"Mordercy Żydów" gratulują pani noblistce
Na Niezależna.pl 11 X 2019 r. czytamy:
„Dziś Komisja Noblowska przydzieliła literacką Nagrodą Nobla za 2018 rok polskiej pisarce Oldze Tokarczuk. To pierwsze wyróżnienie dla polskiego autora od 23 lat, gdy w 1996 roku otrzymała go Wisława Szymborska. Gratulacje polały się szerokim strumieniem, również z ust polityków Zjednoczonej Prawicy. Tymczasem legenda opozycji w PRL Adam Borowski przypomina nieco inną twarz nowo wybranej laureatki nagrody Nobla”.
Kto tyle o ile orientuje się jaki duch panuje w Akademii Szwedzkiej i w Szwecji w ogóle nie powinien się dziwić temu wyborowi. Podobnie jest z tytułem honorowego obywatela Wrocławia” i odznaką „Zasłużonej dla Powiatu Kłodzkiego”. Wystarczy wiedzieć kto rządzi we Wrocławiu i w Kłodzku.
To, co ujawnił Adam Borowski też nie jest tajemnicą. (Niezależna.pl Polska/Wiadomość 10. 10. 2019) Z wywiadu, jakiego Witold Gadowski udzielił Krzysztofowi Bałękowskiemu dowiadujemy się co nieco o Akademii przyznającej Nobla i o racjach, jakie zadecydowały o wyborze pani Tokarczuk. Nie są to także wiadomości rewelacyjne, gdyż wiadomo, że nagroda ta jest dawana pod kątem ideologicznym i światopoglądowym, a racje merytoryczne, w tym przypadku twórczość literacka to raczej coś drugorzędnego. O ile w przypadku Wisławy Szymborskiej można mówić o talencie godnym nagrody, natomiast trudno było odsunąć w niepamięć jej haniebne peany na cześć Stalina, mającego na sumieniu setki tysięcy umęczonych i zamęczonych Polaków, w tym mord kilkudziesięciu tysięcy polskich oficerów, policjantów i osób cywilnych należących do śmietanki inteligencji polskiej. Kiedy ta pani pisała swe wiersze nawet co bardziej uświadomione dziecko polskie wiedziało, że mordu dokonano na rozkaz Stalina. Obdarowanie takiej osoby Noblem to policzek dla narodu polskiego, a jeszcze gorsze było fetowanie jej przez niektóre kręgi tego narodu. Wiadomo, ze przez te które zawsze były po „właściwej stronie”. Za czasów Bieruta, Stalina, PRL i III RP, zawsze będące za własną karierą a przeciw narodowi.
Nie zawsze jednak talent odgrywał pewną, choć nie najważniejszą rolę przy obdzielaniu Noblem, co z pewnością miało miejsce w przypadku Szymborskiej. Pani Tokarczuk potrafiła przekonać jurorów innymi argumentami, bo jednak do Szymborskiej to jej daleko. Oto, co wyczytałem w cytowanym wywiadzie. Pozwolę sobie przytoczyć dosłownie, gdyż żadne streszczenie nie odda finezji nienawiści i kłamstwa:
„Populiści używają języka, który jest bardziej agresywny i bardziej nienawistny. Sięgają po kozła ofiarnego. W Polsce kozłami ofiarnymi są tzw. zwariowani lewicowcy, miłośnicy queer, Niemcy, Żydzi, marionetki Unii Europejskiej, feministki, liberałowie i każdy, kto wspiera imigrantów. Dodajmy do tego ciszę i cynizm kleru, niezdarną, agresywną propagandę telewizji państwowej, zgodę policji na ekscesy antysemickie, publiczne demonstracje dehumanizujące ‘wrogów narodu’, oczernianie władzy sądowniczej i niewybaczalne zniszczenie środowiska (…) Władze polskie jednak uczyniły podział Polaków swoim głównym zadaniem. Agresja wisi w powietrzu”.
Jest to wypowiedź pani Tokarczuk dla New York Timesa.
