Przypadkiem trafiłem dziś na wystąpienie znanego polskiego ekonomisty i sprawdzonego menadżera gospodarczego Krzysztofa Bosaka , będące tyradą przeciwko działaniom prezesa Orlenu Daniela Obajtka i projektowi połączenia Orlenu z Lotosem. Przypominam, pod ręką prezesa Obajtka, zyskowność roczna Orlenu w stosunku do lat zarządzania przez PO/PSL, zwiększyła się o ok 600 % / nie mylić z przychodem lub obrotem /
Ponieważ przez więcej niż dziesięć lat prowadziłem samodzielną działalność gospodarczą, a to jednak pewna praktyczna szkoła ekonomii, pewne kwestie gospodarcze i ekonomiczne nieco mnie interesują. Więc z początku tyradę znanego ekonomisty K. Bosaka chciałem wysłuchać w całości. Niestety, nie dałem rady. Choć całe wystąpienie było prowadzone wartko, z nadzwyczajną gestykulacją i pewnością siebie, jak przystało na doświadczonego w dziedzinie ekonomii i zarządzania mistrza, ale tak przemądrzałe i z taką ilością głupstw, że w pewnym momencie odpuściłem.
Ścieżka zawodowa prezesa Obajtka jest piękna i pełna sukcesów. Bardzo lubię tą postać. Jak czytam, od operatora maszyn jako młody człowiek po maturze, poprzez studia, edukację i praktykę, przez stanowisko dyrektora w poważnej firmie, także kilka kadencji wójta w gminie, po szczeble rządowych stanowisk menadżerskich, wszystko z pięknymi wynikami. Po prostu jest doświadczonym praktykiem i osobowością z pewnym niezwyczajnym talentem, ma to „coś”, jakiś dar od Pana Boga do zarządzania, poparty uczciwością i charakterem. Bardzo mocny punkt w puli ludzi strony rządowej.
A tutaj wychodzi inny znany ekonomista i menadżer Krzysztof Bosak, który osobiście nie poprowadził nigdy nawet kiosku z pamiątkami, do dziś właściwie nikt nie może dociec, na czyim przez długie lata jako dorosły człowiek był utrzymaniu, mam nadzieję że nie rodziców albo dziadków. Lecz jego pewność siebie i dezynwoltura w rozważaniu polskich spraw ekonomicznych jest imponująca :). Groteska. Przypomniał mi się wierszyk M. Konopnickiej, o Stefku Burczymusze: „ O większego trudno zucha, jak był Stefek Burczymucha...itd”. Występ Bosaka:
https://www.youtube.com/watch?v=nLORpnsVV7c /.
Przez chwilę zastanawiałem się, skąd to błazeńskie, pełne gestykulacji wystąpienie. I chyba wiem. Nigdy nie miałem wątpliwości, że tak jak kiedyś Kukiz 15, tak i Konfederacja powstała by w kluczowych momentach popierać interesy PO / co nie znaczy, że tam i tu wszyscy niżej niż "szefostwo" byli lub są tego świadomi /. Oczywiście z kołowaniem i odgrywaniem "niezależnej siły" na rynku ugrupowań politycznych. A kilka dni temu.... i pani Dulkiewicz , prezydent Gdańska z ferajną, w tym Janusz Lewandowski, jeden z grabarzy polskiej gospodarki, mieli bliźniacze wystąpienie pod gołym niebem. Przedstawiając także czarne scenariusze związane z fuzją Orlenu i Lotosu, chociaż kiedyś Platforma nic nie miała przeciw odsprzedaży "Lotosu" Rosjanom / pewno jakiemuś ruskiemu oligarsze, w myśl idei Janusza Korwina-Mikke , że „wszystko powinno być prywatne” :). w domyśle, „niechby” i rosyjskie /.
Komentarze
@nieszczęsny KB
Jest wyjątkowym naturszvczykiem w kwestiach ekonomicznych i z naiwną pewnością siebie wygłasza oczywiste dyrdymały, ku zachwytowi swoich wyznawców. Och, jak bardzo to przypomina Ryśka P... Tylko Rysio był sympatyczniejszy.
@
Babies Lives Matter
White Lives Matter
@Husky
...
Kuku na Muniu
się mawiało w czasach minionych o takich obsesjach.
kefas z giathalassy
To prawda, o takich obsesjonatach na temat działania rządu jak Bosak, mówiło się kiedyś Kuku na Muniu. Dodałem plusik :)
janksero
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika kefas z giathalassy nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
A co to jest "działanie rządu jak Bosak"?Zaproponowałbym zapisanie się na kursy przygotowujące do matury eksternistycznej ale obawiam się, że pan by spowodował jakąś eksplozję.
Sporty ekstremalne
Raczej: "do matury ekstremistycznej" lub wręcz "ekstremalnej" :))
kefas, krogulski
Dobrze trafiliście :) Własnie, by na emeryturze mieć jakieś zajęcie, zacząłem sobie studiować to co lubię na pewnej szacownej uczelni z tzw. "tradycjami". Jak na starszego pana nieźle, myślałem że będzie dużo gorzej , za pierwszy semestr dali mi średnią pod 4,8 . Ale oczywiście zawsze jestem przygotowany na dwóje i trójki, tych obszarów nigdy nie uważałem za najważniejsze, za dużo na uczelniach postkomunistów. Ale...troszkę rozumu, cierpliwości, troszkę opieki Bożej, i dopóki się nie znudzi... Jestem starej daty, bardziej od tzw. i modnej "inteligencji", karmienie ludzkiego ego, zawsze sobie ceniłem charakter i wolę, czego i Panom życzę :) Lecz to się zdobywa i pielęgnuje raczej przy ciężkiej pracy. Połowa żołnierzy wyklętych to byli prości rolnicy :). Jestem w upodobaniach rzeczywiście człowiekiem starej daty. :). Bardziej ufam spracowanej, wiejskiej babinie z różańcem niż profesorom uniwersytetu.
janksero
Prace ogrodowe
Mam spore doświadczenia w pracach ogrodowych.
Dużo pomagałem w ogrodzie mojej śp. babci.
Niestety, chociaż bardzo się starałem, nigdy nie udało mi się
odkopać żadnej zawiniętej w naoliwiony papier broni.
Zresztą przyznaję z żalem, że od rozłamu 1985 roku i tak
obowiązywała doktryna "non-violence" oraz
"papierowa amunicja".
Maciej Krogulski
Wrócę dopiero wieczorem, ale tak z ciekawości zadam pytanie. Bardziej szczegółowo, co Pan nazywa "rozłamem 1985 r "?
janksero
To byli żołnierze niezłomni
Komuś "starej daty", w dodatku piszącemu
o podziemiu niepodległościowym jako
o "żołnierzach wyklętych", zamiast "niezłomnych",
nie wypada pytać takiego smarkacza jak ja, czym był
rozłam 1985 roku.
Maciej Krogulski
Pytałem bez podtekstów. Po prostu każdy rok w latach 80-tych ma zwoje zdarzenia, sam zresztą mam przecież mam zapewne jakieś luki poznawcze. Wszystkiego się nie ogarnie. Pozostaje mi tylko domyślać się, że być może chodzi o coś co skończyło się "okrągłym stołem", rzeczywiście wrednym oszustwem którego skutki odczuwamy boleśnie do dzisiaj. Być może to co Pan rozumie pod słowem "rozłam" ja znam i dla siebie kojarzę pod słowem np. "przekręt", "wykolegowanie" ?, Nie wiem, nie zadałem "podstępnego" pytania, po prostu nie wiem co dla Pana konkretnie kryje się pod tym pojęciem.
janksero
@ Janksero
Witam! Niepotrzebnie kolego karmisz "spadochroniarza", Krogulskiego. Dyskusja z nimi, bezowocna, bo są uruchamiani pod różnymi Nickami, przy większych wydarzeniach, aby manipulować, zniekształcać, podgrzewać. Pozdrawiam!
ronin
@ronin
Tu zgoda. Sekwencja skoków na kasę:
Energa, Lotos, PGNiG,
to rzeczywiście "większe wydarzenie".
Korekta: to nie jest nick, tylko moje
imię, nazwisko, adres mail'owy i telefon komórkowy.
Pozdrawiam,
Maciej Krogulski
maciejkrogulski@gmail.com
511 183 991
Maciej Krogulski
Wymieniona sekwencja "skoków na kasę" da Polsce wiele pożytków ekonomicznych dla budżetu a co za tym idzie mieszkańców i obywateli. Bosak się wygłupił ale i popełnił błąd na przyszłość wizerunkowy. Połączenie struktur trzech trzech wymienionych podmiotów, potrwa ze 2 lata. Po trzech, korzyści ekonomiczne będą już łatwo wyliczalne, bezsporne, jak korzyści dla Polski z wszystkiego za co bierze się Obajtek. Błazenada Bosaka może być łatwo użyta w jakimś spocie wyborczym rządzących, przed wyborami za 3 lata, jako obraz jego niekompetencji ekonomicznej. To jego czarne "wieszczenie" ,jakie rzekome straty będzie miała Polska z połączenia Orlenu z Lotosem. To jak słynne a dziś komediowe słowa Rostowskiego, "piniendzy ni ma i nie będzie". A są :)
janksero
@janksero
Skok na kasę Skarbu Państwa "da Polsce wiele
pożytków ekonomicznych dla budżetu a co za
tym idzie mieszkańców i obywateli". To się
chyba nazywa dialektyka "dobrej zmiany".
Już nie metaforyczne korzyści obywatele zobaczą
na swoich rachunkach za prąd już 1 października,
najdalej 1 stycznia 2021.
Ronin
Dopóki się da, trzeba być dla ludzi cierpliwym, chociażby po to, by cierpliwie rozpoznać sytuację. Nie miałem z M.K. dotychczas do czynienia. Otóż niektórym ludziom wydaje się niesłusznie, że ich wybory, także polityczne, np. poza głównym patriotycznym nurtem, kierowane są "czystym rozumem" lub np. bardziej szczególną inteligencją. A realnie są kierowane silnymi emocjami co widać we wpisach, buntem, niezgodą, spowodowanym często jakimiś zranieniami z przeszłości. I oni tego nie widzą. W zasadzie nie są temu winni. Kiedyś pracowałem z trudną młodzieżą. Za każdym indywidualnym wyborem środowisk "kontestujących", "alternatywnych" itd. idzie jakaś indywidualna ludzka historia. Lecz ci młodzi ludzie są absolutnie przekonani, że to oni właśnie odnaleźli ten "prawdziwy" i "słuszny" klucz do rzeczywistości :) Oczywiście to jest dziecinne, jak zostaje na dłużej, niedojrzałe. Prowadzi do destrukcji. Też politycznej. Takim połączonym konglomeratem różnych destrukcji jest także "Konfederacja" . Nikt mi nie powie, że JKM lub Braun coś konstruktywnego stworzą :). Ich bajki nigdy nie znalazły i nie znajdą zastosowania, choć pewne jednostki i grupy, też standardowe jeśli są w okresie młodzieńczego buntu, mogą przyciągać. Ale mają "czar inności" który przyciąga, daje poczucie "znalezienia", "odkrycia dla siebie" / tytuł "ale jestem mądry i niezwykły", dowartościowanie się, psychiki z pewnym deficytem emocjonalnym tego w naturalny sposób potrzebują, to naturalne / swojej "indywidualnej" drogi. To umieją w polityce wykorzystywać Niemcy i Ruscy. Też Szatan. To wykorzystuje dziś światowe lewactwo w USA. Oczywiście "liderzy", mogą sobie z tego nieźle żyć. Wyznawcy są w kanale. Ale to inny temat. Wszystko już było. Pozdrawiam.
janksero
@janksero
Z przykrością dałam "1".
