Lista pytań do ministra J.Milera

Obrazek użytkownika ndb2010
Kraj

Lista pytań na konferencje dotyczącą publikacji raportu ministra Jerzego Milera dotyczącego katastrofy polskiego rządowego samolotu Tu-154m nad Smoleńskiem.

1. Jakie dowody i informacje z listy braków zamieszczonych w polskich uwagach do raportu MAK zostały przez stronę rosyjską udostępnione polskim organom badającym przyczyny Katastrofy Smoleńskiej? (chodzi o brak wykoania 169 punktów z 222 możliwych)?

2. Czy Komisja miała dostęp do wyników badań grupy polskich archeologów z ich prac w Smoleńsku oraz czy umożliwiono Polakom badanie terenu przy pomocy urządzeń laserowych?

3. W polskich uwagach do raportu MAK, polscy specjaliści zaznaczają brak przekazania przez stronę rosyjską badań pirotechnicznych i badań na występowanie ładunków wybuchowych.

Czy coś się zmieniło od publikacji polskich uwag do raportu MAK i czy przeprowadzono lub czy otrzymano wyniki ekspertyz na wykluczenie użycia ładunków wybuchowych konwencjonalnych? Jeśli tak to jakich.

4. Czy coś się zmieniło od publikacji polskich uwag do raportu MAK i czy przeprowadzono lub otrzymano wyniki ekspertyz na wykluczenie użycia ładunków wybuchowych niekonwencjonalnych? Jeśli tak to jakich?

5. Czy polskiej stronie zwrócono broń oraz wyposażenie polskich oficerów BOR, którzy byli na pokładzie i zginęli w katastrofie lub/i czy polska strona mogła przeprowadzić stosowne ekspertyzy związane z bronią i wyposażeniem oficerów BOR i innych wojskowych?

6. Czy to prawda, że w pierwszych dniach po katastrofie pomimo obowiązywania umowy o wspólnym śledztwie nie dopuszczono polskich śledczych do badania wraku?

7. Czy polska strona miała możliwość badania wraku samolotu i czy otrzymano ekspertyzy badania wraku samolotu, jego poszczególnych elementów oraz urządzeń samolotu?

8. Czy polska strona została dopuszczona do oblotu urzadzeń lotniska lub/i czy mogła zapoznać się z ekspertyzami dokumentującymi stan techniczny infrastuktury lotniska?

9. Czy polski raport wyjaśnia nam duże nieścisłości i braki w dokumentach sekcyjnych oraz z identyfikacji ciał ofiar?

10. Czy polska strona uzyskała dokumentację fotograficzną i filmową z miejsca zdarzenia w tym zdjęć wykonanych bezpośrednio po katastrofie dokumentujących rozkład szczątków samolotu oraz umiescowienie ofiar?

11. Czy to prawda, że Ekspertyza nr 37 z oględzin zwłok jest nie do zweryfikowania ze względu na brak udostępnienia stronie polskiej kluczowych ekspertyz i pomiarów?

Czy to prawda, że ciało gen. A.Błasika znaleziono jeden dzień po katastrofie i czy to prawda, że według ekspertów medycznych w organizmie człowieka po śmierci wydziela się alkohol endogenny którego zawartość wynosi do 1 promila a Rosjanie nie przeprowadzili żadnych dodatkowych badań, które uwiarygodniłyby ekspertyzę nr 37 przypisaną przez Rosjan do ciała gen.A.Błasika?

12. Czy raport komisji J.Milera uwzględnia dane z zdjęć satelitarnych przekazanych przez sojuszników z USA i „zagubionych” w jednej z służb podległej rządowi Donalda Tuska?

13. Wojskowi prokuratorzy powiedzieli w wtorek (26/07/2011) na konferencji prasowej, że "czarne skrzynki" nie rejestrują, czy system automatycznego odejścia był sprawny.”

W związku z tym czy w polskim raporcie znajdziemy jakiekolwiek dowody na to, że podobno piloci nie odblokowali przycisku „uchod?

Czy taka czynność lub jej brak mogą być odnotowane na jakimkolwiek urządzeniu rejestrującym? Jeśli nie, to czy są ekspertyzy z badania samego urządzenia?

Jeśli oba warunki nie są spełnione, to czy równoważną do rozpatrzenia tezą nie może być fakt ich awarii lub uszkodzenia świadomego –np. podczas remontu TU154 M?

14. Jesli nie można wykluczyć niesprawnosci systemów i urządzeń odpowiedzialnych za „odejście na drugi krąg” to czy można wykluczyć awarię lub zamach przeprowadzony za pomocą zaplanowanej awarii urządzeń odpowiedzialnych za odejście na drugi krąg?