Ten obrzydliwy paszkwil trzeba koniecznie uzupełnić inną jej wypowiedzią:
„ Wymyśliliśmy historię Polski jako kraju tolerancyjnego, otwartego, jako kraju, który nie splamił się niczym złym w stosunku do swoich mniejszości. Tymczasem robiliśmy straszne rzeczy jako kolonizatorzy, większość narodowa, która tłumiła mniejszość, jako właściciele niewolników czy mordercy Żydów”;
Nigdy żaden polonofob nigdzie nie napisał tak podłego paszkwilu na Polaków i Polskę jak to, co czytamy wyżej. Z tych słów aż zieje nienawiść do Polski i do Polaków. Osobiście spotkałem się z podobną retoryką jedynie w pismach, jakie przed i po napaści na Polskę pisali propagandyści hitlerowscy, żeby uzasadnić zbrodnie popełnione na Polakach. Warto przypomnieć, że w większości autorami bywali członkowie mniejszością niemieckiej w Polsce, dawni obywatele Polski, którzy według wersji hitlerowskiej i tej, jaką rozpowszechnia pani Tokarczuk, byli gnębieni przez Polskę. Warto wiedzieć, że ta zdaniem pani Tokarczuk, gnębiona mniejszość niemiecka w Polsce tylko na Pomorzu gdańskim od wodzą Oberführera SS Ludolfa-Hermanna Alvenslebena dysponowała bojówkami Selbstschutzu w liczbie ponad 8000 ludzi, która to liczba do końca 1939 r. urosła do ponad 38 000 członków Selbstschutzu zaangażowanych w tzw. Intelligenzaktion, czyli niszczeniu polskiej inteligencji. Tak to było faktycznie z mniejszością niemiecką w Polsce, której źle nie było, ale za to Polska z nią miała problemy. Podobnie w południowo-wchodniej Polsce, gdzie Ukraińcy, obywatele polscy organizowali się przeciwko Polsce, a w 1939 r. czynnie atakowali wojsko polskie, owacyjnie witali okupantów niemieckich i sowieckich. Nie inaczej zachowywało się wielu Żydów. Przecież to byli polscy obywatele. Próby polonizacji ich, zresztą anemiczne, nigdy nie usprawiedliwiają tego co w ferworze nienawiści pisze pani T. Kolonii Polska nigdy nie miała, choć istniała Liga Morska i Kolonialna. Kolonizacja terenów wschodnich miała się tak do tej prawdziwej kolonizacji, którą szczycą się Belgowie, Holendrzy Brytyjczycy i inni tego rodzaju Kulturträgerzy jak obóz harcerski do obozu koncentracyjnego. Oczywiście pani T. tego nie wie, bo raz, historię zna po swojemu, a poza tym jej polityka historyczna polega na dopasowywaniu tez do poglądów. Nie ona pierwsza to wynalazła. Totalitaryzmy postępowały dokładnie tak samo.
sprostować tę lawinę oszczerstw, jakie pani Tokarczuk w cytowanych tu tekstach i wszelkimi innymi sposobami rozsiewa przeciw Polakom i Polsce po świecie, wiedząc dobrze, gdzie na takim nawozie wyrosną trujące rośliny, trzeba by poświęcić całe studium. Już choćby takie zdanie, jak: „Wymyśliliśmy historię Polski jako kraju tolerancyjnego” wymagałoby przywołania ogromnej literatury historycznej będącej owocem mrówczej pracy i rzetelnych badań. Pytanie jednak czy warto sięgać po taki arsenał, by przeciwstawić się notorycznej ignorancji i zaprawionej tu językiem nienawiści i pogardy dla całego Narodu, który po cudze nie sięgał, a sam był gnębiony i rabowany, kiedyś przez zewnętrznych wrogów, a teraz przez tych, których karmi i daje byt bezpieczny. Podobnie postępował wobec mniejszości, a wyhodował V Kolumnę. Dziś nie jest inaczej, ale w hodowaniu jej pomagają wszyscy, który chcą widzieć Polskę tak skołtunioną jak sami są.
Nobel dla pani Tokarczuk? Niech sobie będzie, ale co to może obchodzić Polskę i Polaków, którzy we własnym kraju nie chcą być mniejszością, ale z mniejszościami zawsze mieli i mają kłopot.
I dlatego zupełnie nie rozumiem gratulacji złożonych tej pani przez pana prezydenta i pana premiera:
"Serdeczne gratulacje dla Pani Olgi Tokarczuk! Wielki dzień dla polskiej literatury. Kolejna polska pisarka, po poetce Wisławie Szymborskiej, otrzymuje literackiego Nobla. Brawo!" czytamy, przecierając oczy ze zdumienia.
Nie widzę w tych słowach odrobiny prawdy, bo w moim przekonaniu obaj panowie są Polakami, a Polacy to dla pani T. „mordercy Żydów”. Po cóż więc takie gratulacje, których ani złożyć nie wypada, ani tym bardziej ich przyjąć.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 12924 odsłony
Komentarze
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Jestem jakim jestem nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Elyty dla elyt12 Października, 2019 - 18:27
Szwedzka lewacka komisja Nobla rozdaje noble tym Polakom, co bardzo plują na własny kraj.
Prezydent i premier gratulując Oldze Tokarczuk Nobla, wpisują się w plucie na Polaków, które ona stosuje, pisząc o bezwzględnych mordach Polaków na żydach.