Za systematycznie powtarzane niesprawiedliwe stwierdzenia nt. konfederatów. W tej wypowiedzi, to m.in. takie tezy, że to: "trudne, zranione, dziecinne, destrukcyjne osobniki", nie kierujące się patriotyzmem i intelektem, a wyłącznie silnymi emocjami, a nawet zranieniami z przeszłości. Na dodatek wykorzystywani przez Niemców, Ruskich i Szatana oraz światowe lewactwo.
To nie ma nic wspólnego z rzeczywistością i może tylko negatywnie nastawiać młode pokolenie do autorów takich tez.
Przykro mi.
"Trzeba przywrócić ducha miłości wszystkim normom prawnym". /Kardynał Stefan Wyszyński/
Rebeliantka
Szukam, gdzie tu napisałem "osobniki" lub "nie kierujące się patriotyzmem". Chyba nie, nie mogę znaleźć. Patriotyzmu bym raczej, najczęściej, nie odmawiał, jest to raczej kwestia błędnego ulokowania go. To jak źle ulokowane pieniądze. Ja np., głosowałem kiedyś na Wałęsę. Do teraz jestem zły. Czasami popełniamy błędy.
janksero
@janksero
Dokonałam skróconej trawestacji. Było tak: "Otóż niektórym ludziom wydaje się niesłusznie, że ich wybory, także polityczne, np. poza głównym patriotycznym nurtem, kierowane są "czystym rozumem" lub np. bardziej szczególną inteligencją".
Ale dziękuję za sprecyzowanie wypowiedzi.
"Trzeba przywrócić ducha miłości wszystkim normom prawnym". /Kardynał Stefan Wyszyński/
cytowane wypowiedzi
..."niewiele się różnią", więc proszę się nie przejmować. Niech pani dorzuci jeszcze coś o teoriach spiskowych i zamordyzmie - też się da jakoś wmówić kolegom (szczególnie z innej Galaktyki), że to było w treści artykułu lub jest trawestacją. Powodzenia.
Może lepiej jednak zamiast trawestacjami zająć się trawy taczkami... wywożeniem - po uprzednim skoszeniu oczywiście.
PS. Te podziękowania - naprawdę przednie. Gratuluję.
Krispin z Lamanczy
Aby czynić dobro, trzeba umieć rozróżniać między dobrem a złem.
Każdy uczy się na błędach. Nie musisz się uczyć na swoich!
@Krispin
Jak to było z tą farmą wiatrową w La Mancha ?
Że niby to koń za dużo CO2 wydychał, czy coś.
@ Krispin - Proszę leczyć
kompleksy wobec kobiet i obsesję w sprawie punktów.
Taka reakcja, jaka wypowiedź.
"Trzeba przywrócić ducha miłości wszystkim normom prawnym". /Kardynał Stefan Wyszyński/
kompleksy wobec kobiet
...wreszcie diagnoza. Proszę o dalsze instrukcje w kwestii leczenia. Będę zobowiazany (niech pani nie myli ze "związany", co może się pani skojarzyć nie z tym co trzeba).
Krispin z Lamanczy
Aby czynić dobro, trzeba umieć rozróżniać między dobrem a złem.
Każdy uczy się na błędach. Nie musisz się uczyć na swoich!
@janksero
Kwestia błędnego lokowania (patriotyzmu)
Na podstawie własnego życiorysu, ktoś
raz doszedł do poniższych wniosków.
"Pierwszy rozwód należy zrozumieć.
Każdemu zdarza się popełnić błąd.
Drugi rozwód oznacza wymóg obserwacji.
Facet jest już bowiem co nieco podejrzany.
Trzeci rozwód kończyć musi dożywocie.
Facet jest bez wątpienia szkodliwy społecznie".
Jak to się ma janksero do kwestii Twojego
notorycznie błędnego lokowania patriotyzmu ?
@janksero
Już udowodniłeś janksero, że byłeś zawsze
"poza głównym patriotycznym nurtem",
skoro 1985 rok z niczym Ci się nie kojarzy.
Inna sprawa, że była pani minister powiedziałaby
w tym miejscu: "Wygoogleuj sobie".
Krótko, węzłowato. Ta minister zresztą, to chociaż
zlikwidowała gimnazja. Obietnica - realizacja.
Taki jest rasowy belfer. Także uczciwy polityk.
"Kiedyś pracowałem z trudną młodzieżą".
I nigdy nie przyszło Ci do głowy, że to ta trudna
młodzież musiała pracować z Tobą, nie na odwrót ?
I to w dodatku w realiach okupacyjnego państwa,
którego to Ty byłeś funkcjonariuszem.
Osobiście wcale nie czekam na to, aż JKM lub
ktoś podobny "coś konstruktywnego stworzą".
Byle w sensie metaforycznym służyli za stabilną
podporę dla karabinka maszynowego, z którego
można strzelać do komunistów.
Maciej Krogulski
Na pytania nie odpowiadasz, kluczysz. To męczące. "Funkcjonariuszem" :):) Raczej skromnym wyrobnikiem za najniższą pensję. Dzisiaj spotkałem się na działce, przy piwie, z dwoma kolegami. Jeden emerytura 1065, ja 1342, trzeci mniej niż 1600. Trochę mało jak na "funkcjonariuszy" :):):). Tak mi chodzi po głowie, że może wykazujesz pewne skłonności obsesyjne. To trudni partnerzy do wymiany zdań. Nie odpowiadają na pytania. Więc jeszcze raz cierpliwie swoje pytanie ponowię: Masz taką a nie inną scenę polityczną w Polsce i w Sejmie, te konkretne podmioty. Marsjan nie ma. Nie chcesz by rządził PIS, rozumiem. Kto powinien stworzyć rząd większościowy. Jest PiS/ZP-ok 40%, PO/KO-ok 28%, Lewica ok 12% PSL ok 9%, Konfederacja ok 7% i SLD kilkanaście %. . Orientacyjnie tak teraz jest, można by opisać dokładniej ilością głosów w Sejmie. Kto i z kim powinien według ciebie stworzyć rząd i sprawować rządy w Polsce. Nie odpowiedziałeś.
janksero
@janksero
A zatem byłeś "raczej skromnym wyrobnikiem".
Opowiesz nam nieco więcej, co też takiego z tą
trudną młodzieżą za okupacji wyrabiałeś ?
Co do emerytur, to kwota wolna od podatku,
tak w wypadku dochodów, jak też emerytur winna
wynosić 5.000 zł miesięcznie. Zamiast tych
upokarzających cyrków z 13-tkami i 14-tkami.
Dalej sprawa dla emerytur kluczowa.
Czy w tak bogatym w kopaliny kraju jak Polska,
emerytury nie powinny w znacznej swej części
pochodzić z zysków spółek Skarbu Państwa,
do których te złoża należą i które je eksploatują ?
Jak tak już o Orlenie, Lotosie i PGNiG piszemy,
to co z KGHM, Azotami, oraz innymi ?
Co ze złożami ropy naftowej, gazu ziemnego,
węgla kamiennego, węgla brunatnego, siarki,
soli kamiennej, soli potasowej, wapnia, fosforytów,
miedzi, srebra, złota, cynku, ołowiu, żelaza, niklu,
molibdenu, wolframu, tytanu, wanadu, selenu,
metali ziem rzadkich ?
W czyim interesie w końcu był ten Twój tekst
o byłym kandydacie na prezydenta Polski ?
Niestety, jesteś chyba
Niestety, jesteś chyba dziecinny. Zamiast odpowiedzieć na proste, praktyczne a zasadnicze pytanie, powtórzę je:
"Masz taką a nie inną scenę polityczną w Polsce i w Sejmie, te konkretne podmioty polityczne. Nie chcesz by rządził PIS, rozumiem. Kto powinien stworzyć rząd większościowy. Jest PiS/ZP-ok 40%, PO/KO-ok 28%, Lewica ok 12% PSL ok 9%, Konfederacja ok 7% i SLD kilkanaście %. Kto i z kim powinien według ciebie stworzyć rząd i sprawować rządy w Polsce". Marsjan wykluczamy.
Zbyt wysoki poziom trudności? Kluczysz, unikasz, mnożysz wiele zdań ze znakami zapytania, wypisujesz jakieś teoretyczne życzenia ekonomiczne wyssane z palca rodem z JKM a dziś i Bosaka. Nie da się ciebie, pomimo szczerej dobrej woli i odpowiedniej dozy cierpliwości traktować poważnie. Współczuję ci, ale muszę trochę szanować swój czas, w moim wieku to potrzebne. Amen.
janksero
@janksero
...
@ Janksero
Witam! W samo sedno. Nawet, nie śmiem polemizować z oczywistością. Pozdrawiam!
ronin
@ronin
Śmiało ronin, śmiało.
Go ahead. Make my day.
chciałbyś :)
Zaabsorbować wszystkich i skoncentrowac uwagę na sobie. To w medycynie ma swoją nazwę.
Krispin z Lamanczy
Aby czynić dobro, trzeba umieć rozróżniać między dobrem a złem.
Każdy uczy się na błędach. Nie musisz się uczyć na swoich!
@Krispin
Jeszcze mi potrzeba studiować medycynę !
Nie jestem z tych, którzy z lenistwa wysyłają
każdego od razu do psychiatry. Dla mnie
La Macha to problem literacki, filozoficzny,
psychologiczny, epistemologiczny.
.
.
Babies Lives Matter
White Lives Matter
@kefas
A kuku na muniu, to ukraiński odpowiednik
brakuje piątej klepki lub umysł szwankuje.
Muni
Coś w tym jest. Rysio P. czasami się uśmiechał, miał czasem minimum dystansu do tego co mówi. Bosak jest zawsze "serio". Ale nie podpowiadajmy mu, bo się wyluzuje. Niech brnie :)
janksero
Balcerowicz musi odejść
Ukryty komentarz
Komentarz użytkownika Maciej Krogulski został oceniony przez społeczność negatywnie. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 2. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność. Pamiętaj że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..
Balcerowicz też się nie uśmiechał,
chociaż w "Polskim Zoo" był koniem.
Koń by się uśmiał.
Balcerowicz musi odejść !
PiS największą formacją postkomunistyczną !
