Komentarze do użytkownika

Kiedy Tytuł Treść Głosy Do zawartości Komentarz do
Obrazek użytkownika mikolaj
2 dni temu Chyba sie nie rozumiemy... 1. Czy lotnisko wojskowe Okecie ma osobny pas startowy i osobna wieze kontroli lotow?Jesli nie - to wszystkie stsrty i ladowania "przechodza" przez monitorowana 24 h na dobe wieze cywilna.  ( Jesliby byla wieza wojskowa - to takze mialaby obowiazek monitorowania 24 h na dobe startow i ladowan).2. Godzina startu powinna byc jednoznacznie ustalona na podstawie danych z wiezy kontroli lotow Okecia - bez zadnych mozliwosci odstepstw czy roznic. Wszelkie dywagacje sa nie na miejscu - skoro mamy dowod pewny i jednoznaczny.Nie wiem czy godzina startu przedstawiona przez komisje Millera jest zgodna z godzina zapisana w "papierach" wiezy - po to mamy dzisiaj nowa komisje, zeby to sprawdzic i podac pewna godzine do publicznej wiadomosci - budzi zdziwienie, ze takich najprostszych i jednoznacznych prawd nie podaje sie. Zapowiedzi wyjasnienia sprawy katastrofy budza nadzieje... wiec (mimo opoznien) poczekajmy na zdanie prawdziwych fachowcow - a nie dywagujmy (troche bez sensu - w tej akurat sprawie).
0
Poszlaki wskazujące na fałszerstwo MAK i KBWLLP w sprawie godziny startu TU154M nr 101
Obrazek użytkownika Romek M
Obrazek użytkownika 35stan
6 dni temu "Tutka nad ASKIL nie mogła "Tutka nad ASKIL nie mogła się pojawić o 8:10. Była tam ok. 8:15 A więc nad Siewienym, najwcześniej o 8>23."Lot TU154Mnr 101 z Okęcia na ASKIL to około 55 minut, minus ewentualny uzysk czasu 2-3 minuty, w zależności od warunków meteorologicznych panujących w czasie lotu na pułapie FL330(~10000 m) czyli od wiejących na tym pułapie wiatrów z zachodu na wschód czyli tzw. "prądów strumieniowych".Przy założeniu godziny startu podanej przez ministra B.Klicha jako 7:21, to na punkcie ASKIL samolot mógł być najwcześniej około 8:13 do 8:16.Z zeznań kontrolera P.Plusnina wiemy, że Tupolew nawiązał z nim kontakt około 8:15 a przecież wcześniej przekraczając ASKIL nawiązał łączność z Moskwa-Kontrol czyli do nawiązania łączności z Plusninem musiało upłynąć ~1-1.5 min. czyli przekroczenie ASKIL mogło mieć miejsce około 8:14-8:15Jak wiadomo w pamięci komputera pokładowego FMS znajdował się taki oto aktywny plan nawigacji poziomej wprowadzony zapewne przez załogę jeszcze nad Białorusią, po otrzymaniu informacji o złych warunkach meteo na Siewiernym:ASKIL-DRL1-10XUB-DRL-XUBSTo by świadczyło, że załoga postanowiła nie podchodzić do lądowania wg trajektorii zapisanej i zgłoszonej w planie lotu, ale podchodzić w  procedurze z nawrotem, która pozwala statkowi powietrznemu lecącemu z zachodu, wejść w nią z trasy, wykonać przelot kontrolny nad lotniskiem na wysokości kręgu(około 500 m) i po ocenie warunków tam panujących, podjąć decyzję co robić dalej.Gdyby warunki pozwalały na wykonanie podejścia końcowego, to po przelocie nad lotniskiem samolot leci na wschodni 10XUB(około 18 km od pasa), tam wykonuje zakręt proceduralny i na odległości 10 km wchodzi na ścieżkę podejścia końcowego i podchodzi do lądowania.Gdy takich warunków nie ma, to może wejść na drugi krąg(holding) i oczekiwać("powisieć" w slangu pilotów) albo odejść na zapasowe.Prędkość przelotu samolotu na wysokości kręgu nadlotniskowego wynosi około 330 km/h.Czas lotu z ASKIL na XUBS z podejściem zachodnim to wg planu lotu płk. Stroińskiego około 7 minut a w w procedurze z nawrotem, gdy samolot nie wchodzi na zachodnią ścieżkę podejścia końcowego gdzie prędkość na podejściu schodzi do około 270 km/h, tylko przelatuje nad lotniskiem może być o około 1 min. krótszy czyli wynosić około 6 minut.Czas pojawienia się samolotu nad lotniskiem mógłby wynosić: 8:20 - 