Taśma Klicha - wniosek do prokuratury w sprawie fałszerstwa czarnych skrzynek

Obrazek użytkownika ndb2010
Kraj

Prokuratura Generalna
Pan Andrzej Seremet
ul. Barska 28/30
02-315 Warszawa

05 Stycznia 2012

Szanowny Panie Prokuratorze Generalny

W nawiązaniu do opublikowanego przez Komisję Badania Wypadków Lotniczych „Raportu Końcowego z badania zdarzenia lotniczego nr 192/2010/11 samolotu TU-154M nr 101 zaistniałego dnia 10 kwietnia 2010 roku” oraz śledztwa prokuratury dotyczącego
Sprawa:Katastrofa przy lądowaniu samolotu Tu 154 M na lotnisku Siewiernyj dn. 10 kwietnia 2010 r

składam

Zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa.

Realizując społeczny obowiązek zawiadomienia organów ścigania o możliwości popełnienia przestępstwa ściganego z urzędu zawarty w art. 304 § l k.p.k. oraz realizując obowiązek prawny zawarty w art. 240 § l k.k. który stanowi:„ Kto, mając wiarygodną wiadomość o karalnym przygotowaniu albo usiłowaniu lub dokonaniu czynu zabronionego określonego w art. 118, 118a, 120-124, 127, 128, 130, 134, 140, 148, 163, 166, 189, 189a § 1, art. 252 lub przestępstwa o charakterze terrorystycznym, nie zawiadamia niezwłocznie organu powołanego do ścigania przestępstw podlega karze pozbawienia wolności do lat 3” informuję, że:

W ujawnionych przez członków Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego (MAK), członków powołanej w celu wyjaśnienia tragedii smoleńskiej komisji J.Millera oraz akredytowanego przy komisji MAK, p.Edmunda Klicha stenogramach zawartości „czarnej skrzynki” MARS-BM, CVR – Cockpit Voice Recorder polskiego rządowego samolotu Tu-154m (PLF101) z dnia 10.04.2010 roku nie ma odliczania generowanego przez system ostrzegania o zbliżaniu się do ziemi. O odliczaniu tym, jako zawartości w/w zapisu wspominał minister Bogdan Klich w rozmowie z polskim akredytowanym przy komsji MAK, p.Edmundem Klichem.

Zapis rozmowy ministra Bogdana Klicha i akredytowanego przy komisji MAK, p.Edmunda Klicha znajduje się w poniższych relacjach:

a) Relacja portalu “Niezależna” z posiedzenia Posiedzenie Zespołu Parlamentarnego ds. Zbadania Przyczyn Katastrofy TU-154 M z 10 kwietnia 2010r. W posiedzeniu udział wzięli Anita Gargas i Tomasz Sakiewicz z Gazety Polskiej, która ujawniła nagrania płk Edmunda Klicha. Sejm 14.12.2011

http://www.youtube.com/watch?v=dc6nSEcDJR0 Od 20min 00s do 21min 07s

b) Stenogramy nagrania Edmunda Klicha opublikowane przez Gazetę Polską na portalu salon24.pl

http://autorzygazetypolskiej.salon24.pl/375125,rozmowa-dwoch-klichow

Fragment nagrań w których Bogdan Klich opisuje automatyczne komunikaty dotyczące wysokości:

Bogdan Klich: Bardzo dobrze. To ja w takim razie panu powiem, na podstawie informacji [szum] wynika z tego, że załoga prawie do ostatnich sekund była zdeterminowana, żeby to lądowanie wykonać.

Edmund Klich: Zgadza się.

BK: Że pomiędzy załogą – ku mojemu zdumieniu – w ramach załogi nie było różnicy zdań.

EK: Tego nie wiem.

BK: Że każdy wykonywał swoje czynności, co jest dla mnie już zupełnie niewyobrażalne, do ostatnich sekund. Wykonywał w sposób, wydaje się, jak mówią specjaliści, właściwy. Pomimo tego, że ten system ostrzegania o zbliżania się do ziemi najpierw sygnalizował wysokość: „ground sixty meters, ground fifty meters, ground fourty meters”.

EK: No jeszcze więcej…

BK: …potem zaczął, że tak powiem, wypuszczać komunikaty „pull up, pull up”, a potem się rozdzwonił. Pomimo tego, że kontroler lotu sygnalizował w języku rosyjskim to, co już pan opisuje w pierwszej notatce, sygnalizował wysokość i sygnalizował, tak, a potem podał komendę „horyzont”.

1. W związku z tym, że w żadnych ujawnionych przez komisję MAK lub komisję J.Millera stenogramach zawartości „czarnej skrzynki” MARS-BM, CVR – Cockpit Voice Recorder polskiego rządowego samolotu Tu-154m (PLF101) z dnia 10.04.2010 roku nie ma odliczania generowanego przez system ostrzegania o zbliżaniu się do ziemi zwracam się do prokuratury z wnioskiem o ustalenie skąd biorą się te różnice i jakie nagranie rozmów załogi Tu-154m (CVR - Cockpit Voice Recorder, MARS-BM) słyszał , jakie stenogramy z nagrania CVR czytał lub o jakiej zawartości został poinformowany minister Bogdan Klich?

2. Zwracam się z wnioskiem o przesłuchanie byłego ministra MON Bogdana Klicha, jak również osób, które informowały ministra Bogdana Klicha o zawartości „czarnej skrzynki” MARS-BM, CVR – Cockpit Voice Recorder) polskiego rządowego samolotu Tu-154m (PLF101) z dnia 10.04.2010 roku i ustalenie czy doszło do poświadczenia nieprawdy lub niedopełnienia obowiązków przez min.Bogdana Klicha lub osoby, które przekazywały mu informację na temat zapisu CVR (Cockpit Voice Recorder) polskiego rządowego Tu-154m.

3. Wnioskuje także o sprawdzenie wszystkich pozostałych osób, które świadomie lub nieświadomie (niedopełniając swoich obowiązków) mogły poświadczyć nieprawdę w sprawie badania i przedstawiania zawartości „czarnej skrzynki” MARS-BM, CVR – Cockpit Voice Recorder polskiego rządowego samolotu Tu-154m (PLF101) z dnia 10.04.2010 roku.

4. Wnioskuję także o wyjaśnienie, czy nie zostały popełnione inne przestępstwa w związku z katastrofą smoleńską przez ministra Bogdana Klicha i inne osoby ustalone w wyniku przeprowadzania postępowania.

5. Wnioskuje także o sprawdzenie przez prokuraturę oryginałów zapisu czarnych skrzynek:

- CVR (Cockpit Voice Recorder) MARS-BM,
- FDR (Flight Data Recorder) MSRP-64M-6,
- QAR - Quick Access Recorder KBN-1-2 (rosyjski)
- ATM Quick Access Recorder ATM-QAR (polski)

w zakresie umiejscowienia poszczególnych komunikatów o wysokości wypowiadanych przez załogę Tu-154m, nawigatora samolotu Tu-154m (porucznika Artura Ziętka) lub informacji związanych z systemem ostrzegania o zblizaniu się do ziemi.

Brak głosów