Maciej Krogulski
Jak Pan myśli, takimi okrzykami i wykrzyknikami zmienia Pan Polskę na lepsze ? To jest jak tupanie w miejscu, do przodu polskich spraw nie posuwa. Tak, Balcerowicz to dla mnie zbrodniarz ekonomiczny i gospodarczy. No i co z tego, że sobie będę pokrzykiwał? Ten rząd nie jest idealny, np. lewactwo jak trzymało w garści kulturę tak trzyma, podatników lewaccy "artyści" doją, są i inne sprawy, ale cóż, nie wszytko na raz. Wolę mieć 30- 40 % a w porywach 50-60% po mojej myśli niż PO i Trzaskowskiego czyli destrukcję u władzy.
janksero
Koniczyna
Tu nie ma czego zmieniać.
To okupacyjne państwo trzeba zaorać wraz z jego władzą.
Jak przekopuje się ziemię wraz z rosnącą na niej koniczyną.
Balcerowicz musi odejść !
Maciej Krogulski
To nie jest dziecinne tupanie :) ? Ale, no dobrze, kogo Pan proponuje, ma Pan taką a nie inna scenę polityczną, te podmioty. Kto powinien stworzyć rząd większościowy ? Jest PiS/ZP, PO/KO, PSL, Konfederacja i SLD. Kto i z kim powinien według Pana stworzyć rząd i sprawować rządy w Polsce, by państwo nie było "okupacyjne" /:)/. Czy też "nikt", oddać się Niemcom albo ruskim ?
janksero
@janksero
Mówisz, masz.
niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/niepodleglosc-dzisiaj
niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/onz
niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/gen-franco
niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/revise-yalta
niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/stalinizm
niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/berlingowcy-2018
niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/korona-ziemi
niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/potrafili
niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/polexit-teraz
niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/40-lat
niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/fb-petycja
niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/chronmy-rodziny
Sympatyczny Rysio
Ukryty komentarz
Komentarz użytkownika Maciej Krogulski został oceniony przez społeczność negatywnie. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 2. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność. Pamiętaj że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..
Balcerowicz musi odejść !
Usprawiedliwienie oceny
Postać z "Szopki noworocznej" śpiewała kwestię
Lepiej jest na Białorusi, Balcerowicz odejść musi
Po 15 latach wszak, aktualna będzie trawestacja w ten deseń
Paradoksem to jest Rusi, hrywien Niemcom dać nie musi
Wolno wdychać O2, wydychać CO2
Co też warte są te hrywny, że tak Rusin asertywny ?
Choć praworządności, nikt mu nie zazdrości
Takie to są z Polską deal'e, z rury figa jest i tyle
Moskal z Niemcem knują, Nord Steam 2 budują
To jest pewno jakaś blaga – Polsce potrzebna bumaga
Aby puszczę chronić, kornika z niej gonić
Wszak tym gorzej to dla faktów, Ruś nie toleruje aktów
W stringach hulaszczenia, ikon bezczeszczenia
Cerkiew kropi "Harry Potter" oraz acquis communautaire
Verhofstadt się złości: Dorobek ! Wartości !
Może powstać przeciw złości, nowy ruch solidarności
Zły przykład od Rusi, tego jak nie musi
Tym się różnimy od Rusi, że ta niczego nie musi,
Czekajmy aż Unia – kiedyś da pecunia
@Muni
Rozumiem, że "naturszczykiem w kwestiach ekonomicznych"
jest ten, kto odnosi się do sytuacji konkretnej, a nie hipotetycznej.
Aktualnej, a nie potencjalnej.
Przeciwieństwem naturszczyka będzie zatem doktryner,
który do każdego drobiazgu podchodzi apriorycznie.
At the end of the day ..., czy też the bottom line is ...,
jak mówią w USA, lub koniec końców ..., czy też
tak, czy inaczej ..., jak mówimy w Polsce, doktryner zawsze
puentuje mniej więcej w taki sposób: "jeżeli fakty nie zgadzają
się z rzeczywistością, tym gorzej dla faktów".
@naturszczyk ekonomiczny
To ktoś, kto w ogóle nie wie jak działają pewne mechanizmy związane z inwestowaniem, zarabianiem, ryzykiem, efektywnością, produktywnoscią, rozwojem. I to może być, nie każdy musi się znać, ale wyglaszanie tez na temat wielkiej inwestycji typu - "to się nie opłaci" - jest śmieszne. Co on o tym wie? Ja powiem wam, co wie - gówno. I w dodatku te trenowane przed lustrem gestykulacje, ludzie! Co on oglądał? Triumph des Willens?
@Muni
Muni, muni, muni, must bi funi ...
@Muni
...
@janksero
Witam
Chyba pierwszy raz dyskutujemy.
Też starałem się słuchać młodego pana Bosaka. Muszę przyznać, że chłop ma prawdziwy talent, podobnie jak starsi bracia - Braun i Korwin Mikke. do świetnej wymowy i szybkiej kontry. I tak, jak wspomniani tu dwaj starsi panowie (dorzuciłbym tu jeszcze Michalkiewicza) realizuje dość skutecznie, wartką przemową, opartą na para-logizmach i fałszywych tezach, mącenie ludziom w głowach.
Daniel Obajtek, oprócz rozlicznych sukcesów i wbrew swojemu ADHD z pogranicza Aspargera, oprócz fantastycznej inteligencji i zdolności, podobnie jak premier Morawiecki, ma wizję. Mnie tą wizją zachwycił.
Oglądając mecze nie tylko na hiszpańskich stadionach rzucało się w oczy nieustanne reklamowanie się rosyjskiego Gazpromu. Wiemy, że to sztandarowa marka Rosji. Obajtek chce stworzyć potężny narodowy koncern, który podobnie do Gazpromu będzie symbolem polskiej gospodarki. Nie mamy czegoś takiego. Choć nawet Czesi mają Skodę, które to auto, tak a propos, jest najchętniej kupowanym samochodem w Norwegii. Co z tego, że to właściwie produkt niemiecki. Każdy powie, że Skoda to Czechy.
Orlen to już także Energa, Lotos i wkrótce PGNiG. I nie sądzę, by na tym był koniec. Są jeszcze platformy wiertnicze, tankowce i gazowce. A może potem, raczej wkrótce, w ramach nowych źródeł energii, dojdzie też wodór, a także ten nieszczęsny samochód elektryczny. Tu warto sprostować, że samochody elektryczne to już produkujemy w formie autobusów miejskich. Lecz prosty obywatel ma utrwalony stereotyp - auto, samochód, to auto osobowe. Pan Obajtek bez wątpienia to wszystko ogarnia.
Bosak przez swoich nauczycieli ma wszczepione dwie charakterystyczne dla postawy antypolskiej wady - negatywizm i przekonanie o własnej wartości i nieomylności.
W swojej wypowiedzi pan Bosak najbardziej mnie rozśmieszył, gdy w dyskusji o zmierzaniu do wycofania się Polski z Konwencji Stambulskiej buńczucznie oświadczył, że jego nie interesuje, co polityk mówi, tylko to, co polityk zrobił. Mówi to człowiek, który tak, jak i jego ugrupowanie, jeszcze nic konkretnego nie zrobili. Tylko mówią mówią, mówią... Zazwyczaj niestety głupoty.
Pozdrawiam
JanuszK
Trolle, agenci i wredni nie mają co liczyć na moją uwagę. Próżne ich wysiłki.
@jazgdyni
Taka opozycja to mi się podoba Tak szczerze, to opozycja ma strasznie przeje....
Co się podniesie z maty, to w ryło.
https://twitter.com/i/status/1285513373409574912
Babies Lives Matter
White Lives Matter
Husky
:) :) :)
janksero
jazgdyni
Dzień dobry. On jest "Pan niet". To jest jak skopiowanie narracji PO. "Piniendzy ni ma i nie będzie", jak Rostowski. Z równą pewnością siebie, mógłby się wypowiadać o ortopedii, uprawie roli czy przepowiadać pogodę. Albo... o nawigacji okrętów :). Jakiż wyważony i dojrzały przy narracji naszego "eksperta z Bożej Łaski", Bosaka, jest np. dojrzały i wyważony w wypowiedziach J. Kaczyński. Do wypowiedzi z tej czy innej dziedziny PiS wysyła praktyków, ale Konf. ich nie ma. Ludzi bliższych tematu, przecież nie zawsze szefa, bo na wszystkim nie da się znać. No ale Bosak jest od występów. Omnibus od wszystkiego. Stefek Burczymucha. Jakiś "wizerunkowiec" kazał mu gestykulować, że to pewnie bardziej "energetycznie". A ponieważ zajmuje głos we wszystkim z nadzwyczajną pewnością siebie, wychodzi to groteskowo. Np. min 6.13 a 6.55, ale to z 10 razy w ciągu 20 min. A teraz popatrzyłem sobie na inne ostatnie wypowiedzi Bosaka, wszystko na niet, niet, niet, każdy ruch rządu oprotestować, to jest wspólna strategia, wspólny mianownik zachowania wraz z Koalicją Obywatelską i prasą niemiecką, wilcze stado. Wszystko co rząd robi , oprotestować. To naprawdę już jest groteska. Pozdrawiam.
janksero
No dobrze, ale ...
Nie słuchałam wywiadu z Bosakiem. Co on takiego groteskowego powiedział?
"Trzeba przywrócić ducha miłości wszystkim normom prawnym". /Kardynał Stefan Wyszyński/
Właśnie przeczytałam na wpolityce.pl
https://wpolityce.pl/polityka/509799-bosak-o-fuzji-lotosu-z-orlenem-nieoplacalny-projekt
Ponawiam pytanie, które obawy Bosaka są groteskowe?
"Trzeba przywrócić ducha miłości wszystkim normom prawnym". /Kardynał Stefan Wyszyński/
Nie wiem kto pani odpowie.
Nie wiem kto pani odpowie. Już chyba nikt z panią nie chce dyskutować tutaj.
JanuszK
Trolle, agenci i wredni nie mają co liczyć na moją uwagę. Próżne ich wysiłki.
@jazgdyni
Pan tak na serio?
A autor notki odpowiedział ;)
"Trzeba przywrócić ducha miłości wszystkim normom prawnym". /Kardynał Stefan Wyszyński/
Jazg dyni
Jazg dyni
Przesłuszny jest zakaz
Strojenia łbów w dynie,
Choćby to być miało
Nawet w Halloween'ie
brawo miszczu!
cóż za nowatorskie spolszczenie halloween, któego dotąd się nie spolszcza. Nagroda Nike, a może i Nobel wkrótce :)
Krispin z Lamanczy
Aby czynić dobro, trzeba umieć rozróżniać między dobrem a złem.
Każdy uczy się na błędach. Nie musisz się uczyć na swoich!
@Krispin
Brawo Krispin !
Chapeau bas za takie wyczulenie językowe !
Jednak łyżka dziegciu w beczce miodu:
w tym znaczeniu Halloween piszemy z dużej litery.
Rzeczywiście, wyraz ten był dotąd nieodmienny.
Od teraz jednak zezwala się go odmieniać :))
Wyłącznie wszak z pomocą apostrofu, nie tylko i nie tyle
nawet jako konsekwencja obcego pochodzenia, co przede
wszystkim dla zaznaczenia dystansu kulturowego,
niszowości, braku uniwersalności desygnatu.
Nie jest to zatem całkowita adaptacja do systemu, a tym
bardziej spolszczenie.
To jest właśnie przykład braku spolszczenia.
