Manipulacje TVN, Onetu, wp.pl, Newsweeka, Faktu

Obrazek użytkownika Filip_Stankiewicz
Kraj

Oto te manipulacje TVN, Onetu, wp.pl, Newsweeka, Faktu:

 

1 Według Faktów TVN słowa o „najgorszym sorcie” dotyczyły całej opozycji, a dotyczyły jedynie niesłusznie donoszących na Polskę zagranicą. Tutaj ta wypowiedź: https://www.youtube.com/watch?v=SKFgVD2KGXw

 

2 Według Faktów TVN Jarosław Kaczyński powiedział „prawdziwi Polacy dojdą do władzy”. Tymczasem powiedział „wolni Polacy”.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1347,title,PiS-Kaczynski-nie-mowil-o-prawdzi...

 

3 Według zeznań byłej minister finansów w rządzie PO-PSL przed komisją śledczą mafia VAT mogła dyktować ustawy Donaldowi Tuskowi. Z jej zeznań wynika, że lobbyści posiadali nawet własny gabinet w resorcie finansów, a ich wpływ na nowe ustawy był bardzo duży. Zeznania Elżbiety Chojny-Duch kompromitują najważniejszych ludzi Donalda Tuska, takich jak Sławomir Nowak. „Fakty” TVN nie poinformowały o tych zeznaniach.

https://wpolityce.pl/polityka/422113-mafia-vat-dyktowala-ustawy-tuskowi

https://wpolityce.pl/polityka/422240-tvn-przegapil-zeznania-ws-vat-trafn...

 

4 Telewizja TVN zasugerowała przed wyborami samorządowymi w 2018 roku, że Prawo i Sprawiedliwość/Zjednoczona Prawica dąży do wyjścia Polski z UE. Oparła się na pytaniu ministra Zbigniewa Ziobro do Trybunału Konstytucyjnego, które to pytanie mogło doprowadzić do sytuacji analogicznej jaka jest w Niemczech (a jak Państwo wiecie Niemcy są w UE). Sebastian Kaleta napisał na ten temat: „Konstytucja RP jest nad traktatami unijnymi w hierarchii źródeł prawa. Takie są fakty. Jeśli ktokolwiek chce przypisywać UE niewskazane wprost kompetencje, państwo członkowskie ma prawo, a wręcz obowiązek dokonać oceny zgodności takich działań z konstytucją tego kraju.” TVN podparł tezę o dążeniu PiS do Polexitu kilkoma wypowiedziami poseł Krystyny Pawłowicz, która rzeczywiście nie przepada za Unią Europejską, ale jest szeregowym posłem, nie decyduje o działaniach całego ugrupowania, co więcej napisała później, że widzi przyszłość Polski jedynie w UE.

https://niezalezna.pl/240954-ziobro-sklada-wniosek-do-trybunalu-a-totaln...

 

5 Fakty TVN zasugerowały, że Zbigniew Ziobro podważył działania policji w sprawie osób, które dokonały napisów na grobowcu Bieruta. Tymczasem uznał zatrzymanie i ich ukaranie za dobre. Uznał tylko, że zbędny jest areszt na 48 godzin.

 

6 Według TVN premier Szydło w USA nie spotkała się z żadnym światowym przywódcą - a spotkała się z sekretarzem generalnym ONZ.

 

7 Według TVN na spotkaniu u marszałka Sejmu z opozycji był tylko lider PSL. Tymczasem był jeszcze przedstawiciel partii KORWIN.

 

8 Fakty TVN powołując się na agencję Bloomberg podały jako fakt, że rok prezydentury Andrzeja Dudy kosztował Polskę 50 mld dolarów, bo tyle z giełdy wycofali inwestorzy. Tymczasem prezydent i w ogóle rządzący mieli niewielki wpływ na decyzje inwestorów. Powołanie się na jakieś źródło nie zwalnia dziennikarzy z oceny czy dana opinia jest obiektywna, powinni również umożliwić odniesienie się do tej krytycznej opinii prezydentowi lub przedstawicielom Kancelarii Prezydenta.

http://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/bilans-pierwszego-roku-prezydent...

