Dwa śmigłowce – jeden lot

Obrazek użytkownika Alef-1
Blog

Do raportu MAK pasuje określenie: „nie kłamie w miejscach, w których zawiera puste linijki”.
Można się o tym przekonać, przeglądając jego dowolną stronę.
 
Po raz drugi wracam do punktu:
 1.15. Działania zespołów ratunkowych i przeciwpożarowych
 
Nie będę w tym momencie poruszał spraw przedstawionych w mojej poprzedniej notce – wrócę do tematu niebawem.
 
W punkcie 1.15 czytamy:

19:00  - początek  załadunku  ciał ofiar  do   śmigłowca   Mi-26;

20:54 -   wylot   śmigłowca  Mi–26  na  lotnisko  Domodiedowo  m.  Moskwa  z  ciałami  ofiar  na pokładzie;

Z raportu wynika więc, że o 20:54 śmigłowiec Mi-26  wyleciał do Moskwy.
 
Ponieważ, z założenia nie wierzę w to, co pisze pani Anodina – postanowiłem sprawdzić, czy na ten temat są jakieś informacje u źródła.
Źródłem tym okazało się EMERCOM of Russia, czyli The Ministry of Russian Federation for Civil Defence, Emergencies and Elimination of Consequences of Natural.
Ministerstwo to zajmuje się między innymi sytuacjami nadzwyczajnymi i likwidacją skutków klęsk żywiołowych. Posiada na swoim wyposażeniu śmigłowce wraz z zespołami ratunkowymi.
Na stronie internetowej ministerstwa można odnaleźć opisy zdarzeń, którymi ministerstwo zajmowało się od momentu, kiedy zostało powołane do życia. Znajduje się tam również opis zdarzeń z dnia 10 kwietnia 2010 roku.
w tym następujące informacje:
 
В 13-05 мск из г. Владимир вылетел  вертолет  Ми-26  МЧС России со спасателями на борту. Он приземлился в  Смоленске  в  17.00 по московскому времени.
Еще  два  вертолета  Ми-8  МЧС России со спасателями, вылетели с подмосковного аэродрома Раменское в 15.14 и 15.23 мск. Оба вертолета приземлились  в  Смоленске  в  17.15 и 17.25 мск.

В  22:54  мск  в аэропорту Домодедово приземлился  вертолет  МЧС России, которым доставлены тела погибших в результате катастрофы самолета Ту-154 под Смоленском.   Второй вертолет   МЧС России с телами погибших приземлился в аэропорту  Домодедово   в   2.42 мск.
 
W skrócie oznacza to, że o godz. 17.00 w Smoleńsku wylądował śmigłowiec Mi-26 z ratownikami na pokładzie. O godz. 15.14 i 15.23 wyleciały jeszcze z Moskwy dwa śmigłowce Mi-8 i wylądowały w Smoleńsku odpowiednio o 17.15 i 17.25.
O 22:54 nieokreślony bliżej śmigłowiec z ciałami ofiar powrócił do Moskwy.
Do tej pory wszystko pozornie się zgadza – nieokreślony śmigłowiec to mógł być Mi-26.
 
Ale na samym końcu czytamy, że o godz. 2.42 do Moskwy przyleciał ze Smoleńska jeszcze jeden śmigłowiec z ciałami ofiar.
Tego pani Anodina już nie doczytała.
 
Wydawałoby się więc, że oprócz tego drobnego niedopatrzenia nic już więcej nas nie zaskoczy.
 
Jednak ludzie dociekliwi szukają dalej.
 
Istnieje również angielska wersja strony ministerstwa i również tam znajduje się opis zdarzenia z 10 kwietnia.
 
At 13:05 Moscow time  the  Mi-26  helicopter  EMERCOM of Russia with rescuers aboard left Vladimir. It landed in Smolensk at 17:00 Moscow time.
Two  more  Mi-8  helicopters  EMERCOM of Russia with rescuers aboard left the Moscow-area “Ramenskoe” airdrome at  15:14  and  15:23  Moscow  time. Both helicopters landed in Smolensk at 17:15  and  17:25.
Do tego miejsca wszystko się zgadza z rosyjską wersją komunikatu.  Czytajmy dalej …

At  22:54  Moscow  time  the  Mi-8  helicopter  EMERCOM of Russia landed in Domodedovo airport. It delivered the bodies of the people perished as a result of the Tu-154 plane crash in Smolensk.
The  second  helicopter  EMERCOM of Russia with the bodies of the perished people landed in the “Domodedovo” airport  at  2:42  Moscow  time.
 
