Seks i konsumpcjonizm

Obrazek użytkownika zetjot
Blog

Na konsumpcjonizm można spojrzeć nie tylko od strony struktury tej formy gospodarki, lecz także z perspektywy ewolucyjnej, a wtedy podstawową kategorią okazuje “ostentacyjna konsumpcja”. Konsumpcjonizm wykorzystuje rozmaite ewolucyjnie wykształcone nieuświadomione mechanizmy związane ze strategiami rozrodczości.

Jednym z ważnych elementów systemu konsumpcjonistycznego jest odpowiedni dobór bodźców motywujących do zwiększenia konsumpcji. W każdym społeczeństwie ważne są symbole atrakcyjności czy to fizycznej czy też społecznej jednostki. Status społeczny danego człowieka określają takie czynniki jak dom, piękna żona, drogi samochód. Szczególnie interesującą wydaje się kwestia partnerki, bo wiąże się ona jednocześnie z doborem seksualnym, a wiadomo, że tak jak uroda potencjalnej partnerki, świadcząca o jej potencjale rozrodczym, jest ważnym motywem w przypadku panów, tak ważnym czynnikiem przy wyborze partnera przez płeć piękną są zasoby jakie on posiada czyli stopień zamożności kandydata na partnera, niezbędny dla utrzymania rodziny. Większość gatunków zwierząt zwraca baczną uwagę na cechy jakie prezentują potencjalni partnerzy i podobnie jest u ludzi.

Stąd bierze się waga bodźców oddziałujących na oczekiwania partnerów seksualnych wykorzystywanych w modzie. Oznaki atrakcyjności są inne dla każdej płci. Panowie prezentują, oprócz męskiej sylwetki, wyposażenie towarzyszące świadczące o wysokim statusie. Panie, żeby wypaść korzystnie na tle konkurentek, uciekają się do rozmaitych sztuczek, z czego najbardziej efektowną, jeśli chodzi o modę, jest efekt klepsydry. O kosmetykach, kremach zabiegach chirurgii plastycznej już nie wspomnę.

Proszę sobie spojrzeć na te reklamy.

Czy one mają na celu zainteresować jakością produktu ?

Wątpię, celem głównym jest wywołanie pewnych stanów uczuciowych, emocji, ekscytacjii zwiększenie atrakcyjności osoby strój noszącej. Facet się ślini już na sam widok roznegliżowanych ciał, raz w takiej pozie, a raz w innej.

Zaś każda dziewczyna już widzi siebie w takiej kiecce, ale co najważniejsze czuje ten wzrok na sobie tych facetów, jak ją pożerają wzrokiem i tę zazdrość jaka zżera konkurentki.

]]>http://pl.dawanda.com/product/104995027-manon-ii]]>

]]>http://pl.dawanda.com/product/104919767-ines]]>

Wydaje mi się, że oto pozwoliliśmy manipulatorom wejść sobie na głowę i ten zamach na nasze umysły tolerujemy. Niestety, trzeba zdać sobie sprawę z tego, że to nie jedyna taka operacja, a każda z nich obniża próg wrażliwości i odporności na manipulacje, co prowadzi do skażenia coraz większych obszarów życia.

Marketing konsumpcjonistyczny stać na wyrzucanie gigantycznej forsy na reklamy, bo to my za nie zapłacimy przez naszą głupotę. Stać ich na produkcję podrasowanych obrazków ze słonecznych wysp jak i odpowiednio naświetlonych studio fimowych, w których rozmieszczą śliczne, atrakcyjne i kosztowne modelki by wprowadzić nas w nastroje pobudzjące rozmaite pragnienia, nieświadome marzenia, wywołujące poczucie niedosytu i sprzyjające zwiększonym zakupom niepotrzebnych przedmiotów.

Albo proszę popatrzeć na ten produkt i modelkę:

]]>http://pl.dawanda.com/product/104899371-chartum]]>

Widok z tyłu jest jeszcze jaki taki, sama sylwetka wydaje się oku kusząca, natomiast od przodu to po prostu estetyczna masakra.

Po takim przygotowaniu modowym, można pójść o krok dalej i “przełamywać schematy”. Żenada.

]]>http://film.interia.pl/telewizja/news-undressed-polska-randka-w-lozku-cz...]]>

Bodźce seksualne należą do sfery prywatnej i tam mogą się przejawiać w normalnym, naturalnym trybie. Tu jednak mamy mamy do czynienia z nagminnym i szkodliwym wykorzystywaniem sfery publicznej do bezustannego mnożenia i intensyfikowania tych bodźców na gigantyczną skalę. Trzeba z tym zrobić porządek.

Twoja ocena: Brak Średnia: 5 (4 głosy)