Hańba domowa
Sejm odrzucił obywatelski projekt ustawy gwarantujący kursowe nauczanie historii (epoka po epoce) do trzeciej klasy liceum. Była to reakcja na zmiany w programie szkół ponadgimnazjalnych przeprowadzone w 2008 roku przez rząd Tuska (w tym roku ta zmiana dotarła do liceów). Projekt był dziełem ruchu społecznego, jaki wytworzył się wokół obrony historii w szkołach. Wiosną tego roku ten sam ruch protestował głodując w kilku miastach.
Choć w debatach komisyjnych tradycyjnego nauczania historii broniła najmocniej prawica (PiS i Solidarna Polska(, w finale „za” głosowała cała opozycja, także SLD i Ruch Palikota. W efekcie przepadł on nieznaczną przewagą głosów (218 do 209). Przeciw były kluby koalicji – PO i PSL.
… napisał dzisiaj Piotr Zaremba na portalu wPolityce.
Teraz staje się już zupełnie jasne, że ideałem edukacyjnym III RP jest uformowanie obywatela wykorzenionego. Wykorzenionego z ojcowizny. Jego nowe, jakże wątłe, „europejskie” korzenie mają być ukształtowanego przez tradycje francuskiego Oświecenia, bolszewickiej rewolucji i totalitaryzmu XX wieku. No i oczywiście Holokaustu. Holokaustu zawinionego przez Polaków. Z przymieszką szczytnych haseł młodzieżowej rewolty z 1968 roku, która w istocie rzeczy stała się mitem założycielskim współczesnej poprawności politycznej.
Nie wiem, czy systemy edukacyjne innych krajów UE także stawiają sobie ambitny cel wykorzeniania kulturowego własnych obywateli. Nie wiem, ale nie sądzę. Chyba w tej dziedzinie rzeczywiście przewodzimy w Europie. Awangarda. Prekursorstwo. Brawo dla większości parlamentarnej polskiego Sejmu.
Przypomnę, że nasza Koleżanka z NP., Jadwiga Chmielowska – wraz z wieloma innymi prawymi i rozumnymi ludźmi – głodowała w obronie nauczanie historii. Wydawało się, że ich poświęcenie przyniosło pewien wymierny efekt. Dzisiaj został on „demokratycznie” zaprzepaszczony przez stanowiących prawa w III RP.
Brak słów.
- Blog
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
- 4539 odsłon
Komentarze
Tym bardziej musimy pracować
14 Grudnia, 2012 - 19:38
I wzmagać nasze wysiłki na rzecz nauczania historii wszystkimi możliwymi drogami, takimi środkami jakie są dostępne - szczególnie w internecie. Mówię tu o nas, blogerach-historykach.
PS. Natomiast obawiam się, że w obojętnie w jakim nauczaniu historii, uczeń i tak nie dowiedziałby się kim był Roman Ruzyński czy Aleksander Gosiewski. Dla tych panów nie ma miejsca w nauczaniu historii, bo to nienawistnicy i zapewne faszyści. A w dodatku ludzie sukcesu, a takich przecież nam nie potrzeba. Więc prawdę mówiąc jako historyk XVII wieku nie odczuwam istotnej straty ;-)
alchymista
===
Obywatel, który wybiera królów i obala tyranów
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@alchymista
14 Grudnia, 2012 - 19:42
Oczywiście, masz rację. Ale nauczanie historii w sieci niesie ze sobą wiele niebezpieczeństw. Daje niesłychaną łatwość manipulacji i "sprzedawania kitu", czego niejednokrotnie doświadczyliśmy na NP.
Pozdrawiam
Tł
14 Grudnia, 2012 - 19:49
[quote=tł]Ale nauczanie historii w sieci niesie ze sobą wiele niebezpieczeństw.[/quote]Nie, żeby nauczanie historii w szkole ich nie niosło. ;)
Swoją drogą, ciekawe dlaczego ruch walikoni i ten drugi ostatecznie głosowały "za"... hmmm.... może, gdy zauważyli, że i tak sprawa jest przegrana, postanowili sobie zapunktować u maluczkich o patriotycznych zapędach? ;)
Jak myślisz - nadinterpretuję czy niekoniecznie?
Pozdrawiam w biegu :)
@PP
14 Grudnia, 2012 - 19:56
Oczywiście, że niesie. Ale wiedzę nabytą w procesie edukacji instytucjonalnej można (i trzeba) weryfikować. Braku wiedzy weryfikować nie można... ;-)/:-(.
