Samolot nie mógł rozpaść się na kawałki

Obrazek użytkownika seleukos
Artykuł

Prezydencki Tu-154 nie mógł ulec tak poważnym zniszczeniom, jeśli jego ostatnie chwile wyglądały tak, jak to przedstawiają Rosjanie – mówi „Gazecie Polskiej” znawca dynamiki lotu i mechaniki płatowców. – Powinien, „ślizgając się” po zagajniku, uderzyć kadłubem o podłoże. Nie zdążyłby się przewrócić. Niemożliwe, by roztrzaskał się na drobne kawałki – dodaje. Jeśli to prawda, co spowodowało rozbicie Tu-154?

Niemal wszystko wokół tej katastrofy jest niejasne, a w całej sprawie więcej jest pytań niż odpowiedzi. Jednak z relacji świadków i informacji ze śledztwa, w tym dotyczących odczytu czarnych skrzynek oraz z opinii specjalistów, wyłaniają się najbardziej prawdopodobne hipotezy.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,119674,title,Samolot-nie-mogl-rozpasc-sie-na-kawalki,wid,12211780,wiadomosc_prasa.html

Brak głosów

Komentarze

Nie warto czytać takich artykułów, to pisał dyletant, według którego radiowysokościomierz działa na zasadzie barometru!
Bacz

Vote up!
0
Vote down!
0

Pozdrawiam. Bacz

#405591

bądż tak łaskaw z większą pokorą traktować wypowiedzi innych!
Tekst w GP jest wprost doskonały! Od katastrofy nie znalazłem równie ciekawego i co ważne cytującego tylu fachowców!
Mimo wszystko pozostań na poziomie swych genialnych pomysłów!
Wtedy naprawdę jesteś...sobą!!
pzdr

Vote up!
0
Vote down!
0

antysalon

#405594

Przepraszam Antysalonie,
wiem bowiem, że w tym kontekscie to nietakt ,
lecz po raz pierwszy od czasu tej tragedii się uśmiałem.

Twoja riposta do baczowskich rewelacji jest wprost doskonała:)

pzdr

Vote up!
0
Vote down!
0

chris

#405596

świetny artykuł! W końcu nie byle gdzie opublikowany...

Vote up!
0
Vote down!
0
#405598

mam na myśli GP, rzecz jasna! :)

Vote up!
0
Vote down!
0
#405599

Częściowo prawdziwe artykuły są bardziej szkodliwe niż kompletne brednie, bo kompletne brednie ludzie rozpoznają.
Np. samolot nie miał prawie pustych baków przy lądowaniu bo musiał mieć rezerwę na dolecenie do Mińska na wypadek gdyby pilot (zgodnie z obowiązującymi zasadami bezpieczeństwa) nie chciał lądować w mgle. Takich kwiatków jest w tym tekście więcej.

Pozdrawiam. Bacz

Vote up!
0
Vote down!
0

Pozdrawiam. Bacz

#405604

Pozwole sobie wkleić najwazniejsze fragmenty komentarza z http://www.niezalezna.pl/article/show/id/33083
"Gregory:
Jestem pilotem z bagażem doświadczeń, na Tu-tkach latałem od 1986 do 1998r,a
obecnie Boeningi.
Tu-154M w wersji jaka została zniszczona poprzez celowe działanie służb, posiadał wystarczające zbezpieczenia, aby wylądować awaryjnie nawet na lesie lub łące.
Bardzo mocna konstrukcja kadłubowa i wielokołowe podwozie zawsze dodawało mi otuchy, gdy coś się działo z awioniką.
To co wydarzyło się nad smoleńskim lasem dla takich jak ja, jest jednoznaczne z zamachem, celowym zniszczeniem samolotu.
W Związku Radzieckim, a obecnie Rosji było mi dane wielokrotnie lądować i to co zostało dokonane 10/04/2010 w Siewiernyj-Smoleńsk jest tylko potwierdzeniem mojej tezy."

dodatkowo: http://www.fakt.pl/Rosyjski-samolot-rozbil-sie-pod-Moskwa,artykuly,67393,1.html
http://wiadomosci.wp.pl/kat,110754%201023303%201356%209271%208311,title,Samolot-pasazerski-awaryjnie-ladowal-pod-Moskwa-sa-ranni,wid,12095887,wiadomosc.html?ticaid=1a043

tupolew, las, upadek. nasz całkowicie zniszczony, tamten jedynie pęknięty. tamten lądował co prawda awaryjnie ale nasz również leciał na małej wysokości.

Vote up!
0
Vote down!
0
#405609

Co z tego że facet latał wiele lat na tutkach - jak by choć jednego rozwalił na drzewach to mógłby coś wiarygodnego powiedzieć na temat jak taki samolot się zachowuje w tej sytuacji. Może samolot wygląda solidnie, ale z zasady samoloty buduje się maksymalnie lekkie i odporne tylko na takie uderzenia jakie występują w normalnej eksploatacji z niewielkim tylko naddatkiem na uderzenia większe. Naddatek jest na tyle mały, że taki samolot posiada limit normalnych czyli prawidłowych lądowań.

Pozdrawiam. Bacz

Vote up!
0
Vote down!
0

Pozdrawiam. Bacz

#405616