15. Jeśli nie można wykluczyć awarii lub sabotażu działania urządzeń odpowiedzialnych za odejście na drugi krąg to czy ktoś ma jakieś podstawy prawne umożliwiające mu próbę osądzania pilotów?

16. Czy polska strona miała możliwość przesłuchania płk.Krasnokutzkij, który według uwag specjalistów z Polskiej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (PKBWL) bezprawnie sprowadzał polskiego rządowego Tu-154m i wywierał naciski na kontrolerów lotniska przez co zmusił ich do zmiany decyzji o odesłaniu polskiego samolotu na lotnisko zapasowe wydając rozkaz: „Doprowadzamy do 100 metrów, do 100 metrów i koniec rozmowy”?

17. Czy ustalono z jakim generałem i na jakiej podstawie kontaktował sie płk.Krasnokutzkij w celu zdawania relacji na temat okoliczności przyjmowania polskiego rzadowego Tu-154m na lotniska w Smoleńsku?

18. Czy polski raport wyjaśni nam różnice w długościach czasu zapisów na pozyskiwanych od Rosjan kopiach z czarnej skrzynki?

19. Jakiego rodzaju problemy przeszkadzają ekspertom z krakowskiego Instytutu Ekspertyz Sądowych dokończyć badanie kopii nagrania CVR (Cocpit Voice Recorder), które trwa już 14 miesięcy aż od czerwca 2010 roku.

20. Czy brak końcowej ekspertyzy badania kopii CVR uniemożliwia wykonania końcowej ekspertyzy - synchronizacji zapisu QAR-ATM?

21. Jeśli tak, to czy oznacza to, że raport zaprezentowany przez ministra J.Milera nie zawiera końcowych ekspertyz kopii dwóch najważniejszych czarnych skrzynek?

22. Czy polska strona uzyskała zapis video zobrazowań radarowych na stanowisku kierownika systemu lądowania (podejścia samolotów JAK-40, IŁ-76 i Tu-154m) z dnia 10.04.2010?

23. Jakie zostały zrealizowane badania techniczne szczątków samolotu Tu-154m nr.101 i jakie sprawozdania z ww.badań posiada MAK i jakie zostały przekazane stronie polskiej?

24. Kto jest koordynatorem polskich służb specjalnych odpowiedzialnych za przygotowanie i zabezpieczanie wizyt najważniejszych osób w państwie poza granicami kraju i w kraju?

Pytania będą zadawane aż do skutku.

Oni zasługują na prawdę. Jesteśmy im to winni.

http://www.youtube.com/watch?v=HYzou5KjkOU&feature=player_embedded

Podpisane: Były wyborca Donalda Tuska i PO.

Brak głosów

Komentarze

Te pytania świadczą niezbicie, że tzw. raport Millera, podobnie jak raport MAK, można wyrzucić do kosza. Bowiem w żadnym z tych dokumentów nie ma na nie odpowiedzi...

Ale, jak słusznie zauważyłeś na końcu swego wpisu, będziemy te pytania zadawać aż do skutku.

Pozdrawiam serdecznie
-------------------------------
Samotny wilk w biegu

Vote up!
0
Vote down!
0
#173875

Raport nie zaskoczył. odpowiedzi na te pytania pokażą jaką wartość ma raport Milera.

Wszystkie pytania są ważne ale najważniejsze pytania to:

13. Wojskowi prokuratorzy powiedzieli w wtorek (26/07/2011) na konferencji prasowej, że "czarne skrzynki" nie rejestrują, czy system automatycznego odejścia był sprawny.”
W związku z tym czy w polskim raporcie znajdziemy jakiekolwiek dowody na to, że podobno piloci nie odblokowali przycisku „uchod? Czy taka czynność lub jej brak mogą być odnotowane na jakimkolwiek urządzeniu rejestrującym? Jeśli nie, to czy są ekspertyzy z badania samego urządzenia?

Jeśli oba warunki nie są spełnione, to czy równoważną do rozpatrzenia tezą nie może być fakt ich awarii lub uszkodzenia świadomego –np. podczas remontu TU154 M?

14. Jesli nie można wykluczyć niesprawnosci systemów i urządzeń odpowiedzialnych za „odejście na drugi krąg” to czy można wykluczyć awarię lub zamach przeprowadzony za pomocą zaplanowanej awarii urządzeń odpowiedzialnych za odejście na drugi krąg?

15. Jeśli nie można wykluczyć awarii lub sabotażu działania urządzeń odpowiedzialnych za odejście na drugi krąg to czy ktoś ma jakieś podstawy prawne umożliwiające mu próbę osądzania pilotów?

pozdrawiam serdecznie

Vote up!
0
Vote down!
0
#173877

"Raport nie zaskoczył."

Mnie jednak zaskoczył in minus. Mam na mysli panów w mundurach, bo ci w garniturach to wiadomo...