Chyba nadinterpretujesz. To raczej była tylko jakaś rozgrywka. Np. na zasadzie: wy nam utrąciliście nasze poprawki, to my wam zrobimy wbrew... ;-)
Pozdrawiam na siedząco :-)
@tł
14 Grudnia, 2012 - 19:55
No to jest kwestia wiarygodności. NP są wiarygodni pod względem wolności słowa i to jest bardzo cenne, choć niekiedy dokuczliwe. Natomiast stworzenie portalu nauczania historii przez fachowców (od strony merytorycznej, nie technicznej) nie powinno być niczym trudnym. Powołuje się radę opiniującą, kto chce wysyła program lekcji albo inny materiał do nauki historii, a rada opiniuje tylko tyle, czy materiał mieści się w ogólnym standardzie krytycznym. Formę przekazu ocenia klient. Nagłosnienie przez wpolityce.pl, niepoprawnych, wnet i wiele innych portali, także nauczycielskich i projekt jest skazany na sukces.
Jeśli ktoś chce nauczać historii Żydów i masonów, to też ma prawo, pod warunkiem zachowania standardów, które dość łatwo ocenić. Zresztą rada opiniująca może też niektóre tematy obejmować swoim patronatem i wyznaczać specjalistów do zrobienia promowanych materiałów. Co nie wyklucza wolności wprowadzania własnej narracji.
Im dłużej korzystam z internetu tym bardziej się przekonuję, że wolność słowa jest wartością bezcenną. Tam gdzie pozwala się ludziom mówić, rozsądek jednak przeważa nad wypowiedziami obsesyjnymi i tzw. wrzutkami.
alchymista
===
Obywatel, który wybiera królów i obala tyranów
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@alchymista
14 Grudnia, 2012 - 20:02
To ambitne, ale całkowicie realne i wykonalne.
Jestem jak najbardziej za nauczaniem historii Żydów. Ja dowiedziałem się o niej dużo - mam na myśli antiquitates Judaicae ;-) - na lekcjach religii prowadzonych przez wspaniałe Siostry Sercanki od św. Zofii Barat... Ale to były piękne lata `60 ub. wieku ;-)
Masoni? Za dużo jałowej "egzotyki". I egotyki :-)))!
za nauczaniem historii Żydów.
14 Grudnia, 2012 - 20:08
Statut kaliski :
1. Kiedy jest sprawa przeciwko żydowi, nie może przeciw niemu świadczyć chrześcijanin sam, lecz razem z innym żydem.
i w każdym punkcie na 36 praw jest - wróć punkt 1.
Statut Kaliski
Jest obecnie Prawem dla całego świata .
http://pl.wikipedia.org/wiki/Statut_kaliski
@Hatcerz
14 Grudnia, 2012 - 20:12
Statut kaliski - piękny przykład polskiej tolerancji.
Pozdrawiam
PS. Powinien być znany nauczycielom na całym świecie. Może trochę by się zreflektowali, nauczając o polskim antysemityzmie...
zreflektowali,
14 Grudnia, 2012 - 21:22
O budowie potęgi tej nacji-sracji.
Te 36 punktów są do dzisiaj respektowane
bo słowo mincerz zastąpiono innym -
itd.
I nie idzie tu o naszą tolerancję (bo to była głupota władcy i kościoła) - znaleźli hycla.
Parchy przejęły w sposób zorganizowany powierzone zadanie.
@Harcerz
14 Grudnia, 2012 - 21:29
Nie zamierzam w tej chwili i w tym miejscu wdawać się w daleko idące dygresje o Żydach. Nie o Żydach jest ten wpis.
Pozdrawiam
Nie o Żydach jest ten wpis.
14 Grudnia, 2012 - 22:14
a ja o źródłach prawa i praktyce.
Pozdrawiam
@Harcerz
14 Grudnia, 2012 - 22:21
O prawie też nie ;-). Już raczej o bezprawiu, które ubrane w szaty władzy ustawodawczej niszczy to, o co ta władza powinna dbać... wspólnotę. Narodową, a i społeczną.
Pozdrawiam :-)
Kiedy jest sprawa przeciwko Mikołajowi
14 Grudnia, 2012 - 23:06
1. Kiedy jest sprawa przeciwko Mikołajowi, nie może przeciw niemu świadczyć chrześcijanin sam, lecz razem z innym Mikołajem.
Pasuje? To jest "prawo"
@tł
14 Grudnia, 2012 - 20:08
myślę, że coś takiego prędzej czy później powstanie. Zdolnych mamy historyków. Tylko kwestia techniczna - uruchomienie i administracja portalu, to czasem są bariery trudne do przeskoczenia bez stałego dopływu gotówki.
alchymista
===
Obywatel, który wybiera królów i obala tyranów
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Nie spodziewałem się niczego innego, zdziwienie budzą, co
14 Grudnia, 2012 - 20:12
najwyżej, głosy "różowej" opozycji.
Jest tak, jak w tym dowcipie
Facet pyta lekarza: panie doktorze, moja żona dostała kompleksu niższości, co ja mam zrobić, żeby jej to nie przeszło
Kompleksy Nam wmówiono. Skutecznie... Teraz chodzi już tylko o to, by Polakom "nie przeszło".