Przykre to, ale takie mamy elity rządzące, które w nosie mają sprawy polskie i nawet nie próbują bronić dobrego imienia Polski, gdy jest Polska opluwana i szykanowana.
Pozdrawiam Księdza Profesora.
Jestem jakim jestem
-------------------------
"Polska zawsze z Bogiem, nigdy przeciw Bogu".
-------------------------
Jestem przeciw ustawie JUST 447
@Jestem jakim jestem
12 Października, 2019 - 18:50
"Prezydent i premier gratulując Oldze Tokarczuk Nobla, wpisują się w plucie na Polaków..."
Widać, ze zatrute owoce politycznej poprawności dopadły też czołówkę elit "dobrej zmiany"
To nie owoce
13 Października, 2019 - 08:33
politycznej poprawności, lecz zero patriotyzmu. Widać, że ci ludzie nigdy nie mieli Polski w sercu. Gdy Polonia amerykańska walczyła o pozostawienie Pomnika Katyńskiego w New Jersey na tym pięknym miejscu gdzie stoi od prawie 30-tu lat, oni stanęli razem z wrogami Polski przeciwko Polonii. Ale pod tym pomnikiem lubią się fotografować i promować.
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
@
12 Października, 2019 - 18:59
https://www.salon24.pl/u/janmak/992684,polish-nazi-occupation-tokarska-i-stuhr
dylematy...
12 Października, 2019 - 19:12
Księże Profesorze,
Wydaje mi się, że prezydent, premier czy minister edukacji nie mieli innego wyjścia jak złożyć gratulacje. Tzn. alternatywa była jeszcze gorsza, bo rozpętałaby g...burzę w całej Europie, w której nikt nie zapoznałby się z przyczynami negacji nagrody tylko w czambuł potępił taki gest. Niestety, żyjemy w świecie, w którym literacki Don Corleone jawi się jako niegroźny safanduła, macki lewactwa oplotły rządy, media, instytucje międzynarodowe tworząc mafię groźniejszą niż Cosa Nostra i trzeba nauczyć się z nimi walczyć przede wszystkim skutecznie. Zamiast nadstawić jedną z części ciała na lanie dechą, spróbujmy wyciągnąć jak najwięcej korzyści z faktu przyznania literackiego Nobla Polce.
Być może... oczekiwano właśnie takiego scenariusza, w którym w przestrzeni medialnej pojawiają się krytyczne głosy przedstawicieli rządu, premier publicznie piętnuje Olgę Tokarczuk za wspomniane wywiady. Być może nie myślano o tym w Szwecji, ale w redakcji pewnej gazety w Polsce na wieść o nagrodzie dla p. Tokarczuk zacierano ręce i liczono już korzyści z takiej pięknej awantury na kilka dni przed wyborami. Ale... jak pisał nienoblista Sun Tzu - "Osiągnąć sto zwycięstw w stu bitwach nie jest szczytem osiągnięć. Najważniejszym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki. Dlatego sprawą najwyższej wagi w wojnie jest rozbicie strategii wroga" ;-)
Nie oszukujmy się, garstka osób przeczyta książki pani Tokarczuk a jeszcze mniej będzie miało na tyle dużo dociekliwości, aby zapoznać się z jej skandalicznymi wypowiedziami. Skoro nie cofniemy decyzji komitetu noblowskiego to musieliśmy (jako rząd) złożyć gratulacje a teraz wykorzystajmy to dla promocji Polski. Sprawmy, aby nawet taka osoba, nawet wbrew sobie, dołożyła małą cegiełkę do budowy wizerunku kraju, który ma w takiej pogardzie.
O słuszności bądź nie przyznania nagrody akurat pani Tokarczuk się nie wypowiadam, bo choć nabijam statystyki czytelnictwa to żadnej pozycji naszej noblistki nie czytałem. Pewnie... choć nie na pewno, po coś tam sięgnę, żeby wyrobić sobie własne zdanie, ale chyba później. A może nigdy? W 2004 roku literackiego Nobla dostała np. Elfriede Jelinek i jak dotychczas nawet nie spojrzałem w kierunku jej "literatury" ;-)
pozdrawiam
/benjamin
Rozumiem względy wymienione
12 Października, 2019 - 19:23
Rozumiem względy wymienione przez Beniamina, ale wobec tak bezwstydnej kampanii przeciw Polsce i to na całym świecie, trudno zgodzić się z gratulacjami glowy psństwa i pierwszych osób w państwie. Przeciez ona także ich opluwa. A mowa o znaczących osiągnieciach literackich tej pani to dodatkowe kuriozum. Już lepiej było narazić się na jazgot lewactwa światowego, Powaga państwa nade wszystko. Trudna sprawa. Nie jestem ani przeciw prezydentowi ani premierowi, wprost przeciwnie. Uważam ich za ludzi dobrze służących Polsce. Byłem też przeciwko gratulacjom dla Szymborskiej, ale wtedy nie mogłem zaprzeczyć jednemu: ona rzczywiście miala talent, tyle, że była albo komunistką albo bez charakteru, jak wielu wówczas i dziś. Ciężkie czasy, ale ufajmy Opatrzności.