To jest przykład czegoś w rodzaju przymusowego użycia,
a nie typowego zapożyczenia raz na zawsze.
Nie mniej, polski język - żywy język !
Noble, szczególnie pokojowe i literackie, dostaje się tylko
z rekomendacji międzynarodówki komunistycznej.
Stąd dostali go Miłosz, Szymborska, "Bolek", Arafat, Mandela,
Obama.
widzę, że się nudzisz
nie zamierzam halloween pisać duza literą (zgodnie z zasadami pisowni PISZEMY DUŻĄ LITERĄ - nie odrobiłeś lekcji, a masz zadęcie na profesora), więc daruj sobie te pouczenia. Każdy oddaje cześć temu, czemu chce. Zamiast marnować czas i strugać znawcę, poducz się trochę :) i nalej sobie "z dużej"
Krispin z Lamanczy
Aby czynić dobro, trzeba umieć rozróżniać między dobrem a złem.
Każdy uczy się na błędach. Nie musisz się uczyć na swoich!
@Krispin
Nie nudzę się.
Dla Krispin jednak zawsze znajdę czas.
@Rebeliantka
Co niby mają powiedzieć po powrocie z Brukseli ?
My? My daliśmy ciała? Też mi dawanie ciała,
raptem na czwarty dzień nad ranem.
Rebeliantka
https://www.youtube.com/watch?v=nLORpnsVV7c /. Ooo, to trzeba posłuchać i zobaczyć :) Np. min 6.13 i 6.55. On nie tylko wie lepiej wszystko od premiera i prezesa Obajtka, którzy lata jednak zarządzali i zarządzają dużymi strukturami, to jeszcze bawi się w futurologa /a gdzie on tą mądrość zdobył, kupując pomidory w najbliższym sklepie ? Niech się zatrudni jako doradca inwestycyjny, no, restrukturyzator miejskiego targowiska, to już by było coś, gdyby zwiększył sprzedawcom obroty i zyski. Zyskał by sławę praktyka, a nie Dyzia-mądrali.
janksero
Nie rozumiem tej złośliwości
Nie mam zamiaru oceniać kwalifikacji prezesa Obajtka, ale ściśle biorąc doświadczenie w zarządzaniu dużymi podmiotami zaczął zdobywać dopiero od 2016 roku, co jeszcze nic nie oznacza, bo może być bardzo utalentowany.
Z Wiki: Daniel Obajtek (ur. 2 stycznia 1976 w Myślenicach) – polski menedżer, przedsiębiorca, samorządowiec, w latach 2006–2015 wójt gminy Pcim[1], w latach 2016–2017 prezes Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, od lipca 2016 do lutego 2018 zasiadał w radzie nadzorczej spółki LOTOS Biopaliwa[2], w latach 2017–2018 pełnił funkcję prezesa grupy energetycznej Energa S.A., od 2018 prezes PKN Orlen.
Nie podoba mi się jednak robienie z Bosaka (38 lat) jakiegoś dyletanta, bez żadnej wiedzy i doświadczenia ekonomicznego.
Z Wiki (wybrane info):
W latach 2004–2008 studiował zaocznie ekonomię w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
W wyborach parlamentarnych w 2005 uzyskał mandat poselski. W Sejmie V kadencji zasiadał w Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży oraz w Komisji Kultury i Środków Przekazu[1]. Był również członkiem delegacji polskiego parlamentu do Zgromadzenia Parlamentarnego Rady Europy[10] oraz wiceprzewodniczącym zespołu parlamentarnego Polska-Stany Zjednoczone[11] i grupy bilateralnej Polska-Izrael[12]. Sprawował też funkcję sekretarza Sejmu RP V kadencji.
W latach 2011–2012 był wicedyrektorem centrum analiz Fundacji Republikańskiej.
W 2019 roku zdobył po raz kolejny mandat poselski (jest członkiem Komisji Gospodarki i Rozwoju oraz Komisji Ustawodawczej).
W wyborach prezydenckich w br. zdobył ca 1 300 tysięcy głosów.
To takie przeciętne "kwalifikacje"? Nie przesadzajmy.
--------------------------------
Nie to jest jednak istotne. Nie widzę bowiem odpowiedzi na pytania zadane przez Bosaka-posła i to jest kluczowe.
"Trzeba przywrócić ducha miłości wszystkim normom prawnym". /Kardynał Stefan Wyszyński/
@Rebeliantka
//zdobył ca 1 300 tysięcy głosów.//
to na "polskie" ile to jest?
tak dla Bosaka pytam
Babies Lives Matter
White Lives Matter
Uprzejmie odpowiadam, Husky
Tobie, bo Bosak zna swoje wyniki:
1.317.380 głosów.
"Trzeba przywrócić ducha miłości wszystkim normom prawnym". /Kardynał Stefan Wyszyński/
@Husky
...
@
.
Babies Lives Matter
White Lives Matter
Rebeliantka
Trochę nie do końca jasna informacja. 4 lata studiował zaocznie itd. Szanuję, ale nie ma informacji pełnej. Czy czasami te cztery lata nie studiował na pierwszym roku ? S Bo tak jakoś niekompetentnie gada. No i PRAKTYCZNEJ ekonomi i zarządzania jeszcze nikt nie nauczył się na uczelni. To jak stomatolog co "studiował 4 lata", lub kierowca, co pokończył wiele kursów na autobusy lub ciężarówki, ale ich nie prowadził. Trochę skromności. Bosak nie ma skromności, gada jakby wszystkie rozumy pozjadał, ale trochę jak papuga, ktoś go trenuje do ruszania dziobem.
janksero
@janksero
// 4 lata studiował zaocznie//
Bo nikt w szkole nie chciał go na oczy widzieć
Babies Lives Matter
White Lives Matter
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Maciej Krogulski nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
@HuskyŻenada. Portal schodzi na psy w sensie dosłownym.
ale schodzi zaocznie
...bo nikt prócz rebeliantów tego nie widzi.
Krispin z Lamanczy
Aby czynić dobro, trzeba umieć rozróżniać między dobrem a złem.
Każdy uczy się na błędach. Nie musisz się uczyć na swoich!
@Krispin
nikt tego nie widzi, bo szczekanie widać tylko na fonografie.
Husky szczeka, karawana idzie dalej.
Czego się Jaś nie nauczy
Czego się Jaś nie nauczy, tego Jan nie pokseruje.
Nadal nie możemy się dowiedzieć:
skąd janksero ma te PRL-owskie egzemplarze Trybuny Ludu ?
"Praktycznej ekonomii i zarządzania"
brzmi całkiem jak ten wciąż aktualny dowcip:
"- Będziesz ministrem !
- Ale ja wujku niczego nie umiem !
- Dlatego będziesz ministrem."
Maciej Krogulski
:):). Jutro idę do głównej miejskiej biblioteki, przejrzeć lokalną gazetę z 89 r. Czasami warto. Pewno i Trybunę Ludu warto, np. adeptowi dziennikarstwa. Zapewne i ona jest swoistą kopalnią wiadomości z tamtych lat. Wiele dobrego stało się w Polsce w ostatnich 5-iu latach, pomimo piekielnych przeszkód. Warto to choć trochę docenić. Wszystko źle, źle, źle to słaby program.
janksero
@janksero
1989: "Wasz prezydent, nasz premier"
2020: "Nasz prezydent, wasza kanclerz"
Gdy w 1992 roku upadł rząd śp. mec. Jana Olszewskiego,
środowiska, które próbowały bronić jego dorobku
programowego, były po chamsku określane jako "olszewicy".
Było to wyjątkowo niesprawiedliwe, choć przecież nie był to
rząd przełomu oraz mimo jego licznych mankamentów.
Po nadchodzącym upadku obecnego rządu, sieroty po nim
określane będą, tym razem trafnie, jako "Matthiasclique".
Nasz prezydent wasz ból
Żeby nie było wam przykro: WASZ BÓL JEST WIĘKSZY.
Krispin z Lamanczy
Aby czynić dobro, trzeba umieć rozróżniać między dobrem a złem.
Każdy uczy się na błędach. Nie musisz się uczyć na swoich!
@Krispin
Zdrada nie boli.
To jest tylko atawistyczne nastawienie umysłu
na działanie w określony sposób.
A może Ci Krispin chodzi o ICH BÓL ?
Ich bin in Mitteleuropa ?
No, to już boli. Dzięki za współczucie.
halo? Tu ziemia!
Proszę przestać bujać w obłokach. Rozumiem, że spotkania na Marsie z Wałęsą są ekscytujące - i widzę, że spotkałeś też Adolfa po drodze - ale na dole czeka już pielęgniarka z lekami. Ból będzie mniejszy.
Krispin z Lamanczy
Aby czynić dobro, trzeba umieć rozróżniać między dobrem a złem.
Każdy uczy się na błędach. Nie musisz się uczyć na swoich!
@Krispin
Sytuacja jest czysta. Była znakomita okazja, aby
demonstracyjnie opuścić Brukselę po 4 godzinach.
Ale nie. Mateuszek-kłamczuszek siedział tam 4 dni.
Aż odniósł sukces ... ku zadowoleniu IV Rzeszy.
Matthiasclique ma wyrok na bank.
To są subiektywne oceny. Szanuję, ale nie podzielam.
Pełne cv Bosaka jest w Wiki. Nie ma tam info, ile lat zaliczył na studiach w Warszawie. Jego doświadczenie jest przede wszystkim polityczne. Nie można mówić, że nie był menedżerem. Był i to w trudnej dziedzinie. Na zachodzie mówi się nawet o odrębnej dyscyplinie zarządzania - zarządzaniu politycznym (political management). Wg definicji, to szeroka i stale rozwijająca się dziedzina obejmująca szereg działań w polityce zawodowej. Obejmuje zarządzanie kampaniami i doradztwo, tworzenie/kupowanie reklam, tworzenie i prowadzenie stron internetowych, badania opozycji, rzecznictwo, lobbing, mailing, pozyskiwanie funduszy, sondaże. Niektórzy uważają zarządzanie polityczne za stosowaną formę nauk politycznych.
Kilka uniwersytetów oferuje stopnie naukowe z zakresu zarządzania politycznego i polityki stosowanej. Niektóre dobrze znane kierunki studiów obejmują Graduate School of Political Management na The George Washington University , The Campaign Management Institute na American University, Bliss Institute of Applied Politics na University of Akron oraz Political Campaigning Program na University of Floryda . Obecnie tylko George Washington University oferuje tytuł magistra zarządzania politycznego.
"Trzeba przywrócić ducha miłości wszystkim normom prawnym". /Kardynał Stefan Wyszyński/
Rebeliantka
To wszystko bardzo mądre, ale obawiam się, że jego "political managment" to jednak R. Giertych :)
janksero
@janksero
Nieprawda. Facet naprawdę dużo zainwestował w zdobycie porządnej wiedzy o ekonomii, gospodarce i zarządzaniu.
"Trzeba przywrócić ducha miłości wszystkim normom prawnym". /Kardynał Stefan Wyszyński/
@ Rebeliantka- tak, nieprawda
Facet duzo zainwestował - i kupił trochę filmów Leni Reifentshal. No i ćwiczy,
Muni
:):). Kto wie :) Gestykulację ma dość groteskową :)
janksero
Panowie, co wy tak o tej gestykulacji?