Pozdrawiam!
@Ł-H
14 Grudnia, 2012 - 20:16
A ja - przyznam się - spodziewałem się szczęśliwszego finału... Choćby "dla picu"... Ale nie, platfusy wykazują żelazną konsekwencję w dziele "modernizacji"...
Pozdrawiam
Kto głosował
14 Grudnia, 2012 - 20:28
Warto sporządzić (i upowszechniać) imienną listę posłów głosujących przeciw nauczaniu historii.
Leopold
@Leopold
14 Grudnia, 2012 - 20:31
Jasne, że warto. Ale - niestety - ilość takich list "do zapamiętania" powinna iść w setki. A pamięć mamy krótką. Bez historii będzie jeszcze krótsza...
Pozdrawiam
Dupa sranie ten nie nasz nie-rząd. Jak się uczy dumy narodowej
14 Grudnia, 2012 - 20:51
i pielęgnuje najpiekniejsze karty historii a przemilcza haniebne - można się uczyć we Francji.
I rzecz nie w tym, żebym uważała, że karty haniebne trzeba przemilczać.
Francja zdaje się być bardziej w Europie niż Polska, ma więcej problemów niż kraj nad Wisłą: choćby mniejszości narodowe, Muzułmanie, meczety, burki i takie tam różne.
Ale tym krajem, jakbyśmy na nich psów nie wieszali, debile nie rządzą. Wiedzą, że aby coś wycisnąć z krów dających mleko - trzeba im dać poczucie bycia kimś wyjątkowym.
I tego poczucia Francuzom zazdroszczę.
@ossala
14 Grudnia, 2012 - 20:58
Wiesz, Ossalo, uważam że rząd nie jest od uczenia dumy narodowej. Wcale nie chcę być jej uczony przez rząd. A tym bardziej, pozbawiany!
Rząd jest od dbania o żywotne interesy państwa i społeczeństwa. Kastracja historii jest tego zaprzeczeniem. A na dodatek to nawet nie kastracja chemiczna. To brutalna amputacja...
Francuzi. Tak, utwierdzanie ich w narodowej megalomanii jest starą strategią Republiki...
Pozdrawiam ( z Ulą) :-)
Trudno się spierać w tle wykoślawionej rzeczywistości, w której
14 Grudnia, 2012 - 21:12
media stanowią jakąś odnogę rządu w Polsce.
Generalnie, rządy miewają niemały wpływ na media, a tzw. elektorat na swoje wybory.
To się ze sobą zazębia - czy tego chcemy, czy nie.
Tł, co tu zajrzę ("tu" tj. na niepoprawnych), to mnie ciarki przechodzą.
@ossala
14 Grudnia, 2012 - 21:16
Odnogę?! Media mainstreamowe w Polsce to wręcz "członek z ramienia" ;-)
A propos członka, to mi się wspomniało takie stare
14 Grudnia, 2012 - 21:20
powiedzonko:
"Słusznie koleżanka podchwyciła to, co kolega wysunął..."
Z pozdrowieniami :-)
@ossala
14 Grudnia, 2012 - 22:23
Łomatko ;-)))! Nie znałem. Naprawdę :-).
Witaj tł.
14 Grudnia, 2012 - 20:53
Zauważyłeś tł, że różnica w głosowaniu wynosiła tylko 9 głosów? A więc jaki wniosek? Ktoś bardzo usilnie pracował nad tym, aby Naród najpierw został ogłupiony, podzielony, a potem za Aleksandrem Pierwszym Kłamliwym pieprzył farmazony z jego kampanii wyborczej, cyt.: "nie patrzmy w przeszłość, patrzmy w przyszłość".
A ja się pytam: w jaką przyszłość? W taką, w której nasi dziś młodzi, a jutro rządzący Polską ludzie popełnią dokładnie te same błędy, które my znamy z przeszłości, z historii??? Poprą V rozbiór Polski, bo nie będą wiedzieli, że to jest koniec polskiej państwowości?
Jak wiesz, nie jestem historykiem. Jestem "tcherm-mechatro-mat-fizem", a z zamiłowania humanistą. Ale szlag mnie trafia, kiedy w przerwach między wykładami rozmawiam z młodymi ludźmi przed aulą (nie idę do swojego gabinetu, bo chcę z nimi mieć kontakt na niwie prywatnej) i słyszę, że dzięki Jaruzelskiemu Polska ocalała(!) Ten krótki kwadrans jest "moim czasem" i wkładam im do głowy to, co mój dziadek AK-owiec zostawił w swoich zapiskach. Kiedy zapytałem o płk. Ryszarda Kuklińskiego, to usłyszałem: A kto to jest?... O tym bohaterze narodowym pierwszy raz słyszeli. Szok!!!