Kto typuje?
12 Października, 2019 - 20:04
Kiedyś nagrody dla Miłosza (który nienawidził Polski i uważał się za "Bałta") i Szymborskiej wytypował M. Reich - Ranicki zwany "papieżem literatury niemieckiej". Gość, który mówił o sobie, że jest "pół Niemcem, pół Polakiem, ale całym Żydem". Przede wszystkim był konfidentem NKWD, UB, STASI. Warto pamiętać o jego roli po wojnie, gdy zajmował się w Londynie "filtrowaniem" żołnierzy Andersa pragnących wrócić do kraju (pomagał mu w tym młody Cz. Kiszczak). Ciekawe, który z przyjaciół Michnika dziś zajmuje się typowaniem laureatów?
Pamiętajmy także o laureacie będącym najwybitniejszym literatem wśród konfidentów - E. Hemingwayu - agencie KGB.
Leopold
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Halina44 nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Bzdety19 Października, 2019 - 11:52
Jad, zazdrość, buracki komentarz, steack plotek, nienawiść, obsesja - ........ BZDETY niestety !
H44
zgoda
12 Października, 2019 - 21:04
Księże Profesorze,
Ja może nie dość podkreśliłem w poprzednim komentarzu, że w stu procentach zgadzam się z Księdza opinią. Tylko tą moją pełną akceptację wyrażam siedząc w głębokim fotelu domowego zacisza, jako jeden z wielu anonimowych komentatorów. Premier czy prezydent nie mają takiego komfortu, oni muszą w pierwszym rzędzie patrzeć na konsekwencje (bądź korzyści) jakie może ponieść Polska i sądzę, że także tu zadziałał taki mechanizm.
Bliska jest mi zasada "prawda przeciw światu" i staram się nie powstrzymywać przed wypowiadaniem swojego zdania, niespecjalnie przejmując się konsekwencjami. Z jednym zastrzeżeniem - te konsekwencje ponoszę wyłącznie ja sam. Premier, prezydent, czy szef partii rządzącej nie mogą czasami powiedzieć wprost co myślą, gdyż jest to interpretowane jako oficjalne stanowisko rządu i często używane w złej wierze.
"Serce męża stanu musi być w jego głowie". [Napoleon Bonaparte]
pozdrawiam
/benjamin
Ten talent
3 Czerwca, 2023 - 17:03
Ta pani to ma raczej talent, by wiedzieć, skąd są konfitury i tam się zakręcić. Jaki ciężar gatunkowy ma jej pisarstwo? Czy jest w nim coś uniwersalnego?
@benjamin
12 Października, 2019 - 19:45
Bardzo rzeczowy i na czasie jest ten Pański komentarz.
Choć takie reakcje wyglądają na uległość politycznej poprawności, czemu dałem wyraz w komentarzu, to jednak Pańska argumentacja mnie przekonała, że postąpili rozsądnie, przewidując skutki innego zachowania się(krytycznego a może tylko przemilczenia).
Podobnie zapewne trzeba odbierać reakcję premiera M.Morawieckiego, który po zdarzeniu z P.Adamowiczem na finale WOŚP w Gdańsku, wysłał rządowy samolot do Londynu po żonę P.Adamowicza, czym częściowo zneutralizował ataki totalnej opozycji, przypisującej obozowi rządowemu winę za to wydarzenie.
@35stan
12 Października, 2019 - 21:12
Podobnie to interpretowałem, choć sądzę, ze było to wsparte odruchem serca w obliczu tragedii jaką było zasztyletowanie jej męża. Strona opozycyjna tego nie rozumie, bo pojęcia moralności, empatii... są jej zupełnie nieznane, o czym mogliśmy się nie tak dawno przekonać słuchając archiwalnych nagrań posła Neumanna.
Na marginesie, pani Magdalena Adamowicz z domu Abramska odwdzięczyła się premierowi Morawieckiemu zgodnie z najlepszymi wzorcami przysłowia pewnego narodu, który mawia, że żaden dobry uczynek nie pozostanie bez kary :-)
pozdr...