Przecież on ma dobrą komunikację niewerbalną. Gestykulacja jest w sam raz. Nie jest nadmierna, ani sztuczna - jak piszecie - wprost przeciwnie dobrze współgra z komunikatami werbalnymi.
"Trzeba przywrócić ducha miłości wszystkim normom prawnym". /Kardynał Stefan Wyszyński/
Gestykulacja?
Przecież jest komicznie nienaturalna i widocznie wystudiowana. Jak tego można nie widzieć? I jeszcze ten ledwo widoczny, mimowolny grymas czasami...
@Muni
Tym machaniem racicami to kiedyś sobie oczy powybija
Babies Lives Matter
White Lives Matter
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Maciej Krogulski nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
@Husky...
Kretynie
Kretynie
Kiedy skończysz spamować
Tak dla kolegów pytam
Babies Lives Matter
White Lives Matter
@Husky
Dla kolegów z resortu ?
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Maciej Krogulski nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
@Muni...
@janksero
Obecnie pomidory są bądź to tanie, bądź to polskie.
Przy czym, ponieważ 5[[90 [[[]][]][][[[[]][]] nie oznacza koniecznie
produktu polskiego, zatem kupujmy pomidory nie w sklepie
najbliższym przestrzennie, lecz w sklepie najbliższym ideowo.
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika kefas z giathalassy nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Widzisz Krycha jak to jestprzekonywać przekonanych.
Bosak mówi, że wójt z Pcimia ma tyle samo kwalifikacji do zarządzania polskim przemysłem petrochemiczym co amerykański rabi Shudrych do liczenia żydów w Jedwabnem.
A niejaki ksero czuje się predysponowany do pocztywania sobie tego za groteskę, bo on wie lepiej, że Pcim to jest kuźnia kadr petrochemicznych, bo on osobiście zarządzał tam byznesem w postaci kramu ze śledziami i czosnkiem, który mu pani Szydło pomogła przenieść na ulicę Kupa w Krakowie.
kefas z giathalassy
O właśnie, to jest własnie ta szkoła którą najbardziej szanuję. Uczyć się najpierw na małych strukturach, zyskać szacunek i poważanie współobywateli, przysparzać np. gminie uczciwych zysków, dać się poznać jako człowiek uczciwy i prawy, zrestrukturyzować gminę, wytępić układy, a potem wyżej. W Pcimiu ludzie wybierali dzisiejszego prezesa, p. Obajtka, 3 razy, w ostatnich kiedyś wyborach na wójta, uzyskał prawie 90% głosów mieszkańców. Jak niewielu, zdobył ogólny ludzki szacunek i poważanie. l dlatego Bosak powinien zacząć od stoiska. To widać. Nie gadał by takich głupstw. Nie może się wypowiadać o miliardach ktoś, kto być może nie umiał zarządzać 1-ym tysiącem zł, na który może nawet sam nie zapracował. No ale tego jego mentor, R. Giertych nie mógł go nauczyć.
janksero
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Maciej Krogulski nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Enfant terribleR. Giertych to czyjś mentor ? A może role model ?
W obliczu takiej kalumni, janksero, nie sposób jest
nie bronić nawet kogoś niezbyt bliskiego.
Otóż w każdej, nawet najbardziej uczciwej formacji,
czy partii znajdzie się zawsze jakieś enfant terrible.
Przecież mieliśmy już takie przykłady jak niżej.
B. Komorowski oraz S. Niesiołowski w ROPCiO.
"Ketman" wśród trzech kumpli.
"Bolek", M. Jurczyk oraz H. Sienkiewicz
w NSZZ "Solidarność" lat 1980-1981.
A. Olechowski oraz K. Skubiszewski
w rządzie śp. premiera Jana Olszewskiego.
H. Gronkiewicz-Waltz w ZChN roku 1995.
M. Krzaklewski oraz J. Buzek w AWS.
R. Giertych w LPR lat 2005-2007.
Z tego tylko powodu nie wolno przekreślać całych inicjatyw
(choćby tylko niszowych), formacji ideowych,
partii politycznych, koalicji wyborczych lub rządowych,
ruchów społecznych, czy zrywów narodowych.
Maciej Krogulski
Janusz Korwin-Mikke też jest formacją "ideową i patriotyczną" :)
janksero
@janksero
A jednak, gdy Polacy mieli swoje "pięć minut", to nie kto inny,
tylko JKM zgłosił wniosek o uchwałę lustracyjną.
Czy wówczas też było to w aktualnym interesie Moskwy ?
Wszakże ugrupowania antykomunistyczne wniosek poparły.
A jednak lustracji nie doczekaliśmy się do dzisiaj.
Nie dokonała się literalnie nigdzie.
PiS co prawda wymagał/wymaga "ujemnych zaświadczeń" IPN
od nowoprzyjmowanych członków.
To samo należało by zrobić na tym portalu.
Ale przecież chodziło wtedy o lustrację instytucji państwa.
dziś wszystko wskazuje
..że "gdy Polacy mieli swoje pięć minut", to zgłoszenie wniosku o uchwałę lustracyjną w tym konkretnym momencie było w interesie Moskwy. Obudź się wreszcie.
Krispin z Lamanczy
Aby czynić dobro, trzeba umieć rozróżniać między dobrem a złem.
Każdy uczy się na błędach. Nie musisz się uczyć na swoich!
dziś wszystko wskazuje
j.w.
Krispin z Lamanczy
Aby czynić dobro, trzeba umieć rozróżniać między dobrem a złem.
Każdy uczy się na błędach. Nie musisz się uczyć na swoich!
@Krispin
Wreszcie coś intrygującego. Nic nie kumam.
Czy możesz rozwinąć to "dziś wszystko wskazuje,
że ..." ? Chętnie się obudzę. Mam pytania pomocnicze.
1) Dlaczego zatem po "nocnej zmianie" zgłoszono
(jak pamiętam) aż 7 projektów ustawy lustracyjnej ?
Wikipedia (poniżej) pisze o pięciu.
Pośród wnioskodawców były na pewno KLD oraz KPN.
2) Dlaczego uchwalanie trwało aż cztery i pół roku ?
Czekano na dobry moment, w którym nie będzie to
w interesie Moskwy ?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Lustracja_os%C3%B3b_pe%C5%82ni%C4%85cych_funkcje_publiczne
dziękujemy za tę informację
...ale nie trzeba było pisać "Nic nie kumam". To jasne jak słońce :)
Krispin z Lamanczy
Aby czynić dobro, trzeba umieć rozróżniać między dobrem a złem.
Każdy uczy się na błędach. Nie musisz się uczyć na swoich!
@Krispin
...
@janksero
Cóż takiego Bosak miałby sprzedawać na tym Twoim stoisku ?
"Tygodniowy program TVP Info" ?
"Biuletyn nowogrodzki" ?
"European Parliament Insider" ?
"Brussels 24/7" ?
Oraz – last but not least – jaką zaproponujesz mu marżę ?
@
.
Babies Lives Matter
White Lives Matter
Co za wysyp złośliwości ;)
Ze wszystkich stron :)
A ja chcę się dowiedzieć jakie są odpowiedzi na pytania Bosaka!
"Trzeba przywrócić ducha miłości wszystkim normom prawnym". /Kardynał Stefan Wyszyński/
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Maciej Krogulski nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Balcerowicz musi odejśćPani nadal tak naiwnie.
Chce się Pani dowiedzieć, ale nigdy się Pani nie dowie.
Odpowiedzi nie padną. Żadne.
Bo nie chodzi o żadne argumenty, ani niczyje kompetencje.
Chodzi o skok na kasę.
Chodzi o przekręt 10-lecia (licząc od Pawlaka).
Orlen (35% udziałów Skarbu Państwa) ma wchłonąć
Lotos (57% udziałów Skarbu Państwa).
A potem jeszcze PGNiG.
To jest właśnie repolonizacja wg Mateuszka-kłamczuszka.
Tylko tyle i aż tyle.
Reasumując: Okrągłostołowcy na śmietnik historii !
PiS największą formacją postkomunistyczną !
Balcerowicz musi odejść !
Maciej Krogulski
" PIS największą formacją postkomunistyczną" :) Wypisz, wymaluj, argument jak z Gazety Wyborczej :)
janksero
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Maciej Krogulski nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Indukcja w badaniu postkomunizmuPiS największą formacją postkomunistyczną !
To nie jest argument, a jedynie wynik zastosowania metody
indukcyjnej do badania dziejów postkomunizmu w Polsce.
Argumentami są fakty z historii 31 lat funkcjonowania
Bękarta Okrągłego Stołu.
Rebeliantka
Odpowiedzi dał prezes Obajtek . Także na "bliźniaczym" do wystąpienia Bosaka, wystąpieniu Dulkiewicz i Lewandowskiego. dziwię się, że prezesowi chce się na ten temat gadać. Jest rząd, jest jego strategia, będą ją wdrażać, wygracie wybory , będziecie realizować strategie, Dulkiewicz i Lewandowskiego. Oczywiście każdy może sobie pokomentować, Polaków jest ponad 30 milionów, a rząd ma działać a nie "wsłuchiwać się" w życzenia opozycji. Opozycja swój czas miała. Ale ich z tym Lotosem tknęło, jak za PO/PSL nie było tam prawie żadnych !! zysków /gdzie szły pieniądze ?/, przez lata!, była cisza. Teraz wszystko daje zyski do budżetu, lamenty. :)
janksero
"wygracie wybory"
Ja się nigdzie nie wybieram.
Interesuje mnie tylko jaka jest odpowiedź polskiego rządu na zarzuty i pytania Bosaka. Pytam jako konsument i obywatel.
Nb. Gdzie jest ta odpowiedź prezesa Obajtka?
"Trzeba przywrócić ducha miłości wszystkim normom prawnym". /Kardynał Stefan Wyszyński/
Każdy może sobie pokomentować
Ukryty komentarz
Komentarz użytkownika Maciej Krogulski został oceniony przez społeczność negatywnie. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 2. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność. Pamiętaj że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..
Ale przyzna Rebeliantka, że jest postęp w stosunku do PRL.
W swej łaskawości janksero zezwolił nam "pokomentować".
Nawet możemy, a nie musimy iść na wybory.
Chyba powinniśmy za własne pienądze podziękować
janksero za jego wspaniałomyślność, gdzieś na pierwszej
stronie jakiegoś poczytnego tygodnika opiniotwórczego.
Trzeba też uważać ze słowem "konsument", bo zaraz możemy
się dowiedzieć od janksero, że batoniki oraz chipsy możemy
tanio zakupić na stacjach Łukoil, jeżeli przyniesiemy selfie
ze swoim głosem na KB.
:)))
No cóż, janksero lubi prezesa Obajtka i nie lubi Bosaka. Z tego powodu rozmowa merytoryczna tym razem nie będzie miała miejsca :)
Mocno żałuję, bo naprawdę chciałabym wiedzieć (już teraz) jak rząd zamierza się odnieść do pytań Konfederacji.