Nawet Ojciec Święty Jan Paweł II będąc na kolejnej pielgrzymce do swojej Ojczyzny powiedział, cyt. z pamięci: "Naród, który nie pielęgnuje przeszłości, jest bez przyszłości i skazany na nicość".
Ty tł, jako historyk, pisz "do bólu" o naszej polskiej historii, o naszych bohaterach tak, jak ja piszę o naszych zapomnianiych, niedocenianych, deprecjonowanych naukowcach w dziedzinie techniki. Masz wiedzę, wiec wykorzystaj ją tu na portalach, bo w szkołach młodzi o tym nie usłyszą. Na to się zanosi.
Pozdrawiam z 10, Satyr
________________________
"I złe to czasy, gdy prawda i sprawiedliwość nabiera wody w usta".
(ks.J.Popiełuszko)
@Satyr
14 Grudnia, 2012 - 21:09
Różnica głosów jest dla mnie sprawą drugorzędną. Liczy się tylko efekt głosowania. Po raz kolejny - po referendum emerytalnym, etc. - władza parafrazuje Bareję mówiąc: wasz płaszcz wprawdzie mamy, ale go wam nie damy...
Obecnie mam stosunkowo mało kontaktów z młodzieżą. Ale rzeczą, której najbardziej się obawiam nie jest jej niewiedza (którą można nadrobić), ale jej niechęć do historii. A może ściślej, do historii poznawanej z pewnym wysiłkiem, z pewnym nakładem własnej pracy. Wikipedia i gotowce z internetu nie załatwiają sprawy... Najpierw musi być wiedza o historii rodzinnej, potem o lokalnej i środowiskowej.., a wtedy chęć poznania szerszej historii ojczystej przychodzi sama...
Człowiek może nie wiedzieć, ale powinien wiedzieć jak się dowiedzieć. I chcieć się dowiedzieć...
Pozdrawiam
@ tł
14 Grudnia, 2012 - 21:29
Problem w tym tł, że im się nawet "nie chce się chcieć", bo i po co?
- A co ja z tego będę miał? - zapytał mnie kiedyś jeden z moich młodych adwersarzy.
- To mama ci nie powiedziała? - odpowiedziałem pytaniem na pytanie.
A on na to, że mama ma kochanka, który łoży na moje studia i nie będzie się zajmował moherami (miał na myśli patriotów). Jak przełamać tę barierę? Masz pomysł? Chętnie skorzystam z Twojej rady, bo momentami brak mi sił.
Satyr
@tł @satyr
14 Grudnia, 2012 - 21:35
Problem jest chyba głebszy, niż sie zdaje. Żeby chcieć polubić historię własnej rodziny, trzeba tę rodzinę kochac. A jak tu kochac powiedzmy ojca-alkoholika czy matkę samotną? Wiem, że przesadzam, ale najpierw trzeba być dumnym z własnej rodziny, a to nie zawsze jest takie łatwe.
alchymista
===
Obywatel, który wybiera królów i obala tyranów
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@Satyr
14 Grudnia, 2012 - 21:37
Zapytaj go o kochanków babek i kochanki dziadków. To wcale nie żart. Opowiedz mu o coś o metressach, utrzymankach i bękartach. To też historia, może się zainteresuje... ;-)
Poważnie. Kochanek, kochanków, bękartów i utrzymanków jest pełno w naszej - i nie tylko naszej - historii. A nuż się odblokuje...
Albo powiedz mu coś o tym, co można mieć z historii. Na przykładach... ;-)))
@Tł
14 Grudnia, 2012 - 21:47
Hm. Czyli jak ktos miał ojca pedała i matke lesbijkę to sam też ma byc pedałem i lesbijka w jednej osobie? O to mi chodzi, że zamiłowanie do historii trzeba budować na dumie z czegoś ogólnie uznawanego za dobre, a nie na sprawach wyłącznie kontrowersyjnych czy wstydliwych. Bo przeciez chodzi nam o tworzenie wspólnoty, nieprawdaż? Odnaleźć ukrytą polskość w każdym człowieku jest naprawdę trudne, bo trzeba mu ją ukazać na przykładzie jego własnej przeszłości. Jak ktoś się grzebie w genealogiach, to łatwiej mu zaakceptować, że prababka gospodyni plebańska żyła z księdzem jak z mężem, a nazwisko swoje panieńskie przekazała synom... a jak ktoś do tego zamiłowania nie ma, bo jak się rzekło ojciec-pijak, matka samotna - to trzeba szukać innych źródeł dumy. Zdaje się, że Marian Kowalski to rozumie... choć nie wiem czy się z tego cieszyc...
alchymista
===
Obywatel, który wybiera królów i obala tyranów
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@alchymista
14 Grudnia, 2012 - 21:57
Pochopne i nielogiczne wnioski wyciągasz z zapale dyskusji ;-).
Posiadanie historii (zakładające jej podstawową znajomość) jest już samo w sobie powodem do dumy. Historii rodzinnej, lokalnej, ojczystej...