 

9 Szef MON powiedział, że aerokluby wesprą powstające wojska obrony terytorialnej. W 1939 samoloty bez uzbrojenia prowadziły rozpoznanie - nie muszą podlatywać blisko wroga. Fakty TVN stwierdziły, że chodzi też o balony, to wymysł:

https://pl.wikipedia.org/wiki/PWS-26

http://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/szef-mon-ma-nowe-zadanie-dla-aer...

 

10 Fakty TVN podały, że rzecznik MON dostał medal „za odwagę bez walki” - czyli według ich to medal dla żołnierzy. Tymczasem medal ten otrzymało mnóstwo cywilów w tym dziennikarzy i dziennikarze TVN musieli o tym wiedzieć, nie wyjaśnili tego w kolejnych dniach.

 

11 TVN24 zobrazowała debatę o Polsce w europarlamencie zdjęciem na którym sala posiedzeń była pełna europosłów. Tymczasem naprawdę sala posiedzeń świeciła pustkami (było poniżej 70 europosłów).

http://niezalezna.pl/86023-tvn24-sobie-rzeczywistosc-sobie-internauci-wy...

 

12 Według TVN i Polsatu obowiązujące w Polsce prawo dopuszcza aborcję (czyli jak wynika z definicji medycznej zamordowanie dziecka) gdy „płód” jest upośledzony, chory - tymczasem prawo mówi tylko o podejrzeniu („badania prenatalne lub inne przesłanki medyczne wskazują na duże prawdopodobieństwo”) i są dzieci, które miały być chore, a rodzą się zdrowe. Nie podają tego jak sądzę celowo, aby ludzie popierali ten proceder.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Aborcja_w_Polsce

 

13 Premier Beata Szydło wraz z kilkoma ministrami przebywała z wizytą w Izraelu, omawiane były kwestie współpracy w różnych dziedzinach. Kilka aut z kolumny rządowej miało wypadek, ale nie było wśród nich auta Beaty Szydło, ani żadnego z ministrów. Wiadomości TVP 1 o 19.30 zrelacjonowały efekty wizyty i wspomniały o wypadku. Fakty TVN pominęły cele wizyty informując tylko o wypadku.

 

14 16 listopada 2016 była konferencja na temat dezinformacji w mediach. Wypowiadało się wielu ekspertów, szef Biura Bezpieczeństwa Narodowego, ministrowie Macierewicz i Waszczykowski. Wiadomości TVP o 19.30 rzetelnie zrelacjonowały to wydarzenie (można obejrzeć pod poniższym linkiem). Natomiast Fakty TVN pokazały urywki wypowiedzi jedynie ministra Macierewicza, przypomniały jego stare wypowiedzi i taka to była dziwna relacja. TVN ma jakąś fobie na punkcie byłego ministra Obrony Narodowej.

https://wiadomosci.tvp.pl/27495207/16112016-1930

 

15 Manipulacja dotycząca reformy sądownictwa. Przedstawili wypowiedź wiceministra sprawiedliwości, który powiedział, że nowa prezes sądu złożyła wniosek o powołanie nowych wiceprezesów, po czym pokazali, że ta prezes sądu mówi „nie”. Tyle, że ona odpowiadała na zupełnie inne pytanie - czy chciała odwołania poprzednich wiceprezesów, a nie czy złożyła wniosek o powołanie nowych.

https://twitter.com/MASAKRACJApl/status/913722700534878209

 

16 Premier Beata Szydło w Rydze, przed szczytem Chiny-Europa Środkowo-Wschodnia, spotkała się z premierami Chin - Li Keqiangiem, Łotwy - Marisem Kuczinskisem, Serbii - Aleksandrem Vucziciem i z premierem Chorwacji. Podczas rozmowy z szefem chińskiego rządu poruszone zostały kwestie dotyczące m.in. współpracy gospodarczej i politycznej. Rozmowy dotyczyły realizacji konkretnych projektów z chińskimi partnerami w zakresie sektora technologicznego, transportu i logistyki, ochrony środowiska oraz gospodarki wodnej. Tematem rozmów z premierami Łotwy i Serbii była współpraca regionalna, w tym kwestie związane z bieżącą polityką Unii Europejskiej. Spotkanie z premierem Łotwy dotyczyło też rozbudowy infrastruktury w regionie, m.in. trasy Via Carpatia. W grupie "16+1", która spotkała się w Rydze, oprócz Chin znajdują się: Estonia, Łotwa, Litwa, Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Bułgaria, Słowenia, Chorwacja, Serbia, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra, Albania i Macedonia. Fakty TVN pominęły to kompletnie - to chora cenzura!