"Trzeba przywrócić ducha miłości wszystkim normom prawnym". /Kardynał Stefan Wyszyński/
@Rebeliantka
Postępuję wręcz odwrotnie. Nie zastanawiam się, kogo lubię,
a kogo nie lubię. To janksero czepił się Bosaka, a teraz
pretensje, że Tatarzyn za łeb trzyma. W końcu chcącemu
nie dzieje się krzywda. Nie zastanawiam się, kto zacz
janksero, gdy jest okazja rzucić światło na poczynania
funków Bękarta Okrągłego Stołu.
:)))
Ale pomijając ten temat, to rozmowy z janemksero nie ograniczają się do personaliów :)
"Trzeba przywrócić ducha miłości wszystkim normom prawnym". /Kardynał Stefan Wyszyński/
@Rebeliantka
Ma Pani rację, że rozsądnie jest się zdystansować do mnie,
gdy jeszcze moje rozmowy z janksero nie zaszły za daleko.
Gdy w 2015 roku opozycja zaczęła się ledwie słaniać,
to TVP Info szybciutko podtrzymywać ją na kroplówce
przez okrągłe 4 lata, żeby przypadkiem zupełnie nie zdechła.
Z ostatniej chwili:
Na Woronicza 17 wraca Jacek K.
Będzie sprzedawał ciemnemu ludowi
najnowszy brukselski "sukces" Mateuszka.
Nie dystansuję się
M.in. Oburzało mnie i nadal oburza, że:
"Gdy w 2015 roku opozycja zaczęła się ledwie słaniać,
to TVP Info szybciutko podtrzymywać ją na kroplówce
przez okrągłe 4 lata, żeby przypadkiem zupełnie nie zdechła".
"Trzeba przywrócić ducha miłości wszystkim normom prawnym". /Kardynał Stefan Wyszyński/
@Rebeliantka
TVP Info nie zakończyło tego chocholego tańca.
21 października 2018 totalsi odbili się od dna.
Wzięli wszystkie duże miasta.
Wzięli wszystkie średnie miasta.
Wzięli nieco małych miast.
Wzięli połowę województw. Weszli tam w koalicje.
Koalicja odtrąbiła swój sukces.
26 maja 2019 PiS dostało solidny wycisk.
Koalicja odtrąbiła swój sukces.
13 października 2019 PiS ukończyło nokautem.
Sejm: PiS ma obecnie ca. 195 mandatów.
Senat: PiS z 67 zachowało 48 mandatów.
Koalicja odtrąbiła swój sukces.
Od dwóch lat PiS dostaje wycisk za wyciskiem,
a TVP Info jest w coraz to lepszym nastroju
i dalej promuje antypolską agenturę wpływu.
wysyp złośliwości
...jest przede wszystkim z jednej strony - ze strony pana, który po zniknięciu J-23 i SiX misia robi chyba za trzech. A to mała charakterystyka tej osoby:
Z pustej głowy na podłogę
Pada, rośnie na dwa łokcie,
Nos jak haczyk, kurzą nogę
I krogulcze ma paznokcie.
A może to poprostu A decha De?
Krispin z Lamanczy
Aby czynić dobro, trzeba umieć rozróżniać między dobrem a złem.
Każdy uczy się na błędach. Nie musisz się uczyć na swoich!
@Krispin
Słabiutko. Z tego wszystkiego zgada się tylko to de.
Mefistofeles to istny Niemiec. Zatem @sztuczka_kusa.de
Wyrażenie przyimkowe "po prostu" piszemy osobno.
Nie zwracasz też uwagi na daty ani godziny komentarzy.
Chronologia komentarzy wygląda jak bęben totolotka.
Co ma z tego wiedzieć biedna Rebeliantka ?
Pisała coś kilka dni temu, kiedy byłeś w La Mancha.
La, la, la. Kto wiarę da ?
Ale ad rem. Co podpisywałeś ? Z kim ? Kiedy to było ?
Temat lustracji Cię nie minie. Daleko Ci do Twardowskiego.
@Maciej Krogulski
:))))))
"Trzeba przywrócić ducha miłości wszystkim normom prawnym". /Kardynał Stefan Wyszyński/
Trybuna Ludu
Rebeliantka słusznie zwraca uwagę, że wpis nie ma treści.
To jest atak wyłącznie ad personam.
Już sam tytuł przypomina te niby to prześmiewcze,
choć de facto nerwowe tytuły z Trybuny Ludu.
Brak treści
To jest normalne wśród krytyków Konfederacji - nigdy nie potrafią podać jakichś merytorycznych argumentów - zawsze idą w emocje, manipulacje i nieuczciwe chwyty erystyczne.
Pozdrowienia,
Grzegorz GPS Świderski
gps65
Otóż to jest ciekawe u Konfederacji, że razem z PO przez cały czas przeprowadzają totalną krytykę obecnego rządu, a gdy ktoś na niezbyt mądrą krytykę rządu ze strony ich lidera czyli Bosaka zareaguje, lamentują. A jakież to logiczne argumenty przeciw połączeniu Orlenu i Lotosu podał Bosak oprócz bajek ? Może sobie trzaskać dziobem, bo za nic nie odpowiada, ot, tyle odpowiada za całość czyli za Polskę, co pan Kazio na straganie. Nie będzie Bosak klekotał jak nakręcona zabawka i nieuczciwie atakował prezesa Obajtka i rząd, i ja nie będę reagował :). Zasada jest niekiedy prosta. Akcja - reakcja. Chcieli byście przeprowadzać akcje i nie mieć reakcji. A niestety, jest atak, bywa obrona. TO JEST MÓJ , POLSKI RZĄD, NA NIEGO GŁOSOWAŁEM.
janksero
Krytyka
Liderzy Konfederacji zawsze krytykują władzę merytorycznie - mówią konkretnie, podają argumenty. W tej notce nic merytorycznego nie napisano, żadnych konkretów, żadnego argumentu, żadnego odniesienia się do tego co powiedział Bosak.
Pozdrowienia,
Grzegorz GPS Świderski
gps65
Tak, tak, znam ten sposób narracji, "żadnych konkretów", "żadnego argumentu" itd.... tara la , la la.. Kto chce to sobie bredni Bosaka posłucha. Tak samo jak bredni "ekonomicznych" JKM. To ekonomia "teoretyczna" dla naiwnych niedorostków, no, studentów "ekonomii" i "zarządzania" pierwszych lat. Wejdą w praktyczne życie to się wyleczą :)
janksero
Dwujęzyczne tablice
Ukryty komentarz
Komentarz użytkownika Maciej Krogulski został oceniony przez społeczność negatywnie. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 2. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność. Pamiętaj że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..
Czy janksero będzie "leczyć" studentów ekonomii
i zarządzania w obozach reedukacyjnych ?
Jak będą po chińsku "Klewki" ? Wyobrażam sobie
te dwujęzyczne tablice z nazwami miejscowości
w całym kraju.
Maciej Krogulski
Wyleczy ich przejście na własny garnuszek i płacenie czynszu lub kredytu . Po prostu życiowe realia.
janksero
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Maciej Krogulski nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
@jankseroPo co spłacać kredyt ?
Lepiej wziąć następny kredyt na kupno kałacha i amunicji.
Wówczas również czynszu nikt nie odważy się zdzierać.
Tego nie sposób właśnie objaśnić ofiarom dzikiej reprywatyzacji,
ani w Warszawie, ani w reszcie kraju.
Nie jest to zatem janksero kwestia leczenia, ani edukacji,
lecz różnic w strukturze myślowej – odmiennego
kontekstu epistemologicznego.
@gps65
https://niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/polexit-teraz
PRZEŚLIJ DALEJ, KOMU ZDOŁASZ
@gps65
Pozdrawiam,
Maciej Krogulski
511 183 991
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Maciej Krogulski nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Dajcie znać, kiedy będą wybory rząduDlaczego nikt mi nie powiedział, że są wybory rządu ?
Gdzie można było głosować ?
Sądziłem, że polskojęzyczny rząd Bękarta Okrągłego Stołu
ustanawiany jest przez okupantów
za pośrednictwem nowogrodzian
lub innych okrągłostołowców.
Maciej Krogulski
Tak, tak, znamy te argumenty, "starsi i mądrzejsi" z GW często ich używają. A ich rodzice i dziadkowie smarowali tam artykuły, w tej Trybunie Ludu, aż furczało. Nie ze mną te numery :)
janksero
Jak myślicie?
Słuchalem dzis Brauna...
wiem, że pali tylko głupa, ale może obligatoryjność badań psychiatrycznych dla takich posłów choć lekko by go postawiła do pionu.
Jak myślicie?
Babies Lives Matter
White Lives Matter
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Maciej Krogulski nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
@HuskyStawianie do pionu
Zależy, czy stawiać do pionu będą behawioryści.
No, ci od psa Pawłowa, które postawione do pionu,
już do końca życia chodzą na dwu łapach,
chociaż w kagańcu i bez fraka.
Udajesz Husky, że piszesz do tych, którzy myślą.
Ohydne.
Wiesz
Wiesz
Mnie akurat śmieci polityczne ze znaczkiem 447 nie interesują, zwłaszcza gdy taki chazarski żyd jak Braun występuje publicznie.
I jeszcze ten aj waj zasłania się powitaniem "Szczęść Boże"
To debil
Babies Lives Matter
White Lives Matter
Husky
Husky, proszę. Ostatni wyraz. Inwektywy nie są czymś koniecznym. Pozdrawiam.
janksero
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Maciej Krogulski nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Sapienti sat...
Bosaka nie słucham, ale u
Bosaka nie słucham, ale u Obajtka jedna rzecz mnie mocno zaniepokoiła i zacząłem zastanawiać się czy on naprawdę wie co mówi czy jedynie powtarza polityczną poprawność?
Gdyby powiedział to tylko raz to machnął bym ręką. Polityka... Ale on zbyt często do tego wracał, argumentując przy tym że to będzie paliwo przyszłości i my musimy w to wejść... dlatego potrzebna jest ta fuzja.
O czym mowa? Ano o wodorze.
Każdy inżynier z tej działki doskonale wie że wodór będzie paliwem tylko wtedy jeśli politycy uprą się, co ja gadam - strasznie się uprą i na przekór ekonomii i zdrowemu rozsądkowi wprost nakażą przejść na wodór, równocześnie nakładając kary na prawdziwe paliwa.
Jest mocno prawdopodobne że nastąpi jednak przebudzenie, może jakiś kryzys to spowoduje, że oszołomstwo to zostanie odsuniete do lamusa. I co wtedy zrobimy? Jak zawrócimy ten okręt?
Na planecie Ziemia wodór nie jest paliwem, podobnie jak paliwem nie jest akumulator. Wodór jest właśnie akumulatorem. On nie istnieje na naszej planecie w stanie wolnym, więc trzeba go wyprodukować. Wyprodukować, tracąc dużo więcej energii niż odzyskamy z powrotem z wodoru. A w produkcji wodoru i tak produkujemy CO2. Gigantyczne ilości CO2. Jedynym jako tako opłacalnym sposobem produkcji wodoru jest wytwarzanie go z gazu ziemnego. Czyli i tak pochodzi z kopalin. Każdy zaś kto mówi o elektrolizie wody za pomocą wiatraków jest po prostu oszołomem który nie wie co mówi. Nie ma po prostu bladego pojęcia jak niska jest sprawność elektrolizy i jak gigantycznych ilości wodoru potrzeba by zastąpił paliwa kopalne.
