami pragnê szczerze przeprosiæ. Wszelkie skojarzenia has³a "Spragniony wra¿eñ. Zimny LECH" z osob± zmar³ego Lecha Kaczyñskiego uznajê za wysoce niesmaczne, nieuzasadnione i niestosowne. Uwa¿am, ¿e nie powinni¶my ulegaæ g³osom tych, którzy w niestosowny sposób próbuj± narzuciæ inn± interpretacjê has³a "Spragniony wra¿eñ. Zimny LECH" ni¿ ta, która ma siê kojarzyæ wy³±cznie z dobrze sch³odzonym, orze¼wiaj±cym piwem wysokiej jako¶ci.

Z wyrazami szacunku,

Pawe³ Kwiatkowski
Dyrektor ds. Korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej

Cos takie pokretne to tlumaczenie ...

Vote up!
0
Vote down!
0

kkatarzyna

#76684

to nasz obowiązek,pozdr dla pana M.Migalskiego :)

Vote up!
0
Vote down!
0

gość z drogi

#76688