 

Przypadków pomijania ważnych informacji było znacznie więcej - choćby w dniu 21.04.2017 Fakty TVN nie poinformowały o danych GUS o świetnym rozwoju gospodarczym Polski i konferencji premier Beaty Szydło z tym związanej dotyczącej również działań rządu, które przyspieszyły rozwój naszego kraju pod nazwą "Gospodarka +".

 

17 „Fakty” TVN (nieoceniony redaktor Sobieniowski) uznały (28.03.2017) za absurdalną wypowiedź wiceministra Obrony Narodowej Bartosza Kownackiego, że znaczenie śmigłowców wielozadaniowych dla losów ewentualnej wojny byłoby dziesięciorzędne. Tymczasem mamy 120.000 żołnierzy (dzięki powołaniu Obrony Terytorialnej będzie ich sporo więcej), 1000 czołgów, 2600 wozów opancerzonych i 440 dział samobieżnych. Potencjalny agresor czyli Rosja ma przynajmniej kilka razy więcej żołnierzy i sprzętu. Zaś śmigłowce wielozadaniowe których głównym zadaniem jest transport żołnierzy i /lub sprzętu (w liczbie 50, bo tyle chcieli kupić przepłacając zresztą) mogą przewieźć bliżej linii frontu tysiąc kilkuset żołnierzy (w kilku turach kilka tysięcy) uratować życie paruset żołnierzom (jeśli nie zostaną oczywiście zestrzelone, bo Rosja miałaby zapewne przewagę w powietrzu), ale nie zniszczą wrogiego samolotu, śmigłowca uderzeniowego czy czołgu. Zatem szansa, że od nich będzie zależało czy wygramy czy przegramy jest znikoma - i tu wiceminister ma w pełni rację. Zapewne też można pieniądze na nie przeznaczone wydać na bardziej potrzebny sprzęt zdolny zniwelować przewagę Rosjan w siłach pancernych czy w powietrzu - i z tego punktu widzenia brak tych śmigłowców, a kupno za zaoszczędzone pieniądze na przykład broni przeciwpancernej czy przeciwlotniczej wzmocni naszą obronność, a nie osłabi jak twierdzi TVN (i opozycja).

http://technowinki.onet.pl/militaria/polska-i-rosyjska-armia-porownanie/...

 

18 Pod linkiem o wielu manipulacjach TVN dotyczących komisji do spraw reprywatyzacji pod kierownictwem Patryka Jakiego - telewizja ta twierdziła między innymi, że od decyzji komisji nie będzie można odwołać się do sądów, a tymczasem w rzeczywistości odwołać się do sądu można.

http://prawicowyinternet.pl/jak-tvn-manipuluje-faktami-sebastian-kaleta-...

 

19 Oczywiście w Faktach TVN nie poinformowali, że radna Anna Kołakowska napisała o ogoleniu na łyso poseł Pomaski, bo ta podarła uchwałę o suwerenności Polski. A ten powód jest bardzo ważny, a dla części Polaków nawet kluczowy, bo usprawiedliwia częściowo lub nawet całkowicie emocje radnej i dokonanie tego wpisu. Za podarcie właśnie takiej uchwały ogolenie zdaniem wielu to adekwatna kara.