Dlaczego biali Amerykanie wciąż nawiązuję do Ojców Założycieli? M.in. dlatego, że oni byli "skądś", dając tym współczesnym poczucie ciągłości, przynależności i trwania. Z tego samego powodu czarni Amerykanie (i czerwoni Amerykanie) zaczęli nagle odkrywać swoje korzenie i do nich nawiązywać w latach `70 ub. wieku. I nie odpowiadaj, że stało się tak tylko za przykładem Żydów, ciągnących korzyści z martyrologii... ;-)))
@ tł
14 Grudnia, 2012 - 22:03
Dziękuję za radę. Robię, co mogę. Ale wiem, że kiedy się ci młodzi zreflektują,.. już cholera będzie za późno. Ale Ty działaj, np. uruchom cykl pt. "Bohaterowie II Rzeczpospolitej". Pokaż, że kiedy nie byliśmy jeszcze pod zaborem Sowietów po II wojnie światowej, - mieliśmy mężów stanu dbających o swą ojczyznę (vide Grabski, Kwiatkowski).
Pozdrawiam, Satyr
________________________
"I złe to czasy, gdy prawda i sprawiedliwość nabiera wody w usta".
(ks.J.Popiełuszko)
@Satyr
14 Grudnia, 2012 - 22:10
Jakikolwiek cykl opracowań historycznych musi być pracą zbiorową. Ludzie piszący na NP o historii tworzą - siłą rzeczy - tylko przyczynki. To mogłoby zostać skoordynowane...
@ tł
14 Grudnia, 2012 - 22:26
A Ty widzisz jakiś problem? Jestes historykiem. Przyczynki do przyczynków i... powstanie materiał, ktory będzie tym, którego młodzież z podręczxików się nie dowie. Niniejszym... czynię Cię koordynatorem :-) Śmiech, śmiechem, ale Ty, jako historyk masz full do zrobienia. Za 2-3 dni będę Ci "podrzucał" matriały na priv. Idziesz na to?
Satyr
@Satyr
14 Grudnia, 2012 - 22:49
Nie idę. Dlatego, że mam bardzo poważny problem. Najkrócej mówiąc: ciężka choroba osoby najbliższej. Nie jestem panem swojego czasu, nie mogę nic planować z wyprzedzeniem. Czasami mam nawet aż za dużo czasu ;-), ale niejako "dorywczo". Taka jest prawda. I sytuacja ta, niestety, potrwa. Chętnie wezmę udział w jakiś szerzej zakrojonym przedsięwzięciu edukacyjnym, ale na razie tylko incydentalnie.
Pozdrawiam
I jeszcze mały kłeszczyn: P Obywatelska odrzuciła OBYWATELSKI
14 Grudnia, 2012 - 20:54
projekt ustawy???
Tak???
@ossala
14 Grudnia, 2012 - 21:11
No tak. Ten wywalczony głodówkami. Ten, który po spotkaniu historyków z Komorowskim wydawał się realnym kompromisem. Choć kompromisem...
Tak!
15 Grudnia, 2012 - 00:15
Bo to nie jest Platforma Obywatelska, tylko Platforma Obsrańców.
Od POczątku można było się tego spodziewać
14 Grudnia, 2012 - 21:01
Skoro w skórę diabła zaczęli się przyodziewać
To są zdrajcy, sprzedawczyki zapatrzone w srebrniki
Trzeba uświadamiać lemingów ,którym torują drogę Afryki
Pozostaje nauczanie historii od podstaw jako modę
Co małolaty podejmą chętnie, omijając każdą przeszkodę
Pozdrawiam
"Z głupim się nie dyskutuje bo się zniża do jego poziomu"
"Skąd głupi ma wiedzieć że jest głupi?"
@Jacek Mruk
14 Grudnia, 2012 - 21:13
Moda jest dobra. Ale niestety, zwykle trwa krótko :-(. Choć i tak jest lepsza niż "chodzenie bez (historycznego) przyodziewku"...
Pozdrawiam
A może rozpocząć zbieranie podpisów pod referendum o rozwiązanie
14 Grudnia, 2012 - 21:15
sejmu i senatu oraz w sprawie zmiany ordynacji wyborczej przyniosłoby pożądany skutek.
Przydałoby się zebrać podpisy od ponad 50% uprawnionych, a później nie odpuścić i rozpędzić tych dupków, co?
Skoro Naród Rzeczpospolitej Polskiej na podstawie Art. 4 tej ułomnej pokanciastostołowej konstytucji ma prawo wybierać tak i może ich odwoływać, prawda, że logiczne?
Pozdrawiam,
Obibok na własny koszt
Obibok na własny koszt
@Obibok...
14 Grudnia, 2012 - 21:27
Zbierać można. A może i trzeba, bo tego rodzaju akcja ma efekt społeczny typu "możemy się policzyć" czy "możemy działać solidarnie"... I to jest bardzo dobre.