8:21Czas "odgłosów" wg danych śp. R.Musia to około 37 minut po odejściu Ił-76 czyli około 8:16Scenarzyści inscenizacji zapewne planowali "zgrać" przelot TU154M nr 101 z odgłosami inscenizacji(moim zdaniem inscenizacji "na żywo" z samolotem dublerem, bo przy procedurze z nawrotem wykonywanej z zachodu przez TU154M nr 101, nie zachodziła obawa kolizji z samolotem dublerem podchodzącym od wschodu.Rozminęli się czasowo (przelot- "odgłosy") czyli wyprzedzili odgłosy o około 4-5 minut, bo zapewne do planowanego czasu odgłosów przyjęli start samolotu jako 7:00 i czas lotu taki jak ostatecznie podali w Raporcie MAK czyli 1:14h, który byłby realny przy locie na FL270(taki jak w planie lotu a nie FL330).Nawet "geniusze" z ruskiej "razwiedki" popełniają błędy a my musimy je wychwytywać i na tej podstawie odtwarzać hipotetyczny przebieg zdarzeń.Tak graficznie wyglądałaby ta procedura w całości, gdyby warunki pozwalały na podejście końcowe:Moim zdaniem TU154M nr 101, po stwierdzeniu braku warunków na XUBS, odszedł z punktu 10XUB na OGALI z zamiarem lądowania w Briańsku a po drodze został skierowany na wojskowe lotnisko Sieszcza w obwodzie briańskim(musiały wystąpić po drodze zaprogramowane przez "scenarzystów" jakieś awaryjne warunki- ja sądzę, że do systemu klimatyzacji, który wykorzystuje powietrze z pierwszego stopnia sprężarki silnika, skierowano spaliny, co zmusiło załogę do skorzystania z "rady" kontroli lotów, by awaryjnie wylądowali na wojskowym lotnisku w Sieszczy). 
1
Co naprawdę wydarzyło się 10 kwietnia 2010 r.? Kolizja kłamstw smoleńskich implikuje prawdę
Obrazek użytkownika Romek M
Obrazek użytkownika civilebellum
6 dni temu Witam! Faktycznie, podwoiliśmy polemikę :) - to znana przypadłość Kolegi: wishful thinking…Nie kojarzę niestety Twojego „zamówienia” – wklejam to, co znalazłem na szybko:1. https://www.youtube.com/watch?v=SFUuu-QDrBs  (zwróć uwagę na słowa: na dziesięć minut przed lądowaniem!)2. ponownie ;) zwróć uwagę na ten cytat:мы наблюдали за другими самолетами, садившимися на этом аэродроме, почему-то они заходили на посадку с другой стороны полосы3. Z wyliczeń co do lotu tutki przychodzą mi na myśl artykuły naszego kolegi Propatriana:http://noweczasy.salon24.pl/667155,lot-nad-kukulczym-gniazdem-danych-oficjalnych-epwa-rudka-askil  (tam, na trzeciej stronie, że ASKIL o 8.13’) ihttp://noweczasy.salon24.pl/733686,pierwsze-podejscie-tutki-do-ladowania-w-obwodzie-smolenskimSerdeczności
1
Co naprawdę wydarzyło się 10 kwietnia 2010 r.? Kolizja kłamstw smoleńskich implikuje prawdę
Obrazek użytkownika Romek M
Obrazek użytkownika 35stan
1 tydzień temu Witaj. Piszesz(apelujesz):"Choć raz się nie upieraj..."a ja jako inżynier, rozpatrując temat po inżyniersku, będę się upierał, że czas 30-35 minut na lot samolotem pasażerskim o statusie HEAD z VIP-ami na pokładzie pomiędzy Moskwą a Smoleńskiem jest stanowczo za krótki.Wspominałem już o locie Putina w dniu 7.04.2010 roku, który trwał 55 minut(z lotem tym związane było charakterystyczne zdarzenie: Putin i Tusk powinni wystartować o tej samej godzinie, bo protokół dyplomatyczny wymagał, by samolot Putina wylądował 15 minut przed lądowaniem samolotu Tuska czyli o czas kręgu nadlotniskowego, a czas lotu Tuska to 70 minut a Putina 55 minut)Tymczasem Putin wylądował 45 minut po lądowaniu Tuska czyli spóźnił się o równą 1 godzinę a całe to zamieszanie związane było z tym, że Rosjanie czas startu z programu uroczystości potraktowali jako czas zimowy i stąd 1 godzinne opóźnienie czego "najtęższe" umysły urzędniczo prokuratorskie nie były w stanie zrozumieć i zakwalifikowały ten incydent jako "zwykłe" opóźnienie "cara Rosji".Przechodząc do rzeczy:Odległość