Przyjęcie opowieści o złym wyszkoleniu pilotów wobec nierozstrzygnięcia co tak własciwie stało się jeszcze nad ziemią - to kompromitacja tych w mundurach.

Terminu oficerowie postanowiłem unikać.

Pozdrowienia!

Vote up!
0
Vote down!
0
#173883

Dopóki polska strona nie będzie miała oryginalnych czarnych skrzynek w swoich rękach, dopóki szczątki samolotu nie znajdą się w rękach Polaków, aby dokonać na nich odpowiednich badań oraz nie zostaną dokonane odpowiednie badania szczątek ofiar tej katastrofy-wypadku-zamachu, żadne pytania w tej sprawie ani odpowiedzi na nie nie mogą być prawdziwe. Ten cały raport Millera to półprawdy i zupełne nieprawdy i troszeczkę prawdy.

Pytań w sprawie katastrofy smoleńskiej bez odpowiedzi jest bardzo dużo, a każde pytanie w tej sprawie jest zasadne, jednak, jak wyżej...

Vote up!
0
Vote down!
0
#173885

Czemu nikt p. Milerowi nie pokazal tego linku:

http://staryw.blogspot.com/2010/10/co-tu-154m-moze-zrobic-bez-koncowki.html

jak pie... o brzozie, beczce i innych bzdurach ?
richo

Vote up!
0
Vote down!
0

richo

#173910

widziała oba fragmenty tego skrzydła? Są jej znane fotografie miejsca oderwania? Czy wogóle zadano sobie trud analiz porównawczych? Czy ta komisja wogóle analizowała cokolwiek w tej sprawie?
Bo gdybym był jej członkiem i robił bym to co do mnie należało to pierszymi moimi argumentami byłoby to że WIDZIAŁEM i SPRAWDZAŁEM OSOBIŚCIE. Wydaje się że takich sformułowań w trakcie demonstrowania "opisu" raczej nie było.

Samolot ma rozpiętość skrzydeł 58 metrów czyli 29 na stronę. Drzewo ściął na wysokości powiedzmy sześciu. To jaka beczka? Ech! Czy ktoś to jeszcze kupi?

Vote up!
0
Vote down!
0
#173915

zby
- kto zerwal linie wys. napiecia zasilajaca lotnisko tuz przed katastrofa. Ten krotki zanik napiecia (zanim nie nastapilo przelaczenie na zasilanie zapasowe) mogl miec fatalne skutki.
- gdzie znajdowal sie IL 76 w momencie zblizania sie naszej Tutki do lotniska?
- rownoczesne uszkodzenie skrzydla i konara brzozy jest fizycznie niemozliwe. prosze sprobowac tym sposobeb np. zlamac rownoczesnie 2 zapalki. Lamie sie tylko jedna.
Srednica konara brzozy w stosunku do plata przekroju uszkodzonego skrzydla to jak ca. 1:200.
Plat skrzydla to konstrukcja zebrowa z duraluminium.
- jakim prawem sowieci wycieli uszkodzone drzewa przed zakonczeniem sledztwa? Czy byla na to zgoda strony polskiej?
- czy zdjecia wykonane nad miejscem katastrofy w dzien po katastrofie z paralotni rosjanina , ktore ukazaly sie w internecie widziala komisja? One zaprzeczaja ustaleniom komisji.
Te pytania mozna by mnozyc, ale nie beda one pasowaly do z gory ustalonej tezy rzadu Tuska.

