Poszukiwanie potęgi – nie tylko geopolityka.

Obrazek użytkownika Karykaturzysta Warszawski
Gospodarka
龍進入世界

Poszukiwanie potęgi – nie tylko geopolityka.

 

]]>探索世界强国——而不仅仅是地缘政治。 ]]>                                                                      

]]>Searching of world power – not just geopolitics.   ]]>                                                                                                                       

Socjopolityka.

]]>Nadciągają Smoki]]>.                         

]]>社会政策。龙来了。龍進入世界]]>

                                                  

Świat się zmienia, jedne potęgi wyczerpawszy swoje potencjały ustępują miejsca nowym wzrastającym . Dziś widać, iż nadchodzi „Smok”. Jeśli nie będzie gorącej wojny, biały człowiek ( nie jestem rasistą) przegrywa. Skutkiem cywilizacyjnej „nieuwagi” doszło do splątania wartości w tak chaotyczny sposób, iż bardzo trudno ustalić, która ze zmian wsączona w społeczną jaźń państw tzw. Zachodu spowodowała największe spustoszenie, o którym prawdę mówią liczby.                                                                                                                                                                                                                         Jednym z ważniejszych składników każdego nowożytnego państwa jest równowaga  demograficzna, czyli harmonijna przemiana pokoleń, inaczej mówiąc równowaga pomiędzy pracującymi – wytwarzającymi dobro, a tymi którzy tylko konsumują; ta równowaga  dla podtrzymania rozwoju winna mieć wartość dodatnią. Zaburzenie proporcji wiekowych wpływa niekorzystnie na podtrzymanie homeostazy społecznej i wywołuje prędzej czy później regres, a dynamika narastania problemów jest proporcjonalna do wzrostu w populacji tych, którzy konsumują względem tych którzy wytwarzają. Taka dysproporcja musi skończyć się kryzysem, a skalę tego załamania trudno oszacować,  bowiem i starzy i dzieci wymagając troski są bardziej konsumentami niż wytwórcami są także niestabilnym obciążeniem dla mocy społecznych. Reasumując ten wątek moce społeczne potrzebne do podtrzymania poziomu życia, pochłania opieka, ta sytuacja oczywiście generuje różne pomysły, np. dopuszcza większą imigrację, może także zmienić ramy wiekowe dla pracujących itd. , ale wszystkie te działania na długie lata o ile nie na zawsze zmieniają społeczeństwo w sposób  mogący doprowadzić nawet w skrajnych przypadkach do samo destrukcji. To co pozostanie po populacjach z takim problemem może zostać podporządkowane innym silniejszym i zdrowszym.                                                                         

                 Nadejście „Smoka” widać w liczbach dotyczących gospodarki i demografii, przy czym informacje dotyczące demografii są przedstawiane na wiele sposobów, ale najistotniejsze to te z których dowiemy się jaka jest część aktywnych zawodowo. Szacuje się, że w CHRL  mamy do czynienia z pokaźną grupą około 600 milionową, ambitnych chińskich obywateli, doskonale zawodowo wyedukowanych, którzy są nie do zatrzymania w bogaceniu się poprzez pracę i jej coraz zyskowniejszy eksport. Odzwierciedleniem tych aspiracji są gospodarcze wyniki z których widać, iż istnieje powszechne społeczne zrozumienie i powszechne społeczne poparcie wielkich celów jakie wyznaczono obywatelom CHRL.                                                                                                          

Dla zobrazowania skali przemian gospodarczych i politycznych na świecie zgromadziłem i przedstawiam kilka statystyk dotyczących aktualnych producentów: pojazdów samochodowych, statków, stali surowej i energii elektrycznej, poddaję te dane pod rozwagę bo  świadczą o sile państwa środka. 些数据证明中国的实力

Pojazdy samochodowe w 2023r  

2023年全球汽车产量                                                                           

CHRL      

30,1mln roczny wzrost    

(roczny wzrost  +12% 3,6 mln)                                                                   