Innymi słowy... co ma na myśli pan Obajdek, móiąc że należy skoncentrować siły i środki na technologię produkcji wodoru? Tak apropo, to gazu ziemnego wystarczy nam na jeszcze co najmniej kilkaset lat. Nawet nie ruszyliśmy jeszcze gazu uwięzionego na dnie oceanów w postaci hydratów. A tego jest niewyobrażalna wprost ilość. Gazu, który ZAWSZE będzie o niebo tańszy i prostrzy w wykorzystaniu niż wodór.
I to mnie właśnie zaniepokoiło u pana Obajtka.
@Krzywousty
Wodór to zapewne niezły przykład ściemy.
Szczególnie, że produkować go mają Moskale.
A fotowoltaika oraz elektromobilność vs elektrolit ?
A farmy wiatraków vs stada ptaków ?
A farmy wiatraków w morzach vs obrastające je sinice ?
A korzystanie z pływów morskich vs ekosystem brzegowy ?
A energia jądrowa vs ... ?
Co z powyższego jest "zielone" ?
"Zielone". A nie jedynie "odnawialne".
Na zakończenie nieco przykładów tego, jak na lipcowy, brukselski
"sukces" Mateuszka-kłamczuszka zareagowali zupełnie od siebie
nie zależni publicyści. Zgadzam się z tymi, którzy zwracają uwagę,
że skok na kasę nie jest wyraźny intencyjnie. Nie sposób
bowiem oddzielić:
– sekciarskiego szaleństwa emisjonarzy CO2
– cezaroniemieckiego imperializmu IV Rzeszy
– najzwyklejszych interesów wielkiego kapitału
Szczególnie skoro – jak już dawno powiedziano –
Niemcy jest to gospodarka udająca państwo.
https://telewizjarepublika.pl/wideo/szczyt-ue-dotyczacy-budzetu-dr-j-targalski-geopolityczny-tygiel-odc-159,28092.html
https://telewizjarepublika.pl/wideo/echaszczytuuewpl-m-gierej-l-warzecha-salonik-polityczny-odc-324-13,28105.html
https://telewizjarepublika.pl/wideo/obrazpowyborczywpolsce-m-gierej-l-warzecha-salonik-polityczny-odc-324-23,28107.html
Wodór?
To jest koncepcja rządowa.
https://www.radiomaryja.pl/informacje/szef-gabinetu-politycznego-kprm-krzysztof-kubow-zostanie-mianowany-pelnomocnikiem-rzadu-ds-gospodarki-wodorowej/
"Trzeba przywrócić ducha miłości wszystkim normom prawnym". /Kardynał Stefan Wyszyński/
@Rebeliantka
To jest koncepcja nierządowa. Kolokwialnie: ciałodawcza.
@Rebeliantka
To jest nierząd. Kolokwialnie: dawanie ciała.
@Krzywousty
https://niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/polexit-teraz
PRZEŚLIJ DALEJ, KOMU ZDOŁASZ
Wywiad Bosaka dla "Gazety Prawnej"
https://www.gazetaprawna.pl/artykuly/1486736,bosak-o-fuzji-orlenu-z-lotosem-wywiad.html
Streszczam:
Rozstrzygnięcie Komisji Europejskiej jest skrajnie niekorzystne dla Polski i obu zaangażowanych w przedsięwzięcie spółek.
Ocena wielu ekspertów i moja jest taka, że na tych warunkach to nie jest żadna fuzja, lecz rozbiór Lotosu, oznaczający jego połowiczną prywatyzację dla kapitału zagranicznego. Resztę tego majątku przejmie Orlen, który ma jeszcze zapłacić za tę niekorzystną operację ze swojej kieszeni.
Na tych warunkach, ta operacja jest skrajnie szkodliwa. To działanie na niekorzyść skarbu państwa - zarówno w zakresie dywidend, poziomu rynku detalicznego, jak i kontroli rynku hurtowego. Ta operacja nie jest racjonalna biznesowo i szkodzi państwu.
To fałszywa argumentacja, że multienergetyczny koncern miałby mieć większe możliwości do akwizycji za granicą. Orlen prowadził akwizycje już wcześniej - kupował stacje w Czechach czy w Niemczech. Prywatyzacja połowy Lotosu nie jest warunkiem koniecznym do zakupu kolejnych aktywów poza Polską. A połowa obecnego Lotosu zostanie kupiona przez zagraniczne podmioty, które wejdą na nasz rynek.
Nieprawda, że większe wolumeny zakupów poprawią pozycji negocjacyjnej nowego podmiotu względem partnerów zewnętrznych. Rafineria Lotosu jest nastawiona na surowiec innego rodzaju niż infrastruktura Orlenu. Tylko ludzie nieznający branży mogą nabierać się na takie argumenty. Rafineria Orlenu jest nastawiona na ciężką ropę i jest zaopatrywana poprzez rurociągi ropą z Rosji. Z kolei rafineria Lotosu czerpie z naftoportu ropę innego gatunku. Zresztą na zasadzie kontroli właścicielskiej ministra skarbu państwa można już teraz koordynować zamówienia i politykę zakupową.
Z punktu widzenia interesów gospodarczych kluczowa jest kontrola infrastruktury krytycznej. Warunki, które podyktowała UE spowodują, że skarb państwa straci połowiczną kontrolę nad rafinerią Lotosu.
Poza tym mówienie o jakimś nowym energetycznym ważnym światowo podmiocie to fikcja. Połączony Lotos i Orlen nie zyskają żadnej wielkiej pozycji na rynku - dalej będzie mniejszy niż globalni giganci i pozostanie małym regionalnym koncernem. Nie zbliży się do Shellu, Exxonu czy nawet Statoila.
Szafowanie argumentem o rosyjskich wpływach w Konfederacji można odwrócić. Moim zdaniem to obecny plan rządu może nas narazić na większe wpływy Rosji. To bowiem polityka obecnych władz może doprowadzić do wejścia na nasz rynek niemieckiej odnogi Rosnieftu. On z pewnością będzie zainteresowany aktywami strategicznymi, które Lotos będzie musiał odsprzedać. Wzbudzi też pewnie zainteresowanie węgierskiego MOL, który ze względów zaopatrzeniowych jest dziś zależny od Rosji. Nawet jeśli aktywa odkupi od Lotosu któryś z zachodnich koncernów to potem będzie mógł je odsprzedać podmiotowi ze Wschodu bez prawa weta polskiego rządu.
Jedyną efektywną formą kontroli tego co dzieje się w sektorze strategicznym jakim jest energetyka, jest kontrola właścicielska. A operacja błędnie nazywana dziś fuzją to tak naprawdę prywatyzacja aktywów Lotosu.
------------------------
Ponawiam pytanie, co jest groteskowego w tych stwierdzeniach?
Ps. Wypowiedź Wiceministra MAP:
https://forsal.pl/biznes/energetyka/artykuly/7779886,wiceminister-map-po-polaczeniu-orlenu-i-lotosu-podatki-z-lotosu-zostana-w-gdansku.html
A tutaj raport o fuzji:
https://biznesalert.pl/raport-fuzja-orlen-lotos-zgoda-ke-ropa-energetyka/
"Trzeba przywrócić ducha miłości wszystkim normom prawnym". /Kardynał Stefan Wyszyński/
Ja cierpię dole
Babies Lives Matter
White Lives Matter
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Maciej Krogulski nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
@HuskyTy Husky nie jesteś nawet chamem.
Chamem jestem ja.
Z ciebie Husky to jest kawał chama.
Chamie......
Chamie......
Pan Husky....jeśli już
Babies Lives Matter
White Lives Matter
@Husky
Już !
Nie rozumie pani dwóch
Nie rozumie pani dwóch podstawowych rzeczy:
1. Oni mają dostęp do znacznie dokładniejszych danych niż pani i nie są idiotami. Liczyć potrafią i analizować. Pani opiera swoje gdybanie o "fachowców" z brukpowców. Gdybym ja słuchał "fachowców" to nigdy nie był bym w stanie tworzyć rzeczy które tworzę i to z sukcesem. Na szczęście to JA jestem fachowcem w swojej działce i nie interesują mnie wypociny "fachowych dzieników branżowych" których autorzy w życiu niczego nie osiągnęli, za to są ekspertami w krytyce rzeczy które ledwo liznęli i to wyłącznie teoretycznie. Tak też podchodzę do owej fuzji. Nie jest ona robiona przez Targowicę więc interes Niemiec raczej nie jest na pierwszym miejscu. Zakładam że robią to fachowcy, a skoro tak to spokojnie z krytyką.
2. Też mi wiele rzeczy tu nie pasowało, ale zamiast myśleć "co za idioci", założyłem że wiedzą co robią. A skoro tak, to czy jestem w stanie dostrzec ich logikę i że tak powiem... sekret? Myśląc w ten sposób chyba dostrzegam. A najlepsze jest to że Obajtek mówi to otwartym tekstem tylko matołki nie są w stanie pojąć. Albo nie chcą słuchać...
Obajtek mówi wyrażnie że te 80% stacji i aktywów Lotosu które muszą sprzedać stanowi jedynie parę procent stacji i aktywów Orlenu. Pamietając o tym, możemy zrozumieć najważniejsze co mówi: nie będą chcieli SPRZEDAWAĆ tych stacji by wziąć niewiele warte pieniądze z którymi nie wiadomo co zrobić! Mówi on to jasno. Plan jest taki by się WYMIENIĆ z firmami zagranicznymi. Stacja za stację! Gotówki nie przyjmujemy. A to zmienia wszystko.
Innymi słowy, zachodni koncern uzyskuje dostęp do polskiego rynku przejmując stacje Lotosu, ale w zamian oddaje dostęp do swojego rynku oddając stacje u siebie. Zamiana nie sprzedaż. I tutaj jest chyba cały sekret. Czyli zachód uzyska jedynie parę procent polskiego rynku a zadaniem Orelnu będzie by nie rozpanoszyli się lecz jeśli się uda... splajtowali w Polsce.
Drugim zadaniem Orlenu będzie by stacje poza Polską które pozyskają z tej zamiany NIE splajtowąły tylko pozwoliły Orlenowi na ekspansję. Jak to chcą zrobić, tego ani ja nie wiem ani pani, ponieważ ani ja ani pani nie jesteśmy ekspertami w tej dziedzinie, jak również nie mamy dostępu do pełnej informacji.
I to by było tyle w temcie. Mnie jednak niepokoi inna rzecz którą Obajtek zbyt często wspomina: wodór. Mam jednak nadzieję że mówi to jedynie z politycznej konieczności, a w rzeczywistości nie będą wchodzili w ten poroniony pomysł.
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Maciej Krogulski nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
@RebeliantkaNie daj sobie, Rebeliantka, wrzepić takiej ściemy.
