Kto gdzie za co odpowiada ?

Obrazek użytkownika zetjot
Blog

Nie zagłębiam się w detale dotyczące walki ze skutkami nawałnic. Na temat nawałnic mam odrębne w stosunku do mediów zdanie, gdyż jest to, po pierwsze, kwestia nieprzewidywalna, a po drugie media przez swoje rozproszenie i błędny model pracy przyczyniają się do chaosu informacyjnego, co ma wpływ na przygotowanie się do ewentualnych katastrof jak i na sposób reagowania na nie.

Nie mam więc pojęcia, jak zareagowały na katastrofę organizacje i instytucje odpowiedzialne za te kwestie, ale chciałbym zabrać na ten temat głos opierając się na swoich wcześniejszych wypowiedziach i przekonaniach na temat struktury nieodpowiedzialności w Polsce, bo tak to trzeba określić.

Pisałem już niejednokrotnie o tym, że nie mam pojęcia o tym co się dzieje na szczeblu lokalnym, chyba że to się przydarza pod moim własnym nosem, co jestem w stanie zauważyć naocznie. Stan mediów lokalnych i ich strukturalne powiązania z lokalnymi ukladami władzy nie pozwalają na wyrobienie sobie właściwej opinii. I tu muszę powiedzieć szczerze, że do szczebla samorządowego zaufania nie mam, bo, tu trzeba odwołać się do tezu zasadniczej, ustrojowej, opanowany jest przez układ postkomunistyczny.

W obecnej sytuacji politycznej, gmatwającej obraz stanu rzeczy, nie można stwierdzić jednoznacznie, czy problemy w funkcjonowaniu różnych szczebli samorządu są efektem dzialania lokalnych macek układu postkomunistycznego czy też wadliwej konstrukcji ustrojowej instytucji samorządu.

Tymczasem logika procesów organizacyjnych administracji pokazuje, że reakcja na wydarzenia nadzwyczajne musi odbywać się w sposób naturalny czyli oddolnie. Są samorządy różnego szczebla i to przede wszystkim samorządu muszą reagować błyskawicznie. Jeżeli samorządy nie dysponują adekwatnymi środkami muszą się zwrócić wyżej, do władz centralnych włącznie.

Jest rzeczą oczywistą, że władze centralne, oddalone od poziomu lokalnego nie mają stosownych środków, aby uzyskać szybko stosowne informacje na temat stanu rzeczy. Trzeba też przy okazji zauważyć, co ignorują rozmaici politycy, że byłoby rzeczą politycznie niepożądaną a także absurdalną, by władze centralne mogły takie informacje uzyskiwać samodzielnie, bo czyniłoby to szczebel samorządowy zbędnym formalnie przynajmniej. Bez przemodelowania systemu się nie obejdzie.

Twoja ocena: Brak Średnia: 5 (5 głosów)

Komentarze

Komentarz ukryty i zaszyfrowany

Komentarz użytkownika JSC został oceniony przez społeczność dość negatywnie. Został ukryty i zaszyfrowany poprzez usunięcie samogłosek. Jeśli chcesz go na chwilę odkryć kliknij mały przycisk z cyferką 3. Odkrywając komentarz działasz na własną odpowiedzialność jakkolwiek ciężko Ci będzie go odczytać. Pamiętaj, że nie chcieliśmy Ci pokazywać tego komentarza..

wn Tsk.
Vote up!
0
Vote down!
-3

Ponadto uważam, że trzeba zrobić śledztwo w sprawie układu minusującego.

Obrażliwe treści zgłaszam do prokuratury.

#1546729

Kolesie z PO załamują dziś ręce a przez osiem lat jakoś żadna akcja ratunkowa im nie wychodziła - przypadek?

Vote up!
0
Vote down!
0

Yagon 12

#1546750

Znacząca Konferencja w kraju pt.: „Współdziałanie administracji rządowej i samorządowej z organami wojskowymi w stanach nadzwyczajnych i w czasie wojny” odbyła się w dniu 11.10.2012 r. w Klubie IWspSZ przy ul. Sułkowskiego 52 w Bydgoszczy.

SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO W WOJEWÓDZTWIE KUJAWSKO-POMORSKIM stworzono w 2007 r., a jego weryfikacja nastąpiła w roku 2011. System był sprawdzany i do 2012 r. wyniki oceniano pozytywnie. Zachodzi pytanie? Czy za rządów PO system w województwie/województwach był modyfikowany, trenowany czy spoczęto na laurach?

Typowa organizacja Gminnego Zespołu zarządzania Kryzysowego w gminach w/w województwie kształtuje się następująco:

- Szef Zespołu: wójt/burmistrz, prezydent miasta

- wydzieleni pracownicy urzędu;

- pracownicy służb zespolonych, inspekcji i straży;

- przedstawiciele społecznych organizacji ratowniczych;

- inne osoby wg wniosków Szefa Zespołu.

Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego mieści się w obiekcie wojewody i pełni całodobowy dyżur w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego!