Ale w jej efekt "konstytucyjny" to ja nie wierzę. Zawsze znajdą kompanię prawników-konstytucjonalistów, autorytetów i żur-na-lis(t)ów, którzy coś tam "demokratycznego" wymyślą... :-(
Pozdrawiam
Ale sprawa miałaby przełożenie o skali światowej!
14 Grudnia, 2012 - 21:34
Ciekaw jestem jak by z takiej sytuacji wybronił się rzekomy Europejski Trybunał Sprawiedliwości, gdyby wraz ze skargą zostały dołączone podpisy ponad 50% uprawnionych wyborców żądających rozwiązania tej całej bandy, prawda, że warto byłoby to obejrzeć i usłyszeć na własne oczy i uszy?
Pozdrawiam,
Obibok na własny koszt
Obibok na własny koszt
@Obibok
14 Grudnia, 2012 - 21:39
Warto. Gdyby efekt był natychmiastowy.
Niestety szkoda na to czasu. Trybunał jak to trybunał będzie rozwlekał przewód sadowy i doczekamy się wyroku już po ptokach. To już lepiej przed sądem kościelnym. Za Kazimierza Wielkiego takie sprawy miały chociaż wymiar moralny.
alchymista
===
Obywatel, który wybiera królów i obala tyranów
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@Obibok...
14 Grudnia, 2012 - 21:41
Młyny sprawiedliwości mielą powoli. A ziarno - zamiast w żarna - można sypać w tryby...
Wiesz, Obiboku, jedno pokolenie pozbawione (całkowicie) historii wystarczy, aby zmienić bieg naszej historii. A może nawet nie pokolenie. Wystarczy kilka roczników...
@TŁ
14 Grudnia, 2012 - 22:25
Zajrzyj do @Kapitana, tam coś naskrobałem w kurzym języku ;-))
Obibok na własny koszt
Obibok na własny koszt
Onwk
14 Grudnia, 2012 - 21:40
Dobry pomysł.
Warto byłoby wykorzystać 3-go maja, aby rozpropagować
i zebrać przy tej okazji jak najwięcej podpisów.
No i oczywiście wszystkie pozostałe drogi i środki również.
W Boże Narodzenie także będziemy wśród Rodzin i Znajomych.
Pozdrawiam
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
@Leniwiec Seed
14 Grudnia, 2012 - 22:37
Aby coś takiego zrobić musiałaby być koordynacja i współpraca PiS, Solidarności i innych organizacji, a wykorzystując nowoczesne metody wali z oligarchią jej bronią dawni zmiotłaby ten nierząd Tuska z jego bandą.
Tyle, ze oni nie chcą zmiatać tego nierządu albo w to po prostu już przestali wierzyć, bo są słabego charakteru i wątłej wiary.
Dziś walka polegać musi na zabieraniu lub ograniczaniu środków finansowych na każdym polu, bo tylko zabranie dopływu kasy może ich powstrzymać i wyeliminować.
Swego czasu pisałem o tym w jaki sposób można pozbawiać kasy nawet największych oligarchów, bo do tego nie ma potrzeby ani maszerowania po ulicach polskich miast, czy to w marszach narażania się na prowokacje policyjne i strzelanie do tłumi z dziećmi, kobietami i ludźmi starszymi.
Walkę pokojową należy wprowadzić do dużych sieci handlowych bojkotując towary tych firm, które w jakiejkolwiek formie wspierają ten dzisiejszy reżim III RP.
Gwarantuję, że nawet największe sieci handlowe nie będą chciały współpracować z takimi producentami, które trafią na czarną listę konsumenckiego ruchu społecznego.
Pozdrawiam
Obibok na własny koszt
Obibok na własny koszt
TŁ
14 Grudnia, 2012 - 21:35
Jak napisałeś - brak słów.
Dopowiem tylko.
Na słowa czas minął bezpowrotnie.
Rozpłynął się bezpowrotnie w Smoleńskiej mgle.
I nie da się już odkupić nawet za 3 biliony długów.
Pozdrawiam
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
@Leniwiec Seed
14 Grudnia, 2012 - 21:44
Rewolucja nie może obejść się bez słów.
A mnie tylko brak słów, aby opisać bezmiar - no właśnie, czego??? - tej pieprzonej koalicji...
Pozdrawiam
Bezmiar
14 Grudnia, 2012 - 21:51
No właśnie czego?
Też nad tym myślałem.
I myślę, że najbardziej odpowiada temu zwrot:
leninowski satanizm.
Kreowanie się na Boga, aby doprowadzić do samozagłady.
Pozdrawiam
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
@Leniwiec Seed
14 Grudnia, 2012 - 22:02
Żeby jeszcze mieli "boskie" ambicje... Ale nie, to tylko niskie, ludzkie ambicje...
