Bazaroskop – miesiąc w sieci, wyniki badań.

Obrazek użytkownika Pluszak
Kraj

Wczoraj, tj. 8 czerwca 2011 minął pierwszy miesiąc istnienia portalu Bazaroskop w sieci internet. Portal jest cały czas monitorowany przez system statystyk Google, z których wynika że:

W przeciągu miesiąca czasu portal był odwiedzany 1700razy, odwiedziło go 1200 różnych internautów. Zostało zanotowanych przeszło 7500 niepowtarzalnych wyświetleń, oraz przeszło 15.000 odsłon. Całkiem dobra oglądalność jak na pierwszy miesiąc działania portalu. Statystyka Bazaroskopu jest widoczna w stopce portalu.

Kolporterem ulotek być...

Dotychczas udało mi się rozdać około 60 ulotek, wszystkie ulotki trafiły do rąk pracodawców i pracowników różnych firm. Niestety to zbyt mało aby można było odczuć jakieś wymiernie skutki w postaci firm które zdecydowałby się zaistnieć w portalu.

Przeglądając ostatnio ogłoszenie jednej z firm które specjalizują się w roznoszeniu ulotek za cenę około 700zł można wydrukować 40.000 ulotek, kolporterzy ulotek w moich okolicach dostają 5 – 6zł na godzinę. Chyba jeszcze muszę poroznosić trochę tych materiałów reklamowych, zanim osiągnę pułap 40.000 rozniesionych ulotek. Tymczasem ulotek mam około 340, a to i tak sporo.

Tak jak myślałem, do pomocy w rozbudowie portalu ( wypełnianiu treścią ) nikt się nie zgłosił, być może dlatego że to praca jak na razie za słowa podziękowania. W dzisiejszych czasach „za dziękuję” to raczej niewiele osób chce coś robić, choć w innych branżach jest całkiem sporo wolontariuszy. Działam nadal sam.

Badanie internetowej komunikacji międzyludzkiej

Przy okazji pracy nad Bazaroskopem przeprowadziłem dwa badania dotyczące internetowej komunikacji międzyludzkiej. Poza pozyskaniem nowych użytkowników portalu badania miały na celu znalezienie odpowiedzi na pytanie jaki procent firm oraz osób fizycznych reaguje na internetową próbę komunikacji.

Do zrealizowania badania wybrałem 150 losowych firm, oraz 300 różnych internautów. Badanie zostało przeprowadzone zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z 18 lipca 2002 (Dz.U. Nr 144, poz. 1204).

Wyniki badań:

Firmy

Na 150 losowo wybranych firm, 22 firmy miały niedziałające strony www oraz adresy e-mail. Powody takiego stanu mogą być różne, złe ustawienie DNS, niedziałający serwer www, nieskonfigurowany serwer pocztowy itd. W przypadku tych firm które mają swoje strony www, a których strony www nie działają, świadczy to o lekceważeniu potęgi internetu, a więc pomijana jest dobra droga na dotarcie do potencjalnego klienta. Na przesłane zapytanie odpowiedziało zaledwie 8 firm. Reasumując, 142 badane firmy w ogóle nie są zainteresowane rozpoznaniem czego oczekuje lub co oferuje nadawca maila.

Osoby fizyczne

W przypadku osób fizycznych na 300 badanych osób okazało się że 4 osoby podały nieprawidłowe dane kontaktowe, czyli maile nie zostały dostarczone, 33 osoby odpowiedziały mailowo na próbę komunikacji.

Odmowa internetowej komunikacji międzyludzkiej

Pośród wszystkich badanych podmiotów i osób fizycznych nie wyrazili zgody na przesłanie oferty informacyjnej jedna firma i jedna osoba fizyczna.

Podsumowanie

Być może wyniki badan byłby inne gdybym wcześniej telefonicznie sygnalizował poszczególnym firmom i osobom fizycznym że ktoś chce coś dostarczyć, ale wydaje mi się że w przypadku internetowej komunikacji nie chodzi o „robienie dubli telefon – mail”, ale o wybranie jednej formy komunikacji. A poza tym zdecydowanie łatwiej jest odpowiedzieć na maila wtedy kiedy ma się do dyspozycji czas, niż rozmawiać telefonicznie z potencjalnym klientem w najmniej oczekiwanym momencie.

Na promocję strony www, firmy lub towaru albo trzeba mieć gotówkę aby zorganizować skuteczną kampanię reklamową, albo trzeba mieć dużo cierpliwości na wykonywanie syzyfowej pracy która dopiero po czasie ( jak w przypadku mojego bloga ) doprowadzi małymi krokami do zaistnienia dla większej grupy czytelników lub klientów ( w tym wypadku Bazaroskopu – ogłoszeniodawców & czytelników ).

„Do upartych Świat należy”, nie mam zamiaru się poddać, walka o zaistnienie Bazaroskopu w sieci trwa...

Ocena wpisu: 
Brak głosów