 

20 TVN kłamie na temat roku Komisji Weryfikacyjnej. W serwisie internetowym TVN Warszawa pojawił się artykuł w którym oceniono, iż twierdzenie Patryka Jakiego, że w wyniku działalności Komisji Weryfikacyjnej sprywatyzowane kamienice wracają do miasta jest nadużyciem."Aby tak się stało, potrzebne są odpowiednie wpisy w księgach wieczystych, a tych wpisów nie ma. Decyzje komisji nie są prawomocne. Niemal wszystkie, z wyjątkiem nieruchomości przy Nieborowskiej 15, zostały zaskarżone do sądu administracyjnego przez właścicieli" - czytamy na portalu. Do artykułu odniósł się na portalu społecznościowym sam zainteresowany, który oskarżył portal o posługiwanie się nieprawdziwymi informacjami. "TVN kłamie na temat #RokKW - wpisów w księgach wieczystych gdzie wróciło miasto jest... 12. W tym wiele prawomocnych a TVN sobie pisze, że jest 0! Tak samo jeśli chodzi o lokatorów- wszędzie wróciły stare czynsze. Poprawcie i przeprosicie - napisał na Twitterze Patryk Jaki.

https://dorzeczy.pl/kraj/69125/Jaki-TVN-klamie-Poprawcie-i-przeproscie.htm

 

Więcej manipulacji TVN pod tym linkiem:

http://www.citizengo.org/pl/37148-petycja-o-odebranie-koncesji-stacji-te...

 

Dlaczego Onet kłamie? Jak to nie ma pieniędzy na wypłatę odszkodowań poszkodowanym w procederze przestępczej reprywatyzacji w Warszawie? Ponad 6 mln zdobyto na wypłaty odszkodowań od handlarzy. Środki są już na rachunku miasta.

https://twitter.com/PatrykJaki/status/1013053461137645570

 

Onet znów „zabłysnął”. Przypisali znanemu dziennikarzowi słowa, które... nie padły! przez dobre pół dnia, czytelnicy portalu Onet.pl mogli oglądać tytuł "Borek: znaczna część elektoratu PiS pochodzi ze środowisk kibicowskich". Artykuł wisiał w bardzo dobrze widocznym miejscu tak, że zobaczyć i przeczytać mógł go każdy. Problem w tym, że Mateusz Borek, znany komentator sportowy... nic takiego nie powiedział. Mateusz Borek zażądał przeprosin i wyraził swój sprzeciw. Komentator sportowy doczekał się przeprosin i zmiany zmanipulowanego tytułu:

http://niezalezna.pl/225829-onet-znow-zablysnal-przypisali-znanemu-dzien...

 

Polska Policja: Artykuł na stronie Wirtualna Polska (wp.pl) "Jak dowódcy ściągają policjantów na marsz. Grożą cofnięciem awansów, policyjna lekarka kasuje L4" zawiera odniesienia do nieprawdziwych, celowo spreparowanych informacji i wprowadza w błąd opinię publiczną. Screen z rozmowy na WhatsApp'ie nie jest zapisem rozmowy z prawdziwym dowódcą jednego z plutonów Oddziału Prewencji w Warszawie. To #fakenews. W czasie, gdy rzekoma rozmowa miała mieć miejsce, policjant ten prowadził zajęcia dla innych funkcjonariuszy. Co istotne, w sprawie tej zostało złożone zawiadomienie do Prokuratury Okręgowej w Warszawie o popełnieniu przestępstwa z art. 212$2 k.k oraz art. 227 k.k.

https://twitter.com/Policja_KSP/status/1060508640757604353

https://twitter.com/Policja_KSP/status/1060508642275979265

https://twitter.com/Policja_KSP/status/1060508644402442240

 

Manipulacja „Newsweeka”:Krzysztof Światek o kuriozalnej relacji portalu tygodnika Lisa z gali 35-lecia "TS": Omamy Newsweek.pl. Relacja z gali 35-lecia „Tygodnika Solidarność”, zamieszczona na portalu newsweek.pl, stała się nieudolną karykaturą uroczystości - z nieprawdziwą tezą i informacjami. Autor tekstu ujrzał na gali Jarosława Kaczyńskiego, którego… w Teatrze Polskim nie było. „Tygodnik Solidarność. Jak PiS zakłamuje historię legendarnej gazety” - taki tytuł nosi relacja. A dalej teza, że „tak naprawdę była to rocznica przejęcia tego pisma przez Jarosława Kaczyńskiego w 1989 r.”. Tu się zatrzymajmy. Powyższą bzdurę mógł napisać tylko ktoś, kto nie wziął udziału w gali, ani nie obejrzał relacji w TVP1. A nawet nie przejrzał zdjęć z uroczystości, dostępnych choćby w serwisie PAP. Zobaczyłby wtedy wielki portret Tadeusza Mazowieckiego na ekranie z dopiskiem w jakich latach był redaktorem naczelnym „TS”. Podczas uroczystości uhonorowaliśmy bowiem wszystkich redaktorów naczelnych w historii pisma. O śp. Tadeuszu Mazowieckim, prowadząca galę dziennikarka Anna Popek, powiedziała: „Tadeusz Mazowiecki w najtrudniejszym, bo jeszcze komunistycznym okresie, zbudował zespół i wyznaczył linię pisma. Musiał też walczyć o papier - wtedy przydziałowy, oraz z cenzurą o przestrzeń dla wolnego słowa. Prowadził pismo od kwietnia 1981 r do stanu wojennego i ponownie - po roku 1989 roku, aż do momentu powołania go na stanowisko premiera”.