Bezmiar? Głupoty, zaprzaństwa, pożądanie (władzy? dóbr materialnych?)... No, brak słów.
Ci ludzie Lenina i satanizm (oraz wiele innych pojęć) znają z wikipedii. Co najwyżej...
TŁ
14 Grudnia, 2012 - 22:13
To tylko potwierdza przypuszczenie, że "doktryną"
zarządza jakiś dukaczewski,szechter,rozenek,
a nawet rzekłbym, wydział analiz z łubianki...
Pozdrawiam
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
@Leniwiec Seed
14 Grudnia, 2012 - 22:16
Ktoś niewątpliwie zarządza. A anonimowość jest najlepszą przyjaciółką władzy rzeczywistej, dążącej do panowania absolutnego. Ale to już daleko idąca dygresja ;-).
Odniesienie
14 Grudnia, 2012 - 22:28
To jak z mafią pruszkowską.
Anonimowość "ojców założycieli" spowodowała,
że tylko pośledniego sortu rzezimieszki trafiły do pudła.
Założyciele w ławach poselskich brylują...
A ja naiwny, dziwiłem się, dlaczego bandyci strzelają
się z ukraińcami, a nigdy z ruskimi...
Nie ma to jak dobrzy protektorzy.
I jeszcze lepsze niszczarki do zdjęć z bandyckich rautów...
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
@Leniwiec Seed
14 Grudnia, 2012 - 22:54
Ab ovo ;-). Dzięki komentarzom @Harcerza znalazłem chyba właściwe słowo ;-).
To bezmiar bezprawości. Nie bezprawia. Bezprawości. Czynów ludzi pozbawionych całkowicie prawości.
TŁ
14 Grudnia, 2012 - 23:03
A mnie przypomniało się słowo, które kiedyś określało
czarnych, ale dziś znacznie lepiej pasuje do
neomarksistów.
NEGATYW.
To krótkie, ale całkowicie oddaje istotę...
Tylko ta myśl ma wartość, która przekona kogoś jeszcze
Obywatele winni uczyć swe dzieci samodzielnie.
14 Grudnia, 2012 - 22:14
Proponowałem swego czasu przekazanie gospodarstwa po Stanisławie Helskim na centrum edukacji społecznej.
Nie zostało za wiele czasu. Deliberacje na nic się nie zdadzą.
Robert Helski
@Robert Helski
14 Grudnia, 2012 - 22:18
Godna inicjatywa. Ale przekazanie komu???
Pozdrawiam
Szanowny tł
14 Grudnia, 2012 - 22:28
Każdemu, kto stworzy fundację, organizację czy to , co jest potrzebne, by zagwarantować wykorzystanie 3.5 hektarowego podwórza z resztką starego parku i 10 budynkami gospodarczymi w różnym stanie - z szansami na stworzenie samofinansującego się centrum o różnych źródłach dochodu.
Jestem tylko zwykłym chłopem i mogę dać tylko swoją pracę.
Tutaj wszyscy są mądrzejsi ode mnie, więc może będą mieli lepsze pomysły.
Robert Helski
@Robert Helski
14 Grudnia, 2012 - 23:01
Przepraszam, ale muszę pomyśleć dłużej nad jakąś sensowną radą albo sugestią. Obiecuję, że w ciągu kilku dni postaram się odpowiedzieć na priv.
Pozdrawiam
TŁ
14 Grudnia, 2012 - 23:20
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
@jwp
14 Grudnia, 2012 - 23:51
Wszystko można przegłosować. Na przykład brak cech zboczenia płciowego, tj. choroby psychicznej w homoseksualizmie ;-). A wertykalny układ gremiów demokratycznych, które głosują pozwala na więcej niż wszystko...
Pozdrawiam
TŁ
15 Grudnia, 2012 - 00:02
A Ty się znowu czepiasz zacnego grona rodem z Ameryki. Tam przecież zniknęła ta jednostka chorobowa.
A zarazem poszerzyła obszary zdrowia o GENDER.
Wielowektorowość, to cecha zdobywców nowych przyczółków.
Pozdrawiam
jwp - Ja też potrafię w mordę bić.
Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ?
Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
jwp - Ja też potrafię w mordę bić. Hr. Skrzyński - Panie Marszałku, a jaki program tej partii ? Marszałek Piłsudski - Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.
@jwp
15 Grudnia, 2012 - 00:09
Przyczółków... Czerniakowskich :-(.
PS. Z całym szacunkiem dla zwykłych, szarych żołnierzy "od Berlinga", którzy starali się tam walczyć. I ginęli.
I tak żydomasoński rząd POpierdoleńców zdemoralizowanych
14 Grudnia, 2012 - 23:42
do szpiku ukości, doprowadzi do ostatecznej likwidacji Polski i Polaków. Naród bez przeszłości bez własnej historii jest narodem bez przyszłości.