/benjamin
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Roman z USA nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
do benjamina13 Października, 2019 - 08:40
Piszesz bzdury, a z tego co napisałeś, wnioskuję, że też byłbyś zdolny do opluwania Polski i Polaków. Teraz świat ma dodatkowy materiał do szkalowania Polski i jak tu się bronić, gdy będą mówić: przecież wasi politycy chwalili ją i cieszyli się z nagrody, jeżeli tak się cieszą, to znaczy, że "nobilstka" pisze prawdę.
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
Gratulacje
14 Października, 2019 - 01:38
"Wydaje mi się, że prezydent, premier czy minister edukacji nie mieli innego wyjścia jak złożyć gratulacje."
Tu raczej nie o brak innego wyjścia chodzi, poza tym te gratulacje to pikuś.
Okazuje się bowiem, że pani Tokarczuk była po cichu z naszych pieniędzy pompowana już co najmniej od... 3 lat:
"Instytut Książki wsparł twórczość Olgi Tokarczuk kwotą powyżej 700 tys. złotych. – Tylko od 2016 roku przyznano dofinansowania dla 25 przekładów na 19 języków o łącznej kwocie udzielonego dofinansowania przekraczającej 700 tys. złotych.
(...)
Instytut Książki jest narodową instytucją kultury, powołaną przez Ministra Kultury do promocji polskiej literatury na świecie oraz popularyzacji książek i czytelnictwa w kraju."
https://www.tvp.info/44800262/instytut-ksiazki-wsparl-publikacje-olgi-tokarczuk-kwota-powyzej-700-tys-zlotych
Tak to wygląda.
To efekt poprawności
14 Października, 2019 - 13:23
To efekt poprawności politycznej?
Stasiek
@ks.Zygmunt Zieliński
12 Października, 2019 - 20:17
Szanowni Duchowni.
Jutro niezapomniana okazja by ewangelizować tych, którym Kościół nigdy nie pod drodze. Do świątyń w całej Polsce wybierają się wyjątkowo zatwardziali grzesznicy, którzy wzorem morderców ks. Jerzego będą nagrywać kazania.
Nie zmarnujcie tej okazji.
Ja jutro idę na mszę 2 X - (zapamiętajcie dwa razy)
12 Października, 2019 - 20:58
- to dziwne że mamy dwie nogi, dwie ręce, dwa uszy i dwa oczy i właściwie prawie wszystko na świecie jest związane z cyfrą dwa i niepotrzebnie inne cyfry ludziom chodzą po głowie.
Motto na dziś: "Lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć".
masz u mnie dwóje !
22 Października, 2019 - 14:12
DWOJE oczu, DWOJE uszu...!
H44
a za debilne zdjęcie Tuska
22 Października, 2019 - 14:14
masz u mnie PAŁĘ - kibolu !
przy Tusku jesteś młotem i burakiem
H44
Gratulacje PAD, PMM były niekonfidencjonalne.
12 Października, 2019 - 20:54
Obserwowałam wczoraj na twitterze kilka dyskusji i zdecydowana większość dyskutantów bardzo pozytywnie oceniła gratulacje prezydenta, premiera, ministra - jako sam fakt ich złożenia oraz za ich powściągliwość w treści i w emocjach. Przeważał argument - ponieważ nie dały nikomu żadnego paliwa na skrytykowanie prezydenta Dudy, premiera Morawieckiego, ministra Glińskiego, prawej strony. Opozycja tylko czekała by rozkręcić zadymę w ostatniej chwili przed wyborami, że prezydent to cham, premier prostak, a minister tańczy jak mu PAD i PMM zagrają. Potężne rozczarowanie widać było ze strony sympatyków PO KO i dyżurnych hejterów, identyfikujących się hashtagiem "#SilniRazem" oraz dziennikarzy mainstreamu - że nie pojeżdżą sobie po "PiS-owskich" władzach RP gdyż pełna kultura ze strony PAD, PMM, MPG i prawicowych mediów wytrąciła im pały, brzytwy itd. z rąk i było po temacie.
Prawica ze wszystkich szczebli drabiny państwowej w tym danym przypadku zachowała się jak trzeba, a noblystka i tak "swoje" zbierze po poniedziałku bo co się odwlecze to nie uciecze.
Pozdrawiam.
contessa
___________
"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński
Mylisz się contesso
13 Października, 2019 - 08:53
Czy czytałaś co oni nawypisywali na "tłiterze"? Czy Ty też byś to napisała? Mnie nie obchodzi co mówiłaby antypolska hołota. Co teraz będą mówić o nich Polacy, którym oni obiecywali walkę z antypolonizmem? Te ich haniebne wychwalanie polakożerczyni nie wyjdzie im na "zdrowie". Czy musieli taką antypolską szmatę zwalniać od podatku PIT za otrzymaną nagrodę i od sprzedanych w przyszłości książek? Czy Ty też byś ją tak wychwalała będąc na ich miejscu? Polacy co się z wami dzieje?
https://niepoprawni.pl/blog/roman-z-usa/slowo-hanba-to-za-malo
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
Romanie i inni
19 Października, 2019 - 01:42
Przecież to była ustawiona prowokacja, haczyk, na który szczęśliwie się nikt z oficjeli się nie złapał. W życiu często trzeba być nie tylko zasadniczym ale i przebiegłym i nie tylko wyprzedzać ruchy przeciwnika ale i niweczyć jego plany.