Smoleńska od Moskwy(środków miast) w prostej linii, wg kalkulatora odległości wynosi 376.15 kmPrzekładając to na konkretną trajektorię poziomą i pionową, odległość ta  jest zapewne większa o około 40-50 km czyli wynosi ponad 400 km.Przy tym dystansie lot zapewne odbywa się na pułapie nie wyższym niż 8000 m(ze względów praktyczno ekonomicznych) i z prędkością przelotową około 800 km/h i czasie trwania lotu na tym pułapie kilkunastu minut, pokonując w tym czasie około połowy dystansu dzielącego oba lotniska.30 minut lotu na tym pułapie to dystans około 400 km, ale przecież jak już podawałem, mamy przy starcie i lądowaniu czasy związane z dostosowaniem ciśnienia w kabinie pasażerskiej z VIP-ami jako średni komfort 2x ~20 minut co po dodaniu czasu lotu na pułapie przelotowym te kilkanaście minut, daje te około 55 minut.To tyle w kwestii czasu lotu.Podam Panu link do materiału medialnego z wizyty Tuska i Putina w Katyniu 7.04.2010 roku:https://wiadomosci.wp.pl/obchody-w-katyniu-opoznione-wszyscy-czekali-na-putina-6036795764077697ai zwrócę uwagę Pana na czas publikacji:07-04-2010 (11:55)i fragment treści publikacji:(...)Rozpoczęły się uroczystości w Lesie Katyńskim z udziałem premierów Polski i Rosji, Donalda Tuska i Władimira Putina.(...)(...)Planowane na godz. 12.00 czasu polskiego uroczystości opóźniły się o niemal godzinę z powodu spóźnienia premiera Władimira Putina.(...)Pozdrawiam.   
1
Co naprawdę wydarzyło się 10 kwietnia 2010 r.? Kolizja kłamstw smoleńskich implikuje prawdę
Obrazek użytkownika Romek M
Obrazek użytkownika piko
1 tydzień temu Pewnie że pozwolę :) A propos czytania, ostatnio dostałem książkę od profesora Dakowskiego z jego dedykacją.Polecam:Dakowski Mirosław"O to, co najważniejsze. Krzaczek na drodze lawiny"Wydawca:  Wydawnictwo ANTYK Marcin Dybowski
1
O "Teoriach Spiskowych" dla opornych
Obrazek użytkownika Romek M
Obrazek użytkownika 35stan
1 tydzień temu Zasady lotu VIP "Od startu z Moskwy, w ciągu około 30 minut  jest na wysokości Smoleńska (lecąc z Wnukowa) Z Szeremietiewa i Domodiedowa jakieś 5 minut dłużej."To jest czas błędny, bo cały lot z Moskwy do Smoleńska zawiera w sobie następujące fazy:- start- wznoszenie do wysokości przelotowej na odpowiednim FLZe wznoszeniem wiąże się zmiana ciśnienia w kabinie pasażerskiej z ciśnienia atmosferycznego na poziomie pasa startowego do ciśnienia przelotowego, równego ciśnieniu atmosferycznemu na wysokości 2400 m(8000 ft).Zmiana ciśnienia w kabinie pasażerskiej wiąże się z komfortem podróży.Szybkie zmiany ciśnienia w kabinie są powodem złego samopoczucia pasażerów a nawet u bardziej wrażliwych są związane z bólem, (np. A346 - wznoszenie trwa wyjątkowo długo  i pozwala na wejście na poziom FL310(około 9500 m) w ok. 25-30min) i dlatego w liniach lotniczych szanujących komfort pasażerów, te zmiany zachodzą wolniej.Zakładając średni komfort podroży, to zmiany ciśnienia zachodzić powinny z szybkością 400 ft/min czyli wartość 8000 ft osiągnąć po około 20 minutach- lot na określonym pułapie przelotowym(kilkanaście minut ~12-13 minut)- zejście z pułapu przelotowego na pułap pośredni(od kilku do kilkunastu minut w zależności od pułapu przelotowego FL(w dniu 10.04.2010 z pułapu FL330 czyli ~10000 m do 3700m zajęło 11 minut- lot na pułapie pośrednim i zejście na pułap 1500 m, potem na wysokość kręgu, też zajmuje kilka minut(~5-6 minut)- lot po kręgu i po ścieżce podejścia końcowego też dobrych kilka minut(~6 minut)- lądowaniePokonanie tych wszystkich etapów lotu w ciągu 30-35 minut i prze zachowaniu nawet średniego komfortu lotu jest po prostu niemożliwe.W takim czasie mógłby pokonać ten dystans samolot myśliwski a nie samolot z pasażerami VIP.