@Sałata53
14 Grudnia, 2012 - 23:56
Należy przypuszczać, że większość spośród 218 posłów głosujących przeciwko przyjęciu projektu nie była ani masonami, ani Żydami. Wskazują na to prawa statystyki.
I to jest dopiero smutne...
Pozdrawiam
@tł
15 Grudnia, 2012 - 08:49
Statystyka statystyka a sałata sałatą ;-)
A propos: jaka sałatę lubisz najbardziej?
alchymista
===
Obywatel, który wybiera królów i obala tyranów
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@alchymista
15 Grudnia, 2012 - 08:53
To jest trudne pytanie ;-). Na ogół: zwykłą, zieloną z vinegrette, który sam przyrządzam. Ale do niektórych dań, np. kurczaka z nadzieniem, wyłącznie ze śmietaną na słodko...
Punkt widzenia zmienia się wraz z menu... :-)))
@tł
15 Grudnia, 2012 - 10:56
uciekasz od pytania ;-) nie pytam jak przyrządzasz sałatę, tylko jaką lubisz. Ja polecam sałatę rzymską. Jest dobra o każdej porze roku, nawet podczas upałów. Soczysta, krucha, słodka. I bez przypraw jeść można jeśli z własnej grzędy. MNIAM!
alchymista
===
Obywatel, który wybiera królów i obala tyranów
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@alchymista
15 Grudnia, 2012 - 11:04
Jak to "uciekam"?! ;-). Napisałem wyraźnie, że lubię zwykłą, zieloną sałatę! Prawdziwą polską sałatę !!! ;-)
PS. I nie "grzędy" Młody Człowieku! Z grządki! Sałata z grzędy byłaby raczej niesmaczna!!! :-))) Kurze daj grzędę ;-). Jak już ją wyprowadzisz... :-)))!
Re: Hańba domowa
15 Grudnia, 2012 - 09:29
I właśnie dlatego zawsze wyklinam na demokrację. A może na "demokrację" w wydaniu polskim?
Taki mamy parlament jaki sobie wybraliśmy.
Niezapomniany XX-wieczny myśliciel, mówca i polityk powiedział kiedyś "masę należy traktować jak kobietę".
Czasem zaczynam się zastanawiać czy aby nie miał racji - oczywiście traktując tutaj "kobietę" jako pewien stereotypowy model (co by mnie piękne panie nie skonsumowały zaraz w ramach sobotniej przekąski). Ale z tą "masą"?
Dać losowo wybranej grupie do wyboru Haydna i Marylę Biesiadną - wybiorą Marylę.
Dać do wyboru uczenie historii albo uczenie.. ja wiem?.. wizażu, ewentualnie kursy prawa jazdy w ramach nauki w liceum... Jak myślicie co będzie bardziej przydatne, sensowne i fajne?
A nasz parlament dzielnie realizuje preferencje swoich wyborców.
Tak to jest, jak się zamiotło do kąta rzeczywiste autorytety, a na piedestale postawiło - muzyczkę biesiadną.
@Max
15 Grudnia, 2012 - 09:33
Pierwsze podejrzenia wobec demokracji obudziły się we mnie w wieku lat 18. Na pierwszym roku studiów, który był poświęcony historii starożytnej... ;-)))
Pozdrawiam
@Max@tł
15 Grudnia, 2012 - 11:03
VETO. Demokracja ma sens w przypadku zagrożenia państwa, jeśli oczywiście państwo CHCE być demokratyczne, a nie tylko udaje. Prawa dla kobiet w Polsce - rok 1918. Uobywatelnienie chłopów oraz kucharek Zamoyskiego - rok 1918. Efekt - mobilizacja społeczna w obronie państwa przed bolszewicką zarazą, szermującą hasłami równości i zniesienia klas. Dzięki temu ludzie zobaczyli, że ruskie kłamią, bo oferują coś, czego i tak dać nie mogą.
Podobnie jest ze szlachtą w XVII wieku. Im więcej nierówności, tym więcej kłopotów w chwili obcego najazdu. Wobec śmierci wszyscy jesteśmy równi i tak rozumiana demokracja ma głęboki sens!
Z Żydami nam się nie udało. prawdę mówiąc nawet nie próbowalismy ich uobywatelnić, no i skutki były jakie były.
alchymista
===
Obywatel, który wybiera królów i obala tyranów
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
@alchymista
15 Grudnia, 2012 - 11:06
A Ten swoje ;-)!
Wybacz, ale "grzęda" spowodowała u mnie niemożność podjęcia poważnej polemiki... ;-)
Re: @Max@tł
15 Grudnia, 2012 - 13:06
Odpiszę, ale teraz muszę lecieć na kromeczkę chleba i odrobinę wody zapracować - jak to zgrabnie ujmował mistrz Mordimer Madderdin u Piekary :).
pozdr