Vote up!
0
Vote down!
0

zby

#173924

Vote up!
0
Vote down!
0
#173928

Dlaczego dzialanie przyrządów w samolocie, stoi w calkowitej sprzeczności z tym, co dzialo sę w kabinie pilotów. Jak wiadomo z subskrypcji zapisu glosów w kabinie panowal idealny porządek i wszelka wymiana zdań,dotyczyla glównie zadań, jakie przed zalogą tupolewa staly. A więc, nikt tam nie zajmowal się pierdolami. Z przebiegu rozmów w kabinie, wynika niezbicie, że wszystkie procedury dotyczące lotu, jak również podejście do wysokości decyzji, przebiegalo bezblędnie i bez najmniejszego zgrzytu, aż do osiągnięcia wysokości decyzji, kiedy to nastąpilo, niezrozumiale, śmiertelne milczenie??? Jednak, jeżeli chodzi, o wykazane dzialanie urządzeń samolotu, to tu, zostala wykazana, bez żadnego zdziwienia, ogromna wielość nieprawidlowości, które wynikaly, jakby tym samolotem, kierowala inna zaloga, o której nic nie wiemy??? Czy nie należaloby, zastanowić się nad tym, czy dane techniczne z pracy urząceń, zostaly zarejestrowane i pochodzą z samolotu tu154M, czy zostaly nagrane specjalnie, dla wgrania tych dzialań do lotu Tupolewa z prezydentem na pokladzie innym samolotem np. IL-em 76??? Jak wiemy, Rosjanie, mieli dużo czasu na dokonanie montażu dwóch zapisów w jeden??? Dowodem na to jest, tak dlugie utrzymywanie w tajemnicy zdarzenia, oraz upubliczniony czas odszukania czarnych skrzynek, w momencie, gdy wszyscy widzieli na wlasne oczy skrzynki, widoczne, leżące na miejscu katastrofy??? Twierdzenie i zapewnianie, przez polskich specjalistów obecnych na miejscu, że byli przy pakowaniu i pląbowaniu czarnych skrzynek jest żenyjące, bo o której godzinie to bylo, panowie fachowcy??? Takim dowodem, na dwa różne od siebie loty, może być fakt, zniknięcia zapisu video, z monitora, któryt przedstawial pozycję tupolewa i zgodność tego zapisu, ze slowami kontrolera"na kursie i ścieżce". Zapis video, móglby potwierdzić, że tak wlaśnie bylo, ale to, moglo nie pasować, z później dograną, falszywą, trajektorią lotu, która pokazuje, bezsensowność i glupotę pilkotów, którzy co innego mówią w kabinie, a co innego robią przyrządami??? Jest jeszcze jedna zapomniana, kluczolwa sprawa: awaria lini wysokiego napięcia 8,38, zasilająca radiolatarnię i oświetlenie mgielne,która wydarzyla się w kluczowym momencie, lączności z Tupolewem??? Nikt nie sprawdzil w jakim celu, do tej awarii musialo dojść??? Mimo tych ewidentnych zafalszowań, naprowadzanie TU154M na śmierć, pozostaje aktualne, bo zamach potrzebowal wielu incydentów, które wszystkie razem, mialy dowieść, braku szkoleń i winy pilotów??? Jeśli chodzi o zapewnienie, że Rosjanie nie mogli odczytać polskiej czarnej skrzynki i wgrać jej falszywych danych, to również jest żenujące i uwierzyć mogą w to, tylko ci naiwni, którzy nie znają agenturalnych możliwości Rosji w Polsce, gdzie ci panowie czują się w Polsce jak ryba w wodzie??? Również ci, którzy zapominają, że specjalnie, być może dla tej jednej wizyty, zdecydowano o remoncie Tupolewa w Samarze??? A co tam można bylo przygotować, to jedynie Bóg, może wiedzieć??? Pzdr.

Vote up!
0
Vote down!
0
#173933

W załączniku do końcowego raportu komisji Millera (tabela str. 70) czas ATM-QAR zdarzenia "bliższa radiolatarnia" to 06:41:00,0 UTC.
W stenogramie MAK przelot nad bliższą radiolatarnią rozpoczyna się o 10:40:56 a kończy o 10:40:58,1 (czas moskiewski). Środek tego sygnału to ok. 10:40:57
W styczniowej prezentacji komisji Millera (18.01.2011) przelot nad bliższą radiolatarnią można odczytać (zegar na ekranie prezentacji, czas warszawski) jako ~8:40:51,5 - początek zapalenia się diody wskaźnika (początek i koniec przelotu nad bliższą prowadzącą) oraz ~8:40:54,5 - zgaśnięcie diody wskaźnika. Środek tego przedziału czasu to ~8:40:53.
Czas z prezentacji styczniowej jest wcześniejszy do czasu ze stenogramu MAK o 3 sekundy a w stosunku do raportu końcowego komisji Millera o 7 sekund.
Prokuratura wojskowa podała ostatnio że czas zapisu informacji ATM-QAR jest opóźniony ok. 3 s w stosunku do czasu UTC. Czyli pozostają jeszcze 4 sekundy o które to zmieniono raport końcowy w stosunku do styczniowej prezentacji. Ale dzięki temu zgadza się z ruską wersją...

Vote up!
0
Vote down!
0
#174027

Watpie, czy ktokolwiek odpowie na te pytania.Dzis sluchalam wywiadu z pania Malgorzata Wasserman, odnosze wrazenie, ze ten raport to taki ochlap rzucony spoleczenstwu, wina pilotow jak najbardziej rosjanie tez troche winii, dymisja Klicha, i po sprawie.
pozdrawiam serdecznie

Vote up!
0
Vote down!
0
#174066

Klika dodatkowych spostrzeżeń i pytań do KBWL LP.
Muszę stwierdzić, że MAK kłamał wprawdzie bezczelniej, ale jakby troszeczkę bardziej profesjonalnie.

Od RAPORT MILLERA

Marek Dąbrowski

Vote up!
0
Vote down!
0

Marek Dąbrowski

#174106