-1
Co naprawdę wydarzyło się 10 kwietnia 2010 r.? Kolizja kłamstw smoleńskich implikuje prawdę
Obrazek użytkownika Romek M
Obrazek użytkownika civilebellum
1 tydzień temu tak jest, Romku - świetne zestawienie! диспетчеры тоже рекомендовали уходить на другой аэродром – в Витебск или в Москву - mówił to ratownik, który dotarł do Smoleńska z bazy lotniczej MCzS w miejscowości Sokoł k. Władimira (3 godziny lotu - ale dotarli po 4. godzinach, bo spędzili godzinę... na pustym lotnisku MCzS “Ramienskoje” pod Moskwą!). Kilka innych wypowiedzi z tego wywiadu (Рассказывает Дмитрий Туткушбаев, спасатель 1-го класса):в день трагедии в 9 утра погода была прекрасная, уже в 10 аэродром накрыл туман, а через полчаса после аварии он полностью рассеялся.Всего на месте было опознано 24 человека из 96-ти.надо сказать, с земли мы наблюдали за другими самолетами, садившимися на этом аэродроме, почему-то они заходили на посадку с другой стороны полосы.I ciekawostka:психолог проведет ряд диагностических тестов, которые позволят узнать, не получили ли участники ликвидации смоленской катастрофы психологических травм и не нуждаются ли в реабилитации.Serdeczności
1
Co naprawdę wydarzyło się 10 kwietnia 2010 r.? Kolizja kłamstw smoleńskich implikuje prawdę
Obrazek użytkownika Romek M
Obrazek użytkownika 35stan
1 tydzień temu "Skoro miałby odejść znad "Skoro miałby odejść znad XUBS o 8:20, to dlaczego miałby się znaleźć w Moskwie dopiero o 9:15?!"Bo tyle mniej więcej trwałby lot TU154M nr 101 na trasie Smoleńsk-Moskwa(tyle czasu trwał lot samolotu Putina w dniu 7.04.2010 roku z Moskwy do Smoleńska).Druga sprawa, to transport rzeczy ofiar z Briańska do Polski, samolotem Jak-42.Jaki sens byłby w tym, by rzeczy znajdujące się gdzieś w rejonie Moskwy, transportować do Briańska i dopiero z Briańska do Polski, skoro można by bezpośrednio z Moskwy?МОСКВА, 13 апр - РИА Новости. Польский самолет Як-42 доставит во вторник вечером из Брянска в Варшаву личные вещи погибших при катастрофе Ту-154 под Смоленском, сообщил по телефону РИА Новости источник в правоохранительных органах Брянска."Польский Як-42 прибыл в Брянск из московского аэропорта "Домодедово" в 10.35 мск во вторник. На борту этого самолета находятся личные вещи погибших при катастрофе Ту-154 под Смоленском. Вылет Як-42 в Варшаву планируется в 17.00 мск", - сообщил он.https://ria.ru/world/20100413/221855840.html „Robi się spis, ogląd wszystkich zebranych kawałków samolotu, po to, żeby zebrać szczątki ciał. Wszystkie zebrane rzeczy zbieramy, pakujemy do worków, pieczętujemy i wywozimy do Briańska, GDZIE STOI WASZ [BORT] SAMOLOT, GOTOWY DO ODLOTU.”http://superwizjer.tvn.pl/36814,podchodzil-trzy-razy-do-ciala-brata,archiwum-detal.htmlTVN, Superwizjer z dn. 26.04.2010, 4:15 nin. – 4:00 Od końca filmu;Jaki "wasz", skoro Polska nie posiadała na stanie samolotu Jak-42?