Okazuje  się  że  o  godz.  22:54  w  Moskwie  wylądował  śmigłowiec Mi-8, 
a  nie Mi-26,  jak podaje  raport  końcowy. Wygląda na to, że pani Anodinie zapewne nie chciało się zaglądnąć na angielską wersję strony internetowej ministerstwa.
 
A  może  był  inny  powód  tego  „niedopatrzenia”?
 
Przypomnijmy sobie charakterystyki śmigłowców Mi- 26 i Mi-8.
Mi-26
Osiągi: Prędkość maks. 295 km/h; Prędkość ekonomiczna 255 km/h
Pułap zawisu z wpływem ziemi 4500m; Pułap zawisu bez wpływu ziemi 1800m;
 Zasięg 800 km (z dodatkowymi zbiornikami do 1900 km)
Dane operacyjne Liczba miejsc 5+80
 
Mi-8
Masa własna:  6990 kg; Użyteczna 11100 kg; startowa 12000 kg;  
Osiągi: Prędkość maks. 250 km/h; Prędkość ekonomiczna 225 km/h; Pułap 4,500 m; Zasięg 450 km Dane operacyjne: Liczba miejsc 24
Mi-8P  – cywilna wersja pasażerska dla 28-32 osób, charakteryzująca się dużymi, kwadratowymi oknami.
Mi-8T  – oznaczenie zarówno cywilnej wersji transportowo-pasażerskiej jak i wojskowej transportowej, mogącej również przewieźć 24 żołnierzy z pełnym ekwipunkiem.
 
Obydwa modele śmigłowców mają wiele odmian –służą  również  do celów transportowych.
 
Już z powyższej krótkiej charakterystyki wynika, że Mi-8 jest śmigłowcem zdecydowanie mniejszym od Mi-26.
 
Na koniec zestawimy posiadane informacje:
 
Raport końcowy
20:54 -  wylot  śmigłowca  Mi–26  na  lotnisko  Domodiedowo  m.  Moskwa  z  ciałami  ofiar  na
pokładzie.
 
Komunikat ministerstwa:
At 22:54  Moscow  time  the  Mi-8 helicopter EMERCOM of Russia landed in Domodedovo airport
 
Czas przelotu ze Smoleńska do Moskwy śmigłowca Mi-8 wynosi 2 godz., a więc chodzi o ten sam śmiglowiec, tylko w wersji MAK jest to Mi-26,a  w wersji ministerstwa Mi-8.
 
Dodatkowo:
The  second  helicopter r EMERCOM of Russia with the bodies of the perished people landed in the “Domodedovo” airport  at  2:42  Moscow  time.
 
Tego śmigłowca nie ma w raporcie Anodiny.
---
Co z tego wynika?
 
Na razie jest to kolejna przesłanka, na wnioski przyjdzie czas.
Brak głosów

Komentarze

Nieźle. "Łubianka, mamy problem" :)
Zbieraj takie kwiatki wraz ze zrzutami ekranu(!), by opublikowac je w całości.

Vote up!
0
Vote down!
0
#129360

Wyławiacie takie cuda że może warto to zgromadzic w jednym dziale tematycznie.

Wiem kupa pracy ale może warto???? Pozdrawiam!!!

Vote up!
0
Vote down!
0
#133774

 Wszystkie takie udokumentowane spostrzeżenia powinny być zgromadzone w jednym miejscu.

Vote up!
0
Vote down!
0
#129372

Brawo Alef - 10!!

Vote up!
0
Vote down!
0
#129376

Kobitka się.. przejęzyczyła po prostu. ;);)

Pozdrawiam i 10 oczywiście za Twoją "perełkę".
contessa

Vote up!
0
Vote down!
0

contessa

___________

"Żeby być traktowanym jako duży europejski naród, trzeba chcieć nim być". L.Kaczyński

 

 

#129441

Pamietałem o tym artykule i sprawdż do jakich wniosków doszedłem w ostatnim punkcie mojej najnowszej notki: http://www.niepoprawni.pl/blog/2549/behawior-i-logika-sytuacji a także jeszcze co nowego dodałem do tej notki: http://www.niepoprawni.pl/blog/2549/trzy-osoby-ktore-przezyly-katastrofe...
Vote up!
0
Vote down!
0
#151004