Siódmy wariant

Obrazek użytkownika kryska
Artykuł
Ocena polecanki: 
Brak głosów

Komentarze

W artykule, który poleciła kura domowa http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20100430&typ=po&id=po61.txt jest taki fragment:

"Jak zauważa dr Karol Karski, poseł PiS specjalizujący się w prawie międzynarodowym, trudności prawne mogą wynikać z faktu, iż rządy Polski i Rosji nie są zgodne co do statusu samolotu rządowego, na którego pokładzie znajdował się prezydent Lech Kaczyński i członkowie jego delegacji. Premier Donald Tusk stwierdził, że dla strony polskiej jest to samolot wojskowy, dla rosyjskiej - cywilny. 
- Minister Bogdan Klich przyznał też niedawno w jednym z wywiadów telewizyjnych, że strona rosyjska zmieniła swoje zdanie w tej kwestii. Do 13 kwietnia postępowanie to prowadziły rosyjskie władze wojskowe, teraz prowadzą je instytucje cywilne, co potwierdza, iż Moskwa uznaje obecnie ten samolot za statek cywilny
."

Co się stało 13 kwietnia, że uległ zmianie status samolotu rządowego? Koncepcja konwencji chicagowskiej pojawiła się (proszę mnie poprawić) ok. 20 kwietnia.

Ciekawie to wygląda, gdy porównamy pierwsze akty prawne podpisane przez Marszałka Sejmu, Bronisława Komorowskiego o żałobie narodowej (1) oraz przedłużeniu tej żałoby (2).                                                                                  
1)

Rozporządzenie Marszałka Sejmu wykonującego obowiązki Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 10 kwietnia 2010 r. Sygnowane: Marszałek Sejmu: B. Komorowski, Prezes Rady Ministrów: D. Tusk (elektronicznie podpisany przez Grzegorz Paczkowski, data 2010.04.10, 18:00:05)

2)

Rozporządzenie Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 13 kwietnia 2010 r. Sygnowane: Marszałek Sejmu wykonujący obowiązki Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej: B. Komorowski, Prezes Rady Ministrów: D. Tusk (elektronicznie podpisany przez Grzegorz Paczkowski, data 2010.04.14, 18:31:27)

Mam dwa pytania. Pierwsze do Pana Karola Karskiego.                            
- Czy poza przesłankami istnieją również dowody na stwierdzenie, że 13 kwietnia strona rosyjska zmieniła swoje zdanie co do statusu samolotu rządowego?    

Drugie do Pana Grzegorza Paczkowskiego.                                                    
- Jakie akty prawne umożliwiły zmianę rozporządzenia Marszałka Sejmu wykonującego obowiązki Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dn.10 kwietnia 2010 r. na rozporządzenie Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dn.13 kwietnia 2010 r.?

 

 

Podoba mi się!
0
Nie podoba mi się!
0
#405640