USA                                                                                                                                                      

 10,6mln roczny wzrost    

 (rocznywzrost +6% 0,64 mln)                                                                                                                         

Japonia       

8,99mln roczny wrost  

(roczny wzrost  +15%   1,35mln)                                                                                                                                              

 Indie            

5,80mln roczny wzrost     

(roczny wzrost  +7%  0,4 mln)                                                                                                                                       

 Korea Płd  

4,24,mln roczny wzrost  

 (rocznywzrost +13% 0,55 mln)                                                                                                                        

 Niemcy      

4,1 mln  roczny wzrost       

(roczny wzrost  +18%    0,74  mln)                                                                                                                        

Meksyk      

4  mln   roczny wzrost    

(rocznywzrost +14% 0,56 mln)                                                                   

 

                                           ]]> Inne pojazdy]]>

 

Udziały w światowej produkcji statków, procentowa

wartość wg tonażu CGT*)  wytworzonego od 2010 do 2019         

世界船舶产量份额

 

Chiny               152mln CGT

Korea Płd.      127 mln CGT

Japonia           78 mln CGT

Europa             29 mln CGT

Reszta świata  29 mln CGT

 

Produkcja stali surowej (Wybór) - Wikipedia

原钢产量

]]>Crude steel production (million metric tons): Wikip 2023]]>

China                 1019.1

 India                   140.2

Japan                    87.0

USA                       80.7

Russia Russia       75.8

South Korea          66.7

 Turkey                  33.7

Germany              35.4

Brazil Brazil          31.9

Iran                        31.1

Italy                       21.1

Taiwan                  18.9

Vietnam                19.0

Ukraine                6.2     (2015. 22.9)

Mexico                16.3

Indonesia            16.0

Spain                   11.3

France                 10.0

Canada                12.3

Egypt                  10.4

Saudi Arabia       9.9

Poland                6.4

Austria               7.1

 

Prąd Elektryczny 2023 w TWh         

电力2023                                                                                

 

Chiny           9456,4                                                                                                                            

USA            4494,0                                                                                                                          

 Indie           1958,2                                                                                                                       

 Rosja         1178,2                                                                                                                  

Japonia     1013,3                                                                                                                           

 Brazylia        710                                                                                                                               

Kanada         633,2                                                                                                                            

Korea Poł.     617,9                                                                                                                           

Francja         519,7                                                                                                                             

Niemcy        513,7

 

Za Energy Institute Statistical Review of World Energy 2024

 

Z pozdrowieniami dla odwiedzających ten blog,

]]>Karykaturzysta Warszawski 2024]]>

 

]]>Maciej Szproch]]>

我的照片

]]>Portrait - caricature     surprising gift Artist Maciej Szproch from  Poland ]]>

 

 

 

CGT*)  Skompensowana Pojemność Brutto – CGT określa stopień skomplikowania statku

cytat za    Polskie Forum Technologii Morskich

System CGT (tzw. skompensowanych GT) został wprowadzony przez organizację OECD w 2007 roku jako jednostka miary, która w zobiektywizowany sposób pozwoliłaby na odzwierciedlenie relatywnych zdolności produkcyjnych aktywności stoczniowej realizowanej w różnych stoczniach i w różnych rejonach świata. Wartość CGT jest wyliczana dla określonych typów statków, a nie dla wszystkich obiektów pływających.

Statki o zbliżonej objętości (mówiąc kolokwialnie o zbliżonych wymiarach) będą miały bardzo podobną wartość GT. Jednak wykorzystanie dysponowanej na statku objętości, wynikające z typu statku, może je zasadniczo różnić. Jednostka bardziej skomplikowania będzie miała wyższą wartość CGT niż jednostka mniej skomplikowana.

Twoja ocena: Brak Średnia: 5 (4 głosy)