Art. 5. 1. Tworzy się Krajowy Plan Zarządzania Kryzysowego oraz wojewódzkie, powiatowe i gminne plany zarządzania kryzysowego, zwane dalej „planami zarządzania kryzysowego”.

file:///D:/Userfiles/Downloads/D20070590Lj.pdf

Organizacja zarządzania kryzysowego w Rzeczypospolitej Polskiej wygląda następująco;

- RADA MINISTRÓW
-RZĄDOWY ZESPÓŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO

-PRZEWODNICZĄCY PREZES RADY MINISTRÓW

-RZĄDOWE CENTRUM BEZPIECZEŃSTWA

-WOJEWODA

-WYDZIAŁ BEZPIECZEŃSTWA i ZARZADZANIA KRYZYSOWEGO

-WOJEWÓDZKI ZESPÓŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO

-WOJEWÓDZKIE CENTRUM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO

-STAROSTA, PREZYDENT MIASTA, BURMISTRZ, WÓJT

-POWIATOWY ZESPÓŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO

-MIEJSKIE/GMINNE CENTRUM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO

-MIEJSKI/GMINNY ZESPÓŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO.

Plany są opracowane, siły i środki (teoretycznie) wydzielone, monitoring rzekomo działa. Treningi np. w 2011 r. były następujące: sztabowy Bydgoskiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, – trening Rejonowego Ośrodka Analizy Danych i Alarmowania oraz stałego dyżuru Prezydenta i miejskich jednostek organizacyjnych, – epizody praktyczne Nr 1: likwidacja skutków zagrożeń ekologicznych na rzece Brdzie, – epizod praktyczny Nr 2: ewakuacja pracowników i klientów z obiektów Miejskich Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o., – epizod praktyczny Nr 3: ewakuacja pracowników i klientów z bud. „C” Urzędu przy ul. Grudziądzkiej. W ramach ćwiczeń wojewódzkich systematycznie uczestniczył Rejonowy Ośrodek Analizy Danych i Alarmowania (ROADA). Dodatkowo przeprowadzono ćwiczenia systemu reagowania kryzysowego „Epifaktor 2011” – był to kolejny sprawdzian służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na szczeblu centralnym, w których Wydział Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miasta Bydgoszczy brał czynny udział.

A finanse?

§ art. 26 Ustawy z 2007 roku o zarządzaniu kryzysowym: ust. 1. Finansowanie wykonywania zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego na poziomie gminnym, powiatowym i wojewódzkim planuje się w ramach budżetów odpowiednio gmin, powiatów i samorządów województw. ust. 2. „Finansowanie wykonywania zadań z zakresu zarządzania kryzysowego na poziomie krajowym planuje się w ramach budżetu państwa w częściach, którymi dysponują wojewodowie, minister właściwy do spraw wewnętrznych i inni ministrowie kierujący działami administracji rządowej (Minister Obrony Narodowej) oraz centralne organ administracji rządowej”

Plany są, finanse też, treningi były i zakładam, że są nadal planowane i realizowane. Dlaczego, więc system, w który w ub. latach zainwestowano spore pieniądze zawodzi?

Według mnie zawodzą ludzie i to ci z pierwszej linii.

Mali, zawistni karierowicze, pazerni na wysokie uposażenie odporni na wiedzę i trudni do z*a!

(mgr wf jak raz zasmakował śmietany na stanowisku burmistrza stwierdził: „już nigdy w życiu nie będę uczył w szkole za marne 3 000 zł sic! Teraz miesza w powiecie…).

Tak, władza ma jeździć limuzynami, szanowny panie burmistrzu K.R., a pan ma zamiatać w Gminie. W czasie kryzysu ma pan pociągać za sznurki , które przygotował panu specjalista ds. obronnych.

A jak pan tego nie potrafi to niech pan nie kandyduje więcej na stanowisko burmistrza tylko wykonuje zawód wyuczony, np. uczy młodzież języka angielskiego z lepszym skutkiem!

https://wiadomosci.wp.pl/dobra-sciema-byly-polityk-pis-podsumowal-dzialania-rzadu-po-nawalnicach-6156989552014977a

PS

http://demotywatory.pl/4686975/kompetencje-(c)HGW--nie-widzialam-nie-wiedzialam-nie

Vote up!
1
Vote down!
0

casium

#1546768

Jak dotąd wszystko idzie doskonale. Nie da się nigdy załatwić wszystkiego na pstryknięcie palcami. Nawet na zrobienie kawy trzeba poczekać. (Tylko trzyletni syn bratanka i jego koledzy z przedszkola to potrafią). Miło jest patrzeć jak siedzi na stołeczku, wykrzykuje życzenie i strzela palcami, a wszyscy obecni rzucają się jeden przez drugiego, aby spełnić życzenie malca.

W przypadku Pani Premier wszyscy rywale chcą na Nią popstrykać palcami, dziewczyna dwoi się, trudno było się spodziewać, że nadąży, ale daje radę!!!

 

Vote up!
0
Vote down!
0
#1546775