Podczas kryzysów – powtarzam – strzeżcie się agentur. Idźcie swoją drogą, służąc jedynie Polsce, miłując tylko Polskę i nienawidząc tych, co służą obcym.
za jakie zasługi?
12 Października, 2019 - 20:55
za jakie zasługi?
im ma "literat" większego
antypolskiego jobla
tym bardziej zasługuje
na nagrodę Nobla!
PS Nie dotyczy to tylko "literatów" i nagrody Nobla!
jan patmo
Polak musi być świnią,ponieważ Polakiem się urodził
13 Października, 2019 - 09:00
9 X 1980 literacką "Nagrodę Nobla" otrzymał Czesław Miłosz. Człowiek którego "przerażała Polska" i dla którego "Państwo Polskie to była anomalia" i który mówił o Nas "Polak musi być świnią,ponieważ Polakiem się urodził ..."
Nie po raz pierwszy
12 Października, 2019 - 21:01
komitet noblowski strzelił jak chory w kubeł. A czym to może być dla nas? Róbmy swoje.Europa nie umie uczyć się na własnych błędach. Przecież tego co robimy, nie robimy dla nagród.
Honic
Ksiądz Zygmunt Zieliński - czasem warto napisać inaczej
12 Października, 2019 - 21:30
Antypolska retoryka polityczna pani Olgi Tokarczuk jest oczywista - pochodzi wprost od tradycji HaKaTy. Ktokolwiek wie cokolwiek o polskiej historii zapewne wie czym i kim była Hakata. Nie mam zielonego pojęcia jak pani Olga T. pisała o historii Polski. Jej pozaliterackie opowieści niestety mocno wpisujące się w antypolską politykę wstydu i gorliwą akcje dyfamacyjną radykalnie odstręczyły mnie od czytania jej książek. Ale pisanie o niej i jej międzynarodowym sukcesie to zupełnie inna sprawa. Nawet autorytet samej nagrody Nobla nie ma tu znaczenia, ponieważ sama jej historia mówi sama za siebie.
Znaczenie ma nasza polska polityka historyczna, która powinna spełniać dwa warunki:
A więc mówimy słowa prawy o Polsce i polskiej demokracji i także o postawie szanownej laureatki. A więc Pani Olga Tokarczuk w warunkach polskiej wolności słowa oraz dzięki POLITYCE POLSKIEGO RZĄDU PIS polegającej na szacunku do dzieła polskich twórców, mimo jej wrogiego i antypolskiego stanowiska w ocenie polskiej historii objęła jej twórczość mecenatem państwowym, finansując tłumaczenie jej książek na wiele języków, w tym także na język szwedzki.
Laureatka literackiej Nagrody Nobla za rok 2018 może wiele zawdzięczać polityce rządu PiS, który realizując w Instytucie Książki "Program Translatorski ©Poland" Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego udzielił dotacji na tłumaczenie jej książek.
W ten sposób sprzeciwiam się słowom ludzi o bolszewickiej mentalności, którzy nie potrafią docenić ani zauważyć tego co dobre, by pryncypialnie karać za brak pryncypialności, zgodnie ze stalinowską zasadą - kto nie jest z nimi, ten jest przeciwko. Oryginał tej zasady zawsze był pisany w pierwszej osobie, ale w moim przekonaniu ta zasada jest na tyle obrzydliwa, że nie potrafię napisać tych słów inaczej niż o nich. Bolszewia to oni, nie my.
Źródło: https://niepoprawni.pl/blog/michael-abakus/olga-tokarczuk#comment-1605827
michael
Tokarczuk to OBCA KULTUROWO
12 Października, 2019 - 21:31
Tokarczuk to OBCA KULTUROWO Polakom kobieta. Nie podaje wprost kim jest, kim się czuje, ale na pewno wiemy, że nie ochrzciła swego jedynego syna, Zbyszka. Czy go obrzezała ? Nie podaje. Zresztą mało czasu miała dla swojego dziecka, bo zostawiła go na wychowanie dziadkom
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Halina44 nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
osobowość28 Października, 2019 - 03:03
Masz obrzezaną podsufitkę !