-1
Co naprawdę wydarzyło się 10 kwietnia 2010 r.? Kolizja kłamstw smoleńskich implikuje prawdę
Obrazek użytkownika Romek M
Obrazek użytkownika 35stan
1 tydzień temu Moskwa -o której? Jeśli TU154M nr 101 nawiązał kontakt z P. Plusninem około 8:15(tak zeznał P.Plusnin i powtarzał to w wywiadzie) a realizował lot wg trajektorii poziomej zapisanej w komputerze pokładowym: ASKIL-DRL1-10XUB-DRL-XUBS, to nad Siewiernym znalazł się około 8:20 lecąc na wysokości kręgu czyli około 500 m.Odchodząc na zapasowe do Moskwy, znalazł by się w Moskwie około 9:15 .Tymczasem sygnał o "katastrofie" wysyłał D.Górczyński już o 8:42 a to musiało być po udanym przejęciu samolotu.Do godziny 8:42 samolot nie mógł się znaleźć w Moskwie z powodów oczywistych.Trudno sobie wyobrazić, że skierowano samolot na Wnukowo i tam , na cywilnym lotnisku przejmowano pasażerów i załogę; do takich akcji nadają się lotniska wojskowe, położone z dala od skupisk ludzkich.Takim lotniskiem, położonym w odległości około 150 km od Smoleńska jest wojskowe lotnisko Sieszcza w obwodzie briańskim i godzina 8:42 idealnie pasuje do lądowania na tym lotnisku.Transport rzeczy ofiar z Briańska do Polski jest logiczną wskazówką na Sieszczę jako lotnisko awaryjnego lądowania, bo lotniskiem zapasowym wskazanym załodze musiał być Briańsk, o którym mówił w prokuraturze G.Cyganowski a także Briańsk pojawił się w rozmowie oficerów COP:(...)W dniu 10 kwietnia 2010 roku wraz z ambasadorem, pracownikami MSZ-u i Kancelarii Prezydenta oczekiwał na przylot samolotu prezydenckiego na lotnisku. Pogoda była bardzo zła. Grzegorz Cyganowski rozmawiał na temat warunków atmosferycznych z Kudriawcewem i przedstawicielami FSO. Z tego co mówili wynikało, że z samolotem zostanie nawiązana łączność po jego wejściu w rosyjską przestrzeń powietrzną i zostanie załodze zaproponowane lądowanie na innym lotnisku. Powiadomiono o tym Piotra Marciniaka przebywającego w Moskwie, który miał się udać na wskazane lotnisko w Moskwie, a także Ambasadę RP na Białorusi. Jako możliwe lotniska zapasowe wskazywano Moskwę, Mińsk, Briańsk, Witebsk. W rozmowach na płycie lotniska świadek uzyskał informację od Rosjan, że załoga ma wykonać jedno podejście i jeżeli lądowanie się nie uda odlecieć na lotnisko zapasowe (k. 90–97 tom IX, k.223–229, 269–272 tom IXA).(...)https://www.warszawapraga.po.gov.pl/tl_files/aktualnosci_powp/VDS100.14/postanowienie_o_umorzeniu_sledztwa.pdf(...)G.: Jeszcze na południu jest bliżej Briańsk i tam jest… no pogoda powyżej warunków.Z: Brańsk?G.: Briańsk, Briańsk. Briańsk.Z: BRG.: Briańsk.Z: No, słuchaj, zobaczymy…G.: To jest dużo bliżej od Moskwy.(…) To by leciał jakieś 40 min.(...)Oficer COP ocenia czas lotu ze Smoleńska do Briańska(odl. około 250 km) na około 40 minut , więc do Sieszczy (odl.około 150 km) mógł lecieć  te około 22 minuty.
1
Co naprawdę wydarzyło się 10 kwietnia 2010 r.? Kolizja kłamstw smoleńskich implikuje prawdę
Obrazek użytkownika Romek M
Obrazek użytkownika Verita
1 tydzień temu I..i....i...co było dalej? Ale też krótko. Za to zdanie , bardzo ważne, dziękuję. Wreszcie coś konkretnego...i właściwie najważniejszego. Reszty można się domyśleć..chociaż to właściwie nie ma już większego znaczenia. Jeszcze raz dziękuję. Może komisja Macierewicza przeczyta to zdanie i wreszcie będzie coś wiedzieć. I czy ta katastrofa nie powinna się nazywać moskiewską?
1
Co naprawdę wydarzyło się 10 kwietnia 2010 r.? Kolizja kłamstw smoleńskich implikuje prawdę
Obrazek użytkownika Romek M

Strony