Wodór to początek.
Potem węglowodory, węgiel, siarka, wapń, fosforyty, miedź, srebro,
złoto, cynk, ołów, żelazo, nikiel, molibden, wolfram, tytan, wanad,
selen, metale ziem rzadkich.
Dadzą najwyżej uran 235 i ... kolumbijski koks.
Wodór to początek.
Potem Hel, Wolne Miasto Gdańsk z Neptunem, Ropa, Koperniki, Sól,
Ruda, Nowa Sól, Bar ...
Dadzą najwyżej Czadu z "uchodźcami".
Krzywousty
Czy Pan ma jakieś kompleksy wobec kobiet?
Używa Pan dużo sformułowań typu: "Pani nie rozumie", "Pani gdyba i słucha fachowców z brukowców", etc.
Pańska żona chyba bije Pana kapciem w domu, że stosuje Pan tak nieadekwatne sformułowania, mające na celu - jak się wydaje - wyłącznie seksistowską deprecjację uczestniczki portalu.
Proszę nie mieć mi za złe, ale jaka akcja taka reakcja.
A przechodząc ad rem, to ja w przeciwieństwie do Pana ja niczego nie zakładam na zasadzie zaufania i wiary, tylko chcę poznać stanowisko rządu. Orlen i Lotos to są spółki publiczne, więc każdy ma prawo do informacji publicznej.
To tyle.
"Trzeba przywrócić ducha miłości wszystkim normom prawnym". /Kardynał Stefan Wyszyński/
Rebeliantka
Czy Pani ma jakieś kompleksy wobec mężczyzn?
Używa Pani dużo sformułowań typu: "Pańska żona chyba bije", "stosuje Pan nieadekwatne sformułowania", "w przeciwieństwie do Pana ja niczego nie zakładam" etc.
Pani mąż bije panią chyba paskiem za te wyłącznie seksistowską deprecjację uczestnika w portalu.
A propos "w przeciwieństwie do Pana ja niczego nie zakładam"... Kiedy pani wychodzi z domu, warto jednak coś na siebie zalożyć. Ten pan jest przynajmniej w portalu.
To tyle.
Krispin z Lamanczy
Aby czynić dobro, trzeba umieć rozróżniać między dobrem a złem.
Każdy uczy się na błędach. Nie musisz się uczyć na swoich!
@Krispin
Nie jest to panna z odzysku.
To kobita do wzięcia,która chce dorobić się zięcia.
Babies Lives Matter
White Lives Matter
@Krispin
Jesteś kłamcą i stalkerem, który udaje katolika.
Twoja wypowiedź powyżej zawiera sformułowanie "dużo", które jest zwykłym oszczerstwem.
Z kłamcą nie mam ochoty rozmawiać.
EOT.
"Trzeba przywrócić ducha miłości wszystkim normom prawnym". /Kardynał Stefan Wyszyński/
proszę sobie porównać
...z własnym komentarzem - powyżej mojego. Może pani już zapomniała, że taki popełniła :)
W moim komentarzu słowo "dużo" ma być zabawne, ale jak nazwać to słowo w pani komentarzu?
Krispin z Lamanczy
Aby czynić dobro, trzeba umieć rozróżniać między dobrem a złem.
Każdy uczy się na błędach. Nie musisz się uczyć na swoich!
@Krispin
Niepoprawni to elitarny portal.
Nie pierwszy lepszy port.
Zachowuj się Krispin jak członek Społeczności.
Członek, nie wał.
Maciej Krogulski
Skoro to elitarny portal, to co tu robi ktoś taki jak ty?
Krispin z Lamanczy
Aby czynić dobro, trzeba umieć rozróżniać między dobrem a złem.
Każdy uczy się na błędach. Nie musisz się uczyć na swoich!
Polecam, Panie katoliku
https://pl.aleteia.org/cp1/2020/06/14/plotki-obmowa-oszczerstwa-przeczytaj-psalm-ktory-pomoze-ci-zapanowac-nad-jezykiem/
"Trzeba przywrócić ducha miłości wszystkim normom prawnym". /Kardynał Stefan Wyszyński/
@Krispin
Nie pamiętam. Pewnie ktoś mnie omyłkowo rekomendował.
Dobrze. Od dzisiaj do Rebeliantki mówię Pan.
Więc "Pan nie rozumie dwóch rzeczy Rebeliantko".
Swoją drogą to mam kolegę o ksywie Kobieta więc mnie nie dziwi. Od podstawówki Piotrek był Kobietą. Z Panem też tak jest Rebeliantko?
Proszę się ograniczyć do dyskusji merytorycznej
https://niepoprawni.pl/blog/rebeliantka/czym-jest-prawda-anno-domini-2020#comment-1639798
"Trzeba przywrócić ducha miłości wszystkim normom prawnym". /Kardynał Stefan Wyszyński/
to słuszna decyzja, Krzywousty
Może czas, żeby pan Rebeliantka dokonał już comming-outu? To bardzo merytoryczne pytanie, bo zrozumiemy pewne zachowania tej... osoby.
Jeśli jednak mylimy się co do tożsamości społeczno-kulturowej Rebeliantki, to z góry bardzo przepraszam. Myślę, że brak zacietrzewienia z powodu użycia słowa 'pani" byłby potwierdzeniem tego, że jestem w błędzie.
Krispin z Lamanczy
Aby czynić dobro, trzeba umieć rozróżniać między dobrem a złem.
Każdy uczy się na błędach. Nie musisz się uczyć na swoich!
Polecam, Panie katoliku
https://pl.aleteia.org/cp1/2020/06/14/plotki-obmowa-oszczerstwa-przeczytaj-psalm-ktory-pomoze-ci-zapanowac-nad-jezykiem/
"Trzeba przywrócić ducha miłości wszystkim normom prawnym". /Kardynał Stefan Wyszyński/
nadal nie wiem, jak się do "pani" zwracać
...a nie chciałbym urazić. Oczekiwałbym jednak jakichś konkretów, a nie wykładów umoralniających. Tym bardziej, że te uwagi odnoszą się do wszystkich stron dyskursu. Chyba się rozumiemy?
Krispin z Lamanczy
Aby czynić dobro, trzeba umieć rozróżniać między dobrem a złem.
Każdy uczy się na błędach. Nie musisz się uczyć na swoich!
Proszę się do mnie w ogóle nie zwracać
EOT
"Trzeba przywrócić ducha miłości wszystkim normom prawnym". /Kardynał Stefan Wyszyński/
to charakterystyczne u niektórych
chcą pozostać sami jak skała i mówić - najlepiej tylko do siebie.
Krispin z Lamanczy
Aby czynić dobro, trzeba umieć rozróżniać między dobrem a złem.
Każdy uczy się na błędach. Nie musisz się uczyć na swoich!
@Krispin
Co Krispin bierzesz ?
Widziałeś skałę, która mówi ?
W dodatku tylko do siebie ?
@Krispin
Dyskursu ? Może jednak po prostu dyskusji ?
Na razie Krispin robisz za początkującego DJ'a na dyskotece.
Rzucasz dyskursami jak dyskobol.
@Krispin
Właśnie zapomniałbym zapytać. Co z Twoją Krispin płcią
fizjonomiczną? Fotografia przypomina
Точка, точка, запятая, пысoк – мopдычкa кpивaя
Na wideo śpiewają inaczej.
https://www.youtube.com/watch?v=Z5QS_NeaG1Q
Точка, точка, запятая,
Вышла рожица смешная.
Ручки, ножки, огуречик,
Появился человечек.
Что увидят эти точки,
Что построят эти ручки,
Далеко ли эти ножки
Уведут его,
Как он будет жить на свете,
Мы за это не в ответе,
Мы его нарисовали
Только и всего.
Что вы, что вы, это важно,
Чтобы вырос он отважным,
Чтобы мог найти дорогу,
Рассчитать разбег.
Это трудно, это сложно,
Но иначе невозможно,
Только так из человечка
Выйдет человек.
Впрочем, знают даже дети,
Как прожить на белом свете,
Легче этого вопроса нету ничего.
Просто надо быть правдивым,
Благородным, справедливым,
Умным, честным, сильным, добрым,
Только и всего
Как всё просто удается
На словах и на бумаге,
Как легко на гладкой карте
Стрелку начертить.
А потом идти придётся
Через горы и овраги,
Так что прежде, человечек,
Выучись ходить.
Точка, точка, запятая.
Точка, точка, запятая.
Точка, точка, запятая.
A propos wodoru
Rząd się fascynuje. Właśnie powołali pełnomocnika ds. gospodarki wodorowej.
https://www.radiomaryja.pl/informacje/szef-gabinetu-politycznego-kprm-krzysztof-kubow-zostanie-mianowany-pelnomocnikiem-rzadu-ds-gospodarki-wodorowej/
Więc wyraźnie chcą realizować ten - jak Pan to nazwał - "poroniony pomysł".
Nb. ja nie mam opinii w tej sprawie, choć jestem po politechnice i zarządzaniu.
Ale administratywista, menedżer, posiadacz MBA, b. pracownik KGHM, sekretarz stanu w Ministerstwie Energii i następnie w Ministerstwie Aktywów Państwowych,oraz szef gabinetu politycznego premiera, na pewno się zna.
"Trzeba przywrócić ducha miłości wszystkim normom prawnym". /Kardynał Stefan Wyszyński/
Bosak o fuzji polskiego petrolu ma tyleż samo do powiedzenia,
co niejaka posielica Hartwich- żywa gotówka n/t np zastosowania grafenu w gazyfikowaniu węgla.
Bosak, to nadęty bufon.
pzdr
antysalon
@antysalon
Bosak to jednak ekonomista skali kosmicznej!
Nobel subito!
Zawsze miał dokładne ,niemal z pierwszej ręki dane ile..... mama ma w portfelu
Babies Lives Matter
White Lives Matter
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Maciej Krogulski nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
@HuskyTo jest portal niepoprawni.pl - miejsce nie dla ciebie.
Zaloguj się Husky na portalu
https://żule-czochrane.pod-mostem.gov.pl
A reszta w domu
A reszta w domu zdrowa
Frajerze
Babies Lives Matter
White Lives Matter
Źle oceniony komentarz
Komentarz użytkownika Maciej Krogulski nie został doceniony przez społeczność niepoprawnych.. Odsuwamy go troszkę na dalszy plan.
Polexit terazPolexit teraz
https://niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/polexit-teraz
https://niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/koncesje
https://niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/fb-petycja
https://niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/chronmy-rodziny
https://niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/40-lat
https://niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/dobra-zmiana-przesladuje-na-dobre
https://niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/stalinizm
https://niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/korona-ziemi
https://niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/onz
https://niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/potrafili
https://niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/revise-yalta
https://niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/berlingowcy-2018
https://niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/byc-moze
https://niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/utrwalacze-prl
https://niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/reprodukcja-zboka
https://niepoprawni.pl/blog/maciej-krogulski/niepodleglosc-dzisiaj
Kurski w TVP cały czas
Kurski w TVP cały czas pompuje Konfederację, bo ciągle puszcza ruskie seriale
Babies Lives Matter
White Lives Matter