... a przy Tokarczuk jesteś KIBOLEM
H44
Hańba,
13 Października, 2019 - 08:59
Polacy tłumaczą Tokarczuk i dają jej pieniądze na szkalowanie Polski. Patriotyczni historycy nie dostają ani grosza i jak ma się to do walki z antypolonizmem? Przecież sam rząd ten antypolonizm finansuje!!!!
Bądź zawsze lojalny wobec Ojczyzny , wobec rządu tylko wtedy , gdy na to zasługuje . Mark Twain
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Halina44 nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
nie pij BORYGO !28 Października, 2019 - 19:34
lecz sie
H44
Literacki Nobel...
12 Października, 2019 - 23:39
Literacki Nobel należał się Zbigniewowi Herbertowi. Mimo niewatpliwych talentów nie zasługiwali na tę Nagrodę ani Czesław Miłosz, ani Wisława Szymborska. Nie dostali jej zresztą za talenty literackie, ale (to nie żart) za wychwalanie pod niebiosa największego Literata Ludzkości. Drugim warunkiem, bez którego aspirujący do niej polskojęzyczny twórca nie może o niej nawet marzyć, jest kipiąca nienawiść do wszystkiego co polskie. Ze zrozumiałych względów Oldze Tokarczuk darowano ten pierwszy warunek (sine qua non)!
Mimo wszystko reakcja zrówno prezydenta Andrzeja Dudy, jak i premiera Mateusza Morawieckiego nie mogła być inna. Bardzo na to liczyły antypolskie środowiska, że będzie inna niż była, w czasie tuż przed wyborami. Świadczą o tym choćby wypowiedzi w mediach świerzo upieczonej noblistki, przypominające bełkot KODziarzy. Wiele wskazuje na to, że PIS rozszyfrował zawczasu co się święci. A szykowała się kolejna hucpa. Dlatego najbardziej rozbawiła mnie wiadomość podawana przez media, że Jarosław Kaczyński czytał "Księgi Jakubowe" przyszłej noblistki, co w nienajlepszym świetle stawiało "intelektualnych tytanów" totalnej opozycji.
Trzeba koniecznie w tym kontekście przypomnieć choćby nieprawdopodobny merdialny cyrk, jaki zaserwowały publice środowiska lewackie po zapowiedzi nowego dyrektora Muzeum Narodowego w Warszawie o usunięciu ze stałej wystawy Sztuki Współczesnej "dzieł" dwóch "artystek" feministek.
Serdecznie pozdrawiam Autora
jan patmo
Dziękuę Panie Profesorze
13 Października, 2019 - 01:14
Pański artykuł zostawiam sobie do głębszego przemyślenia. Nie jest on, ten artykuł do komentowania at hoc.
...
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika marek chrapan nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Nie słowa, a czyny....13 Października, 2019 - 06:09
ukazują stosunek do polskości. Pan Premier mieszkając w Polsce swoje dzieci posyłał do szkoły żydowskiej - o czym to może świadczyć? Pan Prezydent nie raz pokazał gdzie ma Polską Rację Stanu, ale czy mają taki charakter mógł wyjść z orbity uległości wobec małżonki i teścia opiewającego Stalina?
antyleming
@marek chrapan
13 Października, 2019 - 09:43
Ty chodziłeś do POLSKIEJ szkoły w których uczyli i nadal uczą żydzi ....i co powiesz
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Halina44 nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
KULELI28 Października, 2019 - 03:06
W polskich szkołach uczyli i nadal uczą ANTYSEMICI ....i co powiesz
H44
@
13 Października, 2019 - 09:40
Wszyscy dziś powtarzajmy słowa psalmu 33
Tymi słowami pokonamy ZŁO!
„Słowo Pana jest prawe,
a każde Jego dzieło godne zaufania.
On miłuje prawo i sprawiedliwość,
ziemia jest pełna Jego łaski”.
Po prostu autor nie rozumie polityki
13 Października, 2019 - 14:04
autor napisał:
"I dlatego zupełnie nie rozumiem gratulacji złożonych tej pani przez pana prezydenta i pana premiera"
Po prostu autor nie rozumie polityki. Naturalnym odruchem jest niezgoda na frankistowską talmudyzację kultury chrześcijańskiej. Co zrozumiałe szczególnie dla księdza. Naturalnym odruchem było odrzucenie Boga i ratunek dla jedynaka Izaaka, NATURALNYM. Wiara czego dowiódł Abraham staje przeciw naturalnym odruchom. Dokładnie to samo przyświecało prezydentowi i premierowi. Ważniejsze dla sprawy polskiej jest jednoczenie narodu niż budowanie podziałów - czego jak widać krzewicielem jest ksiądz profesor.
Proszę źle nie zrozumieć. Wcale nie znaczy to że popieram panią Tokarczuk w jej polonofobii i jawnym ludowym filosemityzmie Jakuba Franka.