http://www.tysol.pl/a1175-Omamy-newsweek-pl

 

W zeszłym roku tytuł Hieny Roku przyznawany przez polskie środowisko dziennikarskie przypadł Tomaszowi Lisowi - w tym roku ten niechlubny tytuł może otrzymać pracujący dla kierowanego przez niego tygodnika „Newsweek” dziennikarz Michał Krzymowski. Do Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich wpłynął już wniosek w tej sprawie. Dotyczy artykułu „Wielki strach w fabryce dokumentów” z lipca tego roku. Dziennikarz atakuje w nim obecne władze Państwowej Wytwórni Papierów Wartościowych m.in. za to, że uczęszczają do kościoła - dziennikarz wysłał m.in. pytanie o to, którzy członkowie władz PWPW chodzą na „poranne bądź popołudniowe msze święte”. To jednak tylko jeden z zarzutów wystosowanych wobec artykułu zgłoszonego do antynagrody. Dziennikarz oparł swój tekst m.in. na anonimowym liście pracowników spółki do ówczesnego ministra skarbu Dawida Jackiewicza, krytykującym władze spółki. Według dziennikarza prezes Wojciechowski miał m.in. zwolnić sekretarkę samotnie wychowującą trójkę dzieci, choć naprawdę, jak wynika z wniosku, to ona sama podjęła decyzję o zmianie pracy. Podobny los, według słów Krzymowskiego, miał spotkać wdowca z trójką dzieci. „Owszem, taka osoba została zwolniona - redaktor zapomniał wspomnieć, że jest to wdowiec ponownie żonaty, a jego dzieci są już dorosłe” - czytamy we wniosku podpisanym przez władze spółki. To tylko niektóre z wymienionych przez wnioskodawców przekłamań, półprawd i manipulacji, którymi posłużył się redaktor Krzymowski.

http://niezalezna.pl/87601-faworytem-w-wyscigu-o-hiene-roku-dziennikarz-...

 

"Fakt24.pl" manipulował informacjami w sprawie Apelu Poległych na Westerplatte. W artykule zatytułowanym "Incydent na Westerplatte. Wojsko zablokowało harcerzy", który opublikowany został na portalu "Fakt24.pl" przeczytać można było, iż "od wielu lat to harcerze czytali Apel Poległych podczas uroczystości na Westerplatte". Nieprawdziwość tego stwierdzenia potwierdził później nawet dziennikarz "Faktu".

http://www.tysol.pl/a10840--video-Fakt24-pl-manipulowal-informacjami-w-s...

 

Manipulacji „Gazety Wyborczej” nie będzie z braku czasu ;)

 

Filip Stankiewicz

Ocena wpisu: 
5
Twoja ocena: Brak Średnio: 5 (głosów:10)

Komentarze

Tekst tez długi ale merytoryczny i trafiający w sedno tej TVN-owskiej scierwomedialnej stacji
+24
Podoba mi się!
4
Nie podoba mi się!
0
#1521750

Powinna powstać w mediach publicznych komórka monitorująca manipulacje i specjalny program w TVPinfo przedstawiający je dzień w dzień. Wysoka oglądalność takiego programu zapewniłaby znaczne środki dla TVP z reklam.

Podoba mi się!
5
Nie podoba mi się!
0

JW

#1521760