Na marginesie - brak studium szwedzkich środowisk noblowskich. Z ostatniej nominacji literackiej wynika wprost że komitet jest w pełni kontrolowany przez pretorian cywilizacji żydowskiej. W najlepszym przypadku protestanckich talmudystów, poprzez wojujących ateistów a skończywszy na mozaistycznych ortodoksach. O tych niuansach noblowskiej elity chętnie bym przeczytał notatkę księdza profesora a nie o tym co Tokarczuk napisała.
norwid
żadnych wielkich Pism nie trzeba przywoływać!
13 Października, 2019 - 19:31
Wystarczy sięgnąć po podręczniki dobrego wychowania ( były takie!) albo zapytać Babcię ( Polkę najlepiej!), Jak można okazać szacunek lub uznanie. Ja miałem taką Babcię. Można zwyczajnie, pogratulować i tyle w temacie. A można , jak to zrobiono - barokowo, z girlandami. I właśnie w tym przypadku tak było. A po co? Dla kogo plus, dla kogo brak znajomości kindersztuby, mimo dużego wygadania i mnóstwa bajerów wszędzie? I z polityką coś ma .......
yenom
Tak jest, musialby norwid
13 Października, 2019 - 15:20
Tak jest, musialby norwid sporo przeczytać,ażeby spójnie i logicznie komentować.
nie koniecznie
13 Października, 2019 - 15:50
nie koniecznie.. posłużę się cytatem z komedii: " w życiu przeczytałem dwie książki.."
https://www.youtube.com/watch?v=627aRaRiG8A
norwid
Podobne zarzuty padają pod
13 Października, 2019 - 17:32
Podobne zarzuty padają pod adresem J.Kaczyńskiego i PIS, że po tylu latach marszów do prawdy o tragedii z 10.04.2010 roku, gdy mają wreszcie władzę, zamiatają sprawę zbrodni na Polakach pod dywan.
Dla wrogów i przeciwników PIS ma to być dowód na to, ze była to zwykła katastrofa(CFIT) a J.Kaczyński i PIS uczynili z niej narzędzie do zdobycia władzy.
Tymczasem, J.Kaczyński postąpił tak, bo po zmianie sytuacji geopolitycznej i władzy w USA, wybrał nadarząjącą się okazję do budowy siły Polski..... ale w sojuszu z następcą zbrodniczej administracji Obamy, czyli administracją D.Trumpa.
Dla rozumnego człowieka jasnym jest, ze wchodząc w strategiczne partnerstwo z nową administracją USA, nie mógł ujawniać prawdy, odkładając ją na bardziej sprzyjające okoliczności i czas.
Nie potepiam
13 Października, 2019 - 21:26
Naturalnie wzburzaja nas Polakow slowa Pani Tokarczuk.
Zachowania Prezydenta i Premiera nie potepiam jednak. Z pewnosci swoje pomysleli tak jak i my, ale zachowali sie dyplomatycznie, zeby przede wszystkim zabrac jej "wiatr z zagli". Ona bedzie teraz przez jakis czas osoba zapraszana, takze za granice. Byc moze okaze sie niewdzieczna, tego nie wiemy.
Glowy panstwa okazaly kulture i dyplomacje.
Przyszlosc pokaze, czy pani noblistka tez ma kulture i dyplomacje
Ja osobiscie ciekawa jestem jak pani Tokarczuk pisze, ale po takich jej slowach dlugo nie siegne do kieszeni, azeby kupic jej ksiazke.
Gosia
Nie sądże. że wymagała tego
14 Października, 2019 - 14:30
Nie sądże. że wymagała tego dyplomacja. ta pani opluła Polske i Polaków. czy ktoś, komu opluto matkę winien jest wobec niego uprzejmych gestów?
@ Zygmunt Zielinski
14 Października, 2019 - 22:02
A jak to bylo z tym nadstawieniem "drugiego policzka"?
Przepraszam za moje zaczepne pytanie, Ja sama tez nie potrafie wybaczac, tak jak by sobie tego Jezus Chrystus zyczyl
Pozdrawiam
Gosia
Tak właśnie
3 Czerwca, 2023 - 20:30
To jest bardzo celne, jasne stwierdzenie. Wniosek Księdza Profesora, per analogiam, jest nie do podważenia.
...nie posiadam ...
14 Października, 2019 - 12:59
... we własnej biblioteczce żadnej pozycji z "Miłosza" , "Szymborskiej" ( nie wspominając o innym "pokojowym" nobliście) .
Wiem też , że nie zakupię żadnej pozycji "pani" o.t.
Pozdrawiam serdecznie Księdza Profesora !
ke-fas